tion.ro Web analytics

Pietoni și bicicliști au iluminat trecerea de pietoni din Timișoara unde o femeie a murit după ce a fost lovită de mașină

Pietoni și bicicliști au iluminat trecerea de pietoni din Timișoara unde o femeie a murit după ce a fost lovită de mașină

<p>foto: Adrian Panduru/ TION</p>
Reactualizat la:
O femeie de 62 de ani a murit după ce a fost lovită de mașină pe trecerea de pietoni de la Pasajul Jiul, săptămâna trecută, în noaptea de marți spre miercuri. Cei de la Verde pentru Biciclete trag un semnal de alarmă cu privire la trecerile de pietoni care nu sunt iluminate.
Scris de Adrian Panduru - O femeie de 62 de ani a murit după ce a fost lovită de mașină pe trecerea de pietoni de la Pasajul Jiul, săptămâna trecută, în noaptea de marți spre miercuri. Cei de la Verde pentru Biciclete trag un semnal de alarmă cu privire la trecerile de pietoni care nu sunt iluminate.

Un eveniment inedit a avut loc în seara de vineri, 11 octombrie, chiar la trecerea de la Pasajul Jiul, unde femeia de 62 de ani a fost lovită de mașină. Bicicliști și pietoni au ocupat trecerea de pietoni, pentru câteva momente, pentru a ține un moment de reculegere în memoria victimelor accidentelor de pe trecerile de pietoni și pentru a trage un semnal de alarmă vizavi de accidentele care au loc, unele cu pierderi de vieți omenești. Participanții la acest eveniment au stat câteva momente pe trecerea de la Pasajul Jiul, unii chiar și-au așezat bicicletele pe zebră, lăsându-le în fața mașinilor, și au aprins celularele și frontalele. A durat doar câteva secunde până când au fost „gratulați” cu claxoanele mașinilor care așteptau la trecere.

„Au murit doi oameni în ultimele zile pe trecerile de pietoni. Doi pietoni au fost omorâți de traficul din Timișoara. Nu suntem aici, astăzi, să căutăm vinovați. În Timișoara, în ultima săptămână, două persoane au decedat în urma accidentelor rutiere petrecute pe trecerile de pietoni. Este vorba de două cazuri diferite, cu cauze diferite, dar efecte similare. Rolul nostru aici și acum nu este acela de a trage concluzii cu privire la cei vinovați pentru aceste evenimente. Responsabilitatea pentru siguranța traficului trebuie împărțită între utilizatorii de drumuri, decidenții politici și proiectanții acestor drumuri. Din păcate, în Timișoara, din cauza prioritizării traficului auto mersul pe jos vine la pachet cu un grad ridicat de expunere a cetățenilor la riscul de accidente rutiere. Conform datelor primite de la IPJ Timiș, din ianuarie 2019 și până azi au decedat șase bicicliști și 11 pietoni pe raza municipiului Timișoara. 17 oameni au murit. În locul unde ne aflăm astăzi acum, săptămâna trecută, o femeie de 62 de ani își trăia ultimele clipe de viață. Ea putea fi mama oricăruia dintre noi, fiica, soția sau vecina”, a spus Ana Munteanu, reprezentant Verde pentru Biciclete.

Participanții la eveniment cer eliminarea riscurilor, iluminarea trecerilor și plasarea acestora în locuri vizibile, pentru a nu se mai pierde vieți omenești.

Astăzi, administrația publică trebuie să înțeleagă că reducerea sau chiar eliminarea riscurilor cu care se confruntă categoriile vulnerabile de participanți la trafic este un obiectiv important și realizabil.

Nu trebuie să mai acceptăm mentalitatea formată în anii ’90, conform căreia accidentele rutiere sunt inevitabile, deoarece accidentele sunt atât previzibile cât și prevenibile..

Spre exemplu, studiile făcute pe incidente de trafic arată că un pieton lovit de un autoturism care se deplasează cu 65km/h se confruntă cu un risc de deces de 70%, în timp ce un pieton lovit de un autoturism care se deplasează cu 50km/h se confruntă cu un risc de deces de 20% – o reducere a vitezei de 25% aduce o reducere cu 80% a riscului la care este expus un pieton.

Astfel, subliniem faptul că un comportament preventiv al participanților la trafic este doar unul dintre elementele necesare pentru promovarea siguranței pe drumurile publice, dar sunt și altele.

Este nevoie de o proiectare echilibrată în raport cu diferitele forme de deplasare.
Este nevoie de o proiectare optimă care să separe diferitele forme de transport atunci când e cazul.
Este nevoie de asigurarea unor condiții de vizibilitate optime”, transmit cei de la Verde pentru Biciclete.

Reprezentanții Verde pentru Biciclete au cerut în ultimii doi ani următoarele lucruri:

– Calmarea traficului auto – atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții. De precizat că recentele decese survenite în traficul din Timișoara au avut loc în urma unor accidente petrecute pe timpul nopții.

– Iluminarea corespunzătoare a trecerilor de pietoni în timpul nopții.

– Reglarea timpilor de așteptare la semafor pentru pietoni.

– Prioritizarea transportului public din toate punctele de vedere

– Separarea infrastructurii velo de traficul pietonal – mai ales în zonele unde trotuarele au o lățime mai mică de 3.5m, dar evident doar în contextul calmării traficului auto.

– Ridicarea trecerilor de pietoni la nivelul trotuarelor în zonele cu risc crescut de accidente.

Articole pe aceeași temă:

Care sunt cele 16 treceri de pietoni periculoase din Timișoara care vor fi supra-iluminate cu LED-uri

Accidentul în urma căruia o femeie și-a pierdut viața la Pasajul Jiul a fost surprins de camerele de supraveghere

19 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cristi says:

    Foarte bine! Felicitari pentru aceasta metoda de atentionare! Din pacate, nu trece zi in care sa nu intalnesc un sofer care nu opreste la trecerea de pietoni, ba unii chiar accelereaza, ca sa apuce sa treaca inainte ca eu sa pun piciorul pe zebra. Nu stiu de ce, dar cei de la Politia Rutiera parca sunt invizibili in ultimul an…

  2. Titi says:

    Pietonul este pe locul 2 în Timișoara. Prioritate au doar cei cu mașina. Vedeți trecerile de pietoni ex zona spital județean. Cât timp ai în Timișoara ca să treci strada la semafor????? Se face rapid rosu.

  3. Marius says:

    Ar trebui mutată mai în față cu vreo 100-150 m trecerea asta,este foarte periculoasă pentru că nu ai vizibilitate cum ieși din pasaj,efectiv nu vezi dacă e cineva la trecere sau pe ea decât când ești în drept cu Incubox,dacă mai și calci pedala când ieși din pasaj nici nu e de mirare că ajungi să iei pietonii pe capotă,mai multă atenție nu strică și poate o semnalizare mai bună pe timp de noapte măcar până o mută.

  4. oOcol says:

    Șoferii.. niște animale ca întotdeauna 0 respect pentru alți oameni.

  5. Petru says:

    Din păcate avem legi, iar acestea ori nu sunt aplicate, ori nu sunt respectate. De astăzi intră în vigoare o lege nouă privind folosirea cu mâinile a oricărui obiect de vorbire sau înregistrare. Va fi degeaba dacă poliția nu va aplica legea. Din 5 șoferi 3 au telefonul in mână sau la ureche. Sa fim serioși. Degeaba ai legi dacă nu le aplici.

  6. Nimsoc says:

    In primul rand condoleante famililor. Omul ce a decedat pe strada Cluj a luat-o la fuga prin fata masinilor pe rosu iar soferul avea cam 80km/h din ce se vede in filmare. Amandoi sunt de vina. Femeia aceasta a intrat pe zebra fara ca macar sa se uite in stanga. In acest caz, soferul poarta cea mai mare parte din vina, dar ce folos? Murim cu legea in mana si ca am avut dreptate? Oameni buni, aruncati 2 3 priviri stanga dreapta inainte sa traversati si mai lasati telefoanele alea din mana. Pana nu (re)invatam sa ne respectam in trafic, se vor tot intampla tragedii…

  7. Adrian says:

    Este anormal ce se întâmplă. Centrul si zona Soarelui nu reprezintă întreaga Timișoara. Domnule primar, RUȘINE! Zilnic își riscă viața familiile noastre pe strada Grigore Alexandrescu între Calea Aradului si Torontalului unde nici măcar un nenorocit de trotuar nu există! Sunt trei ani de PROMISIUNI MINCINOASE !

  8. Sofer says:

    Cei de la Verde Pentru Biciclete ar trebui sa isi invete membrii asociatiei ca atunci cand se angajeaza in traversarea unei strazi fie ea si pe trecerea de pietoni, sa se dea jos de pe biciclete…pentru ca asa este legal si scris in lege!
    Multi merg pe trotuar in paralel cu masinile iar cand ajung la trecere vireaza brusc pe trecere…cand mai ai timp sa reactionezi sa faci ceva? Este exact acelasi lucru ca unul ce o ia la fuga le trecerea de pietoni… nu ai timp de reactia ca si cand ar merge normal…

  9. Dani says:

    Bine ca pentru semafoare au fost bani (semafoare ce merg pe intermitent sau deloc de cand au fost montate) dar la lumini pentru trecerile de pietoni nu sa gandit nici un specialist din primarie..

  10. Ilie Ana says:

    Sunt alternativ si pieton si biciclist si sofer. Ceea ce am observat in trafic este faptul ca NU se respecta regulile de circulatie si nici regulile bunului simt. Cand sunt pieton MA OPRESC, MA ASIGUR TEMEINIC APOI TRAVERSEZ. Cand sunt pe bicicleta fac la fel. MA OPRESC, MA DAU JOS DE PE BICICLETA, MA ASIGUR SI TREC. Cand sunt sofer incerc sa REDUC VITEZA, SA URMARESC SI PIETONII DE PE TROTUAR SI DACA NU AM VIZIBILITATE ( adica masini parcate in asa fel incat vizibilitatea este 0) RULEZ CU MAXIM 10 KM/ora. Daca nu as fi condus in acest mod as fi luat pe capota o multime de pietoni. Despre pietoni pot sa spun ca sunt multi inconstienti care trec prin loc nepermis sau NU se asigura cand vor sa traverseze. Daca masina este la 5 metri de trecerea de pietoni si are viteza regulamentara 30 km/ora NU POATE OPRI IN TIMP UTIL. Semafoarele cu verde intermitent ar trebui scoase pentru ca nu se respecta verdele la pietoni.

  11. Anonim91 says:

    Daca nu vrei sa patesti nimic pe la treceri dinastea mai “periculoase” tre sa te asiguri bine inainte sa treci, sa te asiguri ca te au vazut conducatorii auto si chiar si pe trecere sa te uiti stanga dreapta sa vezi daca incetinesc de pe ambele benzi, ca poate veni vreun.cocalar ce nu i atent la drum sau nu vede trecerea si te ia pe sus pe capota ! Trebuie atentie de fiecare data cand treci strada prin astfel de locuri

  12. Marius says:

    La trecerea de pietoni nesemaforizata te uiti mai intai spre stanga, pe urma spre dreapta, si daca nu vine nicio masina traversezi. In cazul care vin masini care … se opresc … treci in pas vioi, per risc pripriu. Da, soferul neatent intra la puscarie, dar pe zebra se mai si moare.

  13. Cele mai noi știri

    Mapamond

    VIDEO. Rămășițele celei mai mari rachete chinezești se vor prăbuși pe Pământ duminică dimineața

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Au început să fie montate semnalizări pe drumul dintre Margina și Holdea. Restricții din 10 mai

    Eveniment

    Cadavrele a doi bărbați, găsite plutind în Bega și Mureș. Identitatea unuia dintre ei, necunoscută

    Ştiri din Timiș

    Timiș: Cum vor merge copiii la ore, în a doua săptămână de școală, în funcție de rata de infectare din localități

    Sănătate

    Trei morți și peste 70 de cazuri noi de coronavirus în Timiș, de vineri până sâmbătă

    Sănătate

    Covid-19, România: 104 morți și peste 1300 de cazuri noi, în ultimele 24 de ore

    Ştiri din Timiș

    Oficial! Timișoara și alte zece localități din județ, în scenariul verde, de duminică. Se vor putea organiza concerte

    Turism

    Evadare în pandemie. Drumeție și cumpărături la înălțime, în satul Ineleț

    Eveniment

    VIDEO. Casă distrusă de flăcări, la Sânnicolau Mare

    Sănătate

    Peste 160 de oameni s-au vaccinat direct din mașină, într-o zi, la centrul Drive-Thru din Timișoara

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici