tion.ro Web analytics

Comisia Europeana a decis: Aeroportul din Timisoara nu poate primi ajutor de stat!

Reactualizat la:
Reactualizat la:
Comisia Europeană a adoptat, la finele lunii februarie, noile norme privind ajutoarele de stat pentru aeroporturi şi companii aeriene din spaţiul comunitar. Potrivit noilor reglementări, se interzice acordarea de ajutoare de stat pentru operare către aeroporturile regionale cu un trafic mai mare de 700.000 de pasageri pe an, cum e cel din Timişoara, care, anul trecut a înregistrat un trafic de peste 750.000 de pasageri. În schimb, operarea Aeroportului din Arad va putea fi subvenţionată în continuare de stat.
Scris de B.A.M - Comisia Europeană a adoptat, la finele lunii februarie, noile norme privind ajutoarele de stat pentru aeroporturi şi companii aeriene din spaţiul comunitar. Potrivit noilor reglementări, se interzice acordarea de ajutoare de stat pentru operare către aeroporturile regionale cu un trafic mai mare de 700.000 de pasageri pe an, cum e cel din Timişoara, care, anul trecut a înregistrat un trafic de peste 750.000 de pasageri. În schimb, operarea Aeroportului din Arad va putea fi subvenţionată în continuare de stat.

Iniţial, Comisia Europeană dorea să oprească ajutoarele de stat pentru aeroporturile regionale cu mai mult de 200.000 de pasageri pe an, însă, în urma lobby-ului depus la Bruxelles, s-a decis creşterea acestei limite la 700.000 de pasageri pe an.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Marian Constantin Vasile, care este, totodată, şi preşedintele Comisiei Economice din cadrul Adunării Regiunilor Europene (ARE), vede această decizie ca o victorie a lobby-ului care va salva aeroporturile mici din România.

“Este o recunoaştere a eforturilor depuse de ARE, în contextul în care nesusţinerea acestor aeroporturi ar fi produs efecte negative importante nu doar comunităţilor regionale, ci chiar întregii Europe. În România, majoritatea aeroporturilor ar fi avut de suferit, în condiţiile în care acestea depind de ajutorul de stat pentru operare şi dezvoltare. Aeroporturile asigură conectivitate şi mobilitate, generând dezvoltare economică interregională şi locuri de muncă”, a declarat Marian-Constantin Vasile.

Întrebat de reporterii www.tion.ro dacă această decizie va afecta Aeroportul din Timişoara, în contextul în care numărul de pasageri a scăzut drastic în ultimii ani, însă se menţine peste pragul minim impus acum de Bruxelles, Vasile a răspuns: “Toate aeroporturile regionale sub un milion de pasageri vor trebui să arate Comisiei Europene un business plan. În momentul când ai trafic, ar trebui să ai şi venituri mai mari şi să poţi să supravieţuieşti pe picioarele tale. Dacă nu ai trafic, e o problemă să plăteşti costurile fixe.”

Această măsură va ajuta toate aeroporturile din România, în afara celor mari, care sunt Otopeni, Cluj şi Timişoara. Un beneficiar direct al acestei măsuri va rămâne şi Aeroportul din Arad, care înregistrează în jur de 30.000 de pasageri pe an şi pentru care ajutoarele de stat sunt o componentă importantă în buget.

Revenind la Timişoara, directorul Aeroportului Internaţional “Traian Vuia”, Dan Idolu, susţine că noua măsură adoptată de Comisia Europeană nu va avea un impact foarte mare asupra bugetului aerogării, deoarece, din 2004, aeroportul nu mai beneficiază de niciun ajutor de stat pentru operare.

“Aeroportul Internaţional Timişoara, pentru cheltuieli operaţionale, nu a primit din 2004 niciun leu. Din 2004 Aeroportul Internaţional Timişoara realizează profit, conform datelor ce pot fi verificate la ANAF. Au existat între 2007 şi 2009 alocări bugetare ale statului Român în calitate de acţionar, însă aceste sume au reprezentat contravaloarea unor investiţii realizate de acest acţionar. Pentru a exemplifica, este vorba despre construirea şi dotarea cu echipamente de supraveghere a terminalelor Schengen și non-Schengen, însă aceasta a fost o măsură solicitată de Comisia Europeană și agreată de stat”, a spus Idolu.

Conform unor experţi în aviaţie contactaţi de reporterii www.tion.ro, aeroporturile care vor fi salvate direct prin creşterea pragului impus de Comisia Europeană de la 200.000 la 700.000 de pasageri sunt aeroporturile din Iaşi, Târgu Mureş şi Bacău.

Articole pe aceeaşi temă:

Traficul pe Aeroportul International Timisoara, aproape injumatatit in 2013, fata de 2011

 

 

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai noi știri

    Mapamond

    Peste 10 persoane, rănite într-un atac armat, în Texas. Suspectul este în libertate

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Pescarii se plâng că tund singuri iarba de pe malul Begăi, ca să nu se umple de căpușe

    Ştiri din Timiș

    Drăgaica la Țarina lu' Petre din Giroc - ritualuri străvechi, yoga și ateliere

    Ştiri din Timiș

    Două variante pentru Colterm: credit sau insolvență. Replica lui Fritz pentru premierul Cîțu

    Ştiri din Timiș

    Consiliul Județean Timiș vrea să cumpere servicii externe, juridice și IT, pentru instituțiile din subordine

    România

    Borcanul cu ficțiune - concurs pentru cei pasionați de cinematografie

    Ştiri din Timiș

    Numărul locurilor de muncă, tot în creștere. Cele mai recente anunțuri din campania Tion

    Ştiri din Timiș

    Raul Olajos, contracandidatul lui Dominic Fritz la alegerile pentru șefia USRPLUS Timiș

    Sănătate

    Rata de infectare cu coronavirus în Timișoara – 0,11 la mie. O singură localitate din județ are peste 3

    Sănătate

    Coronavirus, 12 iunie: 127 de cazuri noi în România. În Timiș sunt 20 de bolnavi la ATI și patru cazuri noi

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici