Inca o pietonala cu asfalt in centrul vechi al Timisoarei. Numarul locurilor de parcare – in scadere

De Alina Strugariu
Reactualizat la:
34Comentarii
Inca o pietonala cu asfalt in centrul vechi al Timisoarei. Numarul locurilor de parcare – in scadere
© Inca o pietonala cu asfalt in centrul vechi al Timisoarei
Prima pe care s-a aşternut asfalt şi a devenit pietonală a fost strada Mărăşeşti, a urmat, parţial, Augustin Pacha, iar de câteva zile s-au terminat lucrările şi pe strada Janos Bolyai. Sunt toate străzi din centrul vechi al Timişoarei, care ar urma să fie pavate cu piatră pe viitor, printr-un alt proiect pentru care primăria intenţionează să acceseze fonduri europene. Până atunci, avem tot mai multe străzi pietonale în Cetate şi tot mai puţine locuri de parcare…

Strada Janos Bolyai, din apropierea Parcului Civic, a fost închisă pentru lucrări după jumătatea lunii iulie. Dacă înainte şoferii puteau circula şi puteau parca pe această stradă, având în vedere că strada perpendiculară, Lucian Blaga, a devenit pietonală prin proiectul de reabilitare a centrului istoric, autorităţile locale au decis ca şi strada Janos Bolyai să fie transformată în spaţiu pietonal. Nu prin pavare cu piatră însă, ci prin asfaltare, cum s-a întâmplat şi cu Mărăşeşti.

O vreme n-a lucrat nimeni pe stradă, care a fost spartă şi lăsată aşa… Reprezentanţii municipalităţii au explicat că lucrările se fac în cadrul programului de reparaţii şi întreţinere la drumuri, cu firma care răspunde de sectorul respectiv, Super Construct, nu avem de-a face cu o lucrare de investiţii, iar muncitorii au fost mobilizaţi pe strada Episcop Augustin Pacha, altă stradă din centru care a devenit pietonală prin asfaltare, având doar câteva rânduri de piatră pe margine. Deocamdată pietonală parţial, doar până la strada Eugeniu de Savoya, stradă cuprinsă în proiectul de reabilitare pe bani europeni.

O problemă a reprezentat-o şi faptul că lucrările au început fără avizul Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu, considerându-se că nu ar fi nevoie de un astfel de aviz pentru reparaţii… Ulterior de-abia, după ce s-au sesizat cei de la Cultură, s-au făcut demersuri pentru obţinerea tuturor avizelor necesare.

Lucrările au fost finalizate în urmă cu câteva zile pe strada Janos Bolyai şi ar trebui să înceapă şantierul în alte zone. Pe străzile pietonale, de exemplu pe Pacha, au început deja să circule… mașinile.

Reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat că patru străzi din Cetate, care nu au intrat în proiectul de reabilitare cu finanţare europeană, vor deveni pietonale: Augustin Pacha – parţial, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai şi Victor Vlad Delamarina.

Străzile vor avea câteva rânduri de piatră pe margine, la baza clădirilor, şi în rest asfalt.

Toate cele patru străzi, plus Mărăşeşti, ar urma să intre în reabilitare pe viitor prin proiectul Cetate 2, pentru care reprezentanţii primăriei intenţionează să acceseze fonduri europene.

Proiectul Cetate 2 cuprinde o listă de 20 de străzi în total, conform planurilor prezentate de oficialii municipalităţii: Janos Bolyai, Dimitrie Cantemir, Carol Telbisz, Episcop Augustin Pacha, Carol Robert de Anjou, Palanca, Petre Ţuţea, Martin Luther, Proclamaţia de la Timişoara – până la intersecţia cu Martin Luther, Paul Chinezu, George Coşbuc, Matei Corvin, Regimentul 5 Vânători, Emanoil Ungureanu, Alba Iulia, Mărăşeşti, Victor Vlad Delamarina, Coriolan Brediceanu – până la intersecţia cu Gheorghe Dima, Gheorghe Lazăr – până la intersecţia cu Gheorghe Dima şi General Eremia Grigorescu.

Mare parte dintre ele nu-şi mai regăsesc utilitatea de trafic auto odată ce acestea din cadrul proiectului Cetate I vor deveni pietonale. Ideea generală este de a reda întreg centrul istoric cetăţenilor şi mai puţin de a încuraja traficul în această zonă. Ca atare, foarte probabil şi aceste străzi vor deveni pietonale. Cu măsuri, evident, absolut necesare de pregătire a infrastructurii de parcare şi a circulaţiei rutiere în jurul centrului istoric, pentru care deja există în finalizare proiectul tehnic de reamenajare a Inelului I de circulaţie”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu într-un interviu acordat pentru Tion.ro.

Există planuri pentru o parcare subterană cu 700 de locuri, dar deocamdată creşte numărul străzilor pietonale şi, odată cu aceasta, dispar tot mai multe locuri de parcare din centrul Timişoarei.

Avem, în schimb, tot mai multe maşini parcate pe trotuare, pe scuarurile care despart benzile de circulaţie şi pe spaţiile verzi.

Articole pe aceeași temă:

Inca patru strazi din centrul Timisoarei devin pietonale. Si Pacha e printre ele!

Alte 20 de strazi din centrul istoric al Timisoarei vor intra in reabilitare! Interviu cu viceprimarul Diaconu (II)



34Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor