Locuitorii din Ronaț au primit un cadou de Crăciun timpuriu: începând de luni, 22 decembrie, pot ajunge spre Gara de Nord prin Pasajul Solventul. Încă se lucrează de o parte și de alta a drumului, astfel că momentan se va circula doar în regim de șantier. Teoretic, lucrările ar trebui să fie gata la primăvară.
„În prezent, pasajul este deschis circulației rutiere în regim de șantier. Mașinile pot circula pe câte o bandă pe sens, pentru a preveni gâtuirea traficului în zona buclei de pe Bogdăneștilor. Echipele constructorului continuă lucrările la calea de rulare a tramvaiului, la finisajele pasajului și la rețelele edilitare. Este în curs procedura de achiziție a aparatelor speciale de cale, iar după finalizarea tuturor lucrărilor va fi așternut stratul final de asfalt”, precizează reprezentanții primăriei.
foto: Facebook/Ruben Lațcău
Istoricul investiției
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă a fost câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), o parte a firmelor și persoanelor responsabile fiind între timp schimbate.
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvara următoare, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025.
Din decembrie până în martie s-a desfășurat și cea mai importantă etapă: cea de împingere a chesonului. În aprilie, se evacuau ultimii metri cubi de pământ din interiorul pasajului și se asfaltau drumurile de acces pentru locuitorii din zonă. În mai, lucrările erau la 75%. La 1 iulie, se atingea un progres total de 80%.
În august, supărat pe anumite critici de pe internet, conform cărora nu încap două mașini una pe lângă alta prin pasaj, viceprimarul Ruben Lațcău s-a filmat conducând prin pasaj pentru a demonstra că „pasajul este suficient de larg”.
Săptămâna trecută testele de iluminat fuseseră finalizate cu succes, iar reprezentanții primăriei anunțau deschiderea din această săptămână a circulației.
Trimite articolul
XAdică pe camp !!! 😂😂
Il felicit pe Fritz pentru aceasta reusita.
Pentru cei care vor lua în discuție lățimea benzilor, niște informații mai jos.
Standardele tehnice tradiționale de proiectare a străzilor (în practică)
Normativul de proiectare urbană recomandă adesea 3,0–3,5 m pe bandă pentru circulația normală a vehiculelor, în funcție de tipul străzii și de regimul de viteză.
Pentru străzi principale sau bulevarde, 3,5 m pe bandă este standardul des întâlnit în proiectele tehnice.
Când se poate utiliza lățimea minimă de 2,75 m?
Pe străzile înguste sau când se implementează politici de calmare a traficului.
Când autoritatea locală decide redistribuirea spațiului pentru priorități urbane (pietoni, bicicliști, transport public), dar fără a coborî sub 2,75 m pe bandă.
Normativul minimal de 2,75 m per bandă se bazează pe faptul că:
Trebuie să asigure trecerea în siguranță a vehiculelor de dimensiuni mari (inclusiv transport public sau intervenții).
Oferă spațiu minim pentru circulație fără a afecta sever funcționalitatea traficului urban.
Permite, în același timp, reconfigurări pentru calmarea traficului și spații pentru alte moduri de transport.
Greburile strica treburile, ca cum copilul nascut la sase luni. Terminati s-apoi va laudati ca prostul.
Ptr unii dintre iei ,cei din zona nu au iesiri nici pietonal si nici cu masinile, Rusine ,ne ati izolat ca pe niste animale !