tion.ro Web analytics

Noul Timpark în viziunea administrației Fritz, cu abonamente rezidențiale și scumpiri. Vom plăti parcarea până la ora 20

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Noul Timpark în viziunea administrației Fritz, cu abonamente rezidențiale și scumpiri. Vom plăti parcarea până la ora 20

Reactualizat la:
Vom plăti parcarea până la ora 20, nu până la ora 17 ca până acum, vom scoate mai mulți bani din buzunare pentru a ne lăsa mașinile pe domeniul public, dar și pentru abonamente. Primăria Timișoara a făcut public noul regulament de parcare, valabil pe 15% din străzile din oraș. Cuprinde și abonamente rezidențiale, dispare abonamentul la purtător și se scumpesc și abonamentele existente până acum. Se mărește cu 50 de bani și plata pe oră.
Scris de Roxana Deaconescu - Vom plăti parcarea până la ora 20, nu până la ora 17 ca până acum, vom scoate mai mulți bani din buzunare pentru a ne lăsa mașinile pe domeniul public, dar și pentru abonamente. Primăria Timișoara a făcut public noul regulament de parcare, valabil pe 15% din străzile din oraș. Cuprinde și abonamente rezidențiale, dispare abonamentul la purtător și se scumpesc și abonamentele existente până acum. Se mărește cu 50 de bani și plata pe oră.

Se lucrează, teoretic, încă de la începutul acestui an la un nou regulament de parcare. Reprezentanții primăriei spun că în Timișoara sunt amenajate 80.000 de locuri publice de parcare și staționare (47.445 locuri de parcare și 32.805 locuri de staționare).

„La acestea se adaugă, locurile de parcare în regim privat, care rezolvă parcarea de domiciliu pentru foarte multe mașini (circa 2.600 de locuri de parcare în bateriile de garaje, la care se adaugă cele din curțile private). Studiile arată că în medie, mașinile personale sunt parcate 80% din timp la domiciliul proprietarului, 16% în altă parte și se deplasează doar aproximativ 4% din timp – și, desigur, pentru fiecare destinație este nevoie de loc de parcare”, transmite PMT.

Cum se parchează în centru

Reprezentanții municipalității spun că s-au concentrat în primul rând pe reglementarea parcării în zona centrală, unde nu se vor mai putea folosi abonamente de parcare, iar parcarea se va plăti gradual, în funcție de ore, până la ora 20, nu până la ora 17 așa cum se plătește în prezent.

„Este prima zonă în care ne propunem să descurajăm folosirea mașinii personale și să încurajăm utilizarea transportului public și deplasarea cu bicicleta. De aceea, în zona centrală – zona 0 – nu se vor mai emite abonamente, pentru a descuraja staționarea pe perioade foarte lungi de timp, permițând astfel, cât mai multor șoferi să folosească același loc de parcare. În această zonă, se va parca doar la oră și costul parcării va crește de la o ora la alta. De asemenea, pentru aceste locuri de parcare/staționare, perioada de taxare este cea mai lungă: luni – duminică între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 8.00 – fără taxă”, explică Serviciul Comunicare al PMT.

În centrul Timișoarei, adică în zona verde (0), parcarea va costa 4 lei pe oră cu TVA inclus prin cardul bancar (vouchere) în aplicația Tpark sau 0,75 euro/oră + TVA. A crescut cu 50 de bani ora, însă doar la plata cu cardul bancar.

Tariful va fi „progresiv”, adică se va plăti un anume preț în prima oră și va crește începând cu a doua oră, cu a treia oră și cu a patra oră. Astfel, dacă în prima oră se va plăti 4 lei prin cardul bancar și 0,75 euro + TVA, în a doua oră se va plăti 5 lei și 0,94 euro + TVA, în a treia oră 6 lei prin cardul bancar și 1,12 euro + TVA, pentru ca începând cu a patra oră să se plătească 7 lei prin aplicație și 1,31 euro + TVA.

„Ceea ce vedem astăzi sunt rezultatele politicii locale greșite de gestionare a sistemului de mobilitate, din ultimii ani: sub-finanțarea transportului public local și neglijarea nevoilor orașului de infrastructură pentru pietoni și bicicliști au dus la numărul uriaș de mașini de pe străzile orașului nostru. Un astfel de sistem este falimentar pentru orice oraș. Soluția nu este ca fiecare timișorean să aibă mașină personală, ci să avem un sistem de transport public eficient pe care cât mai mulți dintre noi să îl folosească și infrastructură de calitate pentru bicicliști. Lucrurile nu se pot schimba peste noapte, dar, noi am început această schimbare și Regulament de parcare este un prim pas că modul de administrare al spațiului public se schimbă. Și schimbarea va începe cu zona centrală”, a explicat primarul Dominic Fritz.

Abonamentele vor fi mai scumpe

Potrivit PMT, Timpark va fi funcțional pe aproximativ 15% din străzile din oraș, urmând să fie extins „gradual, în următorii ani”. Vom avea în continuare patru zone de parcare: zona verde (0), zona roșie (I), zona galbenă (II) și zona albastră (III). Noul regulament prevede zece tipuri de abonamente, iar cel mai scump este cel „combinat pentru zonele I+II+III”. Acesta costă 777 lei/an sau 72 lei/lună, cu TVA inclus. Este, de fapt, actualul abonament general, care permite șoferilor parcarea în orice loc din oraș, mai puțin în zona centrală, și care costă sub 500 lei/an.

Va exista și un abonament „combinat I+II” (zona roșie + galbenă), de 681 lei/an sau 63 lei/lună, iar abonamentul pe zona I (roșie) va fi de 540 lei/an sau 50 lei/lună, pe zona II (galbenă) va fi de 432 lei/an sau 40 lei/lună, în timp ce pe zona III (albastră) va costa 324 lei/an sau 30 lei/lună.

Tarifele cresc considerabil. Până acum, pentru a parca în zona roșie șoferii plăteau sub 400 lei/an, pentru cea galbenă plăteau sub 300 lei/an, iar pentru cea albastră sub 250 lei/an.

Abonamente rezidențiale, valabile după ora 17

Surpriza pe care administrația Fritz le-a pregătit-o timișorenilor o reprezintă abonamentele rezidențiale, care sunt de trei tipuri.

„În ceea ce privește opțiunea de a parca în zonele rezidențiale care fac parte din sistemul Timpark, cei care fac dovada că locuiesc în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare, au la dispoziție ABONAMENTUL REZIDENT, pentru un singur autovehicul/persoană, pentru a permite cât mai multor persoane accesul la locurile de parcare/staționare disponibile în cartiere. Pentru ca cei care cumpără abonamentul «REZIDENT» să să găsească un loc de parcare/staționare cât mai aproape de domiciliu, am împărțit zonele tarifare roșie (I), galbenă (II), și albastră (III) în subzone tarifare (litera de început a subzonei definind zona tarifară, spre exemplu litera R din denumirea subzonei semnifică că acea subzonă se regăsește în zona roșie), luând în considerare mai multe criterii, spre exemplu numărul de locuri de parcare, gradul de aglomerare (dacă în acea subzonă sunt mai multe blocuri decât case individuale) etc.”, informează Serviciul Comunicare al PMT.

Vom avea o diferențiere și a locurilor de parcare/staționare din sistem. Astfel, locurile de parcare ALBE vor fi destinate uzului general, iar cele VERZI vor fi destinate rezidenților, dar vor fi și mixte. Pe cele marcate cu alb vor putea parca șoferii care au abonamente de parcare pe zone sau au plătit parcare prin SMS ori prin aplicație.

„Ele vor fi evidențiate printr-un marcaj longitudinal alb, paralel cu bordura și pe aceste locuri se poate staționa/parca după următorul program:

• pe cele aflate în zonele roșie (I), galbenă (II) și albastră (III): luni – sâmbătă între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 8.00 – fără taxă; duminica și sărbătorile legale – fără taxă;

• pe cele aflate în zona verde (0): luni – duminică între orele 08.00 – 20.00 – cu taxă; orele 20.00 – 8.00 – fără taxă”, mai transmite PMT.

Revenind la locurile VERZI, cele mixte, acestea vor fi „evidențiate printr-un marcaj verde, longitudinal paralel cu bordura și cu tăblițe de informare”. Se va putea parca după cum urmează:

„ • în intervalul orar 08.00 – 17.00 pot parca/staționa autovehiculele care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona/subzona staționării, respectiv au achitat tariful de parcare prin una dintre modalitățile prevăzute de Regulament;

• în intervalul orar 17.00 – 08.00 pot parca/staționa doar autovehiculele care dețin abonamente de tip «REZIDENT» compatibile cu subzona în care se regăsesc aceste locuri de parcare/staționare”.

Vor fi trei tipuri de abonamente rezidențiale (I, II și III): 110 lei I (zona roșie), 90 de lei II (zona galbenă) și 70 de lei III (zona albastră).

Rămâne gratuită parcarea pentru persoanele cu dizabilități, pentru beneficiarii OG 105/1999, pentru șoferii care conduc mașini electrice și pentru beneficiarii OG 82/2006. Valoarea imprimatului pentru abonamentele gratuite este de 6 lei cu tot cu TVA.

În cazul în care vă treziți cu mașina blocată pentru că ați parcat aiurea, atunci va trebui să plătiți 120 de lei cu tot cu TVA.

Vă reamintim, vineri, 1 octombrie, de la ora 16, va avea loc o dezbatere publică la primărie pe marginea studiului de fundamentare care prevede înființarea unui nou serviciu public de administrare a parcărilor, adică un fel de SDM direct în primărie.

AICI găsiți lista străzilor incluse în sistemul Timpark,

AICI găsiți zonele tarifare,

AICI propunerea de tarife,

AICI subzonele tarifare,

iar AICI HARTA noului Timpark!

Și AICI găsiți noul regulament al PMT, care va trebui aprobat de consilierii locali.

editor Dan Oancia

109 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. nicu says:

    E sete de bani. Fain , mai schimbi culorile trasezi alte limite si asta inseamna ca sa facut reforma. Cum ziceau clasicii, vrem fapte nu vorbe. Asteptam locuri de parcare.

    • Diebler says:

      viziune de vataf , care vrea doar sa stoarca bani. Parca in campanie vorbea de transport gratuit , care sa descurajeze mersul cu masina, nu de noi taxe. Auzi subfinantarea transportului local. pai cand in depoul de tramvaie s-a dat pamantul mocca la manastiri nu au stiut de bani? cati bani a pierdut depoul din afacerea manastireasca a socotit careva?

  2. gabriela borcsi says:

    aveti fritz din plin , nenorocitii de useristi

  3. Eu says:

    Asta ori îi idiot ,ori îi idiot,spălați va cu el,voi ăștia care l-ați votat pe neamțul asta

  4. Tibi says:

    Ce ati votat aia aveti ..ar trebui sa va faca preturi de Germany sa aveti o tara ca afara 😂😂😂

  5. antiVrajeala says:

    tramvaiele alea noi au intrat in functiune la timp, nu? ca tot nu mai poate primaria de grija transportului in comun… se vede…

    Timisoara e un oras cu buget mic, stim, trebuie sa platim mai mult, caci nu primesc prietenii ong-isti suficiente “proiecte” de implementat niste sifonari de bani.
    Administrator bun: atrage fonduri europene, atrage investitori(cotele defalcate pe impozitul pe venit ori din TVA sunt mult peste orice taxa ai pune cetateanului), face un buget cu cap pe prioritati reale in favoarea cetatenilor.
    Administrator prost: mareate impozite, pune taxe pe ceva public, da banii pe prostii prioritizate aiurea.
    Administrator ticalos: ca si ala peost, dar da banii luati cu japca la “prieteni”, sau pe proiecte favorabile unei minoritati de votanti proprii in dauna majoritatii cetatenilor, si ocupat cu invartelile, uita una alta chestii critice gen cumparare de certificate pt poluare, ducand la o mega-amenda falimentara.

  6. X4123 says:

    Ca de obicei, tarifele-s pentru cei “cuminti”.
    Ceilalti, oricum vor parca aiurea, de preferat pe avarie, chiar langa scaunul terasei.

  7. Bogdan says:

    Un mare bravo administratiei. Ca doar pentru aia v-am votat: sa angajati tot lipitorii de afise din campanie si apoi sa ne jupuiti de bani pentru salarii. Unde scria despre mizeria asta in programul usere frizz? Sa vedeti numa acuma batai, la proriu, pe locurile de parcare…

    • antiVrajeala says:

      Scria la capitolul “3.4 Construim parcări sub- sau supraterane în centru și cartiere” : “Timpark va extinde sistemul de parcare cu plată în cartierele rezidențiale prin dezvoltarea sau reabilitarea locurilor de parcare și transformarea acestora în parcare cu plată. Vom coopera cu Poliția Locală pentru a stimula plata parcării prin sancțiuni și monitorizare.”

      Se pare ori ca asta s-a dorit, ori ca democratia care presupune responsabilitate personala a fost inlocuita de prostocratie. As merge pe ambele variante, celor cu multi bani le va conveni sa nu-i mai incurce toti sarantocii cu cojile lor de masini si in acelasi timp mai nimeni nu a citit cu atentie “programul”, s-a votat emotional in loc de rational, ori s-a stat acasa, ori care ce alta treaba importanta a avut. Ca sa nu intreb cati stiu sa zica 5 nume de candidati la primarie, ce sa intram in detaliile programelor?

  8. xulescu says:

    O prostie, dar de atat sunt ei capabili. Prima oara oferi locuri de parcare si apoi le taxezi. Mai intai oferi un transport in comun performant (metrou, tramvaie si autobuze care vin la intervale de cel mult 10 minute) si apoi descurajezi mersul cu masina. Din pacate, de un an de zile Timisoara a incremenit, nu se mai dezvolta nici macar 10% in ritmul din ultimii ani. In schimb, marim taxe si impozite. Cei care l-ati votat va puteti mandri cu asta.

  9. Paul says:

    Bravo! Poate asa nu mai inghitim noxe de la toate cazanele cu filtru de particule scos! Sa si le tina in pat cu ei, sa se otraveasca pe ei, nu tot orasul. Felicitari pentru curajul de a lua aceasta decizie!

    • Moise says:

      Dar cum vor mai putea toti studentii din sud sa vina “la oras” cu BMW-ul din 90? Ei cu ce se mai afiseaza acum?

      Degeaba se agita multi pe aici, masina e un moft, in oras trebuie spatiu pt pietoni si piste de biciclete. Dar la noi daca nu ai 4 masini in fiecare familie, esti sarac.

      In orasele mari din Europa, lumea s-a adaptat. Cei ce nu au vrut sa isi folosesca picioarele pentru a se deplasa, si-au cumparat scootere electrice, motorete, etc. Eventual sa se faca locuri de parcare pt ele, ca intra 4 motociclete pe un loc de parcare.

      • Euy says:

        Da , o sa duc copilul de 2 ani pe scooter sau pe trotineta, esti destept rau ! Traversez jumate de oras pe jos sau in tramvaiele infecte cu copilul. Bah lasati-va frustrarile acasa, nu va permiteti masina ok, nu e o rusine, dar nu mai veniti voi cu sugestii. Fiecare circula cu ce vrea si cum ii este lui ok. Si degeaba comentati, pestevtot in UE platesti, du-te de exemplu in Amsterdam si spune-mi si mie unde ai parcat masina fara sa platesti?

        • Tuareg says:

          Pe cine drk intereseaza cu ce iti plimbi tu starpitura de copil cum drk faceti de tot o dati cu copii numai Tigani baga copii la inaintare..mai dute in kkt cu copilu tau cu tot

      • Nagy_Zoltan says:

        @Moise Moft cand stai la 5 minute de orice, deci zona centrala, respectiv nu ai loc de munca. Ai cumva treaba prin sa zicem.. Flex la naiba in praznic? Masina. Ai de carat chestii? Masina. Nu mai esti in floarea varstei, mersul pe jos doare genunchi, incheietura, etc? Masina

        • Moise says:

          @Nagy: Da, astea sunt exceptile ce intaresc regula. Problema e ca orice ai face, nu poate sustine infrastructura orasului cate o masina cu o persoana inauntru, cum e cazul acum. Daca mai adaugi pe toti din zona metropolitana, Giroc, Dumbravita, oricate parcari supraetajate ai face, tot vei avea trafic infernal.
          Pe langa cele enumerate trebuie gandit un sistem optimizat de transport in comun, eventual cu trenuri suspendate cum gasesti in alte orase europene ce nu au metro.

          @Euy: Nu am nicio frustrare. Citeste ce i-am raspuns lui Nagy. Esti liber sa mergi cu masina prin oras, dar vei suferi in trafic. Problema ta, cat timp se fac benzi dedicate pentru mijloacele de transport in comun, fiecare e liber sa stea 1h la semafor.

        • Anonim says:

          Ai treaba, ai masina. Dar iti ajunge una la o familie. Nu cum e acum, 2 oameni intr-un apartament si 3 masini la scara. Sau firma facuta intr-un apartament dintr-un bloc vechi si flota (10masini) parcata la scara

      • Federich says:

        Moise dute drk cu dezinformarea ta vino ma gunoiule la berlin daca vrei sa vezi circulatie..in urlaub se folosesc bicicletele si alte dildo-uri electrice dai tu prosteala cu marile orase ale europei ..utute in gura de manipulator de kkt ce esti …

        • Moise says:

          Frederich, limbajul tau este impresionant. Ai fost o data in Berlin si deja ti-ai schimbat numele din Alfred (Simionis) in Frederich.
          Ce manipulare visezi ticu’? Am fost in destule orase europene. Londra, Barcelona, etc. Lumea foloseste transportul in comun, bicicleta, motocicleta, mai ales in zona centrala. Berlinul, pentru populatia pe care o are, e foarte intins ca suprafata, bulevarde mari, spre deosebire de orasele mentionate de mine si … Timisoara. Tu ce vrei sa faci in Timisoara, dai jos cateva mii de blocuri comuniste ca sa maresti strazile? Sau elimini total trotuarele din oras?
          Altfel iti multumesc pentru oferta de natura sexuala, dar prefer femeile. Vad ca statul ala in Berlin te-a facut sa experimentezi cam mult.

    • Dacian says:

      Stai liniștit că o să miroși mai multe noxe… Nu a redus mașinile din oraș doar le-a făcut să stea mai mult cu motorul pornit (e diferența între staționare și parcare)! Îngreunează traficul pentru mașini, dar ieri pe ploaie câți ai văzut cu biciclete?
      Toți se dau “verzi” dar cînd au de făcut cumpărături și de dus copii la școală (asta a rezolvat-o acum cu școala on-line) sau când plouă nu îi vezi cu bicicleta! Acum vrea bani și pe ceva neamenajat! Și de ce între 17 și 20 (când vine lumea de la serviciu să plătească și acasă)?

      • A.P. says:

        Observatia este corecta, si eu am observat asta odata cu “boom”-ul de biciclete din ultimii ani. Si am criticat si eu asta, m-am gandit tarziu ce lipseste la noi – increderea ca masinile au mai multa grija in acele conditii, chiar si cu pistele, tot sunt intersectii, masini parcate pe ele, gropi in balti – si ai nevoie de o bicicleta pentru ploaie, cu aparatori, daca ai o bicla doar pentru sport si agrement sau iti plac bicicletele compulsiv si nu le vrei udate sau pline de sare antiderapanta n-o sa mergi la lucru cu ea pe ploaie, si daca lucrezi la birou si trebuie sa traversezi orasul, pe ploaie pe racoare, nu ai unde sa te schimbi daca ti se uda hainele sau vre-un nesimtit trece prin balta cu vitezoi si te face leoarca ti s-a bulit ziua foarte matinal. Din nou, forme fara fond – nu avem cultura verde a bicicletei, a sportului placut-moderat de-a lungul vietii. Cred ca generatia asta “parcata pe avarii langa terasa” este personificarea formei fara fond: arata bine, masinile sutn bune, sau doar merg repede, traiesc “bine”, dar in fond sunt pentru societate echivalentul virusului pentru om. Iecs viata cu astia!

  10. UnLocatar says:

    Eu de atatia ani tot nu pot intelge cum este legal sa percepi taxa de parcare pe strada Zurobara, o strada cu circulatie in ambele sensuri dar cu latimea indeajuns cat sa incapa 2 masini si atat, adica daca parchezi, o faci pe un sens de mers…CUM ESTE LEGAL ASA CEVA??? simplu, nu se plange nimeni si nu cerceteaza nimeni

    • cristi says:

      Sa puna oprirea interzisa pe Zurobara. Acolo sunt case. Cine are spatiu,o baga in curte. Cine nu, sa vina si sa va ridice masinile. Daca asa nu va place, ca e cu plata, asta e solutia….oprirea interzisa !!!

  11. Ceta rom says:

    Eu vreau sânge. Sângele lui frits al lui johanis a lui dranea a lui dacian ciolos a lui Dan bârna a lui Florin catu. A lui Băsescu a lui kovesi al lui Dăncila. Al lui Ursula. Vreau sa văd roșu. Și cred ca eu voi vedea roșu lor mai repede ca ei al meu. Oh, sunt educat și perfect sănătos la cap.

  12. istvan says:

    USR=jeg, incompetenta, hotie.
    Fritz este cel mai mare nenorocit!

  13. Marius says:

    Despre mașinile electrice și hybride ? Se mențin gratuitățile?

  14. Timisorean says:

    Nenorocitilor faceti parcari mai intai !

  15. Alex says:

    Mortii mamii lui de primar, orice sa jecmaneasca buzunarul timisorenilor.
    Dc sa nu le faca gratis, domeniul public e al cetatenilor ce locuiesc in oras, unde isi cheltuie banii si viata prin orele perdute in trafic.

    Acum o sa ne plimbam cu masinile pana la 8 seara ca asa hotaraste Fritz ca dupa ora aia e gratis sa o parchezi, cand ajungi acasa.
    Abia astept alegerile sa ii dau un sut in fund pana in Germania sa nu se mai opreasca.

  16. Cineva says:

    Mr. Fritz, de ce nu te ocupi de pandemie, ti-ai dat seama ca nu ai ce sa faci?

  17. Idiocracy says:

    Bah dar niște parcări sub/supraterane, cu plată of course, ați început să faceți? Că suntem în elan de val de pandemie și nu ne dorim să ne inghesuim în 33-uri cu totii. În plus vine toamna/iarna si n-ar fi normal sa mergem ca Ana lui Manole pe biciclete și trotinete. Incep să cred că Fritii rămân ancorati in proiecte, nu au nici o legătură cu realitatea.

    • asfrs says:

      Bine bă că v-ați prins și voi, ăștia din Calea Sagului, pe cine ați votat.
      Da mă bucur pentru voi. Poate cu ocazia asta mai duce- ți la remat din cotețele care au prins rădăcini în asfaltul din fata blocurilor.

  18. Anonim says:

    Bravo bine face Fritz ! Vad ca a disparut ranjetul celor carw se bucurau ca a daramat vecinului garajul su ii face primaria loc de parcare gratis . Ati votat bine dragi timisoreni de o sa va usture la buzunare inca minim 3 ani . Stai sa vedeti ca nu au venit facturile la falimentarul Colterm . Au sa stea parcarile goale ruptul in cur posesor de cazan tot pe trotuar spatiu verde va parca . Bravoooo Fritz bravoooo USR !!!

  19. Ting pen says:

    Trec la biticla. Bag porcu în ea de mașină!

  20. Tempeswar says:

    Program neaplicabil, orientat spre jegmanirea cetateanului, prea complicat sa-l citesti daramite sa-l memorezi si sa-l aplici, gandit de o minte odihnita. Bravo Fritz bravo ganditori ai USR PLUS ati reusit sa ingropati si partidul asta odata cu aceste aberatii luate fara sa consultati cetatenii.

  21. Radu says:

    Sa vii in Soarelui pe Oglinzilor sa ma amendezi ca nu am abonament… Te astept… Cu toti sclavetii tai… Ok domnu Fritz?

    • vlad says:

      raducu asa sa vb cu tactu si scuipatorii de seminte ce se odihnesc pe bancutele de la Padurice. Tu din ‘Soarele’ lui Robu mars la fostul gospodar sef sa-ti faca ala parcarile etajate, metroul mult visat, bazele sportive din cartiere, sala polivalenta, stadionul si alte aberatii fabricate de cei 2 neuroni virusati

  22. Timisoara2020 says:

    Sunteți nebuni! Faceți drumurile, faceți trotuarele care sunt sparte și nefăcute, faceți spatiile verzi, qmenajati parcări de bun simț, centru etrebuie ras și refăcut ca arată horror de vechi și apoi puteți pune plata la parcare, apropo parcurile din spatele magazinului Bega de ce arată asa jalnic de 2 ani și nu sa făcut nimic 1 an de zile de manadat, mai nesimțitule.

  23. Alin says:

    Acu doua saptamani am vrut sa merg cu tramvaiul. Ma misc mai greu (virsta/boala), mi-a scapat de sub nasul tramvaiul. Urmatorul peste 25 de minute! Cu asa orar de transport ne miram ca lumea evita transportul in comun?

    Nu am nimica contra taxelor (de undeva trebuie sa scoata si primaria bani), dar de ani de zile auzim promisiuni ca vor face, vor imbunatati … dar prima data va luam banii. Sau folositi transportul in comun, asta prost, si cindva veti avea unul mai bun.

    Asigurati un transport in comun bun (cel mult 5 minute asteptare), la un pret accesibil si dupa aia cereti taxe si renuntare la masini.

  24. UnuAltu says:

    Un sinistru. Ca daca ai o problema de sanatate si ajungi la municipal sau la spitalul copii si acolo medicii sunt cu timp nu in 5 minute gata treaba platesti de te usuci ca ai venit cu masina si nu ai venit cu autobuzul bolnav de tbc.. sau cu copilu prin tramvai sa dai si la altii si nici nu ai facut taxi din salvare…vorba aia ai cap sa nu iti ploua in gat…abia il astept sa il vad cum vine rupt de bolnav pe bicicleta sa fie un exemplu pt patrie..

  25. Gustav says:

    Rezolvati mai intai cu transportul in comun, apoi cu park-and-ride (parchezi la marginea orasului si te urci in autobuz), si deabia apoi taxati parcarea in oras. Altfel puneti caruta inaintea boilor. Eu care am de dus aprox 5kg in spate in fiecare zi, nu prea imi arde sa merg cu bicicleta, si mai ales ca la locul de munca trebuie sa fiu la camasa si pantaloni de stofa.

    • Bertino says:

      gustav saracutul de tine te plangi de 5 kg de dus in spate, asta e motiv sa-ti misti dosul doar cu masina?! Cate kg cară in spate un copil ca unii nu vor sa doteze scoala cu dulapioare pt fiecare elev. Daca esti corporatist la 4 ace, aplica conceptul italian din marile orase, folosesti scuterul, acolo inclusiv domnisoarele la taior merg la serviciu si totul este ok! Asta ca sa nu dai la pedale ca obosesti si probabil nu ai conditie fizica :))

  26. Ovidiu says:

    Gratuit pentru toata lumea pentru catoata sunt facute din bani publici pe domeniul public, sunt platite parcarile astea de catre noi.

  27. Ionel says:

    Si iata ca in sfarsit vedem si primul proiect intr-un an de zile 100% din creierul lui fritz. Atata s-a putut. Au clocit un an de zile cum sa mai traga niste bani de pe timisoreni. Daca ei merg cu bicicleta, le dau in cap celor care merg cu masini. Ar trebui luati la suturi toti aia care au votat fritz.
    In loc sa dezvolte prima data transportul in comun ca sa ai alternativa reala pt masina, ei incep cu a sugruma mersul cu masina. Perfect!

  28. Anamaria says:

    Viziunea lu peste asta ori ii bou ori ii tata boilor cu toti rudi , bubi , friti ai lui , una peste alta chiar asta merita Timișoara ?pe langa hemoragia de elucubrationisti veniti de te miri de pe unde dar prestatori pe ratele aciuiti prin diverse institutii chiar si primari ori consilieri locali cu veleitati , în mintea lor , de lideri , ajunsărăm vorba cantecului , de miru tarii .

  29. cristi says:

    Batate dumnezeu , ca te-am si votat ! E prea complicat sistemul ! Si locuri noi nu se fac, acuma veniti intre blocuri si ma puneti sa fac abonament la mine acasa? Si e valabil numai dupa 17 ? Pai daca 1) Nu gasesc loc dupa 17 ( cine vine sa ridice masina olteanului parcat in fata casei mele ? – nimeni nu VINE , o sa primeasca amenda dar masina ramane acolo si eu in plop)!!! 2) Daca lucrez de acasa, (ca covid) pana la ora 17 platesc cu cardul ca am parcat la mine acasa ? Si cat 4+5+6+7+7+7+7+7 +7= 57 lei pe zi ? Eu castig 160 ron pe zi, deci mai mult de o treime sa dau pe parcare (LA MINE ACASA IN FATA BLOCULUI ???)

    • Florin Jurca says:

      In fata blocului NU este la tine acasa.

    • santo says:

      cristi exista doua variante, fie te muti in afara zonei taxabile fie iti cumperi casa. Intre blocuri NU este la tine acasa! Tu esti exact precum fostii securisti si politruci PCR din centru care pe vremea lui Ciuhandu au vrut ca toti timisorenii sa plateasca anual o taxa pentru reabilitarea cladirilor din centru desi DOAR …ei sunt proprietari acolo. Romania lucrului ‘bine’ facut

    • antiVrajeala says:

      cand votezi fara sa citesti “programul” cu care a candidat, ce sa faci? patzesti… sau altfel spus “cine nu casca ochii,casca punga”. cam atat despre democratia pe baza de sloganuri cu #m**eAilalti. (desi em am auzit ca votantii plusere is intelectuali. Probabil au trecut cumva printr-o facultate, si cam atat, educatie spre mediocru, memirare si copiat)

  30. dfsgfsdsdf says:

    eu nu inteleg un lucru, in atatia ani de zile, nu a avut primaria un 10-20 de mil euro sau un imprumut de banii aia sa faca un rahat de parcare in centru pe undeva? chiar asa misiune imposibila ii sa faci o parcare?

  31. Anca says:

    Ungurii in pandemie au facut parcare gratuita peste tot ! Noi ce am facut , am dat amenzi si la cei care au ramas acasa sa lucreze online ? Ok mariti tariful ( ca e inflatie ) is deacord, faceti 3 lei / ora dar mai mult e NESIMTIRE in conditiile in care NU ati facut nici 50 locuri noi in tot orasul !!!

  32. corial says:

    Primarul ales, cu atata speranta, de majoritatea timisorenilor, cauta sa ne faca viata cat mai scumpa. Sinngura directie de activitate care il preocupa, este sa majoreze impozite, tarife de parcare si sa mai reduca din facilitatile si asa putine pentru automobilisti, RUSINE! In rest alte activitati ZERO ! Sper ca , asa cum electoratul l-a sanctionat prin nerealegere pe Robu, va [proceda si cu Fritz,

  33. Anti_vir says:

    Omul e dus rau cu pluta. Intrebarea e daca apuca sa isi incheie mandatul ca pe al doilea nu cred ca mai exista o masa asa de mare de cretini sa il voteze. Probabil s-au mai desteptat din ei.

  34. jon says:

    atat ii duce capul pe desteptii astia, in primul rand trebuie sa faci parcari, si da, acelea sa fie taxabile, nu poti tu primarie sa vii sa trasezii cateva linii pe o strada si gata frate, am facut locuri de parcare.
    Doi, de ce mama dracului nu luati decizia de a nu mai permite parcarea masinilor de firma cu care vin soferi acasa, si aici ma refer la dubite, masinii de marfa pana in 3.5 tone? Astfel ai mai elibera cateva mii de locuri de parcare, pe langa cele una, doua masinii personale mai vin si cu masina de firma acasa. Pai e normal sa nu ai locuri de parcare.
    Trei, pentru taoate masinile neinmatriculate in Timis, taxa frate: 100 RON/luna (nu platesc impozite aici, sunt inmatriculate si au rca-uri pe tata, mama, bunica ca este mai ieftin….).

  35. Timisorean says:

    Ca sa reduci circulatia trebuie 3 lucruri:
    1. Mai multa munca online la bugetari, ca acestia sa nu mai trebuiasca sa mearga fizic la birou si omul sa nu mai plimbe dosarul cu sina. Asta trebuia rezolvat acuma in pandemie, dar am ratat sansa.
    2. Sa faci un transport in comun, ca asta ce il avem nu se poate numi asa. Mult mai multe rute.
    3. Sa faci pasaje denivelate sa nu mai fie cozi in intersectii, sa mearga si masina si autobuzu mult mai repede.
    2 si 3 tine de primarie. Asta trebuia facut inainte de fantezii!
    Acuma tot ala mai sarac sufera cu pretu la parcare. Ala care are casa isi baga masina in curte, ala cu apartament plateste timpark si se invarte in jurul blocului. Diferenta de impozit intre casa si apartament este mica.
    In curand imi fac domiciliul pe oricare alta localitate ca sa nu mai platesc impozitul auto aberant la hotii de la pmt. Nu am avut si nici nu o sa am abonament timpark. Si mam descurcat. Noroc sa nu ma prinda, mai un colt de intersectie, mai un trotuar, mai un spatiu verde si m-am descurcat. Am avut amenzi de la telpark si timpark, nu leam platit si nu mi sa intamplat nimic pentru ca nu sunt legale!!! Am avut si amenda de la locala pentru parcat pe trotuar, am contestat-o si castigat-o!!! Credeti ca s-a intalnit hotu cu prostu?? Nu, nu! Hotu cu desteptu :p

    • cart says:

      timisorean ohh da, esti tu mai cu mot, pentru parcare pe trotuar trebuia sa-ti ridice masina. Prostii cred ca e suficient sa lase acel metru pentru circulatia pietonilor dar pe orice trotuar fara indicator ce permite explicit parcarea si pe trotuar tu esti in culpa! Probabil judecatorul era sofer de duminica sau avea pică pe politie. Oricum in mod sigur tu nu poti face diferenta nici intre parcare si stationare

  36. Ron says:

    Ce mizerie , unde stau eu nu e timpark si nimeni nu se plange de locuri . Frotz ,strica ce a facut Robu , bun primar , sigur nu prinde al doilea mandat

  37. Ionelush says:

    Martalogu asta de primar ce a facut pna acum? A crescut nivelul financiar prin a a duce companii puternice, etc. Ca un om sa poata platii mai mult trebuie sa castige mai mult. Se urmareste ca oamenii sa ajunga in imposibilitate de plata si sa il execute…Cand mai aud unu ca a votat Fritz il trimit in oltenia!!! Nici un Timisorean nu a votat Fritz doar veniturile ajunse pe aici in foamea de bani …iar noi Timisorenii platim pentru ei!!! Ca sa nu mai zic ca ne mananca gunoaiele in parcuri! Toti prostii angajati pe banii nostri. Mergeti in primarie sa intrebati ceva sa vedeti cata prostie zace acolo

  38. Bog says:

    Asa mister FRITZI, scumpește tot, impozite auto, impozite pe apartamente, timpark. Mai bine ai scoate locuri de parcare la licitație ca în București pentru riverani. Eu dacă ajung de la lucru la ora 15 nu mai am loc de parcare de mașinile din alte județe care plătesc impozit de nimic dar circula în Timișoara și pe deasupra vin le arunca prin parcări și mai pleacă cu ele după 1 luna când se duc acasă. Rușine domnule Fritz, oare când scăpăm de incompetenți ca tine.

    • Anti_vir says:

      Miscarea asta nu era gandita sa iti garanteze locul de parcare ci sa stoarca bani. De fapt e o loterie, iti ia banii dar ai sanse mari sa nu castigi nimic mai ales in zonele aglomerate. E o schema Ponzi dar cu locuri de parcare, oricine ar trebui sa isi dea seama si sa isi aduca aminte de o magaria asta la alegeri.

  39. Nelu says:

    Numai bine strange bani pemtru urmatoare parada LGBT

  40. Alpha says:

    CHIAR NU INTELEGETI CA SUNTEM VANDUTI GERMANIEI, CA VOR SA DISTRUGA TOT CE-I ROMANESC, CA NE VOR SARACI, CA VOR SA AJUNGEM CHIRIASI IN PROPRIILE CASE PE CARE FOARTE MULTI LE VOR PIERDE IN CURAND, CE NU INTELEGETI???
    TREZIREA SI HAI SA NE APARAM TARA!!!

  41. ioan says:

    Aveti masina, vreti sa fiti DOMNI, pina la BOTU CALULui, in CENTRU, scoateti malaiul, asta este, Capitalism ati vrut, capitalism aveti., Masina nu este pentru toti ciurii, burii, care baga benzina de 100 RON, la 2 saptamini.Sincer ma bucur, asta trebuia de mult, si trebuie preturi si mai mari. Ce va plingeti ca este scump, sa misti curu, toara ziua in masina care aveti, si foarte multi, aveti. Pai platiti, nu va vaitati ca taranu, care tot deauna este sarac, da podul lui este plin. ASTA ESTE.

    • Anti_vir says:

      Asat daca esti un terche berchea ong-ist fara responsabilitati. Daca ai familie si copii si vrei sa le oferi o viata decenta ai nevoie de masina. Dar tot timpul sa trezeste un spalat pe creier ca tine sa contrazica.

    • Petre says:

      ioane dacă eşti analfabet mai învaţă să te exprimi corect! Tăranul este TOTDEAUNA sărac, nu tot deauna. Cât despre ciurii, burii acest jargon să îl foloseşti la buda din fundul grădinii când stai la poveşti cu găinile vecinului

    • tibi says:

      Esti o polla si mai cresti ..saracia te faci sa te revoltia impotriva celor ce au ASAI? tu sarac nascut si asa si mori

  42. INDIA says:

    Aici aveti democtarie.
    Poftim

  43. K says:

    Traiasca Dumbravita! Noul centru al Timisoarei!

  44. Vlad says:

    Doamne ajuta ca a venit USR la putere. Ma incurcam cu atat de multi bani in cont

  45. Eu says:

    OG 82/2006 a fost demult abrogata, incompetentilor!!!

  46. plictis says:

    Mi se par niste schimbari bune. Cred ca e nevoie de rabdare din partea tuturor. Toti cereti tot felul de lucruri fantasmagorice si le vreti ACUM. Si tot ce cereti nu s-a facut de 30 de ani, nici cu Ciuhandu, nici cu Robu nici cu nimeni. Dar Fritz este cel mai naspa dintre toti, nu?
    In cazul in care comentati doar ca sunteti plictisiti din cauza vremii, atunci keep going ..se accepta

  47. Marcel Anton says:

    Cand Robu Cap, a daramat garajele din baterie construite pe terenurile primariei si a inceput contructia de parcari, toata lumea a aplaudat. E normal acum daca vrei loc de parcare rezervat sa platesti ca si in Bucuresti si in celelatle municipii, nu este noua aceasta initiativa a primariei. Domnia se plateste!

  48. Daniel says:

    Prima data trebuie pus la punct transportul in comun ca sa poata fi folosit. Degeaba vreti voi sa il folosim daca autobuzul nu vine sau nu ai legaturi rapide. Vedeti ca se extinde si orasul, poate ajunge autobuzul si pe acolo.
    Mai prindeti pl in urmatorul mandat.

  49. AlaBalaPortocala says:

    Abonamentele rezidentiale cu pret infim (maxim 10 Ron pe luna) erau necesare. Cine nu locuieste acolo plateste mai mult, iar dupa ora 17 locuri dedicate exclusiv pt rezidenti. Deplorabil este ca toti promit ca vor face parcari, dar nu se vede nimic. Nu am sperante ca aceasta administratie va face parcarile necesare.

  50. bogdan says:

    ce ati votat aia ati primit
    socialisti deluzionali

  51. Lucian0702 says:

    Excelent ! in toate orasele din romania cu bun simt se plateste in orice loc parcare ! vezi Resita, brasov,sibiu etc . care e problema ??

    Nu ai bani nu parchezi ! si aici vorbesc de toti nesimtitii cu bmw-uri fara dpf, si toate masinile mizerabiile, masini cu numere de orice alt judet ( care nu e din TM,ca sa nu plateasca impozit mare) . Timisoara mai trebuie sa ajunga la o normalitate ,de prea mult timp am ramas in urma,chiar daca asta inseamna bani mai multi,pe mine nu ma deranjeaza !

    Merg des cu copilul in centru si platesc parcare . cand e vara,toata ziua merg cu bicicleta si incerc sa las masina ( fie serviciu,fie plimbari sau alte treburi ) .

    Hai sa nu ne mai plangem 😉 Initiativa e una foarte buna si in caz ca ati uitat si administratia ROBU avea in plan exact acelasi lucru,nu mai dati vina pe FRITZ !!

  52. Florinel says:

    ( pentru funcționarii publici care au întocmit listele Timpark)
    Actualul blvd Iuliu Maniu s-a numit str. Resita și nu str Resitei

  53. Gruia says:

    Rezidentu unede e rezident ce face de la 8 -17? Chiar daca a platit abonamentu? Isi urca masina in apartament? Sunteti tampiti?

  54. ioDa says:

    ce mizerie…daca am abonament rezidential albastru, si ma duc la cineva care sta in zona galbena, si las masina evident in zona, cum procedez?….platesc extra pe ora?…ce-i cu mizeria asta???..voi aveti ceva in cap cand ganditi asta?

    • Cristi says:

      Si pana acum,tot asa era. Nu piti cu abonament albastru, parca pe galben. Abonamentul rezidential,iti da voie sa parchezi, pe anumite steazi,nu peste tot in oras. Abonament rezidential,sau licatar cum se numeste acum, iti da viie sa parchezi, unde ai domiciliul si….atat. In alta zona, platesti parcare.

  55. CetateanBulversat says:

    Asta e mai prost decat prevede legea. In loc sa intre prin spatele blocurilor si sa amenajeze locuri civilizate de parcare(macar un asfalt + bordura) el le vopseste pe cele existente si taxeaza in plus. Abonamentul de riveran a functionat foarte bine acolo unde locurile de parcare sunt clare – bulevarde si strazi principale. Unde sunt balarii te pisi pe el de abonament.
    Cateva idei simple pentru un creier de maimuca:
    1) haideti sa progresam cu garajele si demolarea lor – in bucovina s-au creat ~100 locuri de parcare in locul a 30 de garaje care oricum erau goale ca isi tinea lumea masinile afara,
    2) Reparati spatiile/drumurile dintre blocuri si amenajati locuri civilizate.
    3) INcepeti verificarile la tot felul de barosani care is adjudeca locuri de parcare in mod fraudulos – cate 3-4.
    4) Masinile care stau parcate mai mult de 2 spatamani pe spatiul public sa fie ridicate.

    Se pare ca duma “Hai RObu ca am glumit cu M*** aia devine tot mai actuala”.

  56. zsunacz adrian says:

    Cat de prost poti sa fii fritzi
    vrei sa incurajezi circulatia in public?
    fa mai intai infrastructura,modernizeaza transportul in comun
    dupa aia sa incurajezi
    abonament rezidential? unde mata pot sa parchez cand toate
    locurile sunt pline boule
    asigura-mi locul meu si platesc
    dar dupa ce platesti nici nu ai loc.
    si vrei sa imi spui ca lucratorii primariei verifica pana la ora 20
    cand ei termina la 16 hai siktir
    toate parcarile sunt pline de R F G-isti(refugiati din fundul gorjului)

  57. Ness says:

    Foarte bine. Romanul s-ar duce si la wc cu masina si ar dori ca totl sa fie moca. Mentalitate de bizoni.

  58. Timisoreanul says:

    In sfarsit s-a scos abonamentul in zona zero, masura luata in orasele europene de multa vreme. Nu este normal sa ocupi un loc de la 8 la 17 in zona centrala. Sa vedem cat de serioasa este masura, avand in vedere ca de aceste abonamente beneficiau angajatii primariei si a o serie de institutii publice. Daca se va dezbate prea mult, raspunsul va fi NU, dar aici primarul trebuie sa hotarasca asa cum s-a decis in toate orasele civilizate. Sa te vedem domnule primar!!!

  59. kkk says:

    Spritz,futute-n oase ,te-am votat in speranta ca scap de pletosul vopsit.Tu esti alt calic ordinar de peste mari si tari care impune biruri.Sa ti-o dau sub mustata gunoi ce esti!

  60. nelu says:

    HEI!!! voi cei ce dadeati cu pietre in SIMONIS mai sus acum ce ziceti TOT IN DOS PUPATI USR-ul?

  61. Gina says:

    DAR….cum vor plati turistii sau cei ce NU au telefon (smartphone)??? Din cele de mai sus (dar poate mi-a scapat) se va plati doar prin cardul bancar (vouchere) în aplicația Tpark, prin abonamente de parcare pe zone sau prin SMS ori prin aplicație…..

  62. Un contribuabil says:

    Ma bucur ca insfarsit parcarea SE PLĂTEȘTE. Însă prețurile încă sunt mici. A venit vremea sa vadă și sa simtă la buzunar, fiecare rupt in cur sau cocalar, faptul ca MAȘINA COSTA ! Și te parchezi acolo unde ai loc, nu neaparat pe trotuar sau fix in fata blocului, așa cum prost v-ati obișnuit. MAȘINA COSTA și ne e obligatoriu ca fiecare rupt in cur sa aibe mașina. Stați sa vedeți când vor creste impozitele, in funcție de vechime, și când va creste și RCA-ul. Taxe de parcare ar trebui aplicate IN TOT ORAȘUL ! Nu îți permiți, vinde-o. Mașina nu e pt orice rupt in cur. Și dacă ai parcat aiurea, RIDICATĂ INSTANT, AMENDA ȘI PERMIS SUSPENDAT. Doar așa va veți educa !

    • antiVrajeala says:

      Masina costa, e proprietate privata, fiecare a platit pentru ea.
      dar spatiul PUBLIC de ce costa? aaa, il privatizam, zi asa, luam bani pe niste dungi trase pe asfalt, si facem “proiecte culturale”, mai infiintam niste ONG-uri ceva, care sa se cupleze la noua sursa de “venit”.
      Mentalitate de evul mediu feudal, cam asta e la patura mijlocie care se viseaza macar mica nobilime, vai de scoala voastra ce nu v-a invatat nimic dincolo de a memora una alta pe termen scurt, fara a intelege nimic despre nimic.

  63. Victor says:

    Plata parcarii e singura solutie. Asa se face in toata lumea civilizata. M-am saturat sa ajung acasa si sa caut 15 minute un loc de parcare din cazua cazanelor abandonate.

    • plex says:

      ai facut reclamatii pentru “cazanele” abandonate si nu au fost ridicate? Intelegi ca nu vei avea locul tau “rezervat” dar de platit vei plati pentru niste dungi trase pe asfalt pe domeniul PUBLIC si tot ca pana acum vei cauta loc de parcare?

  64. timisorean1 says:

    Cata marsavie!! Abonamentele de LOCATAR SUNT COMPLET INUTILE!!! Doar nu lipsesti de acasa in fiecare zi intre 8-17!!?! Tot trebuie sa-ti cumperi si abonament pe culoarea zonei!! Ce oameni nemernici!! Poate isi dau seama cat mai multi si modifica partea asta(cel putin)!

  65. Aperol Spritz says:

    Vaccin este scump dragi mei

  66. Kronuh says:

    Cine are domiciliul in zona zero (0) unde lasa masina sambata?

  67. Cele mai noi știri

    Sănătate

    Au fost confirmate primele două cazuri de infectare cu tulpina Omicron în România

    Sănătate

    Aproape 2.000 de vaccinuri anti-Covid administrate în Timiș în ultimele 24 de ore

    Ştiri din Timiș

    Descoperă povestea Palatului Deschan, „locul primului Bazar din Timișoara”

    Eveniment

    VIDEO. Accident cu un mort și doi răniți pe Calea Șagului, trafic blocat

    Sănătate

    Medici din Timișoara, în bisericile catolice. Vor vorbi cu oamenii despre importanța vaccinării și riscurile infectării cu Covid

    Ştiri din Timiș

    Se caută voluntari cu experiență în business și IT pentru „remodelarea activității” Primăriei Timișoara

    Eveniment

    Certificate Digitale Verzi, la control! Amenzi date de polițiștii timișeni celor fără măști și certificate

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid-19 scade sub 2/1000 în Timiș. Situația pe localități

    Sănătate

    Coronavirus, 4 decembrie: aproape 1.500 de cazuri și 131 de decese în România. 78 de infectări în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Șoferii, campioni la amenzile împărțite de Poliția Locală. Sub jumătate dintre sancțiunile date în 2021 au fost plătite

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici