Astfel, noua firmă va trebui să curețe manual și mecanizat cele peste 60.000 de hectare de străzi, trotuare, parcări, piste de biciclete și alei din Timișoara. Pe lângă măturatul, spălatul și stropitul străzilor, societatea va asigura colectarea și transportul deșeurilor din coșurile stradale, precum și deszăpezirea în sezonul rece.
„Pentru eficientizarea serviciilor, orașul este împărțit în șapte sectoare, fiecare cu un program clar. Societatea Salubrizare Timișoara va folosi, pentru operațiunile de măturat, curățat, răzuit, spălat, stropit și întreținere a căilor publice, atât utilaje specializate, cât și echipe de intervenție manuală. Lucrările vor fi organizate conform unui grafic zilnic, săptămânal și anual, astfel încât toate zonele să beneficieze de întreținere constantă. Noua companie municipală va asigura măturatul manual pentru o suprafață de peste 20.000 de hectare și măturatul mecanizat pentru o suprafață de peste 40.000 de hectare”, precizează reprezentanții primăriei.
Activitatea de deszăpezire se va desfășura între 15 noiembrie și 15 martie și va include intervenții manuale și mecanizate pe toate căile publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, poduri, pasaje și pasarele. Va exista un plan prestabilit, începând cu arterele principale.
Utilajele vor avea atât GPS, cât și camere video pentru a urmări în timp real atât activitățile de măturare, spălare și stropire a străzilor, cât și cele de deszăpezire. Astfel vor fi calculate și suprafețele curățate și timpul efectiv de lucru.
Proiectul privind atribuirea directă a contractului de delegare a gestiunii va fi supus votului în următoarea ședință a Consiliului Local, programată marți, 4 martie.
Cum s-a ajuns aici
Vă reamintim, primăria a anunțat că dorește să preia serviciul pe cont propriu pentru că nu a găsit firmă care să îndeplinească toate cerințele pe care le are. Contractul încheiat cu Brantner de fosta administrație a expirat, teoretic, în februarie 2023, dar a fost semnat unul provizoriu cu același operator, valabil până la mijlocul acestei luni.
În martie a fost lansată și o licitație pentru contractul de salubrizare stradală și deszăpezire, pe opt ani, cu o valoare estimată de 218 milioane de lei, fără TVA. Au fost depuse două oferte: de la BRANTNER SERVICII ECOLOGICE – operatorul din prezent – și de la POLARIS M. HOLDING. Prima a depus și trei contestații. Acestea au fost respinse, dar licitația tot a ajuns anulată, pentru că niciuna dintre cele două oferte nu a fost admisibilă.
Ulterior, în primă fază, conducerea primăriei a vrut să înființeze o nouă firmă prin intermediul Societății de Drumuri Municipale (SDM). Pe 17 ianuarie, consilierii locali au votat primul pas necesar atribuirii, dar din cauza unor probleme sesizate de Dan Diaconu și Roxana Iliescu, nici două săptămâni mai târziu, pe 28 ianuarie, a venit o nouă hotărâre de consiliu local, de înființare a firmei SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L.. Aceasta este în directa subordonare a Consiliului Local Timișoara.
Pe 11 februarie a fost votată și organigrama noii societății. Vor fi 251 de angajați: Dintre aceștia, 204 se vor ocupa propriu-zis de salubrizarea stradală și deszăpezirea orașului, restul vor fi fie prin birouri, fie pe partea de întreținere.
Trimite articolul
XDe pe bulevardul Circumvalatiunii partea cu nr impare au disparut toate cosurile de gunoi.
Aritmetica ucide!
Oameni buni ,ce suprafete dati.Timisoara conform wikipedia are 130kmp.
Asta inseamna 130×100=13.000 hectare.
de unde 60.000 de hectare.?
-
Ai dreptate! Se pare ca intentia lor este sa isi justifice munca prin umflarea nejustificata a suprafetei. Unde mai pui ca, din 251 de posturi create 47 sunt pozitii de birou. 204 vor efectua munca fizica, restul sunt cei ce muncesc cu capul, un procent de doar 19% din totalul de 251. Adica 47 de alte noi joburi in primarie. De salariile acelor 47 “norocosi” nu are rost sa comentam.
-
1 kmp => 1000m x 1000m = 1 milion mp
1 000 000 mp / 10 000 mp/ha = 100 ha
tuzi arithmetica M-ti-
si 100 ha x 130 = 13.000 ha. Cine si ce a gresit?
-