tion.ro Web analytics

A fost deblocată licitația pentru segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva

De Amalia Kui
Reactualizat la:

A fost deblocată licitația pentru segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva

foto: arhivă
Reactualizat la:
Una dintre firmele care s-a înscris la licitația pentru realizarea celor nouă kilometri de autostradă lipsă dintre Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara) și nu a trecut de preselecția făcută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a contestat în instanță decizia. Curtea de Apel București s-a pronunțat în favoarea CNAIR, considerând contestația nefondată.
Scris de Amalia Kui - Una dintre firmele care s-a înscris la licitația pentru realizarea celor nouă kilometri de autostradă lipsă dintre Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara) și nu a trecut de preselecția făcută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a contestat în instanță decizia. Curtea de Apel București s-a pronunțat în favoarea CNAIR, considerând contestația nefondată.

La licitația pentru realizarea celor nouă kilometri de autostradă lipsă dintre Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara) au fost depuse nouă oferte până în data de 10 mai 2021, termenul limită.

În urma evaluării ofertelor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat șase firme care să meargă mai departe, eliminând candidaturile din partea Aktor, FCC Construccion și Rizzani De Eccher Spa.

Firma grecească Aktor a fost însă nemulțumită pentru că a fost exclusă și nu a mai putut să treacă în etapa licitației restrânse. A depus inițial o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor și apoi la Curtea de Apel București. Reprezentanții CNAIR au explicat că au exclus candidatura firmei Aktor pentru că aceasta a fost anterior sancționată de Banca Mondială pentru abateri grave și practici frauduloase.

Magistrații s-au pronunțat marți, 25 ianuarie, în favoarea CNAIR, sentința fiind definitivă.

„Tip soluție: Nefondat. Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunțată în ședință publică, azi 25.01.2022”, se arată în decizia Curții de Apel București.

Licitația pentru realizarea tronsonului care face parte din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost astfel deblocată. CNAIR are de ales între șase firme eligibile pentru proiectarea și executarea porțiunii lipsă din A1:

  • Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa – Pizzarotti Sa – Retter Project Management Srl (Italia – Romania)
  • Asocierea Terna Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
  • Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • Strabag Srl (Romania)

Reprezentanții CNAIR au transmis pentru Tion că în perioada următoare le vor transmite celor șase firme/asocieri de firme invitația de participare la etapa a doua a procedurii de atribuire a contractului. Ofertele pot fi depuse până în 31 ianuarie 2022, iar CNAIR estimează că până la finalul lunii februarie va fi ales câștigătorul.

Finanțarea este asigurata prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.

Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea. De patru ani se stă în blocaj pentru lotul 2, timp în care șoferii străbat două capete de autostradă pe un drum național de nici 10 km, în ambuteiaje. În această zonă au creat dificultăți așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural.

Pe aceeași temă:

Nouă oferte pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj-Deva. 330 de milioane de euro pentru cei 9 km lipsă

16 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Anton says:

    Sa o construiasca ursii ca sint direct interesati si nu sint asa de corupti. Cred ca durata de constructie va fi aceasi…

    • Sumă exorbitantă says:

      Nici eu nu înțeleg cum se ajunge la costul de peste 100 mil.€/km de tunel

    • soferul_ale(r)gator says:

      Care ursi frate, unde-s ursi pe-acolo? Sau asta-i poanta, ca de fapt nu o sa o construiasca nimeni?
      A vazut careva urs pe-acolo? Ii e jena la urs sa se arate sa traverseze un drum national, asteapta autostrada si tunelurile?

  2. John says:

    Mai o frecati mult cu tunelurile astea, ca s-au inmultit ursii de trebe acuma sa-i impuscam🤪

  3. Marius says:

    Apoi va urma bineinteles contestatia cu privire la castigator. Ar trebui ca toate firmele astea care contesta sa plateasca serios cand pierd. Strangem si noi niste bani la buget si poate le mai piere cheful de contestatii.

    • Lord Smoke says:

      A încercat Ponta sa facă asta și CCR (Curtea Constituțională) a zis NU se poate. Nu mai stiu cu ce argumente, dar se poate verifica.

  4. Ma-ta Mare Mihaita says:

    Sa va duce-ti pe alte lumi nenorocitilor!

    • scoica says:

      E duceti, nu duce-ti. Altfel se pesupune ca respectivii isi duc niste bunuri pe lumea cealalta: fapt tehnic imposibil, asa cum gramatica a fost imposibila pentru tine in liceu.

  5. Dan says:

    o contestatie = stagnare 8 luni jumate. Frumos, elegant

  6. Pablo says:

    330 mil coco la 9,13 km de autostrada realizati…!
    No commet!
    Si ne mai miram ca ne creste AUR ul in sondaje!

  7. bear says:

    In loc de tuneluri pentru traversarea ursilor se rezolva foarte simplu prin crearea unor culoare de trecere pe sub viaductele existente in proiect. cele cateva viaducte si poduri de sute de metri ofera o banda mai larga de trecere si in mai multe locuri decat un tunel! Dar in traditia pur romaneasca a venit ONG lui peste prajit si a zis ca taman in locul in care ei au tras un chef hai sa facem niste tuneluri

    • antiVrajeala says:

      tu sa nu te iei de oengeuri, auzi?! si in nici un caz de alea finantate de te miri cine sa bage strambe(vezi hidrocentrala de pe valea jiului aproape gata dar n-o terminam din cauza viperelor ramase fara apa, vezi gandacelul croitor de pe valea oltului care muta autostrazi, dealul cu lilieci, orbetele de Apahida si cate altele), nici de alea care “castiga” contracte prin atribuire directa apoi fac apel la voluntari pentru implementare, nici de alea de “utilitate publica” ce iau bani de la buget si nu dau socoteala ce fac cu ei, nici ce salarii isi dau unii cu de la sine putere angajati la propriul oengeu! sa te iei de alelalte oengeuri! nu sunt alt fel de oengeuri? ghinion.

    • VladTM says:

      Tuneluri nu au fost cerute de catre ONG-uri, ci de acordul de mediu, care a iesit dupa ce ama vut constructor. S-a cerut tunel din 2 motive:
      -Fragmentarea habitatului animaleleor
      -Solul argilos si faptul ca trebuia sapat un debleu de vreo 30 de metri. Haideti sa ne si informam

      • antiVrajeala says:

        e ok daca ne informam dand un search pe goagal dupa “tuneluri ong autostrada”? si daca asta ar fi singurul caz, ar fi bine. marsh ma cu oengeurile voastre, mafie in adevaratul sens al cuvantului.

    • Titu Balasa says:

      Se pare ca nu prea intelegi ce inseamna sa sapi un munte pe adncimea de 35 m si sa mai si stabilizezi verantii. Daca nu ai pereti de stanca este aproape imposibil. In timp, tunelul este mult mai ieftin. Noi in loc sa facem ceva mai intai ne vaietam – ba ca e scump, ba ca e prea lung, ba ca e lae ba balaie. S-a stabilit solutia tehnica? Gata comentariile. Iar ce nu inteleg acest drept (de unde) la contestatie. Si mai ales dreptul la contestatie la firme ca Aktor care au dovedit ca nu sunt in stare duca la bun sfarsit si in termen a lucrarilor asumate.

  8. Corbu says:

    Cum dracu` termen de proiectare 10 luni ? Pai ei cand depund “proiectul” ce cacat depun , de fapt , doar spaga ?

  9. Cele mai noi știri

    Eveniment

    UPDATE. Cod portocaliu de vreme rea, în Timiș. Sunt așteptate vijelii și căderi de grindină

    România

    Prințul Charles, vizită în România. Întâlnire cu președintele, premierul, Custodele Coroanei și refugiați ucraineni

    Capitala Culturala

    „They dance alone”, acțiune dedicată dorului, în Piața Libertății din Timișoara

    Capitala Culturala

    FOTO. Animal Crossing, o nouă premieră la Teatrul Basca

    România

    Femeie găsită moartă după ce a plecat în excursie împreună cu iubitul, în Bihor

    Ştiri din Timiș

    Timișoara și alte localități din județ, incluse pe ruta EuroVelo 13

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Trei tiruri cu ajutoare umanitare pleacă de la Aerodromul Cioca spre Ucraina

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Terapie prin horticultură cu elevii Centrului Educațional „P. P. Neveanu” din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Spitalul Județean din Timișoara va avea un Centru de Recuperare Motorie în Lovrin. Ce presupune investiția CJT

    Ştiri din Timiș

    Parc tematic inovativ pe 70 de hectare la Parța. CJT se inspiră din Franța pentru realizarea lui

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici