Cele patru asocieri înscrise la licitație lansată de primărie sunt TEHNODOMUS S.R. L. (lider) – URBAN PROFILE GRELE SRL, SYLC CON TRANS (lider) – Cons Electrificarea Instal, PORR CONSTRUCT (lider) – Electroechipament Industrial și STRABAG (lider) – TANCRAD.
„Avem un număr record de firme care au depus oferte pentru construirea primei linii noi de tramvai din Timișoara, de după Revoluție. Este un semnal puternic că proiectele noastre sunt credibile și că direcția în care merge orașul inspiră încredere. Vorbim despre o investiție complexă, care va da un impuls de dezvoltare întregii zone, aflate deja într-un amplu proces de transformare. În curând finalizăm pasajul Solventul, iar pentru noul pod peste Bega suntem în etapa de evaluare a ofertelor. Toate aceste investiții fac parte dintr-un plan coerent de regenerare urbană și conectare a cartierelor Timișoarei, în care transportul verde joacă un rol esențial pentru viitorul orașului”, spune primarul Dominic Fritz.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 63,5 milioane de lei, fătă TVA, – adică 76,8 milioane de lei sau 15,1 milioane de euro, cu TVA. Din total, 57,6 milioane de lei provin din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021–2027. Investiția totală, care implică și realizarea proiectului tehnic, dirigenția de șantier, asistența tehnică și informare, este de puțin peste 106 milioane de lei.
Ce presupune șantierul
Firma câștigătoare va construi o linie dublă de tramvai cu o lungime de peste 1,3 km, care va lega pasajul Solventul de Gara de Nord, „facilitând astfel conexiunea directă între vestul și centrul orașului”, promit reprezentanții primăriei. Investiția include și lucrări de reamenajare a spațiilor publice adiacente: trotuare, piste de biciclete, spații verzi, iluminat public modern și infrastructură rutieră reconfigurată.
Vă amintim, proiectul are deja eliberată autorizația de construire. Contractul inițial de lucrări, în valoare de 9 milione de euro și semnat în urmă cu 5 ani, nu a mai acoperit costurile reale ale investiției, iar municipalitatea a optat pentru a recontracta serviciile de execuție. Fosta administrație dorea efectuarea în paralel a lucrărilor la Pasajul Solventul și la noua linie de tramvai care să îl unească pe acesta cu Gara de Nord. Pentru noul proiect, primăria a obținut, în vară, și o finanțare europeană în valoare de 13 milioane de euro. Licitația a fost lansată spre final de septembrie.
Tot în zonă se va construi și Podul Solventul. La începutul acestei lui septembrie a fost lansată și licitația pentru contractul de execuție a lucrărilor la conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița, care include și podul peste Bega. Valoarea contractului este estimată la aproape 25 de milioane de euro, iar la procedură s-au înscris șapte ofertanți.
Citiți principiile noastre de moderare aici!