tion.ro Web analytics

Calculele STPT cu transportul public: cu 20 de milioane mai multe călătorii de la un an la altul

De Roxana Deaconescu

Calculele STPT cu transportul public: cu 20 de milioane mai multe călătorii de la un an la altul

foto: arhivă
Reactualizat la:
Timișorenii obișnuiesc să se deplaseze mai mult cu tramvaiele și mai puțin cu autobuzele, iar numărul călătoriilor a crescut cu mai bine de 20 de milioane, se laudă reprezentanții societății de transport. Sunt însă mai puțini kilometri făcuți de mijloacele de transport, dar mai multe ore petrecute în trafic. Este foarte probabil să fie o eroare în raport și să fi fost uitat transportul școlar.
Scris de Roxana Deaconescu - Timișorenii obișnuiesc să se deplaseze mai mult cu tramvaiele și mai puțin cu autobuzele, iar numărul călătoriilor a crescut cu mai bine de 20 de milioane, se laudă reprezentanții societății de transport. Sunt însă mai puțini kilometri făcuți de mijloacele de transport, dar mai multe ore petrecute în trafic. Este foarte probabil să fie o eroare în raport și să fi fost uitat transportul școlar.

Dacă în anul 2018 STPT înregistra mai puține călătorii cu mijloacele de transport în comun ca anul precedent, în 2019 se laudă cu mai bine de 20 de milioane în plus. Cum este posibil așa ceva în condițiile în care numărul de kilometri parcurși în urban a scăzut cu 12.000 km, iar numărul orelor în circulație urban a crescut cu 45.215?

Potrivit raportului STPT pe anul 2019, anul trecut s-au înregistrat 179,2 milioane de călătorii realizate de timișoreni sau vizitatori ai orașului, față de 159,2 câte erau în anul precedent. Cei mai mulți s-au plimbat cu tramvaiele (107,4 milioane călătorii), apoi cu troleibuzele (36,9 milioane călătorii), iar în final cu autobuzele (34,9 milioane călătorii). Cele mai multe călătorii s-au înregistrat cu abonamente: 174,6 milioane în 2019 față de 154,8 milioane în 2018.

Sunt cu 20.070 milioane călătorii în plus în 2019 față de anul 2018, în condițiile în care, conform aceluiași raport, a scăzut numărul kilometrilor parcurși urban în exploatare, de la 6,3 milioane km în 2018 la 6,2 milioane în 2019. Exact cu 12.000 km.

În același timp, STPT trece în raport mai multe ore în circulație urban: 409.448 în 2019 față de 364.233 în 2018. Deci, cu 45.215 mai multe ore petrecute de tramvaiele, autobuzele și autobuzele STPT în trafic. Dar cu un număr mai mic de kilometri.

Potrivit aceluiași raport, numărul mijloacelor de transport în comun din parcul inventar al STPT a scăzut cu 11. În 2019, STPT raportează 228 de tramvaie, troleibuze și autobuze, iar în 2018 a raportat 239.

Au uitat de traseele școlare?

Reprezentanții societății se laudă cu 44 de trasee urbane în 2019, față de 31 câte erau în anul precedent: șapte linii de tramvai, șase de troleibuze și 31 de autobuze (față de 18 în 2018 – n.r.). STPT mai calculează și două trasee metropolitane cu troleibuze și 10 cu autobuze (față de 6 în 2018 – n.r.). Lipsesc traseele școlare de aici, calculate de obicei separat de cei de la STPT. Dacă acestea nu au fost trecute la numărul de kilometri, este foarte probabil ca diferența dintre numărul de kilometri și numărul de ore să fie de la acestea. Cert este că acesta este raportul cu care STPT s-a prezentat în fața primarului.

Potrivit documentului intrat în posesia TION, ar fi crescut numărul de autobuze scoase zilnic pe traseu (urban, școlar și metropolitan), de la 40 (în 2018 – n.r.) la 76 în luna august 2019. Au fost suplimentari pe liniile: 5, 13, 33, 40, M36, M41, M42, M45, M46, E1, E2, E3, E7, E8, E6, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9, S10, fiind suplimentate cu 36 de unități în total.

Ar fi crescut, conform raportului pe anul 2019, lungimea traseelor urbane – 648,92 km în 2019 vs. 438,55 km în 2019, dar și a celor metropolitane – 297,99 km în 2019 vs. 152,14 km în 2018.

STPT a raportat 993 de angajați în anul 2019 față de 930 de angajați în 2018.

Societatea ar fi investit exact aceeași sumă ca anul precedent: 2,298 milioane de lei. În 2017 s-ar fi făcut investiții în valoare de 3,3 milioane de lei, conform raportului de anul trecut.

AICI găsiți analiza TION a raportului din anul 2018!

3 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ionionescu says:

    da da…cifrele voastre din Excel nu pusca cu realitatea ! Daca erau cu 20 de milioane mai multe calatorii, nu mai prea erau asa multe masini pe strazi. Din contra, traficul e din ce in ce mai infernal pe zi ce trece si transportul in comun se misca tot mai rau .
    Sa stai 40 de minute dupa un tramvai (inainte de pandemie) e evolutie?

  2. Mirel says:

    Sunt numai minciuni !

    “În același timp, STPT trece în raport mai multe ore în circulație urban: 409.448 în 2019 față de 364.233 în 2018. Deci, cu 45.215 mai multe ore petrecute de tramvaiele, autobuzele și autobuzele STPT în trafic. Dar cu un număr mai mic de kilometri.”

    Cum sa fie cu mai mult de 45215 de ore de exploatare si mai putini kilometrii ???

    Toata aceasta “statistica” este facuta numai sa arate ca criticile la adresa primarlui nu sunt sustinute de “realitate”.
    Raportul arata ca mai multi timisoreni merg cu transportul public deci poluarea a scazut asa cum sustine primarul aflat in campania electorala…
    Adevarul este, asa cum toti vedem si stim, ca in Timisoara datorita largirii strazilor care acum permite in trafic auto mult mai mare si deci o puluare mult mai mare. Toate aceste extra 20 000 000 de calatorii sunt numai pe hartie pentru ca dau bine la “reducerea poluarii” si acopera consumul sporit de combustibil al autobuzelor datorat vechimi flotei si a conditiilor de aglomeratie din traficul actual, creat si de semaforisoara.

    • Arthur says:

      Daca sunt mai multe ore de functionare dar mai putini kilometri, inseamna ca vehiculele au stat pur si simplu pe loc in trafic; ceea ce este posibil, stim cu totii cat timp pierdem la semafoare.
      In privinta calitatii transportului:
      Timpii de asteptare sunt sub orice critica: 40 de minute in contextul in care pe vremuri tramvaiele 1 si 2 faceau din capat in capat jumatate de ora este enorm. Cum are veni, sunt doar doua tramvaie pe traseu. daca mai trebuie sa si schimbi mai multe mijloace de transport, devine deja aventura extrema. Cum ti-e norocul.
      Biletul valabil o ora pe orice mijloc de transport: foarte buna idee dar nefezabil in contextul timpilor exagerati de asteptare si a nesincronizarii.
      Plata cu cardul: o idee foarte buna, prost implementata: aparatele functioneaza aleator sau n-au hartie cu care sa poti dovedi ca ai platit in caz ca schimbi tgramvaiul. S-a intamplat chiar ca in tramvaiul 4 aparatul sa aiba carcasa desfacuta; am atras atentia controlorului care a fixat problema cu doua bufnituri. Aparatele acelea totusi citesc niste carduri.
      Despre curatenie: inca pute a voma si urina, mai ales in tramvaie, care sunt de-a dreptul slinoase. Sunt de acord ca o parte din mizerie se datoreaza calatorilor.
      Despre vatmani/ soferi: am intalnit oameni exceptionali, empatici si saritori, eclipsati din pacate de colegi nesimtiti si aroganti. Si cum romanul e obisnuit sa generalizeze, ii baga pe toti in a doua categorie.
      Per total, mai e mult pana departe. Lipsa specialistilor adevarati cu experienta este evidenta. Transportul in comun este ca un sac pe care il tot petecesti intr-o parte dar se rupe in cealalta.
      Lucrurile vor incepe sa mearga mai bine atunci cand se vor face analize cinstite si nu pentru lingusirea primatului. Atunci cand oameni competenti vor avea curaj sa puna degetul pe rana si sa faca ceea ce trebuie facut in cunostinta de cauza, cu responsabilitate.

  3. Sănătate

    Covid-19: Discuții despre eventuala carantină pentru încă trei localități din Timiș. Se caută noi spitale pentru tratarea bolnavilor
    După ce Făgetul a ieșit din carantină, Comitetul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției a solicitat DSP Timiș să facă o analiză privind eventuala carantină zonală în Jebel, Margina și Satchinez, având în vedere creșterea numărului de infectări. Acest lucru a fost pe ordinea de zi a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, care a avut loc sub conducerea prefectului Liliana Oneț. Se caută și locuri în spitale pentru bolnavii cu SARS-Cov2. 2

    Ştirile judeţului Timiş

    PSD atacă lista candidaților PNL la CJ Timiș: „Mincinoși, combinatori și penali plantați pe listele PNL”
    „Mincinoși, combinatori și penali” susțin social-democrații că au fost plantați pe lista PNL pentru Consiliul Județean Timiș. 2

    Ştirile judeţului Timiş

    PNL a definitivat lista de candidați pentru CJ Timiș. Nica, Ciprian Bogdan, Popoviciu și Bitea, printre cei pe locuri eligibile
    PNL a definitivat, vineri, lista de candidați pentru funcțiile de consilieri județeni. Pe locurile eligibile sunt, printre alții, Alin Nica, Ciprian Bogdan, Alin Popoviciu sau Nicolae Bitea.

    Eveniment

    UPDATE. Accident cu trei victime încarcerate, la ieșire din Tapia spre Lugoj
    Accident grav de circulație, vineri după-masă, la ieșire din Tapia spre Lugoj. Trei persoane au fost rănite și au rămas încarcerate după ce două autoturisme s-au ciocnit. UPDATE. Accidentul a fost provocat de un șofer care a intrat cu viteză prea mare în curbă și a ajuns pe contrasens, spun polițiștii. 1

    Ştirile judeţului Timiş

    CJ Timiș vrea să realizeze o nouă conexiune între Aeroportul Traian Vuia și autostrada A1
    Reprezentanții Consiliului Județean Timiș vor să realizeze un nou drum județean, care să lege Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara (sensul giratoriu de la intersecția cu centura Timișoarei) cu autostrada A1, un drum care va însemna o centură a localității Remetea Mare, localitate străbătută de cei care vor să ajungă la autostradă. Proiectul urmează a fi realizat pe bani europeni. 4

    Sănătate

    Tot mai mulți polițiști infectați cu coronavirus, în județul Timiș. DSP se încurcă în numărătoare
    Situație tot mai gravă la IPJ Timiș. Numărul polițiștilor testați pozitiv cu coronavirus a crescut de la 11 la 16 în numai o zi, iar 13 oameni ai legii, contacți direcți ai celor bolnavi, sunt în izolare. DSP Timiș adminte că la IPJ Timiș există un focar, însă s-a pierdut în numărătoare și are în evidență doar 10 cazuri confirmate. 9

    Sănătate

    Timiș: 21 de pacienți cu Covid-19 sunt internați în secțiile de Anestezie și Terapie Intensivă. Au murit 91 de oameni cu SARS-Cov2, de la începutul pandemiei
    Peste 200 de pacienți cu Covid-19 sunt internați în spitalele din Timiș, În terapie intensivă sunt 21 de pacienți. Au murit 91 de persoane infectate cu coronavirus, de la începutul pandemiei.

    Eveniment

    Sancțiuni pentru nerespectarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului, în Timiș
    Verificări ale autorităților în zonele aglomerate, societăți comerciale și mijloace de transport în comun. Polițiștii, jandarmii și pompierii au verificat peste 100 de societăți comerciale numai în ultimele 24 de ore pentru a vedea dacă sunt respectate măsurile de răspândire a noului tip de coronavirus. Au fost date zeci de amenzi pentru cei care nu au purtat mască.

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.