tion.ro Web analytics

Piste de biciclete și trasee pietonale pe sub două poduri din Timișoara. Se face SF cu 20.000 de euro

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Piste de biciclete și trasee pietonale pe sub două poduri din Timișoara. Se face SF cu 20.000 de euro

foto: arhivă
Reactualizat la:
Bicicliștii și pietonii vor putea trece pe sub Podul Dacilor și Podul Șaguna. Primăria caută o firmă care să pregătească studiul de fezabilitate pentru lucrare. Pune la bătaie 20.000 de euro pentru SF și expertize tehnice pentru poduri.
Scris de Roxana Deaconescu - Bicicliștii și pietonii vor putea trece pe sub Podul Dacilor și Podul Șaguna. Primăria caută o firmă care să pregătească studiul de fezabilitate pentru lucrare. Pune la bătaie 20.000 de euro pentru SF și expertize tehnice pentru poduri.

Primăria Timișoara a pornit zilele trecute licitația pentru atribuirea contractului de prestări servicii de proiectare care vizează studiul de fezabilitate pentru amenajarea pistelor de biciclete pe sub podurile Dacilor și Șaguna.

„Realizarea unui sistem coerent și integrat de piste de biciclete în municipiu este un obiectiv al Primăriei Timișoara, deoarece încă nu există o continuitate între toate traseele de biciclete. Sunt multe lucruri care trebuie făcute ca sistemul velo să fie îmbunătățit și extins, iar trecerile pe sub poduri sunt dintre cele mai dificile lucruri, tocmai de aceea începem cu acestea”, spune viceprimarul Ruben Lațcău.

Perspectivă: pistele să fie în totalitate sub poduri

Planul primăriei este să amenajeze piste pentru bicicliști și treceri pentru pietoni pe sub toate podurile din oraș, pentru a exista o conexiune cu traseele amenajate cu fonduri europene pe malurile Begăi. Potrivit PMT, se dorește, în perspectivă, „ca pistele de biciclete să fie realizate în totalitate sub poduri, evitând străzile intens circulate”.

„Traseul pe care se vor amenaja pistele de biciclete se desfășoară în partea de est a municipiului, de la Podul Dacilor – situat între strada Dacilor, respectiv Piaţa Badea Cârţan – până la Podul Şaguna – situat între Calea Dorobanţilor și strada Andrei Şaguna și este destinat circulaţiei cu biciclete și circulației pietonale”, spune aceeași sursă.

Nu se știe exact când vor fi gata lucrările și nici măcar când vor începe, dar PMT caută acum un proiectant care să pregătească o expertiză tehnică pentru cele două poduri, să elaboreze SF cu tot cu studiu geotehnic sau topografic ori alte documentații necesare, dar și documentațiile pentru obținerea tuturor acordurilor și vizelor pentru Certificatul de Urbanism. În plus, va trebui să ofere și asistența tehnică pe toată durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor. Contractul este estimat la puțin peste 99.000 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a peste 20.000 de euro. Ofertele pot depuse până în 26 august, iar durata contractului va fi de 60 de zile.

Primăria Timișoara a reabilitat anii trecuți Podul Dragalina și Podul Eroilor. La Eroilor s-a uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni, astfel că acolo a început un nou șantier în această primăvară, la doi ani de la modernizarea podului. Lucrările suplimentare ar putea fi gata la sfârșitul lunii august și costă 2,01 milioane de lei cu tot cu TVA.

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

Podul Eroilor, iar în șantier la aproape 2 ani de la reabilitare. Abia acum încep lucrările la trecerile de pe mal

Vom avea Pasarela Indragostitilor la Timisoara. Mai multe poduri peste Bega primesc nume noi. Se schimba si denumirile unor strazi

Se ridica ceata de pe podurile expirate ale Timisoarei. Cel mai nou are 39 de ani

19 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Poli 21 says:

    Probabil ca SF insemna stiintifico-fantastic, altfel nu inteleg de ce costa 20,000 de euro,

    • iliescu says:

      Studiu de fezabilitate. Citeste tot articolul ca sa intelegi.

    • Misto says:

      Întreabă pe robulica cat a dat pentru cele 2 sf-uri de metrou (total inutile dar a insistat sa fie 2 sa mai sifoneze ceva bani)

    • Unul oarecare says:

      Greu mai intelegi.Doar avem primar nou in functie si ii trebuie si lui un “PARANDARAT”pentru pusculita de partid

    • Vreau o țară ca afară. Nu hoția asta continuată și de USR says:

      Pariu că-l va cistigă vreo firma de casă a marelui CityManager plantat de pe imbovița , dispărut apoi în ceață ca măgaru…?
      Omul e ori Fata Morgana, ori mai mult prin concedii peste hotare. Că niciun funcționar nu l-a mai zărit prin Primarie după învestirea pe 3mii de euro lunar

  2. Revenge says:

    Podul Dacilor si podul Decebal sunt 2 poduri diferite. Sub Decebal deja exista piste pentru bicicleta.

  3. Dan A. says:

    Doar pentru ca podul e in prelungirea str. Saguna nu inseamna ca se cheama asa, numele corect e “Podul Mihai Viteazul”. Podul care credea Robu ca se cheama “Mihai Viteazul” este de fapt “Saguna” si are tunel pentru pietoni/biciclisti de cand e lumea. Sper ca e doar o greseala de denumire si ma bucur ca nu va mai trebui sa astept cate 2 minute cand traversez aceste poduri cu bicicleta. Pare putin, dar cand vii de la Ghiroda pana la Magazinul Bega in 25 de minute, cele 2 x 2 minute pierdute inseamna +15%.

    • Tsunami says:

      S-au schimbat denumirile la poduri prin HCL pentru ca eram de rasul curcilor: Podul Mitropolit A.Saguna dadea in bld Mihai viteazu, iar str. A.Saguna dadea in podul Mihai Viteazu…off topic Acum e Podul Maria si nu Podul Traian, pentru ca da in…Maria

  4. papagalul vopsit says:

    Pai eu zic sa semneze contractul asta tot cu Luminspino srl ca deja are experienta in relatia cu Primaria. :)))
    Ce conteaza ca nu are experienta, angajati sau vreun proiect livrat, poate “faciliteaza” si aici scrierea SFului cu niste voluntari din primarie.

  5. sss says:

    Studiile de fezabilitate sunt obligatorii prin lege, ceea ce e si logic, nu te pui sa faci un proiect de capul tau cum facea Robu si dupa iti dai seama ca nu se poate. Sa nu uitam de celebra FANTANA CANTATOARE a lui Robu, acolo studiile au fost facute, bani cheltuiti, proiect inexistent. Ideea ii sa se faca studiile de fezabilitatea doar pentru proiectele pt care exista finantare si motiv real sa fie facute.

    • Un_Cetatean says:

      Complet deacord cu tine, poti face numai studii de fezabilitate ca si primarie si sa nu construiesti absolut nimic.

      Complet legal modul de a fura niste bani pe 2 topuri de hartie A4.

  6. Ovidiu says:

    Nu ne trebuie.

  7. Timisorean says:

    Tara arde si baba se piaptana. Asta ne trebuie noua studii pentru piste de biciclete sub poduri.
    Cat gunoi stradal adunau daca faceau un contract suplimentar cu o firma pe banii astia? Cat noroi cu frunze de pe langa trotuar adunau cu banii astia? Suntem in pragul procedurii de infrigment din cauza nivelului absolut enorm de poluare si noi in loc sa reducem praful prin masuri simple, bagam banii pe sub poduri!

    • Claudiu Druga says:

      optiuni mai bune pentru biciclete inseamna mai putin trafic auto -> inseamna mai putina poluare. Directia ii buna si din punct de vedere al poluari. Daca ai merge mai des cu bicicleta ai stii ce mult timp pierzi la intersectiile de langa podurile respective (trebuie sa stai la 3 semafoare in total sa treci strada)

  8. Coco says:

    Trebuiau facute de Robu pentru podurile reabilitat, dar intentionat au fost facute separat ca sa se sifoneze bani, omul nu credea ca nu mai iese primar.

  9. zet says:

    “Primăria Timișoara a reabilitat anii trecuți Podul Dragalina și Podul Eroilor. La Eroilor s-a uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni, astfel că acolo a început un nou șantier în această primăvară, la doi ani de la modernizarea podului.”
    Pai,cine a ” uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni,”? Sper ca a primit o recompensa salariala.Merita !

  10. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Spitalul Militar are fațade noi. După un șantier de trei ani și peste 2 milioane de euro

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Centura Timișoara Sud: stadiul lucrărilor a trecut de 30% după aproape un an și jumătate de șantier

    Mapamond

    Avertisment emis de ECDC: Nu călătoriți în Santorini, Mykonos, Rhodos și alte 10 insule din Grecia

    Angajari TION

    ANGAJĂM OPERATORI PRODUCŢIE

    Ştiri din Timiș

    Depozitul de cereale din Giera, cu un pas mai aproape de a fi pus în siguranță de voluntari

    Angajari TION

    Leman Industrie SRL, societate franceza din industria automotive, angajeaza personal

    Angajari TION

    Compania ZF Group angajează! Alătură-te echipei noastre!

    Ştiri din Timiș

    Călător printre rânduri către plajele unei veri de neuitat. Cărți despre soare, mare și valuri

    Ştiri din Timiș

    Prețurile apartamentelor s-au majorat în Timișoara, ca urmare a scumpirii materialelor de construcție

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Trenul Mangalia – Timișoara, întârziere de peste 13 ore. A schimbat două locomotive, ultima lângă Dr. T. Severin

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici