tion.ro Web analytics

Acordul „train-tram” Timișoara - Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”

De Oana Bocanici
Reactualizat la:

Acordul „train-tram” Timișoara - Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”

Reactualizat la:
Ruta de cale ferată Voiteg - Stamora Moravița - frontieră a fost cuprinsă în proiectul de modernizare tip train-tram pe care reprezentanții județeni din Caraș-Severin și Timiș îl vor realiza împreună, într-un parteneriat pentru dezvoltarea infrastructurii între cele două județe. Potrivit lui Alin Nica, întreg proiectul presupune „depășirea unui munte de birocrație".
Scris de Oana Bocanici - Ruta de cale ferată Voiteg - Stamora Moravița - frontieră a fost cuprinsă în proiectul de modernizare tip train-tram pe care reprezentanții județeni din Caraș-Severin și Timiș îl vor realiza împreună, într-un parteneriat pentru dezvoltarea infrastructurii între cele două județe. Potrivit lui Alin Nica, întreg proiectul presupune „depășirea unui munte de birocrație".

De Ziua Națională a României, în 2020, președinții celor două consilii județene – Alin Nica (Timiș) și Romeo Dunca (Caraș-Severin), alături de primarii celor două municipii, Dominic Fritz (Timișoara) și Ioan Popa (Reșița), au semnat un acord de parteneriat prin care să colaboreze pentru a moderniza infrastructura care leagă cele două județe.

În acest proiect există soluția train-tram, o rețea de mijloace de transport care să lege cele două județe, prin care vor fi modernizate rute de căi ferate, dar și drumuri județene. Inițial, modernizarea pe căi ferate a cuprins ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”.

În proiect va fi cuprinsă și ruta Voiteg – Stamora Moravița și până la punctul de frontieră. Totodată, printr-o adresă transmisă de Minister către Primăria Municipiului Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități pentru a fi cât mai repede implementat.

„Ne bucură deschiderea de care au dat dovadă reprezentanții Ministerului Transporturilor. Proiectul de reabilitare a căii ferate între Reșița, Timișoara și Stamora Moravița este extrem de complex și avem nevoie de angajamentul autorităților de la București. Dincolo de finanțarea acestuia, pe care o vom rezolva cel mai probabil prin fonduri europene, proiectul va presupune și depășirea unui <<munte>> de birocrație. Contextul actual, în care atât cele patru administrații locale, cât și cele centrale se concentrează pe accelerarea investițiilor publice, ne dă totuși speranța că nu vom zăbovi foarte mult printre hârtii”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Acordul de parteneriat dintre cele două județe și soluția tip train-tram cuprinde și modernizarea pe ruta Berzovia – Oravița – Anina, construirea unui drum expres, cu trei benzi, între Berzovia, Buziaș, Topolovățul Mare și A1 și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), dar și modernizarea drumului interjudețean DJ 684, pe traseul DN 68A (Coșava) – Tomești – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).

Acord pentru proiecte comune Timiș – Caraș-Severin: „train-tram” și drum expres de la Berzovia la autostrada A1

 

[relatedArticles]

17 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Ceasca says:

    Cat mai multe studii de fezabilitate si cat mai aiuristice.
    Nu conteaza ca nu se fac. Sa se ia banii de fezabilitati….

  2. Oare cum ar fii says:

    Ori santeti nebuni or descreati mintali ca ma mir ca Dumca care are o firma destul de mare si apeciata sa vada pe BOZANCAIA sa plece de la timisoara la Resita.Am mai avut un primar care voreaia sa face trenurile “CARTITA”de la gara de nort la Aeroport

    • cornel says:

      Propunerea de tren care sa mearga la aeroport este foarte, foarte buna. Un om din Bocsa sau Resita daca vrea sa plece cu avionul trebuie sa roage pe cineva sa-l duca la aeroport, total 4 drumuri. Daca ar fi tren/tramvai sau de ce nu, metrou TM-Aeroport, ar fi folosit la intreaga capacitate. De ce un metrou TM-Aeroport este asa de SF? Altii au asa ceva de peste 100 de ani si ce tehnologii erau atunci?

      • noname says:

        In timisoara nu poti face metrou. E mlastina. Adica poti sa faci cu costuri enorme, specialisti care chiar stiu ce fac si lucrarea sa se faca ca la carte si nu ca de obicei in romania.

      • Dacian says:

        Majoritatea care pleacă cu avionul au mașină și o pot lăsa în parcarea aeroportului! Cine e bătrân și nu are mașină oricum nu se descurcă singur in aeroport și e adus de neamuri/prieteni! Tinerii se descurcă sa vina cu trenul actual până în Timișoara se de acolo cu autobuz/taxi la aeroport! Nu ne trebuie încă o linie de tren ineficientă pe care sa circule toți fără bilet “cu Nașu”!

        • cornel says:

          Te-ai interesat cat costa sa lasi masina in parcarea aeroportului? Tu probabil faci asa cu masina de serviciu la care se deconteaza cheltuielile. Pentru un om normal ideea este absurda.

    • mc says:

      ai impresia ca este aiurita ideea? Eu as zice ca nu! Ideea de tram-tren este foarte bine vazuta in diverse orase din tari precum germania si austria!

  3. rinu says:

    Pasarea malai viseaza

  4. expres says:

    Careul de pacalici viseaza cai verzi pe pereti, in acest cincinal poate termina cei 4 km dintre Timisoara si Mosnita ceilalti 25 km la 4 benzi Mosnita-Buzias sunt de domeniul SF! Cat despre calea ferata Resita-Timisoara daca nu o reconstruiesc pentru minim 100km/h totul este fara rost, banateanul care nu freaca menta nu o sa calatoreasca niciodata cu un tren care face in 3 ore cei 100 de km

  5. N-am says:

    N- avea rromania target sa faca linie express sa lege Europa?
    Parca erau lucrari in stil teapa de la o firma italiana.
    Mai bine faceti legaturi cu celalate orase mari la nivel de curse aviaone, aduceti bani la buget din asta si faceti infrastructura transport feroviar sa se opreasca firmele ce isi muta productia si la noi? Mercedes un exemplu bun, BMW, VW, etc. .

  6. Doru says:

    Am vizitat Resita anul acesta de cateva ori iar problema cea mai mare este timpul lung petrecut in tren. Modernizati linia si mariti viteza de mers a trenului pentru a ajunge mai repede din TM si Resita. Acel oras are locuri bune pentru afaceri in productie dar este nevoie de un tren rapid.

  7. xsulescu says:

    UTOPIE !!!!
    la fel cum a fost și trenul suspendat a lui Ciuhandu,
    la fel cum a fost Gara de Est ingropată a lui Robu,
    acuma avem pe Fritz-Spritz, cu Nelu Taiețelu să faca tren Reșița Timișoara…
    nici in 100 de ani…

  8. Timisoara says:

    Mai bine ai face putoarea aia de Gara ca lumea, iti este si teama sa mergi pe acolo. Cu vise din astea incepe si neamtul, pt ca alte vise a inceput sa le taie de la celalt vizionar.

  9. rica mica says:

    se pare ca tovarasii astia uita ca traiesc in romania. poate ca li se pare ca sunt intr-o tara civilizata si faina, unde se fac drumuri si trenuri si nu stiu ca traiesc intr-o balega politica incompetenta si corupta.

  10. Ouch says:

    E bine ca vedem si alte proiecte de interes regional aflate in discutie la centru, fata de vremurile cand prioritatea nationala era sa treaca cateva autostrazi prin Alexandria, judetul Teleorman.

  11. Urinel says:

    De ce tren şi nu elicopter? Te urci în faţa Operei şi sari în faţă la Polivalentă, în Reşiţa (nu PE ea, că la ce bun e acoperişul făcut de Frunzăverde, e destul să se aşeze un porumbel şi ajunge direct la subsol).

    Între timp, pe linia de cale ferată deja existentă, faci şi câte trei ore. C-aşa-i în tenis.

  12. Ser09 says:

    Acuma sincer, sa zicem ca se vor face aceste lucruri…pretul biletului va fi real sau va fi subventionat si pe pierdere ca deobicei? Sa dea accesul operatorilor privati pe aceasta linie, si sa fim sinceri cu noi, daca vrem sa facem maxim o ora jumate intre Timisoara si Resita, nu va costa 15-20 ron sau cat o mai fi in prezent (ultima oara am fost cu trenul acum 12 ani). Cine vrea conditii ca in Japonia, acolo o cursa e cam la 100 de euro.

  13. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Fără apă caldă și căldură pe câteva străzi din Timișoara. Colterm intervine la rețeaua primară

    Ştiri din Timiș

    O firmă din București, interesată să facă macheta digitală a Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Despre emoții și autocunoaștere: ateliere de dezvoltare personală organizate pentru elevi de CJRAE Timiș

    România

    Peste 50% dintre cazurile de Covid-19 înregistrate în țară în prima săptămână din 2022, la nevaccinați

    Eveniment

    UPDATE. Bătrân de 86 de ani, lovit pe trecerea de pietoni de un șofer neatent, în centrul Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid a sărit de 21 la mie în Moșnița Nouă. Situația în județ

    Sănătate

    Coronavirus, 18 ianuarie: Peste 16.000 de cazuri în România. Record de infectări în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Locuri de lectură și de stare de bine în satele din Timiș. Cum poți face din vis realitate

    România

    Peste 2 milioane de facturi la energie au fost recalculate. Sumele plătite în plus vor fi stornate

    Capitala Culturala

    Ioana Iacob, de la Teatrul German din Timișoara, joacă rolul principal într-un film. Premiera la Berlinala 2022

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici