tion.ro Web analytics

FOTO. Primăria Timișoara a modificat proiectul Calea Bogdăneștilor. Va avea trotuare și piste de biciclete mai late

De Roxana Deaconescu

FOTO. Primăria Timișoara a modificat proiectul Calea Bogdăneștilor. Va avea trotuare și piste de biciclete mai late

Reactualizat la:
Primarul Timișoarei anunță că încep lucrările pe Calea Bogdăneștilor, cel mai mare șantier „din acest început de an”. Noua administrație a modificat proiectul și a prevăzut trotuare și piste de biciclete mai late, iar funcționarii din primărie încearcă să salveze „câțiva arbori valoroși”. Șantierul ar trebui să fie gata în vara anului 2023.
Scris de Roxana Deaconescu - Primarul Timișoarei anunță că încep lucrările pe Calea Bogdăneștilor, cel mai mare șantier „din acest început de an”. Noua administrație a modificat proiectul și a prevăzut trotuare și piste de biciclete mai late, iar funcționarii din primărie încearcă să salveze „câțiva arbori valoroși”. Șantierul ar trebui să fie gata în vara anului 2023.

„Începem lucrările pe Bogdăneștilor, cel mai mare șantier din acest început de an și care va schimba total aspectul zonei. Nu vă ascund că au fost probleme cu proiectul, în special legate de lățimea trotuarelor și a pistelor de biciclete, care erau extrem de mici și din cauza cărora riscam să pierdem finanțarea europeană. Dar toate acestea au fost depășite acum. Trotuarele au fost lățite, la fel și pistele de biciclete, care acum respectă standardul de 1,5 m lățime. Iar șantierul a putut să înceapă fără probleme”, transmite Dominic Fritz.

Edilul-șef spune că a fost luni pe șantier și a cerut constructorilor să lucreze în așa fel încât disconfortul celor care locuiesc în zonă să fie cât mai mic. Iar funcționarilor din instituția de pe C.D. Loga le-a spus să găsească o modalitate pentru a salva „cei câțiva arbori valoroși de pe această stradă”, care să fie replantați în alte zone din oraș.

„Proiectul vizează reabilitarea liniei de tramvai și lărgirea drumului la patru benzi, de la intersecția cu Bd. Cetății până la bucla de întoarcere, pe o lungime de 2,4 km. Linia de tramvai va fi amplasată pe mijlocul tramei stradale, va fi dublă și încadrată de spații verzi cu pomi. De asemenea, vom moderniza 7 stații de transport public”, adaugă primarul Timișoarei.

Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România s-a angajat că face lucrările cu 116 milioane de lei, în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.

Șantierul ar trebui să fie gata în vara anului 2023, dar, dacă totul merge bine, primarul spune că ar putea fi închis până la sfârșitul anului viitor. Edilul-șef mai spune că proiectele Calea Bogdăneștilor, Grigore Alexandrescu (în execuție – n.r.), Pasajul Solventul (în proiectare – n.r.) și Podul Solventul (în pregătire licitația pentru proiectare – n.r.) reprezintă „cel mai ambițios proiect de infrastructură din ultimii zeci de ani, în Timișoara”.

Articole pe aceeași temă:

Marile șantiere din 2021. Fritz: Vom începe pe Calea Bogdăneștilor, cu mult noroc și cu Pasajul Solventul

18 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. andi says:

    La Fritz nu ii sta in caracter sa recunoasca proiectele bune ale altora si atunci manipuleaza opinia publica sa para ca el le-a facut de la zero, cand de fapt Fritz abia si-a facut timp sa dea o semnatura.

  2. Eu says:

    S a facut vreun studiu in zona? Chiar sunt volume de clatori pentru tramvai? Transportul public e foarte important dar din ce am vazut asa ochiometric in 30 de ani , niciodata tramvaiele nu erau pline . Nu prea inteleg necesitatea tramvaiului in acea zona .mai degraba autobuze care sa circule la o frecventa mai mare si sa alimenteze linia 4 cu volume . Pistele pentru biciclete cat mai largi si pe ambele sensuri legate de altele care duc frumos in centrul orasului ,miscarea e sanatoasa iar oamenii din zonele respective sunt dornici de asa ceva . Numai bine va doresc

    • comisarul Tusgureanu says:

      no name-ului eu @ daca nu intelegi cu ce se manaca transportul public si care este rolul acestei investitii, dormi linistit nu tulbura ordinea publica. Dublarea linie pentru traseul tramvaiului 5 si in continuare realizarea pasajului pentru subtraversarea liniilor CFR si pod peste Bega va permite realizarea unei legaturi directe, mai scurte si mai rapide a zonelor din nordul orasului cu gara de nord respectiv cu iesirea din sudul orasului fara a mai traversa zona centrala! Cat despre alimentarea liniei 4 cu volume ”specialistule” retine ca oamenii nu sunt volume

  3. gabriela borcsi says:

    sa vedem primull cacat facut de primarul fatalau userist daca e vreo diferenta intre el si robu sa vedem care e mai prost

  4. eli says:

    Iarasi minte Fritz. Pai cum a obtinut proiectul finantare europeana daca era prost? Ce noroc pe noi ca a venit Fritz sa ne salveze. Baietzelul asta ne crede prosti chiar pe toti.

  5. Andrei says:

    Dar străzile adiacente rămân neasfaltate?

  6. ares says:

    Baronul de Munchausen era mic copil pe langa Donimic Deblocatorul.

  7. speedy_gonzales says:

    1. Sa ne spuna DeNimic Fritz cum a facut cu largirea trotuarelor si pistelor de biciclete din moment ce latimea drumului e fixa, Sa fi taiat de la spatiul verde? Doamne-fereste!
    2. Daca proiectul a fost acceptat la finantare (banii au fost alocati de UE) si s-a facut licitatia, inseamna ca a fost bun. Ce sa mai credem?
    3. Concluzie: Omul asta minte cum respira!

  8. Timisoara2020 says:

    Administrația orașului de pe Bega ,ne puteți spune de ce emigranții stau liberi în zona garii și pe malul Begai și nu sunt în centrele de refugiați??

    Este groaznic xe se întâmplă!!!!!

  9. Horia says:

    Doar tocmitii si acoperitii ati mai ramas pe forum. Consumati resursele organizatiilor degeaba, mai sunt 4 ani pana la alte alegeri, iar rezultatele vor vorbi atunci pentru Fritz. Sa speram ca Fritz va sti sa scape in acest rastimp de tot balastul uman lasat de Robu iar locul lor va fi luat de tineri capabili prin concurs. Va perpeliti cei de la vechile partide ca nu mai puteti fura si lua spagi de cand a venit USR, si atunci pentru ce ati mai luptat si cheltuit in alegeri daca nu puteti recupera nimic? Daca timisorenii sunt destepti, chinul vostru va fi vesnic.

    • pink says:

      Faptul ca tu postezi aici indica exact pe dos! Sunteti steasti la fel ca Fritz-Kola. Ai crezut usr-istule ca veti fi asteptati cu flori?

  10. eu says:

    Proiectul IMPUS nu respecta nici un standard sau normativ Romanesc in vigoare din punct de vedera latimi carosabil , trotuare, piste

  11. Cele mai noi știri

    Eveniment

    Cod Galben de vânt în vestul țării. La rafală va depăși 60 de kilometri la oră

    Ştiri sportive

    Turul Romaniei pornește și în 2021 de la Timișoara. Peste 800 de kilometri în cinci etape

    Eveniment

    Copii bătuți și abuzați sexual de familia la care erau în plasament, în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Start înscrierilor pentru voluntari la Color the Village. 30 de fațade așteaptă să fie „colorate” în Ilidia

    Ştiri din Timiș

    Bani de la guvern pentru certificatele EUA ale Colterm. Primăria Timișoara cere 45 de milioane de lei

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș dă startul competiției de proiecte pentru bugetul participativ. Pune la bătaie 1 milion de lei

    Ştiri din Timiș

    Tot mai multe fete se înscriu la Universitatea Politehnica Timișoara. Sunt atrase mai ales de zona IT

    Ştiri din Timiș

    Program nou la call centerul Direcției de Asistență Socială

    Ştiri din Timiș

    LISTĂ. Peste 250 de proiecte și SF-uri în bugetul Timișoarei pe 2021. Documentații de 7 milioane de euro

    Sănătate

    Focare de coronavirus la Spitalul Municipal din Lugoj și la un cămin de bătrâni din Checea

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici