tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Stâlpișori și pe pista de biciclete de pe Budai Deleanu, pentru „comfort”, anunță Primăria Timișoara

Stâlpișori și pe pista de biciclete de pe Budai Deleanu, pentru „comfort”, anunță Primăria Timișoara

De Roxana Deaconescu
la 9 October 2021 12:12
38 Comentarii

Stâlpișori și pe pista de biciclete de pe Budai Deleanu, pentru „comfort”, anunță Primăria Timișoara

9 October 2021 12:12
Pentru că bicicliștii trebuie să aibă parte de „comfort” atunci când circulă pe străzile din Timișoara, reprezentanții municipalității au decis să monteze stâlpișori și pentru delimitarea pistei de biciclete de pe str. Budai Deleanu, despre care spun că va lega la un moment dat infrastructura velo din Șagului/Dâmbovița de cea din Ronaț. Urmează să fie supraînălțate trecerile pietonale de lângă școli și de pe marile bulevarde.
Scris de Roxana Deaconescu - Pentru că bicicliștii trebuie să aibă parte de „comfort” atunci când circulă pe străzile din Timișoara, reprezentanții municipalității au decis să monteze stâlpișori și pentru delimitarea pistei de biciclete de pe str. Budai Deleanu, despre care spun că va lega la un moment dat infrastructura velo din Șagului/Dâmbovița de cea din Ronaț. Urmează să fie supraînălțate trecerile pietonale de lângă școli și de pe marile bulevarde.

Trimite articolul

X

Primii stâlpișori care delimitează pistele de biciclete de carosabil au apărut luna trecută pe str. Eneas, unde municipalitatea pregătește și o limitare a vitezei la 30 km/h. Stâlpișorii galbeni au fost puși apoi și pe str. Carol Telbisz din centrul Timișoarei, unde se află tot un traseu dublu pentru bicicliști, ca și pe Eneas.

A urmat apoi montarea lor pe Budai Deleanu, o stradă modernizată în această vară de primărie. Oamenii s-au plâns că municipalitatea a renunțat la locurile de parcare de pe primele benzi pentru a amenaja piste de biciclete, în condițiile în care există trasee speciale pentru bicicliști pe malurile Begăi.

„Au fost montați stâlpii de delimitare pentru sporirea siguranței pe Budai Deleanu. Este una din măsurile pe care le implementăm pentru a spori siguranța pietonilor și bicicliștilor în oraș. Fiecare cetățean folosește mai multe mijloace pentru a se deplasa, printre care și bicicleta, un obicei pe care vrem să-l încurajăm, deoarece este sănătos și nepoluant. Avem de îndeplinit câteva condiții pentru infrastructura ce încurajează mersul pe bicicletă: siguranță, comfort (corect este confort – n.r.) și eficiență în utilizare, acestea fiind luate în considerare pentru Budai Deleanu”, au transmis reprezentanții PMT pe Facebook.

Oficialii instituției de pe C.D. Loga mai anunță și „alte măsuri punctuale pentru sporirea circulației pietonale”: supraînălțarea trecerilor pietonale de lângă școli și suprailuminarea trecerilor pietonale pe principalele artere.

Oficialii PMT revin apoi la traseul de biciclete de pe Budai Deleanu și spun că „pista respectivă leagă infrastructura velo de pe Calea Șagului/16 Decembrie de cartierul Dâmbovița și, în viitor, de cartierul Ronaț (și nord-vestul orașului)”.

Pe aceeași temă:

Limitare la 30 km/h pe Eneas, după montarea stâlpișorilor pe pista de biciclete. Vor apărea și în zona centrală

Șoferi nemulțumiți de amenajările de pe str. Budai Deleanu. Ce spune Primăria Timișoara

Trimite articolul

X
Taguri:
comfort confort ,
pista biciclete ,
stalpisori pista
38 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. victor says:
    October 9, 2021 at 12:50 pm

    Primaria nu stie ce sa mai faca cu banii si ii risipeste pe firme probabil agreate de partid.

    Reply
  2. Unul oarecare says:
    October 9, 2021 at 1:23 pm

    Dar mai terminati odata cu pistele astea de biciclisti,stalpisori pentru”CONFORTUL”cui Si asa sant prea putine locuri de parcare(dar la impozitul pentru masini stati cu mana intinsa) Cate locuri noi de parcare ati facut??ZERO .Dar tot felul de taxe tot inventati si nici parcarile pornite le ati anulat finalizarea.Si lucrari incepute cu toate documentele intocmite le ati anulat ca de nu au fost bani vostri investiti in proiectele alea.Tramvaiul ala BOZANCAIA acusi face 3 luni de cand a ajuns in Timisoara si tot sta in depou nici pe ala nu ati fost instare sa il puneti in circulatie cum de la Iasi si Bacau circula.Si numai si numai alti sant de vina voi santeti INGERASI.Caldura pentru Timisoara mare semn de intrebare,dar angajari de”SPECIALISTI”pe banda rulanta

    Reply
    • Alt cetatean says:
      October 9, 2021 at 3:59 pm

      Dar mai terminati odata cu masinile astea, daca ai una pe combusitie interna, baga-ti esapamentul in habitaclu si consuma-ti tu noxele. Cand bicicletele vor uza carosabilul ca o masina de 1-2 tone atunci sa se ceara impozit.

      Reply
      • @alt cetatean: 👏👏👏 says:
        October 9, 2021 at 10:14 pm

        Perfect punctat. De ZECE!! CU CE TE CREZI MAI PRETIOS SOFERULE CU FUNDU GRAS SI PUTUROS? Doar ptr că îți plimbi curu in 2 tone de fiare poluante? Cu ce e unul pe bicicleta sau din troleibuz, mai puțin valoros? Bașca mai ecologist

        Reply
      • marius says:
        October 9, 2021 at 10:51 pm

        Sigur, soferii platesc impozite si tot felul de taxe iar biciclistii sunt favorizati. Unde e egalitatea si nediscriminarea?

        Reply
        • darius says:
          October 10, 2021 at 12:38 pm

          nu stiu daca a-ti mai iesit din tara in ultimii 10 ani dar in politicile care privesc masinile cam asta e trendu, renuntarea treptata la masini pe combustie interna si trecerea la metode mai eco friendly, transport in comun, biciclete, trotinete…

          Reply
        • artalecs says:
          October 11, 2021 at 5:12 pm

          In tarile civilizate nu se zice impozit pe masina ci taxa pe poluare. Si de acolo discriminarea.

          Reply
    • bsnsnxjc says:
      October 9, 2021 at 6:00 pm

      nu circula nici un Boznyaka la Iasi, circula tot in teste ca la Timisoara, sa stii ca so cei cu biciclete platesc taxe, in rwst aunt deacord cu tine, o singura chestie sa faca deacu parcari supra etajate unde ii posibil si sa ridice toate masinile parcate aiurea pe o raza de 500 de metrii de langa parcare

      Reply
      • marius says:
        October 9, 2021 at 10:59 pm

        Nu, biciclistii nu platesc taxe ca si soferii, nu fac pregatire pentru circulatie pe drumurile publice si in general pentru biciclisti este libertate gen salbaticie. Ca au impozit pe salar, impozit pe casa, etc nu se pune. Aia este altceva.
        Dar in privinta marilor parcari, evident multinivel sunt perfect de acord. Fiecare sa plateasca ce consuma/foloseste. Ca e parcare, ca e drum public, nu conteaza.
        Nu e normal ca unul sa vina cu duba ori masina de serviciu si sa ocupe locurile, pe langa masina personala, iar altul sa nu aibe unde parca. Construiti parcari de mare capacitate, DUPA CARE punetiva si cocosati-i cu amenzi si ridicari de masini pe cei ce abuzeaza de spatiul public.

        Reply
        • DARIUS says:
          October 10, 2021 at 12:40 pm

          FIINDCA BICICLISTII NU POLUEAZA! e chiar asa greu de inteles?

          Reply
          • Unul oarecare says:
            October 10, 2021 at 1:53 pm

            Sa te vad pe mataluta cand este minus cateva grade la iarna sa duci copilul la scoala sau medic cu bicicleta??Mai lasti o mai moale ca oful asta “BICICLETA NU POLUEAZA”dar cate luni pe ani o folosesti?Si treaba cu mijloace de trasport in comun sant de acord dar nu cu tramvaiele astea de 50 de ani in care ingheti,stai in stati pina la comanda stai pe loc si asteapta.Dece cei de la MOLL au reusit sa faca o parcare etajata,cei din calea Sagului sa traga linie de tramvai,si prea adorati tai din primarie ce au reusit sa faca turnu de apa cu vedere panoramica,piste de biciclisti cu stalpisori si in rest un mare ZERO

          • marius says:
            October 10, 2021 at 3:21 pm

            Ma Darius, ai un bai la cap? Ce o tot freci cu poluatul? Ca sa-ti plimbi fizicul pe asfalt trebuie cineva sa-l faca. Deci?
            Iar despre biciclisti nu as zice ca nu polueaza deloc. Tot mai multi sunt cu biciclete, trotinete, etc electrice. Bateriile polueaza la greu (fabricarea lor), sau daca poluarea e la altii e bine? De asemenea si producerea curentului, asa ca las-o mai usor. Toata chestia este doar partial adevarata. Cel mai mult este politica economica.
            Si, apropo, si eu am bicicleta si circul cu ea atunci cand si unde este cazul.

  3. Inca ceva says:
    October 9, 2021 at 1:25 pm

    Poate faceti ceva si pe portiunea din Budai Deleanu cuprinsa intre Str. Transilvania si sensul giratoriu cu Iuliu Maniu unde la orele de varf pe pista de biciclete depasesc bizonii coloana de “fraieri” care circula regulamentar.

    Reply
    • marius says:
      October 9, 2021 at 11:01 pm

      Cum? Se baga printre puzderia de biciclisti? Si nu calca masiv de printre ei?
      Asta e gandire logica de usr-ist: luam spatiul de la cei multi si dam la cativa.
      N-as fi crezut ca o sa-l regret pe Pletea!

      Reply
  4. qwe says:
    October 9, 2021 at 1:32 pm

    Felicitari, in sfarsit se misca in bine ceva in oras. Stalpisorii sunt foarte buni atata timp cat nu te forteaza sa te inghesui cu alti biciclisti (vezi pista de pe malul Begai), adica daca pista are latimea corecta. Cat despre trecerile suprainaltate, de asemenea e o urma de civilizatie, buna atat pentru pietoni cat si pentru soferi. Ma uitam cu jind in alte tari la astfel de treceri si nu intelegeam de ce la noi nu se poate. Ei bine, iata ca se poate. Felicitari inca o data si tineti-o tot asa sa nu trebuiasca sa votam iar cu robu.
    Apropo de stalpisori, sunt locuri prin oras cu parcari laterale unde soferii isi pun roata la bordura si ocupa cu botul masinii jumatate din pista sau trotuar. Poate gasiti si acolo ceva solutii.

    Reply
  5. qwe says:
    October 9, 2021 at 1:38 pm

    “Oamenii s-au plâns că municipalitatea a renunțat la locurile de parcare de pe primele benzi pentru a amenaja piste de biciclete, în condițiile în care există trasee speciale pentru bicicliști pe malurile Begăi.” ?!?!?
    Cat de nesimtit sa fii ca sa spui asa ceva ?! La ce-mi folosesc pistele de pe malul Begai cand eu am treaba pe strada aia ?! Chiar asa dobitoci traiesc in orasul asta? chiar nu intelegem ca sunt mii de biciclisti care umbla prin oras si ar vrea s-o faca in siguranta ?! Asta imi aminteste de un alt civilizat care m-a apostrofat ca merg cu bicicleta pe strada “ca nu-i pista de biciclisti” in conditiile in care nu aveam pista si pe trotuar evident ca nu am voie sa merg legal. Cateodata ma gandesc ca-i un mare act de curaj sa mergi cu bicicleta prin oras la cati cretini umbla pe strazi.

    Reply
    • bsnsnxjc says:
      October 9, 2021 at 6:02 pm

      da si da si iar da la toate cele scrise subscriu

      Reply
    • 👍👍👍 says:
      October 9, 2021 at 10:16 pm

      👍👍👍👍👍😍

      Reply
  6. cornel says:
    October 9, 2021 at 1:55 pm

    Daca soferii ar respecta pistele, nu ar fi necesara cheltuiala asta. Dar in haosul care domneste in circulatia din Romania, sunt chiar necesari. Fara stalpi ar parca, depasi, circula pe piste. Cine sa-i opreasca? Ori politia( ce gluma buna) ori stalpii. Cu timpul mai trebuie spalati.

    Reply
  7. Rumburak says:
    October 9, 2021 at 3:38 pm

    În noiembrie o sa strice confortul bicicliștilor pentru a putea sa intervină la iarna cu utilajele de deszăpezire.
    Ce se intimpla dacă pompierii trebuie sa intervină în zona?
    Blochează circulația pe toată strada?

    Reply
    • Gargamel says:
      October 10, 2021 at 12:12 am

      Rumburak din nou esti prost! Daca pompierii intervin in zona si nu sunt mai multe benzi pe strada respectiva atunci tu si ceilalti carcotasi ocoliti. Tot asa cand Retimul ridica gunoiul pe strazi cu o banda , ce faci te teleportezi peste masina lor sau astepti? Ori dupa logica ta nu se mai ridica gunoiul

      Reply
    • Daniel says:
      October 10, 2021 at 2:05 am

      Ce se intampla daca ne-am respecta soferii intre noi?

      Reply
  8. MKd304 says:
    October 9, 2021 at 3:57 pm

    Oamenii care se plîng de biciclete prin oraș ar trebui să facă o călătorie pînă la Jimbolia, să vadă acolo ce înseamnă o localitate plină de bicicliști.

    Timișoara se pretează foarte bine mersului pe două roți, avem un oraș complet plat, fără prea multe dificultăți. Singura dificultate este vremea, iarna este într-adevăr aiurea să parcurgi distanțe mai mari de 15 minute. Însă în restul timpului, cu o infrastructură velo decentă, poți traversa orașul fără grețuri. Eu din casă pînă în birou, din Iosefin la Iulius Mall, făceam 23 de minute cu bicicleta și 25-30 de cu mașina înainte de pandemie. Idem la cumpărături, din casă pînă la supermarketurile din apropiere este mai rapid cu bicicleta, un ghiozdan în spate și o plasă în coș pot căra multe lucruri.

    Dar mai trebuie și o infrastructură velo lesne de folosit, care nu cere să faci calcule complicate pentru a o utiliza. Degeaba merg eu pe bicicletă, trebuie să poată și mamaie de 55 de ani să meargă fără să se teamă, și un copil de 14 ani fără să se teamă părinții, etc.

    Reply
    • marius says:
      October 9, 2021 at 11:06 pm

      Ia-o prin Sacalaz, tine-o drept si Jimbolia e a ta!
      Taranilor, la oras nu-i ca la Jimbolia!

      Reply
      • Ciprian says:
        October 11, 2021 at 1:07 pm

        Marius, ai dreptate. La oras la Amsterdam nu e ca la Timisoara.

        Reply
  9. Anti_vir says:
    October 9, 2021 at 4:43 pm

    Pentru comfortul buzunarului de partid, cel personal al unor alesi si ale firmelor clientelei de partid se fac astfel de lucrari inutile. Evident ca pentru scoli si spitale nu sunt bani dar pentru astfel de fantezii se maresc si se introduc noi taxe. Robu a pus led-uri, actualii pun stalpisori. Ce s-a schimbat? DoNimic…

    Reply
    • Daniel says:
      October 10, 2021 at 2:06 am

      Clar nu esti sofer si nici din Timisoara…daca ar exista respect in trafic nu ar fi trebuit stalpisorii…pana atunci apreciez initiativa!

      Reply
  10. Cineva says:
    October 9, 2021 at 6:25 pm

    Foarte bine!

    Reply
    • DanTheMan says:
      October 10, 2021 at 9:26 am

      Mai circulati si cu vaporasele .

      Reply
  11. cracra says:
    October 9, 2021 at 8:22 pm

    Retardare mai mare decat stalpii aia pe pista nu am vazut.

    Reply
  12. Ionutz says:
    October 9, 2021 at 10:53 pm

    Care comfort???…daca vin cu masina si trec de ele si dau intr-un bicilist…..nici nu simt sulele alea pe care le-ati pus pe bani grei….

    Reply
  13. nelu says:
    October 9, 2021 at 11:50 pm

    Pt. COMFORTUL nostru alti bani alta distractie !

    Reply
  14. tavi says:
    October 10, 2021 at 8:01 am

    Eu sunt si sofer si din cand in cand biciclist, despre montarea acestor salpi, sa fi sincer , sunt cam reticent,Dar am o intrebare, Cine o sa curete cesti salpi ,chiar la primavara dupa ce trece zapada?, Ca peste tot in oras unde exista asaceva, sunt infecti, ca alt cuvant nu gasesc,. Primaria nu e interesata de asta, poate se arunca vina pe cei care ar trebuii sa curete strazile(care si acelea arata jalnic, ne maturate).

    Reply
  15. Alex says:
    October 10, 2021 at 9:45 am

    Sunt bani sifonati…faceti o ancheta jurnalistica sa vedeti cat costa 1 buc stalp si cat costa montajul pentru 1 stalp .

    Reply
    • cornel says:
      October 10, 2021 at 11:17 am

      fa-ti si tu o ancheta prin bucatarie si vezi cat a costat gresia si cat a costat punerea ei.

      Reply
  16. Gogu says:
    October 10, 2021 at 12:48 pm

    Toate conditiile pentru maimutele circare pe 2 roti , doar ca nesimtitii tot pe trotuar merg… Muhahaha

    Reply
  17. Beske says:
    October 10, 2021 at 1:48 pm

    Mda. Exact cum am dedus acum mai mult timp. Când se face ceva pentru bicicliști toți șoferii sar in sus și urlă de parcă doar ei au voie să aibe asfalt. Nesimțiților, când se face ceva pentru voi nu comentează nimeni nimic, doar voi comentați ca niște maimuțe atunci când se face infrastructură pentru biciclete. Până la urmă ce treabă aveți voi că nu înțeleg. Cu ce p&## va deranjam? In primul rand VOI nu dați prioritate, VOI nu lăsați ambulanțele sa treacă, VOI blocați tot orașul. După ce că se face ceva pentru decongestionarea orașului tot nu va convine. Ok atunci, stați așa ca bivolii in trafic că va place. Nesimțiți, va cumpărați masini STRICT din interesul vostru da? După vă plângeți ca niște vite că plătiți taxe. Hai gura. Știți sa fiți tot timpul împotriva bicicliștilor și pietonilor. Urlați pe aici că sa se facă piste de biciclete separate de benzile pentru mașini, na poftim s-a făcut. Tot nu e bine, tot comentați. Vite ordinare.

    Reply
  18. Emilian says:
    October 10, 2021 at 5:00 pm

    Acei “stâlpișori” se numesc “Bolarzii de protecție” și sunt puși ca mașinile să nu circule pe pistele de biciclete.
    Este o strategie foarte vlabilă și foarte necesară, aplicată în toate țările civilizate.
    Autorii articolului care au scris în titlu despre “Comfort” au avut intenția de click-bait, exemplu de “bună practică” în jurnalism.

    Reply
  19. Cele mai citite știri

    1
    Atelier creativ de brățări și stegulețe și teatru interactiv pentru copii, în Iulius Town
    2
    Magia sărbătorilor a cuprins Timișoara. Mii de persoane la deschiderea Târgului de Crăciun și aprinderea luminilor festive
    3
    Accident cu trei persoane rănite în localitatea Bethausen
    4
    FOTO. Noua pistă de biciclete din sudul Timișoarei, mai aproape de finalizare. Se pregătește și una către Ghiroda
    5
    Crăciunul faptelor bune. Târg caritabil la grădinița din Giroc în sprijinul lui Bogdan Matei
    6
    Accident cu 3 victime, printre care și un copil, pe Splaiul Tudor Vladimirescu din Timișoara. Șoferul vinovat a plecat și este căutat
    7
    „Dar din Dar de Crăciun”. Cum puteți ajuta 100 de familii vulnerabile din Timiș și Caraș-Severin
    8
    Târgul eco al iernii: Ecoóp Fabric aduce artiști locali la Centrul de Proiecte Timișoara
    9
    Mergeți la medic la primele simptome! Testarea pentru hepatite și HIV este gratuită
    10
    PROGRAM. Duminică se deschide Târgul de Crăciun din Timișoara. De la 18 se aprind și luminițele

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Accident cu trei persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici