Primarul Dominic Fritz a semnat cu ADR Vest miercuri, 9 iulie, contractul de finanțare în valoare de aproape 8 milioane de euro pentru reconstruirea Podului Iuliu Maniu (Muncii), de lângă fosta Fabrică de Țigări.
„Podul de la fosta fabrică de țigări este în cea mai avansată etapă dintre cele patru poduri la care lucrăm în prezent și va fi primul unde vom deschide șantierul. Știu că viitorul șantier va genera disconfort, dar această modernizare este absolut necesară pentru siguranța celor care traversează podul, fie că sunt pietoni sau șoferi. Faptul că am reușit să asigurăm finanțarea din fonduri europene ne oferă stabilitate și încrederea că lucrările vor avansa conform planificării”, a transmis primarul Dominic Fritz.
Finanțarea europeană se face prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă. Investiția are o valoare totală de peste 49 milioane lei, din care 38 milioane reprezintă finanțare europeană, restul urmând să fie acoperit din bugetul local.
Cinci oferte la licitație
Vă amintim, proiectul presupune, mai exact, demolarea suprastructurii podului și refacerea acesteia, cu câte două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete. Rampele de urcare și picioarele podului vor fi păstrate, consolidate și retușate. Vor mai fi refăcute scările de acces, se vor întări malurile pentru a preveni erodarea, va fi instalat un sistem modern de iluminat tip LED, va fi montat parapete de protecție și vor fi integrate elemente antiseismice speciale. Odată cu modernizarea podului, vor fi reluate și cursele cu troleibuzul pe traseul dintre Calea Șagului și Strada Gării.
Studiul de fezabilitate aferent investiției este gata încă din 2019. Încă de atunci, valoarea totală a investiției era estimată la 49 de milioane de lei, TVA inclus, din care 40 de milioane pentru execuția lucrărilor. Altfel, banii necesari investiției erau prevăzuți și pe bugetul de anul trecut.
Licitația a fost lansată în ianuarie, iar până la termenul din aprilie se înscriseseră cinci ofertanți: firmele PORR CONSTRUCT și TEHNODOMUS SRL și asocierile FREYROM (lider) – PROCONS GROUP; DRUMURI ȘI PODURI BANAT SRL (lider) – GOTT STRASSE și ZSN CARDINAL (lider) – CML.RO SRL – ARDELEAN COMPANY NORD VEST SRL. Ofertele sunt încă în evaluare. Ulterior desemnării câștigătorului, semnării contractului de execuție și emiterea ordinului de începere, lucrările ar trebui finalizate în termen de 14 luni.
Recent, primăria a câștigat o finanțare europeană și pentru construirea Podului Solventul. Aceasta se ridică la 20 de milioane de euro și provine din același PR Vest 2021 – 2027.
Trimite articolul
XE ceva ce nu se demoleaza?
-
Mai bine asteptam sa pice, e mai ok asa, atunci putem spune ca nimeni nu a facut nimic cat inca se putea…
-
E ceva ce nu te deranjează?
….doar cu HEAVEN SI CU MIKI* BOXERU* NU PREA IESE BINE
.. POATE NU INGROPATI IAR BANI CA SINLA PASARELA DE LA STR CRIZANTEMELOR..!! 9 cetățeni tre ditai* MEGA PODUL PIETONAL
De ce nu face mai întâi podul de la Solventul?
-
Pentru ca s-au miscat foarte incet cu toate etapele, care le permiteau macar sa il faca. O porcarie. Nici terenul nu a fost pregatit inca.
-
Ce să vezi, AMANDOUA vor fi în lucru…
-
Să pocnească din degete și să fie gata? Nu ai văzut în ce stare e podul de la fabrica de țigări nu? Nu mai are mult și treci cu mașina prin el la cât e de șubred. De podul de la solventul trebuia să se apuce de câțiva ani și acuma ar fi trebuit să fie gata, dar cu cine când căpușele astea mănâncă toți banii de lucrări.
-
Când a fost acest pod construit și când s-a dat în folosință?
-
Cand tot aud de proiecte noi si nu se face nimic , ma i a cu raul! In zona Traian cand se incepe proiectul , la strandul Termal unde te mananca paduchii, ba de cand a liat al doilea mandat Fritz a inceput sa devina c am lenes! Este timpul sq se retraga, l am ales de 2 ori dar gata , sa vina un om gospodar, nu doar vorbe. Fritz treci la treaba.
Ce troleibuz a circulat intre Calea Sagului si strada Garii? ca cică va fi reluat după ce fac podul.Adica in 20236
Care cretin mai trage fire de troleibuz in 2025? In loc sa elimine sarmele, ei pun mai multw.
mai bine castiga Georgescu alegerile, nu mai era nevoie de atatata bataie de cap, ne luam toti cai si caruta si nu mai era nevoie sa facem alt pod ca facea fata asta.
Mi-am cam facut o parere despre cum se misca lucrarile mari ce le face primaria noastra. Ma uit la gara de nord, spitalul de copii, scoala 30 si alte exemple. Ma tem ca o sa il demoleze podul, dupa care se impotmolesc. Apoi aia pierd fondurile, si dau vina de pe unul pe altul. Toti fac la fel, si Robu a avut situatii de astea. Parca la Fritz sunt si mai rau gestionata lucrarile mari.
– Gradina zoo s-a inchis, veci nu se mai face.
– Observatorul astronomic s-a inchis, asa ramane
– Muzeul s-a inchis, si sper marea rusine a administratiilor, nu am avut muzeu in perioada capitalei culturale, desi resedinta de judet si in top 5 cele mai mari orase din Romania. Cine stie cand o sa avem..
– Stadionul Dan Paltinisanu s-a inchis, intuitia imi zice ca cel putin urmatorii 30 de ani nu o sa avem un stadion de dimensiuni mari;
– Liceul de arte plastice – La revedere;
– etc etc etc
– Demoleaza pod? -> se ne asteptam ca nu o sa il faca cu una cu doua. Ne obisnim sa folosim celelate ce mai sunt.
Desi centru universitar si magnet demografic pt oameni din alte regiuni, presupun ca era Timisoarei apune. Inbunatatri la infrastructura mare nu fac, investitori noi nu prea mai vin, si alte orase se dezvolta. Cand contextul economic va fi mai bun, acolo se va investii. Administratiile din Timisoara au dovedit ca nu au fost prea capabile sa faca performanta nici in momentele cand aveau buget mult peste Oradea, Cluj, Iasi (ma refere in special la anii 2002-2008 cand aveam multe firme private din occident ce faceau fabrici si centre de cercetare dezvoltare aici). Parca administatia actuala are cele mai slabe rezultate