Mai precis, este vorba despre investiția «Modernizare TN km 580 +104 între stațiile Timișoara Nord – Cărpiniș». Trecerea la nivel modernizată este cea de pe Linia CF 100 Orșova-Jimbolia, dintre stațiile Ronaț Triaj Gr.D și Cărpiniș. Aceasta se află la intersecția căii ferate cu DN 59A Timișoara – Jimbolia, fiind dotată în prezent doar cu barieră acționată manual.
„Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 31.10.2025, constructorul GDO MOV IMPEX SRL demarând lucrări la sistemul de semnalizare și instalații, fiind montate cele 2 semibariere de tip BAT.
În vederea creșterii gradului de siguranță rutier și feroviar, va fi montat un sistem video, care să asigure supravegherea permanentă a traficului și să stocheze informațiile pentru o vizualizare ulterioară”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
foto: CFR Infrastructură Timișoara
Modificări de trafic rutier și feroviar
De luni, 3 noiembrie, se lucrează și la suprastructura feroviară, astfel încât circulația rutieră a fost restricționată pe o singură bandă de mers. Până pe 16 noiembrie, traficul va fi și semaforizat. Din cauza lucrărilor, sunt afectate și trenurile.
„Totodată prin aceste lucrări la suprastructură va fi afectat și traficul feroviar, trenul 14261 în relația Timișoara Nord – Jimbolia se ANULEZĂ pe toată distanța, din data de 03.11.2025 până în data de 16.11.2025 și se va asigura transbordarea călătorilor pe distanța Timișoara Nord – Jimbolia cu mijloc auto, cu opriri în toate stațiile de pe parcurs și cu respectarea orelor din livret”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Compania lansase în vara anului trecut licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare. S-au înscris trei firme, dar contractul a fost atribuit de abia în iunie 2025. Oferta câștigătoare, de la GDO MOV IMPEX SRL, a fost de 3,9 milioane de lei, fără TVA – adică aproximativ 4,7 milioane de lei sau puțin peste 900.000 de euro, cu TVA. Termenul din contract ar fi de șase luni.
Trimite articolul
XCat poate fi de greu sa spuneti ca e de fapt vorba de trecerea la nivel cu calea ferata de dinaintea intrarii in localitatea SACALAZ?
Si de ce e atat de vital acest tren , de ce nu poate fi autobuz…atata bătaie de cap si nervi ot maxim 30-59 persoane zarite in cele 2 vagonase…