tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

De Roxana Deaconescu
la 6 December 2021 18:20
21 Comentarii

Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

6 December 2021 18:20
Primăria Timișoara a emis autorizația de construire pentru reabilitarea Gării de Nord, la câteva luni de când a fost depusă documentația. CFR a găsit constructor în urmă cu mai bine de un an, când a semnat și contractul, iar șantierul poate începe în sfârșit.
Scris de Roxana Deaconescu - Primăria Timișoara a emis autorizația de construire pentru reabilitarea Gării de Nord, la câteva luni de când a fost depusă documentația. CFR a găsit constructor în urmă cu mai bine de un an, când a semnat și contractul, iar șantierul poate începe în sfârșit.

Trimite articolul

X

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani. CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit încă de anul trecut, de la a treia licitație, proiectant și executant pentru „reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal”.

Singura ofertă depusă a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, cu care a și fost semnat contractul încă din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.

Lucrările n-au putut începe până acum pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie.

A venit și autorizația pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu numărul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru „Lucrări de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal”.

Documentația spune că imobilul în care funcționează Gara de Nord „prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare”.

„Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații”, se arată în caietul de sarcini.

Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Lucrarea este inclusă într-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de stații, valoarea totală fiind de 82 de milioane de lei.

editor Dan Oancia

Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara

Trimite articolul

X
Taguri:
autorizatie de construire ,
gara de nord timisoara ,
modernizare gara de nord timisoara ,
primaria timisoara
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. plex says:
    December 6, 2021 at 8:26 pm

    Revolutia bunei guvernari, capitala culturala europeana bla bla: “din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie”

    Fritz si complicele Latcau, ce ati pazit, agaricilor pana acum? Si se mai mira cetatenii de autorizatiile lor de constructie…

    Reply
    • Un cetățean says:
      December 7, 2021 at 6:26 am

      Mai taci. Gara aia e praf de zeci de ani. Nu de un an.

      Reply
      • plex says:
        December 7, 2021 at 11:41 am

        Intelegi ce citesti, bai comunistule responsabil cu cenzura? astia n-au fost in stare sa semneze o autorizatie! Sterge-te la gura.

        Reply
    • Sergiu says:
      December 7, 2021 at 10:52 am

      Pentru emiterea autorizației, cred ca era necesara si asigurarea sursei de finanțare, pentru ca nu face nimeni lucrări Pro bono!

      Reply
      • plex says:
        December 7, 2021 at 4:52 pm

        Deci primaria a asteptat cu semnatura ca sa gaseasca CN CFR sursa de finantare. Ai o logica… sau esti postac userist, caz in care nu mai e nevoie de logica, ci de servetele sa te stergi la gura.

        Reply
  2. Bianca says:
    December 6, 2021 at 8:31 pm

    Noroc cu Grindeanu, după ce a zis ca trebuie o schimbare, se pare ca se și face ceva!
    Oricum, e important sa se și conserve ceea ce se face, poate și poliția ar mai putea interveni pentru ceea ce se petrece acolo. Păcat ca un cartier așa frumos este asemenea unui ghetou…

    Reply
  3. Ion says:
    December 6, 2021 at 8:37 pm

    Degeaba dacă o sa fie tot plină de oameni ai străzii și talibani ..

    Reply
  4. Timisoara2020 says:
    December 6, 2021 at 9:06 pm

    Gara asta trebuia facuta nu de ceva timp ci de dupa al doilea razboi mondial.Aceasta zona a garii si gara trebuie rasa si facuta o gara decenta cu piste de biciclete , eu sincer de ceva timp nu mai vad politia locala prin oraș. Pe dincolo daca mergi ii vezi pe jos nu puturoși ca si ai noștri. Trebuie facut ecva cu emigranți care vin in oras si cu țiganii.

    Reply
  5. macaz says:
    December 6, 2021 at 10:39 pm

    Apa de ploaie doar reparatii si reabilitari adica dat cu bidineaua pe fatada, niste placari si cârpei la peron linia 1. Restul peroanelor nimic, nu cumva trebuiau inaltate la cota +700 mm pentru un acces usor in vagoane meseriasilor?! Comparativ cu statia Arad in TM absolut nimic nou. Renuntat la acel tunel imputit si construit un pasaj peste linii cu acces pe scari rulante, lifturi si cateva mici magazine decente, o farmacie, o librarie, un fast-food. Dar romanului nu ii trebuie calitate ci doar birturi infecte si comercianti cu mancare ieftina si proasta. Cu o asemenea sifonare din banul public isi fac unii avere

    Reply
  6. Scoica says:
    December 6, 2021 at 11:14 pm

    Ar trebui gandita toata intersectia si piata din fata garii. Ceva urbanism mai de bun simt. Asa , doar o renovareala. Tot boscheti, aurolaci si speta joasa va fi in jur .

    Reply
  7. vlad says:
    December 6, 2021 at 11:17 pm

    tot o hidosenie ramane. Pacat ca nu s-a refacut cea de dinainte care era o adevarata opera de arta 🙁

    Reply
  8. gabriela borcsi says:
    December 6, 2021 at 11:50 pm

    excrecabil proiect, asta inseamna mita, infect

    Reply
  9. FritzKola says:
    December 7, 2021 at 12:49 am

    Tot ramane aspectul comunist … risipa de bani, oricum acum 4-5 ani a fost zugravita

    Reply
  10. Dede says:
    December 7, 2021 at 5:18 am

    Ideal era să fie construită de la zero gara și să avem liniile de cale ferată și infrastructura electrica refăcută, cum s a făcut la Arad

    Reply
  11. Levente says:
    December 7, 2021 at 6:34 am

    Lucrări de fațadă, iluminat, căi de access și peron 1.
    Atâta merităm.
    Este atât de trist că un oraș precum Arad are o gară atât de modernă, toate liniile și peroanele complet modernizate, căi de acces cu scări rulante și lift și noi ne mulțumim cu atât de puțin…

    Reply
    • Ascendis says:
      December 7, 2021 at 9:49 am

      “Precum Aradul”, da, dar gara Arad e mai mare, e principala gara la intrarea/ieșirea din țară spre vest d are arondate x platforme de mentenanță, birouri și 2 fabrici de material rulant. Adică cumva, era mai necesar la arad decât la timisoara, nu asta era problema numărul 1 aici

      Reply
      • Levente says:
        December 7, 2021 at 7:19 pm

        Gara de nord din Timișoara este cea mai mare din partea de vest a țării. Atât ca numărul de trenuri interne cât și ca numărul de călători. Cât de relevant e că acea gară din Arad este poarta de intrare dinspre vest atâta timp cât turiștii care mai circulă cu trenul merg ori la Timișoara, ori spre București?
        Și nu mai spun nimic de perspectiva anului 2023…cu absolut nimic nu e mai importantă gara din Arad față de cea din Timișoara.

        Reply
    • jack cel mare says:
      December 7, 2021 at 12:22 pm

      e trist ca nu are tm ce are aradul altfel nu vad logica ta

      Reply
  12. Timisorean says:
    December 7, 2021 at 7:57 am

    4,2 mil de euro pentru niste reparatii?? La ora actuala ca sa construiesti o cladire de noua te costa pe la 600-800 euro/metru patrat. A declarat-o si erbasu in public. Deci cu 4 mil faceai 5000 metri patrati, aproape un P+10. Eu stau intr-un P+7 si are cam 3000 mp. Deci ce reparatii fac astia cu bani de un bloc nou????? Cred ca construiai gara de noua cu banii astia!
    Numa hotii din ban public la stat cu toate programele astea pndluri, anghel salignyuri etc.

    Reply
  13. Petre says:
    December 7, 2021 at 8:36 am

    Fritz in cardasie cu Regionala CFR Tm au schimbat in totalitate solutia conform SF care a stat la baza licitatiei si in loc sa faca o Gara europeana , ramane tot o gara invechita . SF preuspunea sticla , algobond , un parculet cu fantana arteziana pe platoul din fata garii , ceva frumos care sa schimbe cat de cat infatisarea cladirii existente , daca nu s-au gandit sa o demoleze si sa faca alta noua , dar ei au renuntat la solutia din SF in totalitate , iar cand v-a fi gata , nu o sa fie nimic deosebit , din contra . Rad aradenii de Tms ce gara au ei si ce gara avem noi . Bravo USR + CFR

    Reply
  14. mister m says:
    February 3, 2022 at 3:54 pm

    O bataie de joc sa mai investesti bani in cladirea aia veche. Demolata si re-facuta Gara Domnita Elena … Cum fac si ungurii, ca isi recladesc cladiri din Castelul Buda!!

    Reply
  15. Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici