Doua dintre tramvaiele RATT au intrat in reabilitare. Un milion de euro pentru a le… innoi

De A.S.
Reactualizat la:
27Comentarii
Doua dintre tramvaiele RATT au intrat in reabilitare. Un milion de euro pentru a le… innoi
© TION - Doua dintre tramvaiele RATT au intrat in reabilitare. Un milion de euro pentru a le... innoi
În primăvară, reprezentanţii Primăriei Timişoara raportau finalizarea cu succes a licitaţiei pentru reabilitarea tramvaielor. Autorităţile locale au anunţat, marţi, că două dintre vechile tramvaie au intrat în sfârşit în reabilitare. Primarul Nicolae Robu estimează că lucrările vor fi gata în toamnă, iar vagoanele second-hand primite din Germania vor arăta la fel ca tramvaiele noi şi moderne, în varianta ieftină.

Licitaţia organizată de municipalitate pentru reabilitarea tramvaielor s-a încheiat la mijlocul lunii aprilie. Primarul Nicolae Robu spune însă că tramvaiele au putut fi preluate de-abia în prima parte a lunii iunie, pentru că până atunci s-au făcut preparativele necesare şi… a fost nevoie să se elibereze atelierele firmelor care se ocupă de lucrări.

Tramvaiele vechi care circulă la ora actuală pe străzile Timişoarei vor fi reabilitate de compania Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad.

Două tramvaie au fost preluate în vederea reabilitării în baza contractului pe care îl avem semnat cu Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Arad, unul-unul. Au fost preluate în data de 11 iunie şi se lucrează la reabilitarea lor. Desigur că pentru primele exemplare procesul de reabilitare este de durata mai lungă (…) Vor fi gata în toamnă, dar nu avem un termen foarte ferm. La următoarele va merge mult mai repede. Ambele firme sunt serioase judecându-le după palmaresul pe care îl au până la ora actuală. În mod normal durează 3-4 luni reabilitarea la primul exemplar, iar în continuare se poate realiza reabilitarea într-o lună”, estimează Robu.

Potrivit oficialilor primăriei, se va plăti cam jumătate de milion de euro pe un tramvai second-hand reabilitat – 480.000 de euro fără TVA, bani de la bugetul local. Puţin, consideră primarul, dacă facem o comparaţie cu preţul unui tramvai nou-nouţ.

Este mult mult mai puţin decât preţul unui tramvai nou, pentru că ceea ce rezultă este ca un tramvai nou. Nu rămâne decât partea de metal greu, asta înseamnă roţile, osiile din tramvaiul vechi, în rest totul se aruncă. Vor fi cu încălzire la fiecare scaun, cu climatizare, vor fi elegante, comode, vor avea internet, o mulţime de camere video, astfel încât hoţii să nu mai poată să zburde prin ele… Absolut tot ce există într-un tramvai nou va fi şi în aceste tramvaie reabilitate, numai că preţul este de patru ori mai mic decât al unui tramvai nou cu aceleaşi caracteristici”, a adăugat edilul-şef.

Ce garanţie se oferă pentru aceste lucrări?

„Garanţia la caroserie este de 168 de luni, pentru cadrul boghiului este de 144 de luni, pentru aparatul de rulare 120 de luni, iar pentru instalaţii şi subansamble auxiliare, cu excepţia consumabilelor, 120 de luni”, spune purtătoarea de cuvânt a municipalităţii, Alina Pintilie.

Reprezentanţii Primăriei Timişoara au decis să încheie un acord-cadru pe 4 ani pentru reabilitarea tramvaielor, fiind vizate în total 30 de astfel de mijloace de transport în comun. Asta ar însemna 14,4 milioane de euro.

RATT poate scoate în circulaţie 60 de tramvaie, acesta fiind numărul vehiculelor care sunt funcţionale la ora actuală dintr-un total de aproximativ 90, de câte dispune Regia.



27Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor