tion.ro Web analytics

Încă o discuție pe tema Timpark. Ruben Lațcău, despre demolarea garajelor, parcări supraetajate și sistematizare

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Încă o discuție pe tema Timpark. Ruben Lațcău, despre demolarea garajelor, parcări supraetajate și sistematizare

Reactualizat la:
Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat încă o dată, într-o nouă dezbatere publică, ce presupune noul regulament de parcare din sistemul Timpark. De la cele „printre cele mai mici tarife din țară”, până la abonamente rezidențiale care se dau doar celor cu buletin sau cu flotant de Timișoara, deși nu sunt suficiente locuri de parcare în cartiere.
Scris de Roxana Deaconescu - Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat încă o dată, într-o nouă dezbatere publică, ce presupune noul regulament de parcare din sistemul Timpark. De la cele „printre cele mai mici tarife din țară”, până la abonamente rezidențiale care se dau doar celor cu buletin sau cu flotant de Timișoara, deși nu sunt suficiente locuri de parcare în cartiere.

Primăria Timișoara face câteva modificări regulamentului de parcare. În centrul orașului vom plăti parcarea până la ora 20, urmând ca pe unele străzi să aibă voie să parcheze doar cei care locuiesc în zona centrală. Apar și abonamentele rezidențiale, care sunt valabile începând cu ora 17 și pe care le vor putea face doar cei cu buletin sau flotant de Timișoara. Reprezentanții PMT spun că acestea sunt un fel de încurajare pentru timișoreni.

„Abonamentul rezidențial va încuraja și răsplăti”

„Sistemul nou de abonament rezidențial va încuraja și va răsplăti locuitorii dintr-un anumit cartier care au domiciliu stabil în acel cartier. Practic, pentru a rezerva un abonament rezidențial într-o nouă subzonă rezidențială, o să ai nevoie fie de buletin, fie de viză de flotant. Întâietate vor avea la parcare locuitorii din respectivul cartier”, a explicat Ruben Lațcău.

15% din străzile din oraș sunt incluse în noul Timpark, iar tarifele au fost mărite. Cu toate astea, spune viceprimarul Ruben Lațcău, Timișoara are „printre cele mai mici tarife din țară”.

„Dacă e să vorbim de tarife, a fost o discuție destul de mare vizavi de tarife. Adevărul este că, în Timișoara, tarifele sunt printre cele mai mici din țară. În zona centrală, doar la zona verde, vom avea un tarif de 4 lei/oră, la Cluj avem un tarif dublu, la Brașov este un tarif cu 25% mai mic și din câte știu și Brașov are în lucru un regulament nou. Obiectivul nu este acela de a crește prețul sau încasările, ci acela de a face un nou sistem ca toți banii pe care îi încasăm să se ducă în parcări. Formula de calcul a avut la bază exclusiv inflația. La nivelul întregului oraș, în Timișoara vom avea un cost mediu de 72 lei/lună, în timp ce în Oradea este chiar de 120 lei/lună”, a transmis edilul Timișoarei, la dezbaterea publică de luni.

S-a discutat și despre parcarea în zona centrală, unde se va plăti până la ora 20, nu până la 17 cum era până acum. PMT vrea să descurajeze folosirea mașinii personale și să încurajeze utilizarea transportului public și deplasarea cu bicicleta. Astfel, în zona zero a orașului nu se vor mai emite abonamente. Se va parca doar la oră și costul parcării va crește de la o oră la alta.

Parcări pentru biciclete între blocuri

Nu au fost prea mulți timișoreni curioși de dezbaterea primăriei. Cei care și-au făcut timp să participe totuși la discuția de luni după-amiază, anunțată de Tion în repetate rânduri, au vrut să știe dacă primăria continuă să demoleze garajele din oraș. Au aflat că se merge mai departe cu operațiunea începută de fostul primar Nicolae Robu, dar altfel. Nu vor mai fi zone doar cu asfalt în cartiere, ci se pregătesc și alte amenajări.

„Am lucrat la formarea unei echipe de proiectanți care să vină cu soluții de amenajare pentru aceste zone. Tocmai de asta am vrut să angajăm niște proiectanți, ca în momentul în care facem amenajări să nu tragem doar niște dungi, să ne gândim la locuri de parcare, puncte de depozitare a gunoaielor în mod civilizat, spații în care să putem lăsa bicicletele ca să nu le lăsăm pe casa scării. Ce s-a făcut până acum s-a lucrat pe reparații, direct cu SDM, care are proiectanți de drumuri. Și eu îmi doresc lucrul acesta, pentru că săptămâna trecută mi s-a furat o bicicletă din curtea clădirii în care locuiesc”, a explicat Ruben Lațcău.

Sistematizare pe zone

Viceprimarul Timișoarei a dezvăluit că, deși regulamentul nu a fost încă aprobat, Societatea de Drumuri Municipale a început deja marcarea locurilor de parcare din zonele rezidențiale, în Girocului și Soarelui. Iar în anii următori vor fi incluse și alte străzi din cartiere în Timpark.

„Toată Calea Șagului, Dâmbovița, Steaua au nevoie de sistematizare. Sunt foarte multe garaje în zonă. Pe măsură ce sistematizăm zonele introducem și aici parcarea de reședință, începând cu anul viitor intenționăm să începem. Ceea ce putem să facem este să dărâmăm aceste garaje, să sistematizăm zona și acolo unde se poate să construim și parcări supraetajate”, a completat edilul.

La dezbaterea publică de luni a participat și reprezentantul Federației Asociațiilor de Locatari Timișoara, care a transmis deja primăriei o listă de probleme regăsite în noul regulament. S-a plâns, din nou, despre parcarea progresivă, despre mașinile de firmă care sunt parcate în cartiere și despre abonamentele rezidențiale.

Un timișorean a propus ca cei care plătesc deja impozit pe imobil sau pe autoturism să aibă o facilitate atunci când se vor elibera abonamentele de rezident. Viceprimarul Timișoarei a replicat că facilitatea este chiar abonamentul de rezident și a recunoscut că locurile de parcare sunt limitate, tocmai de aceea în unele zone, cum ar fi Dacia, nu va fi reglementată parcarea.

„Dumneavoastră o să vindeți 10.000 de abonamente pentru 1.000 de locuri de parcare? Haideți să nu ne uităm la Arad și Oradea, să ne uităm la Germania, la alte zone civilizate”, s-a plâns un alt participant care i-a rugat pe oficialii PMT să mai verifice o dată situația mașinilor abandonate din oraș care ocupă destul de multe locuri de parcare. Omul a ținut să-i transmită viceprimarului Timișoarei că noua administrație „este o rușine pentru oraș”.

„Dumneavoastră sunteți de un an, administrați orașul, deci nu s-a schimbat nimic în orașul ăsta, nu ați făcut absolut nimic. Deci, fără supărare, sunteți o mare dezamăgire și o rușine pentru orașul ăsta. Într-un an de zile, nimic. Toată lumea vă respectă, își cere scuze, nu trebuie, pentru că din taxele noastre vă luați salariile. Inclusiv la primărie”, a completat acesta.

„Am primit și alte propuneri foarte bune și foarte aplicate pe e-mail, unele dintre ele cu siguranță le vom include și vom face anumite ajustări. Pe măsură ce le vom face, vom comunica public. Cred că mai putem face o discuție publică pe acest subiect”, a conchis Ruben Lațcău.

AICI găsiți mai multe informații despre noul regulament de parcare.

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

Noul Timpark în viziunea administrației Fritz, cu abonamente rezidențiale și scumpiri. Vom plăti parcarea până la ora 20

Fără parcări rezervate în centru și fără dube în cartiere. Mai urmează o dezbatere publică pentru noul Timpark

18 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. antiVrajeala says:

    Unde sunt locuri de parcare rezidentiale mai multe(gen Soarelui, multumiti-i lui robu…), se pune taxa, iar unde nu(Daci, multumiti-i tot lui robu) nu se pune taxa.
    Pai taxa asta nu facea ceva minune sa fie brusc mai multe locuri? Atunci nu ar trebui sa fie puse taxe unde NU sunt locuri de parcare?
    A n-spea dovada ca taxa nu are nici o legatura cu vreun loc de parcare, e doar o taxa abuziva pusa oe domeniul PUBLIC! Sa se taxeze doar parcarile care nu sunt de resedinta si se presupune ca e o taxa “de smecher” pt cei care folosesc masina la orice deplasare in oras, dar sa fie parcari construite pe spatiu cumparat de primarie, construite de primarie, nu dungi pe asfalt cu o tabla cu un numar de sms!
    Hai ca urmeaza scumpirile uriase la orice, mai merge inca o taxa pe langa…

    • Daniel says:

      Administratorul drumului public poate sa decida de cuviinta cum sa procedeze…iar daca va plangeti ca a devenit costisitor sa detii o masina, se poate vinde…

      • antiVrajeala says:

        Deci daca se decide ca mersul pe trotuar sa fie taxat, tie ti se pare ok sa inteleg, caci daca nu-ti permiti sa traiesti in minunatul municipiu, te muti undeva in natura, simplu. Hai sa taxam si intrarea in parc, caci costa intretinerea, de ce sa platim toti la gramada, sa plateasca doar cei care merg acolo. Sa platim si pentru pistele de biciclete, sa platim si pentru aerul pe care il respiram, de ce nu? Si pentru mai ce? Administratorul sa administreze, banibsa ceara privatul pe terenul privat, nu administratorul pe domeniul PUBLIC! Logica de inchipuiti ce au unii, ceva de speriat. Se pricep la taxe si impozite, pot spune exact cand au aparut in istorie, de ce, ce tipuri erau, cum s-au schimbat in timp, ce mai, plin de experti pe aici. Ca si expertul latzcau, un dublu repetent penal, cam acelasi nivel.
        Japca e japca, incompetenta in a rezolva o problema e incompetenta, vrajeala e vrajeala, iar cand astea 3 se combina, rezulta administratia actuala a Timisoarei.

      • Temesiensis says:

        Intradevar, administratorul drumului public poate decide de cuviinta cum sa procedeze, dar trebuie sa decida in folosul cetatenilor platitori de taxe grase, nu impotriva interesului acestora. Nu este costisitor sa detii o masina, dar incompetentii din administratie vor neaparat sa devina costisitor. Total abuziv, neconstitutional si profound imoral.

  2. Lucretiu says:

    Va rog frumos nu mai inventati nimic. Ca oricum faceti tot prost iese. Nu mai descoperiti gaura la macaroana. Lasati-ne in pace, luati-va salariile nesimtite si duceti-va acasa. Lasati orasul asta in pace asa cum a fost el construit si pus in functiune de comunisti. Singurii oameni seriosi care au trait pe aici. Voi sunteti niste papagali care nu ati reusit inca sa distrugeti complet ce au construit ei !

    • Ioan says:

      ESTI UN PAPAGAL Comunist!
      PCR nu a fost in stare sa faca blocuri decente, dar mai infrastructura!
      Tu macar esti nascut in TM sa comentezi? Nu ai traiti cu parintii tai in blocurile comuniste?? Nu functiona nimic bine cand preluai apartamentul de la stat!
      Gemuri, usi, robineti..erau toate varza! Caloriferele puse stramb…parchet pus in valuri… etc!
      Mai lasa-ma naibii in pace cu comunistii tai, au facut doar rau acestei tari!!
      Ei au inventat punerea oamenilor incapabili, pe pozitii cheie, doar ca erau membrii de partid!
      Fix asta face PSD si PNL acuma!
      Mi-a ajuns! M-am saturat de ei!
      Este greu sa schimbi o intreaga societate, mai ales pe functionari, dupa ce o viata intreaga au traiti si au considerat ca totul li se cuvine!
      Iar cei care gandesc ca tine: imi pare rau de limitarea voastra intelectuala!

  3. Name says:

    In Timisoara impozitele sunt mai mari cu 50% decat restul tarii, asadar cei ce au masinile inmatriculate pe Timisoara ar trebui din start sa aiba parcarea gratuita in zona domiciliului.

  4. elis says:

    Unui vecin i s a furat bicicleta de pe casa scarii, legata in fata usii lui, la etajul patru. Ziua!
    Ce sanse au sa ramana bicicletele afara si sa le mai gasesti a doua zi?

    • sepi says:

      Pe balcon avea varza pusa la murat? cum sa incurci cu bicicleta lasata pe scara? hai, la 4 daca esti ultimul apartament, treaca mearga ca din cand in cand o lasi temporar, dar in rest… e ca si cu o masina parcata pe trotuar, cu loc cat sa treci cu grija in sir indian. e ok? du-te in amsterdam sa vezi cum se lasa bicicletele pe strada, cu zecile de mii. Nu suntem civilizati? uuups. pai sa ne protejam atunci, ori ne luam sisteme antifurt mai scumpe decat bicicleta, ori mai angajam politie, ori umplem de camere de luat vederi, ori mai multe la un loc, ne descurcam noi, suntem maestri in descurcareala. ca si cu varza in garaj si masina le trotuar, ori varza pe balcon si bicicleta pe scara blocului. tocmai azi citeam ca si lui latzcau i-au furat bicicleta(ca vine iarna, doara, si n-o sa deszapezeasca el pistele de biciclete). Acum ce sa faca saracul userist, se va duce la serviciu pe picioare, sa ne arate cu pietonalizarea. Sau poate cu autobuzul, sa ia pulsul natiunii, abia astept sa-l intalnesc sa schimbam o vorba doua.

  5. Anti_vir says:

    Cei din administratia actuala sunt fie escroci fie incompetenti dar cu siguranta ne cred pe noi restul prosti din moment ce vin cu tot felul de ineptii pentru a justifica crestera bugetului orasului pe seama cetatenilor. Ei au castigat alegerile cu promisiuni de eficientizare si scadere de costuri iar acum vin cu taxe noi si majorari si ofera in schimb fantezii. Cine isi va lasa bicicleta pe strada din moment ce acestea se fura din scara blocului, de pe balcoane si chiar au fost sparte si garaje pentru a fura. Si da, vorbesc din experienta iar politia fie nu vrea fie nu are ce face. E clar ca nu vor oferi nimic si vor lua doar bani de pe cetateni cu astfel de tertipuri, ca dovada este schimbarea orei de la 17 la 20 ca sa taxeze si rezidentii pentru care oricum nu sunt destule locuri. Ei vor incasa bani de la mii de oameni si vor oferi sute de locuri. Spun ca banii sunt pentru a face parcari dar dupa ce le fac nu se mai scoate taxa cum de altfel s-a procedat cu multe alte ocazii. Pacat de cei care au avut incredere oarba si au avut asteptari. Realitatea ne arata ca nu pre avem ce cere de la unul fara studii si de la un dublu repetent penal iar ca asteptari sunt doar smecherii pentru a mulge mai multi bani de la cetateni si a angaja mai multi bugetari.

  6. Anonim says:

    Și dacă toate locurile sunt ocupate între 17 și 20, la ce te ajută abonamentul? De ce într-o zonă se aplică și în alta nu? Ăsta discriminare!

  7. Garda says:

    Introduceți TOATE STRĂZILE din Timișoara, cu taxa, nu doar o mică parte. Dacă e cu taxa, sa fie pt toți ! Iar pe de alta parte, celor cu viza de flotant, NU ar trebui sa li se permită accesul la abonamente. Sa își facă buletin pe Timișoara și mașina înmatriculata pe TM, fără nicio excepție.

  8. meghi says:

    Banul, in fata tuturor !!!! DOUA CHESTIUNI :

    – ”Obiectivul nu este acela de a crește prețul sau încasările, ci acela de a face un nou sistem ca toți banii pe care îi încasăm să se ducă în parcări. ”….Ruben, las-o moale, ca oamenii nu conteaza pentru primarie !!! Din pacate omul e in slujba primariei, NU primaria in slujba cetateanului…

    -“”Ceea ce putem să facem este să dărâmăm aceste garaje, să sistematizăm zona și acolo unde se poate să construim și parcări supraetajate”…pariu ca nu se vor construi supraterane si cetatenii de la parter vor avea tevile de esapament in casa ???? Niste beton(ca nu avem destul), jos copacii, ca incurca, linii cu vopsea alba si cam atat face primaria din Timisoara….

  9. Urinel says:

    Rubene, mai caută nişte spaţii verzi de demolat că poate te plictiseşti. Ăla din Bucovinei arată magnific de când aţi trânti asfalt serios şi borduri ţapene în locul nenorocitelor de ierburi şi copaci.

    Pentru o Timişoară beton!

  10. marius says:

    Eu credeam ca nu sunt suficiente locuri de parcare nu ca ne lipsesc taxele.
    Auzi, cica: “Întâietate vor avea la parcare locuitorii din respectivul cartier”. Cum adica? Pot veni mai devreme acasa? Sau ce intaietate.
    Construiti parcari mari, multinivel, lasati vrejeala asta de impotenti.
    Daca darami garaje ce? Castigi cat? 0,5 m de garaj? Dar pierzi taxele. Si cheltuiesti pe daramare, pe amenajare. Iar masinile din garaje tot acolo vor fi.
    Construiti ceva nou, nu daramati si ceea ce este.
    Solutia e una singura, construiti parcari de mare capacitate si cu taxa. Nimic nu e moca pe lumea asta. Si puteti vinde sau inchiria locurile, astfel incat sa puteti, pe urma, sa construiti altele, pana vor fi suficiente.
    Iar dupa ce exista suficiente locuri, cu taxa evident, puneti-va cu amenzile pe cei ce confunda utilizarea spatiuli public cu abuzul sau.
    Si atunci o sa fie ok. Dar, na, sa procedam ca normalii?

  11. Emilian says:

    Eu o dilemă am: ce mă fac dacă am mai multe case și vreau loc de parcare la fiecare? Ghiciți ce: am fost la primărie, m-am oferit să le plătesc (că tot se plâng de lipsa banilor) și mi s-a spus simplu: în Timișoara nu se poate! Mă bucur să constat că la astfel de restricții urbea de pe Bega este peste Elveția.

  12. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Noi anunțuri de angajare din campania Tion

    Ştiri din Timiș

    Enel: întreruperile de curent din Timișoara și județ în perioada 6 - 10 decembrie

    Ştiri din Timiș

    Franța și Portugalia, în zona roșie pe lista țărilor cu risc epidemiologic crescut

    Ştiri din Timiș

    „Și tu poți fi Socio Claus”. Donează sânge și oferă tichetele copiilor cu dizabilități

    Ştiri din Timiș

    Peste 500 de limitatoare de viteză noi, în fiecare an, pe străzile Timișoarei. Costă peste 20.000 de euro

    Ştiri din Timiș

    Biciclete furate din scara unui bloc din Calea Circumvalațiunii, în Timișoara

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Noul Campus Lenau s-a scumpit și va fi gata prin 2022. Va costa peste 13 milioane de euro

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid-19, tot în scădere în județ și la Timișoara

    Sănătate

    Coronavirus, 5 decembrie: 916 cazuri și 78 de decese în România. 123 de infectări în Timiș

    Eveniment

    Marocan rămas blocat pe o insulă a Mureșului, salvat de polițiștii de frontieră din Timiș

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici