Fără prea multe proiecte de infrastructură de mare amploare derulate în zona de vest a României în următorii ani, Timişoara ar putea totuşi beneficia de investiţii, nu în domeniul rutier, ci în cel feroviar. În urma investiţiei trenurile vor putea circula de la Timişoara spre Bucureşti chiar şi cu viteza de 160 de kilometri la oră. Vizat este tronsonul Caransebeș – Craiova via Drobeta Turnu Severin. Proiectul este unul de mari dimensiuni şi cuprinde modernizarea întregului traseu feroviar de la Arad la Calafat.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat cine se va ocupa de elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate dintre Caransebeş şi Craiova, via Drobeta Turnu Severin. Este vorba despre Asocierea Acciona Ingenieria SA – Baicons Impex SRL. Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei ca linie dublă electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, implementarea unui sistem nou de control a circulaţiei care va asigura îndeplinirea cerințelor de interoperabilitate între reţelele feroviare care sunt cerute la nivel european, creşterea vitezei de circulaţie la 120 – 160 km/h pentru trenurile de călători și 100 – 120 km/h pentru trenurile de marfă, respectiv introducerea pe acest tronson a unui sistem de siguranță a circulaţiei feroviare superior, care va înlocui sistemul actual de semnalizare feroviară clasic folosit în prezent cu unul nou, digital. De asemenea, se mai urmăreşte şi realizarea de lucrări civile în staţii şi creşterea capacităţii de tranzit naţional şi internaţional. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile CEF – Connecting Europe Facility (bani europeni), în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de 41.924.000 lei (fără TVA).
Secţiunea de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, inclusă în programul de modernizare a tronsonului feroviar Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova – Calafat, este parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean (IV – ramura sudică). Finalizarea procedurii de atribuire a studiului de fezabilitate va asigura pregătirea pentru demararea, în toamna acestui an, a activităţilor de construcţie pe traseul Arad – Caransebeş – Craiova – Calafat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!