tion.ro Web analytics

VpB: Nu vrem un oraș în care să se circule „ca pe autostradă”. Acolo nu au voie pietonii, vârstnicii, copiii

Reactualizat la:

VpB: Nu vrem un oraș în care să se circule „ca pe autostradă”. Acolo nu au voie pietonii, vârstnicii, copiii

<p>foto: Adrian Panduru/ TION</p>
Reactualizat la:
Reprezentanții Verde pentru Biciclete (VpB) trag un semnal de alarmă vizavi de accidentele care au avut loc în weekendul care a trecut pe trecerile de pietoni din Timișoara și transmit că nu vor un oraș în care se circulă „ca pe autostradă”.
Scris de Adrian Panduru - Reprezentanții Verde pentru Biciclete (VpB) trag un semnal de alarmă vizavi de accidentele care au avut loc în weekendul care a trecut pe trecerile de pietoni din Timișoara și transmit că nu vor un oraș în care se circulă „ca pe autostradă”.

Reprezentanții VpB transmit că în weekend, la Timișoara, au avut loc trei accidente de circulație pe trecerile de pietoni, și exemplifică cu articolele de pe Tion.ro.

Bilanțul unui weekend – 3 zile, 3 accidente de circulație grave petrecute pe trecerile de pietoni din Timișoara. În urmă cu o lună, o femeie de 60 de ani murea călcată de mașină pe o trecere de pietoni din Timișoara. Ceream atunci măsuri urgente de calmare a traficului și de sporire a siguranței în trafic pentru cele mai vulnerabile categorii de participanți: pietonii, vârstnicii, copii, persoanele cu dizabilități și bicicliștii. Responsabilitatea pentru siguranța traficului trebuie împărțită între utilizatorii de drumuri, decidenți și proiectanții infrastructurii. Administrația publică trebuie să înțeleagă că reducerea sau chiar eliminarea riscurilor cu care se confruntă categoriile vulnerabile de participanți la trafic este un obiectiv important și realizabil”, transmit cei de la Verde pentru Biciclete pe Facebook.

Cei de la VpB spun că nu vor un oraș în care să se circule „ca pe autostradă”, tocmai pentru că pe șoseaua de mare viteză nu au loc pietoni, copii, persoane cu dizabilități și bicicliști.

„Nu vrem un oraș în care să se circule «ca pe autostradă», pentru că pe autostradă nu au voie: pietonii, vârstnicii, copiii, persoanele cu dizabilități și bicicliștii. Autostrăzile sunt pentru mașini, orașele trebuie să fie pentru oameni”, transmit cei de la VpB.

În urmă cu o lună, cei de la Verde pentru Biciclete au inițiat o acțiune prin care au tras un semnal de alarmă vizavi de trecerile de pietoni care nu sunt iluminate, la „zebra” de la Pasajul Jiul, unde o femeie de 60 de ani și-a pierdut viața, în urma unui accident.

Articole pe aceeași temă:

Pietoni și bicicliști au iluminat trecerea de pietoni din Timișoara unde o femeie a murit după ce a fost lovită de mașină

Care sunt cele 16 treceri de pietoni periculoase din Timișoara care vor fi supra-iluminate cu LED-uri

Accidentul în urma căruia o femeie și-a pierdut viața la Pasajul Jiul a fost surprins de camerele de supraveghere

38 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. SPEEDY says:

    BA VREM ! DAR VREM CA TOATA LUMEA SA FIE ATENTA !!

  2. sorin says:

    Asta s-a urmarit si s-a realizat: autostrada in orasul care nu are centura ocolitoare, iar pietonilor le-au fost desfiintate treceri de pietoni, biciclistilor le-au fost puse amenzi mai mari ca si autovehiculelor si rezultatul din pacate il vedem si simtim astazi, un oras sufocat.

  3. SICTIR says:

    cei de la VPB au dreptate dar ei gandesc ca niste oameni normali si destepti gen olandezi iar primarie e condusa de idioti si dictatori gen Robu, CHis … LA VOT

  4. yrtyrtyrtyr says:

    Se lauda Lae ca ilumineaza special trecerile de pietoni. S-a laudat de vreo doua ori pana acum si nimic.
    Sunt inca strazi in Timisoara fara trotuar si fara iluminat public, daca nu ai masina esti nimic in fata primarului care traieste in epoca automobiliului.

  5. Nagy_Zoltan says:

    Solutia e simpla: sa se separe cele 2 fluxuri: pietonal si masini/biciclete, pietonul sa nu treaca prin zebra. In toata Roma intersectiile mai maricele sunt cu pasaj subteran, tu ca pieton niciodata nu treci prin fata masinii. Acelasi lucru se poate realiza cu pasaje gen pod (la noi in oras sapatul e problematic). Decat sa traga semnale de alarma (inutile, “apa este uda”) mai bine sa caute modalitati sa construiasca (sa adune bani de taxe, aprobari etc)

  6. cvt2 says:

    Cand toate categoriile de participanti la trafic au exponentii lor in nerespectarea legislatiei rutiere (pietoni,biciclisti, motociclisti,soferi) care prin inconstientza lor provoaca accidente este aberant sa propui ca modalitate de rezolvare a problemei defavorizarea unei categorii in favoarea celeilalte.
    De exemplu semafoarele acolo unde nu au nici un rost.

  7. Iancu says:

    Bai VfB, in primul rand circulati voi corect si legal apoi disctuam, hai PA!
    p.s.: cu veste reflectorizante, cu lumini noaptea, fara a depasi pe dreapta… …

  8. Mihai says:

    Motivul pt care se circula asa, este “sincronizarea” semafoarelor, care te obliga sa mergi peste limita de viteza pentru a ajunge la următorul verde
    2. Pietonii sa se asigure înainte de a traversa, sa nu se bazeze pe principiul “eu am prioritate” sau lăsa ca ma plătește de bun
    3. Șoferii mai atenți la trafic decât la telefoane
    4. Bicicliștii sa facă stop acolo unde e pista de biciclete pe lângă trecerea de pietoni și sa descalece acolo unde e trecere de PIETONI

  9. neymar says:

    cum sa circuli incet ca vine smecheru cu jeepu din spate si te claxoneaza iti da cu farurile tot felu de stresuri:))

  10. WEST says:

    SA VEDETI SEARA PE CALEA TIMISOREI IN GIROC IREAL AM VZ SI CU 200 KM LA ORA PE PUTIN !!!

  11. De la Moșnița says:

    Sunt si biciclist si conducator auto, dar multi conducatori auto intrec masura si chiar si pe trecerile de pietoni unde unde ai prioritate ca si pieton deabia te lasa sa treci.

    Cred ca aici politia rutiera care e aproape inexistentă in peisajul Timisoarei ar trebui sa ia masuri.

    Educatia in trafic din pacate trebuie aplicata cu ceva amenzi.

  12. denis says:

    „Din spusele Primatului intr-o conferinta de presa:”Multă lume nu înţelege de ce pun eu atâta accent pe creşterea mobilităţii, este elementa, este şi fundamental. Dacă sunt ambuteiaje cantitatea de noxe este incomparabil mai mare decât dacă ai un trafic fluent. Accelerările produc mai multe noxe, nu mai vorbim de praf. Dacă vorbim cum se circula înainte de a avea undă verde şi cum e acum diferenţa e uriaşă. Să porneşti de la Popa Şapcă şi să intri la Spitalul Judeţean fără să mai mişti piciorul de pe acceleraţie e extraordinar”, a mai completat primarul.

    NO COMMENT! Mergeti la vot!

  13. Nila says:

    Largirea bulevardelor pentru masini ar fi justificata daca asemeni altor orase ar exista o banda speciala pentru transportul in comun. Nu e normal ca tramvaiul sau troleibuzul sa astepte la semafor dupa masini in care se afla de regula o singura persoana. Si tocmai pentru ca transportul in comun este neglijat de primarie ca de altfel si transportul elevilor(vezi Cluj), oamenii folosesc masina ca mijloc mai sigur pentru a duca copiii la scoala sau pentru a merge la servici. Atunci cand primarul va merge cu transportul in comun la servici, sau cu bicicleta asemeni unor primari din occidentul pe care il tot viziteaza, si primarul nostru va avea o revelatie. Sigur este ca o categorie destul de numeroasa nu il va mai vota decat atunci cand cu camere dupa el sau nu, va merge pe bicicleta din Soarelui pana la primarie dimineata la servici.

  14. Soferu says:

    Nici eu nu vreau un oras in care doar unii platim taxe. Platesc impozit aberant pe masina ca sa faca piste de biciclete.
    Vreau un oras in care si biciclistii sa plateasca impozit pe bicicleta!

  15. flflfl says:

    Multe dintre trecerile de pietoni ar trebui desfiintate si facute treceri sub sosele, iar strazile largite pana la intrarea in bloc! Parcarea interzisa pe lungimea soselelor si crearea a cladirilor-parcari in fiecare zona… etc

  16. baixinho says:

    iar pietonii au voie peste tot, pentru că pe 99 la sută din ei îi doare în gaura curului de legislaţie.

  17. Mioriticus says:

    Hop și șoferul cu un comentariu de inteligență maximă!!!!

  18. robobo says:

    vrem o taxa pentru fanii auto ca sa facem infrastructura pietonala si de biciclete. cine polueaza sa plateasca.

  19. tataRobuty says:

    am ajuns la concluzia ca robu isi uraste familia mai ales copii si vrea sa le dea cancer pulmonar nepotilor. ce om bolnav mintal !!

  20. Cele mai noi știri

    Eveniment

    Cinci tiruri pline cu gunoi din Italia, descărcate la Lugoj. Polițiștii au întocmit dosar penal

    Ştiri din Timiș

    Impozite mai mari la Timișoara, din 2022. Cu votul lui Raul Ambruș, renegat de PNL și „adoptat” de USR

    Eveniment

    Un câine flămând și înghețat, blocat în nămol pe malul Timișului, a fost salvat de pompieri

    Ştiri din Timiș

    Scumpirea gigacaloriei, în aer. Dominic Fritz a retras proiectul de hotărâre care stabilea noul preț, s-a cerut dezbatere publică

    Sănătate

    CJ Timiș dă bani pentru o centrală proprie la Spitalul Județean, după oprirea gazului. Pături și aer condiționat, soluții de moment

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara laudă un autobuz electric turcesc, altul decât cel pe care îl cumpără Ministerul Dezvoltării

    Ştiri din Timiș

    Deputatul Alfred Simonis: Dominic Fritz şi viceprimarul Lațcău s-au jucat cu termoficarea Timişoarei până au stricat-o de tot

    Ştiri din Timiș

    Zona Moșnița - Buziaș, fără contract de deszăpezire. Cum se pregătesc autoritățile de iarnă în județ

    Ştiri din Timiș

    Soluția pe care E.ON o propune spitalelor din Timișoara rămase fără căldură și apă caldă

    Sănătate

    VIDEO. Valeriu Gheorghiță: Dacă se menține actualul ritm de vaccinare, până la finalul anului ajungem la peste 70%

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici