tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Începe șantierul pe bd. Cetății. Restricții de trafic pentru trei luni, nu mai circulă nici tramvaiele

Începe șantierul pe bd. Cetății. Restricții de trafic pentru trei luni, nu mai circulă nici tramvaiele

De Roxana Deaconescu
la 24 June 2021 10:37
15 Comentarii

Începe șantierul pe bd. Cetății. Restricții de trafic pentru trei luni, nu mai circulă nici tramvaiele

24 June 2021 10:37
Primăria Timișoara anunță, în sfârșit, deschiderea șantierului pe bd. Cetății. Vor fi restricții de circulație timp de trei luni, din 28 iunie, pe bucata Bogdăneștilor – Gh. Lazăr. Traficul va fi permis în dublu sens pe cealaltă parte a bulevardului. Lucrările ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate, iar în această perioadă vor circula autobuze în locul tramvaielor.
Scris de Roxana Deaconescu - Primăria Timișoara anunță, în sfârșit, deschiderea șantierului pe bd. Cetății. Vor fi restricții de circulație timp de trei luni, din 28 iunie, pe bucata Bogdăneștilor – Gh. Lazăr. Traficul va fi permis în dublu sens pe cealaltă parte a bulevardului. Lucrările ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate, iar în această perioadă vor circula autobuze în locul tramvaielor.

Trimite articolul

X

Contractul pentru „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, bulevardul Cetății” a fost semnat încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectul tehnic, iar municipalitatea anunță în sfârșit începerea șantierului.

„Lucrările vor începe în 28 iunie, dată de la care se va închide circulația pe bd. Cetății pe sensul de mers Calea Bogdăneștilor – str. Gheorghe Lazăr, pentru o perioadă de 3 (trei luni). Pe sensul de mers str. Cloșca – Calea Bogdăneștilor se va permite circulația în dublu sens, cu câte o bandă pe sens. Timpii de semaforizare din intersecția bd. Cetății – str. Cloșa – str. Gheorghe Lazăr se vor ajusta în funcție de noile restricții impuse, precum și de valorile înregistrate în perioada menționată”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.

Nici tramvaiele nu vor mai circula pe bd. Cetății și nici pe străzile afectate de lucrări, str. Coriolan Brediceanu, Calea Bogdăneștilor, mai spun cei din PMT.

Potrivit aceleiași surse, circulația tramvaielor va fi deviată începând din 26 iunie. Astfel:

  • Linia 4: Gara de Nord – Piața Mocioni/Sinaia – Catedrala Mitropolitană – Spitalul de Copii – Piața 700 – Piața Traian – Fabrica de bere – AEM – Ciarda Roșie și retur pe același traseu.
  • Linia 7a: Bucla Dâmbovița – Piața Mocioni/Sinaia – Piața Sf. Maria – Piața Bălcescu – str. Drubeta – Ana Ipătescu – Bucla Dâmbovița.
  • Linia 7b: Bucla Dâmbovița – Ana Ipătescu – str. Drubeta – Piața Bălcescu – Piața Sf Maria – Piața Mocioni/Sinaia – Bucla Dâmbovița.

În locul mijloacelor de transport pe șine ar urma să circule autobuze. Astfel, STPT înființează linia 4b autobuz pe traseul Torontalului – Piața 700. Va merge pe următorul traseu: Piața 700 – Torontal: str. Gheorghe Dima – str. Gheorghe Lazăr – bd. Cetății – Calea Torontalului, întoarce la intersecția cu str. Liege și Bucovinei și revine pe Calea Torontalului, sensul spre Piața Consiliul Europei. La întoarcere, va urmări traseul Torontal – Piața 700: Calea Torontalului, după intersecția cu str. Liege – bd. Cetății – str. Gh. Lazăr – str. Paris – stânga pe linia de tramvai pe str. Coriolan Brediceanu – stânga pe str. Gheorghe Dima (la Spitalul Militar).

Din 1 și până în 31 iulie va fi închisă circulația în intersecția bd. Cetății – Calea Bogdăneștilor – B.P. Hașdeu, dar rămâne deschisă relația Calea Bogdăneștilor – bd. Cetății (viraj dreapta), precum și relația bd. Cetății – Calea Bogdăneștilor (viraj stânga).

„Ca atare, se impune devierea autobuzului care deservește traseul de pe Calea Bogdăneştilor, devierea urmând să fie comunicată de Societatea de Transport Public Local Timişoara. Având în vedere că execuţia lucrărilor celor două obiective de investiţii (Bogdăneștilor și Cetății) se suprapun, se justifică scoaterea din funcţiune a instalaţiei de semaforizare din intersecţia bd. Cetăţii – Calea Bogdăneştilor – B. P. Haşdeu, pe o perioadă de o lună începând de la 1 iulie”, mai informează PMT.

Doi ani și jumătate de lucrări

Șantierul pe bd. Cetății ar trebui să țină doi ani și jumătate. Se va lucra inclusiv pe linia de tramvai de pe Cetății, de la intersecția cu Calea Bogdăneștilor până la cea cu Calea Torontalului, plus bucla de întoarcere.

„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, mai spune PMT.

Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.

„Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent”, arată aceeași sursă.

Lucrările costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro, și sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).

Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2019, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Teoretic, șantierul ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate. Reprezentanții primăriei vor să obțină fonduri europene, astfel că proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.

Se lucrează din luna aprilie și pe Calea Bogdăneștilor, unde prin vara anului 2023 ar trebui să fie reintrodus tramvaiul 5. În acest caz, contractul de execuție a fost semnat în iulie 2020. Pe Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. Durata contractului este de 31 de luni, iar lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 sunt bani europeni.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

FOTO. Primăria Timișoara a modificat proiectul Calea Bogdăneștilor. Va avea trotuare și piste de biciclete mai late

Șantierul pe Bd. Cetății începe în 2021. Primăria abia a semnat contractul de 17 mil. de euro cu Porr Construct

Trimite articolul

X
Taguri:
bulevardul cetatii ,
calea bogdanestilor ,
lucrari bulevardul cetatii ,
santier bogdanestilor
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Oare cum ar fii says:
    June 24, 2021 at 11:07 am

    “Doi ani și jumătate de lucrări”Dar sa speram ca nu dupa calendarul lui HERR FRITZ ca atunci ii mai trebuie un mandat si lucrarea tot nu va fii gata

    Reply
    • Oare cum ar fi says:
      June 24, 2021 at 1:25 pm

      De acord cu tine pana la folosirea in mod gresit a celor doi de i, din nume si din txt.

      Reply
    • George says:
      June 24, 2021 at 1:46 pm

      “Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2019, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție”. Mai ai idee cine era primar pe atunci? Cine a semnat ordinul de incepere, cine a stabilit caietul de sarcini?

      Reply
  2. Euy says:
    June 24, 2021 at 12:44 pm

    2 ani si jumatate!!! Iarasi faceti lucrari cu 1 escavator si 2 sape???!! Cum baaahh sa dureze 2 ani ( in realitate minim 4) sa reabilitezi o strada dreapta la campie?! In Japonia au reabilitat 300km de autostrada in 12 zile, dupa cutremur !!! Bah chemati-i pe aia sa vina aici, sigur sunt MAI IEFTINI SI MAI RAPIZI decat oricare mioritic. Ahhhh aia nu dau spaga si nici nu se strica dupa 2 luni ca sa mai ia cineva comisioane…..nesimtitilor !

    Reply
    • Idiocracy says:
      June 25, 2021 at 8:28 am

      Asta-i mostenire de la Robu. Lucrari matusalemice cu prietenii de la Porr. Nu cumva sa transpire prea tare protejatii!

      Reply
    • bubu says:
      June 29, 2021 at 2:03 am

      euy @ in Romania se lucreaza doar cu excavatoare, nu escavatoare! Avem ciocolată nu șocolată, fotocopiator nu Xerox care este numele propriu a unei firme ce produce fotocopiatoare

      Reply
  3. aaa says:
    June 24, 2021 at 1:01 pm

    cat de frumos ar fi sa se baga si firele de pe stalpi in subteran. Dar sunt doar vise….

    Reply
  4. ionel says:
    June 24, 2021 at 1:21 pm

    Borduri? Ca prafaraie in mijloc de vara, adaugata peste mirosul de cauciucuri de noapte, sigur va fi. Sa nu se inteleaga gresit problema nu e o “modernizare” sau refacere, sau alta… ci doar ca ele vor fi continue. Pentru ca asa este si in vest, ca sa ne raportam la state cu vechime in cultura asta, moderna, si economia ei. Incontinuu se “repara”, pentru ca niciodata nu se face trainic, ca sa fie ocazie de rulaj si consum. Si daca se face trainic din intamplare, apare careva sa decida ca e invechit ca aspect si trebuie schimbat. Ca altfel, fara robinete dinastea la banii publici, unde sa tot presteze toate firmele ca ciupercile, mai ales alea mai mari? De cate ori in viata poti fraieri persoana fizica sa isi construiasca si renoveze, desi se imprumuta ca sa poate face asta si ceea ce inlocuieste este perfect functional,doar ca nu mai e “la moda”? Iar investitorul privat construieste o data, apoi lasa asa toata perioada exploatarii, sau vinde si il doare in pix, nu umbla cu renovari. Furia rulajului materialelor de constructii este deja istoric consemnat ca a inceput cu foarte multa promovare – construieste, schimba, fa-ti, drege (de exemplu briccolajul in UK, zeci de ani in urma, asa si-a umflat sectorul). Con-su-me-rism. Nu economie, consumerism… Si mufat la bani publici, ca de acolo vine mult, odata, iar cine decide nu da din banii lui.

    Reply
    • Ouch says:
      June 25, 2021 at 10:44 am

      Corect. Si, pe langa asta, mai cresc si preturile pentru privati, dupa ce furnizorii s-au obisnuit sa lucreze cu primarii care dau cat li se cere, parandarat sa iasa.

      Reply
  5. Ovidiu says:
    June 24, 2021 at 3:21 pm

    Nu mai vrem alte betoane, borduri, asfalt etc. Iarba verde pamant intre sine si pe ambele parti ale caii de rulare, ne vom da seama astfel daca oamenii sunt bine intentionati sau sunt impotriva cetatenilor

    Reply
  6. Anonim says:
    June 24, 2021 at 5:20 pm

    Pe bulevardul Cetatii au sa mai treaca tramvaie exact ca prin Freidorf !!

    Reply
  7. Volta says:
    June 24, 2021 at 5:45 pm

    Din intelepciunea unor ”artisti” pentru care tehnica este un OZN… ”va fi modernizată stația de subredresare”! Care statie de subredresarea. In realitate este substatie de tractiune electrica. Redresarea nu se subredreseaza tanti Amalia. A se consulta Bezele Electrotehnicii pentru a afla cu ce lingura se mananca aceasta ciorba

    Reply
  8. vasiletutu says:
    June 24, 2021 at 9:43 pm

    MA E SIGUR CA INCEPE ?

    SA NU IASA IARA SMTT CU GOIA CA SE OPRESC TRAMVAIELE LUI 7

    OI OI GRIJA MARE …

    Reply
  9. Parerea mea says:
    June 25, 2021 at 8:35 am

    Va ramane tot o banda pe sens ca cealalta e pentru parcare. Din ciclul facem acelasi rahat in 2.5 ani.

    Reply
    • Ovidiu says:
      June 25, 2021 at 3:06 pm

      Nu vreau mai multe benzi, una ne ajunge, iarba se betoneaza sau nu, ca sa stim cu cine avem deaface la primarie, Fritz a ajuns la primarie cu o agenda verde, ca Hidalgo la Paris, mai multa verdeata, mai putine masini, aer curat…

      Reply
  10. Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 17 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Excelență, internaționalizare și parteneriate strategice. CCIA Timiș, un an de referință pentru mediul de afaceri

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici