tion.ro Web analytics

Acord pentru proiecte comune Timiș – Caraș-Severin: „train-tram” și drum expres de la Berzovia la autostrada A1

De Adrian Panduru
Reactualizat la:

Acord pentru proiecte comune Timiș – Caraș-Severin: „train-tram” și drum expres de la Berzovia la autostrada A1

Reactualizat la:
Reprezentanții județelor Timiș și Caraș-Severin au semnat, marți, 1 Decembrie, la consiliul județean din urbea de pe Bega, acordul de parteneriat pentru realizarea unor proiecte comune de infrastructură în cele două județe, dar și pentru accesarea de finanțări europene. Printre proiecte se numără un „train-tram” Timișoara-Reșița, dar și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1.
Scris de Adrian Panduru - Reprezentanții județelor Timiș și Caraș-Severin au semnat, marți, 1 Decembrie, la consiliul județean din urbea de pe Bega, acordul de parteneriat pentru realizarea unor proiecte comune de infrastructură în cele două județe, dar și pentru accesarea de finanțări europene. Printre proiecte se numără un „train-tram” Timișoara-Reșița, dar și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1.

Au semnat acest acord, de Ziua Națională a României, la Timișoara, președinții celor două consilii județene – Alin Nica (Timiș) și Romeo Dunca (Caraș-Severin) și primarii celor două municipii: Dominic Fritz (Timișoara) și Ioan Popa (Reșița). Este vorba despre un parteneriat pentru a dezvolta cinci proiecte de infrastructură care să conecteze cele două județe vecine.

Se propune modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” (o rețea cu mijloace de transport care circulă atât pe liniile urbane cât și pe șinele de tren din afara localităților) pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. În plus, se are în vedere o asemenea soluție tehnică și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina.

„Am ales moment intenționat ca simbol al unirii dintre cele două județe în ceea ce înseamnă proiectele comune pe care dorim să le finanțăm în noul exercițiu bugetar. Este vorba de o legătura pe care dorim s-o creăm între Caraș-Severin și Timiș, între Reșița și Timișoara, pentru proiecte de anvergură, cu impact major asupra întregii zone. Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timișoara de Reșița sau de lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș sau de legătura dintre Reșița și A1 prin Buziaș și Topolovăț, de fiecare dată discutăm despre proiecte care vor lega cele două județe pe o infrastructură rutieră și feroviară modernă. Județul Caraș-Severin este pentru Timiș un județ în care timișorenii și timișenii aleg să-și petreacă timpul liber și de aceea căile rutiere și feroviare sunt foarte importante pentru a asigura o mobilitate a persoanelor, astfel încât stațiunile de schi și zonele frumoasele din Caraș-Severin să fie cât mai accesibile publicului larg”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Se dorește și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1, dar și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), cât și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).

„Viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat. Sunt convins că Timișoara nu se află într-o competiție numai cu alte orașe din Românie și din Europa, ci întregul Banat se află într-o competiție de idei, oameni. În această competiție este important să lucrăm împreună, întregul Banat. Aici vorbim și de economie, resurse umane, tineri din altă regiune care să lucreze în Timișoara, și pentru asta avem nevoie de conectivitate. Acum câteva săptămâni, la foarte scurt timp după ce am fost ales primarul Timișoarei, prima mea vizită a fost la Reșița, la Nelu Popa (primarul Reșiței), atunci am povestit pentru prima oară de această idee, acest train-tram care să ne conecteze. Așa cum îl știți pe Nelu Popa, este un om care face multe și repede, mă bucur că la doar câteva săptămâni după această conversație deja avem pe masă acest acord pe care-l semnăm astăzi. Este și un exemplu pentru o colaborare între mai multe instituții, dincolo de limite imaginare politice. Dacă vrem să dezvoltăm Banatul, România, atunci trebuie să trecem dincolo de lupte politice și orgolii instituționale, care doar ne limitează. Românii ne-au ales pe noi ca instituțiile noastre să lucreze împreună”, a spus Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Pentru realizarea acestor proiecte urmează să fie accesați bani europeni.

„Accesul între Banatul de munte, Reșița, clisură, infrastructura turistică a județului Caraș va fi ușor de realizat prin infrastructură. Va fi un drum lung. Am gândit un proiect comun, care să cuprindă aceste intenții de dezvoltare”, a spus Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.

Pentru prima dată ”Banatul de munte se unește cu Banatul de șes”, este de părere primarul Reșiței, Ioan Popa.

„După 30 de ani de la Revoluție, în care, în majoritatea perioadei, au existat poziții antagoniste între cele două județe, pentru prima dată Banatul de munte se unește cu Banatul de șes, în realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură rutieră și feroviară. Trebuie să privim această regiune a Banatului ca o regiune și să încercăm să gândim în maniera asta”, a spus primarul Reșiței, Ioan Popa.

foto: Adrian Panduru/ TION

14 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Roro says:

    Fapte nu vorbe !

    • Euz says:

      Am văzut la fapte in 8 ani de mandat Robu….

    • Paul says:

      Dacă proiectele de infrastructură de interes local trec în subordinea UAT-urilor este o mare șansă. Cel puțin Reșița a gândit-o bine, altfel rămânea total pe dinafară, coridorul trecând la 100 de km, să nu mai vorbim că așa ar avea pe calea ferată legătură directă cu Bucureștiul prin Timișoara, neimafind nevoiți să stea cu zecile de minute până cuplau-decuplau vagoane la Caransebeș ș.a.m.d.

      • Daria41 says:

        @paul , adica mai repede ajungi cu trenul la Bucuresti de la Resita prin Timisoara?! Cum ai gandit asta ? Resita – Caransebea 40 km … Resita-Timisoara-Caransebes 200 km ?! Adica un ocol de 160 km fata de 40 km…deh platesti mai mult biletul. Logica asta o are CFR calatori prin eliminarea trenului direct Timisoara-Brasov , accelerat/IR 1621/1622 416 km 8h45′ dar recomanda tren indirect prin Arad, mai lunga ruta cu 65km plus astepti la Arad rapidul de Budapesta (mai intarzie si ala)… si uite asa pleci din Tm la 22.30 si ajungi la Bv 9.50. Asta daca nu alegi varianta prin Bucuresti, ruta mult mai lunga, calatorie mai lunga, dar mai conteaza?! Bilet mai scump, dar banii is ultina problema.

    • Ovi says:

      Pai abia au preluat mandatele de o luna,ce vrei sa faca,minuni?

  2. DoarProstimea says:

    Acuma 4 ani “Alianta Vestului” :))) , Timisoara , Arad , Oradea , Cluj anuntau “autostrada” etc. Acuma dupa 4 PNL promite aceasi vrajeala ieftina :)))

  3. Dede says:

    Sa fie într-un ceas bun. Sper sa nu fie ceva simbolic că alianța Vestului.

  4. Alex says:

    Am mai văzut filmu asta acuma 4 ani cu personaje principale Lae Robu, Bolojan, Falca și Boc cu acea Alianță a Vestului (dacă nu ma înșel) și tot asa promisiuni peste promisiuni. Deci asa ca suntem sătui de dinastea.

  5. Ovi says:

    Cu Dunca si Nica sunt convins ca se va face treaba.

  6. Dana says:

    Toti cei implicati au afaceri personale in zonele vizate, asa ca au tot interesul…

  7. Pavel says:

    A trebuit sa vina un neamt ca sa uneasca Banatul montan cu cel de campie, cretinul din Bocsig ce se credea buricul pamantului nici macar nu a invitat Resita in alianta Vestului. Bine ca atunci cand se dau imagini din Banat la televiziuni se arata frumusetile Carasului, si nu smogul din Timisoara, atunci ne laudam cu Banatul montan pe care in rest ii prezentam ca rudele sarace. Norocul celor din Caras este duetul instaurat acum la primaria Resita si Consiliul Judetean Caras, si care speram in curand vor duce Carasul acolo unde ii e locul.

  8. Un cretin says:

    Sa inceapa cu stationarul 3 al Spitalului Judetean Resita, nu cu vrajeala de asta ieftina cum am auzit si acum 4 ani pe axa Cluj-Oradea-Arad-Timisoara.

  9. Blaze says:

    Vidaicu admin Caras, Raducanu comisie financiara Timisoara, au aranjat viata de noapte in doua judete perfect, ponton si epic la mai mare!

  10. Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi în Timișoara?

    România

    O carte de Mihai Eminescu, în ediție princeps, scoasă la licitație. 7.000 de euro, prețul de pornire

    România

    Regulament nou pentru roaming în țările membre ale UE, din 1 iulie

    România

    Trenurile CFR ar putea circula (și) mai încet dacă temperatura în șine va depăși 50 de grade

    Ştiri din Timiș

    Admitere la Universitatea de Vest din Timișoara: 11 facultăți și peste 160 de programe de studii

    Ştiri sportive

    Un polițist de penitenciare antrenează mici boxeri, la Lovrin. După patru luni au câștigat și primele meciuri

    România

    Tabără anti-bullying pentru tineri

    Ştiri din Timiș

    O singură ofertă primită de Primăria Timișoara pentru proiectarea Traseului Revoluției din 1989

    România

    Până la 15 ani de închisoare pentru cei care abuzează sexual minori

    Ştiri din Timiș

    Arad Open Air - cel mai mare festival de muzică electronică din vestul țării își deschide porțile în curând

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici