tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

la 20 April 2018 17:07

Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

<p>foto: Electroputere VFU Pascani/Astra Vagoane Calatori Arad</p>
20 April 2018 17:07
Lucrările suplimentare făcute la garniturile vechi ale Timișoarei, aflate la reabilitat la firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad, au fost obligații legale, transmit reprezentanții celor două firme contractate de primărie pentru a moderniza tramvaiele second-hand ale orașului. Una dintre aceste societăți a dat în judecată municipalitatea, pentru a-și recupera banii investiți pe lângă contractul încheiat cu primăria. Conform specialiștilor, „putem vorbi de tramvaie noi în proporție de 90%”.
Scris de Roxana Deaconescu - Lucrările suplimentare făcute la garniturile vechi ale Timișoarei, aflate la reabilitat la firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad, au fost obligații legale, transmit reprezentanții celor două firme contractate de primărie pentru a moderniza tramvaiele second-hand ale orașului. Una dintre aceste societăți a dat în judecată municipalitatea, pentru a-și recupera banii investiți pe lângă contractul încheiat cu primăria. Conform specialiștilor, „putem vorbi de tramvaie noi în proporție de 90%”.

Trimite articolul

X

Vă reamintim, firma din Pașcani contractată de primărie, care este lider de asociere în contractul pentru modernizarea tramvaielor Timișoarei, a dat în judecată municipalitatea și cere plata a 3,5 milioane de lei, sumă ce reprezintă lucrări suplimentare la 16 vagoane de tip GT4. Oficialii firmei din Pașcani susțin că au dotat cu tampoane Crash și au refăcut integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, „ca urmare a identificării necesității de a monta stâlpi de rezistență și a întări și a consolida șasiul”.

Reprezentanții celor două societăți vin cu lămuriri privind acțiunea în instanță și au transmis, către Tion.ro, o serie de imagini care dovedesc starea tramvaielor de tip GT4 înainte de modernizare și reconstruirea integrală a caroseriei. Unele lucrări au fost cerute de AFER.

„Tramvaiul GT4, reconstruit, a fost omologat de către Autoritatea Feroviară Română (AFER), cu respectarea strictă a standardelor actuale. Astfel, tramvaiele modernizate au fost dotate cu tampoane crash, conform standardului EN15227+A1/2010 Aplicaţii Feroviare – cerinţe pentru organismele vehiculelor – Securitate pasivă contra coliziunii feroviare, standard care nu a fost inclus în contract şi în Caietul de Sarcini, montarea tamponelor crash neconstituind o obligaţie legală până la data anunţului de atribuire al Primăriei Municipiului Timişoara din data de 18.04.2014. Introducerea obligaţiei montării tamponului crash a survenit după câştigarea licitaţiei, prin modificarea standardului de către Autoritatea Feroviară Română, pentru asigurarea unor condiţii superioare de securitate, la avizarea documentaţiei tehnice de referinţă, prin încheierea Procesului Verbal nr.569/22.09.2016 de către Comisia de Omologare a AFER”, transmit Toni Teau și Gheorghe Florin Sîrbu, directorii Electroputere VFU Pașcani, respectiv Astra Vagoane Călători Arad.

Garniturile erau praf, fiind un pericol pentru pasageri

Conform Caietului de Sarcini, explică aceștia, modernizarea tramvaiului a presupus păstrarea din vechiul tramvai doar a caroseriei, a boghiurilor și a osiilor, cu obligația recondiționării acestora. Oficialii celor două firme susțin că tramvaiele GT4 erau mai degradate decât se așteptau, iar acest lucru l-a scos la iveală o expertiză autoritzată.

„Necesitatea reconstrucţiei integrale a caroseriei a apărut după demontarea şi începerea recondiţionării tramvaielor, când expertiza autorizată efectuată de specialişti neutri a stabilit fără echivoc că vechile caroserii nu pot fi menţinute deoarece s-a constatat că structura veche a caroseriei este complet degradată, fiind complet uzată fizic şi moral şi că ar reprezenta un pericol pentru siguranţa pasagerilor, neputând susţine greutatea noilor echipamente amplasate pe acoperiş, de aproximativ 3 tone şi nici asigura cerinţele de siguranţă şi securitate pentru călători (vezi pozele 1-4). Însăşi Autoritatea Feroviară de Reglementare a avertizat că vechile caroserii nu suportă greutăţile ce urmau să fie montate pe acoperiş şi că nu pot omologa acest tip de modernizare. Astfel, caroseria a fost reproiectată şi refăcută în totalitate, conform noului proiect şi testată la Autoritatea Feroviară Română, conform noilor standarde în vigoare”, mai spun Toni Teau și Gheorghe Florin Sîrbu, pentru Tion.ro.

Tocmai pentru că s-a intervenit atât de mult, specialiștii care modernizează tramvaiele Timișoarei spun că se poate vorbi acum despre tramvaie ca noi.

„Având în vedere atât reconstrucţia integrală a caroseriei, precum şi faptul că pentru celelalte structuri şi operaţiuni s-au folosit materiale şi echipamente noi, putem vorbi de un tramvai în proporţie de peste 90% nou (vezi pozele 5-7). Practic, Asocierea Electroputere VFU Paşcani SA – Astra Vagoane Călători SA nu doreşte decât recuperarea costurilor efectuate cu materialele şi lucrările suplimentare generate de aspectele menţionate, fără a solicita vreun profit aferent acestora”, mai explică, pentru Tion.ro, reprezentanții Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad.

Primăria Timișoara și fosta RATT (n.r. acum Societatea de Transport Public Timișoara) au semnat încă din 2014 un acord-cadru pe patru ani pentru modernizarea a maximum 30 de tramvaie, cu firmele Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Paşcani, ultima fiind lider de asociere. La Timișoara au ajuns deja 22 de tramvaie reabilitate, ultimele opt din acordul-cadru fiind în atelierele celor două firme din decembrie 2017. Municipalitatea plătește, din bugetul local, 2,57 milioane de lei cu tot cu TVA pentru modernizarea unui singur tramvai. După lucrările suplimentare, 16 din tramvaiele modernizate ale Timișoarei costă 2,78 milioane de lei/garnitură, cu aproape 50.000 de euro în plus, adică aproape 3 milioane de lei bucata, ceea ce înseamnă peste 600.000 de euro.

Articole pe aceeași temă:

[related-post post_id=”2020342″]

Trimite articolul

X
Taguri:
judecata ,
primarie ,
proces ,
tramvaie ,
tramvaie reabilitate ,
tramvaie timisoara
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Accident între un tramvai și o mașină în zona Dâmbovița. O victimă la spital și circulație dată peste cap
    2
    Gala Performanței în Învățământul Preuniversitar a avut loc la Timișoara. Peste 300 de elevi premiați
    3
    VIDEO. Elevii Liceului „Nikolaus Lenau” au adus spiritul Crăciunului în centrul Timișoarei
    4
    Accident pe bulevardul Sudului din Timișoara: o femeie lovită pe trecerea de pietoni
    5
    Propaganda online pentru regimul comunist crește pe rețelele sociale, avertizează IICCMER
    6
    Proiecte majore de infrastructură pentru Remetea Mare: drum expres și pod nou peste Bega
    7
    UPDATE. O fetiță a ajuns la spital după ce a fost înjunghiată de mama ei, la Timișoara
    8
    Bărbat de 39 de ani plecat în Belgia, căutat de poliție după ce a dispărut fără urmă de peste un an
    9
    FOTO. Palatul Baroc, împodobit în premieră. Clădirea Muzeului Național de Artă va avea și iluminat festiv
    10
    Testele IgG pentru intoleranțe alimentare. Ce spun specialiștii în alergii despre ele și de ce este important să le privim cu precauție

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 19 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Elevii Liceului „Nikolaus Lenau” au adus spiritul Crăciunului în centrul Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Ruben Lațcău: „Timișoara atrage fonduri europene record, peste 663 de milioane de lei contractați într-un singur an"

    Ştiri din Timiș

    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"

    Ştiri din Timiș

    Transparență decizională la Consiliul Județean Timiș. Cetățenii pot trimite propuneri pentru reorganizarea DGASPC

    Ştiri din Timiș

    Digitalizarea Municipiul Timișoara cu ajutorul tehnologie 5G de la Orange

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Crăciunul, un timp al comunității: bucurie dăruită copiilor din Pesac și Berliște

    Ştiri din Timiș

    Proiectul insulelor ecologice digitalizate, finalizat la Timișoara după mai multe provocări. Autoritățile se declară mulțumite

    Ştiri din Timiș

    De Sărbători, MedLife acordă 20% reducere la toate analizele medicale

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Dominic Fritz depune jurământul de credință pentru cetățenia română: „Trăiască România, trăiască Europa!”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici