Au fost reprezentate la Timișoara de experți țări precum Germania, Spania, Elveția, Coreea de Sud, Africa de Sud, Slovenia, Japonia, Franța sau Portugalia. Aceștia au analizat soluții inovatoare de mobilitate sustenabilă, infrastructură inteligentă și dezvoltare urbană orientată către oameni.
„Am avut ocazia să discutăm cu specialiști internaționali despre soluțiile pe care le aplicăm pentru a rezolva, de exemplu, presiunea miilor de mașini care vin din periurban, dar și din noile cartiere ale orașului. Pentru a reduce aglomerația și timpul pe care îl pierdem zi de zi la volan, în tramvai sau pedalând, este foarte important să închidem inelele de circulație.
Avansăm pe Inelul IV Vest, cu pasajul Solventul, un proiect care nu este doar o lucrare tehnică impresionantă, ci o piesă esențială într-un plan mai mare pentru a avea o Timișoară mai bine conectată, mai accesibilă și cu o circulație mai fluidă.
Vizita experților PIARC ne-a confirmat că direcția în care mergem este aliniată cu practici internaționale”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Specialiștii conduși de primăria la pasaj au discutat modul în care tehnologiile noi pot face infrastructura mai sigură pentru cetățeni, mai eficientă și mai durabilă.
foto: PMT
Lucrările la pasaj
Vă reamintim, Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), o parte a firmelor și persoanelor responsabile fiind între timp schimbată.
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvara următoare, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025.
Din decembrie până în martie s-a desfășurat și cea mai importantă etapă: cea de împingere a chesonului. Cu ocazia anunțării vizitei de pe șantier, reprezentanții primăriei vin și cu un nou update.
„După operațiunea de împingere a chesonului pe sub 10 linii de cale ferată, fără oprirea trenurilor, la pasajul Solventul, constructorul a finalizat evacuarea ultimilor metri cubi de pământ din interiorul pasajului și a asfaltat drumurile de acces pentru locuitorii din zonă.
În prezent, sunt în execuție lucrări la canalele tehnice necesare pentru rețelele de utilități și la fundația pentru pilonul podului peste rampa Bogdăneștilor”, precizează reprezentanții municipalității
Trimite articolul
XAu plecat dejamagiti, va asigur. Lucrare facuta ca intr-o tara de lumea a 3 a si chiar mai rau
Au venit sa vadă și sa învețe cum o lucrare care trebuie terminata anul acesta se va finaliza peste 2 ani.
-
Sunteti foarte optimist!
Au venit sa vada cum se pot fura bani,si minti la nesfarsit pe o lucrare simpla pentru un profesionist,si au plecat ca de la gradina zoologica…minunandu-se ca maimutele au reusit sa decojeasca banana….greu,dar au reusit.
Adica tu vrei sa imi spui ca experti din Spania, Portugalia, Japonia etc… care sunt cu ani lumina inaintea satului Timisoara din punct de vedere al infrastructurii rutiere (bine, sunt in fata din orice alt punct de vedere dar sa ne limitam doar la infrastructura) au venit aici sa “invete” despre cum o administratie face un pasaj subteran in 5 ani????? Pe bune?? sau e doar un alt proiect marca PMT de a sifona bani publici?