Trei dintre activitatile unui flux de vanzare, ofertarea catre clienti, inregistrarea comenzilor de la clienti și emiterea de facturi sau avizesunt activitati si documente urmarite intr-un sistem ERP. Un sistem ERP, asemenator solutie ERP WinMENTOR ENTERPRISE, permite integrarea vanzarilor si a distributiei pentru captarea comenzilor si livrarea marfurilor, gestionarea produselor pentru a controla inventarul, contabilitatea financiara pentru a gestiona facturarea si fluxul de numerar, controlul pentru a masura rentabilitatea operatiunilor si planificarea productiei pentru a asigura un fluxul economic de bunurilor dinspre compniae către clienti.
Daca esti o companie ce doreste sa-si imbunatateasca lantul de aprovizionare si distributie, atunci cu siguranta ai nevoie de implementarea modulului de vanzari dintr-un sistemul ERP. Cresterea eficientei in procesul de vanzari si distributie ajuta companiile sa-si mentina avantajul competitiv, in plus o solutie ERP, permite o estimare precisa a necesarului de aprovizionat si automatizarea procesului de comanda catre furnizori, in baza stocurilor si a comenzilor de la clienti existente in sistem
Rolul unui modul de vanzari al unui sistem ERP este sa gestioneze intregul proces de vanzari prin inserarea cotatiilor de pret, trimiterea ofertelor, generarea rapoartelor dintre cele mai complexe, previziuni de vanzari in perioadele ce urmeaza etc.
Cele mai importante caracteristici ale modulului de vanzari ale unui sistem ERP sunt:
- Permite definirea si managementul filialelor companiei, astfel oganizatia poate analiza vanzarile pe filiale individuale, adaosul si profitabilitatea fiecarei filiale;
- Centralizeaza preturile si discounturile produselor, se pot introduce preturi pe fiecare client in parte sau preturi pe grupuri de clienti, preturi pe comenzi etc. si discounturi pe anumite produse, pe clase de produse sau discounturi globale; Se pot definii promotii, care sa aiba perioada de valabilitate, sa se aplice pentru toate produsele sau doar pentru aunimite clase de produse, etc.
- In cazul in care se utilizeaza si modulul financiar, puteti avea informatii detaliate despre încașări: codul de cont al clientului, tipul de moneda de plata, adresa de unde se face plata, date despre contul bancar, conditii de plata, limita creditului, taxe fiscale
Preluarea comenzilor
Preluarea comenzilor poate fi automatizata in mare masura prin implementarea SFA (Sales Force Automation) pentru agentii de vanzari sau a unui portal WEB de preluare a comenzilor (Business to Business sau Business to Consumer). Pentru a fi receptionate rapid comenzile emise prin intermediul dispozitivelor mobile, este recomandat ca acestea sa lucreze in mod conectat permanent la aplicația ERP. Din fericire, costurile de comunicatie sunt in continua scadere, calitatea serviciilor oferite si gradul de acoperire avand un trend crescator. În cazul in care dispozitivul nu se poate conecta la un serviciu de telefonie, aplicatie dispune de o baza de date locala in care salveaza datele temporar, pana cand dispozitivul se conecteaa la reteaua GSM, ulterior datele fiind sincronizate cu serverul.
[relatedArticles]
Pe langa avantajele legate de logistica livrarilor, implementarea celor doua solutii informatice au multiple alte avantaje: reducerea considerabila a pierderilor datorate rotatiei personalului, controlul asupra calitatii procesului de vanzare, cresterea gradului de acoperire a pietei, evitare erorilor de operare, etc.
Indiferent de canalul de vanzari, comenzile odata introduse in sistem si validate, urmeaza un workflow de natura logistica. Acesta are cateva etape distincte: planificarea livrarilor, pickingul, incarcarea marfii in masini si livrarea efectiva
Planificarea livrarilor
De obicei o firma de distributie are activitatea distribuita in mai multe puncte de lucru pentru a putea acoperi zonele geografice in care ofera produse si servicii. Clientii (sau punctele de lucru ale clientilor) sunt alocati punctelor proprii de lucru. In interiorul punctului de lucru, activitatea operationala este impartita pe zone operationale (zone de vanzare specifice agentiilor comerciale si zone de livrare specifice masinilor sau rutelor). Fiecare zona de livrare are atasat un program de vizita, planificarea masinilor si soferilor pe ruta respectiva. Statistic, se poate determina o perioada medie necesara in vederea pregatirii unei comenzi pentru un anumit client / gama de clienti.
Avand aceste date, din momentul preluarii comenzii in sistem, se poate dermina cu precizie momentul livrarii, ruta de livrare, masina si soferul care vor efectua livrarea. Astfel, in functie de aceasta planificare comenzile vor fi trimise spre picking. In practica exista multe variatii pe aceasta tema: daca marfa nu exista in acest depozit, dar poate fi livrata din altul, daca marfa trebuie intai transferata din depozitele centrale, daca apar disfunctionalitati ale parcului logistic etc. Pentru astfel de probleme exista instrumente specifice
intr-un sistem ERP capabile sa eficientizeze deciziile si să ajute la o livrarea cât mai rapida a produsleor către clienti.
(297763)
Trimite articolul
XPlurivaErp