tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Economic
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • RADIO GAGA
Select Page

Tion
Ştiri din Timiș
Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

la 20 April 2018 17:07

Firmele care reabiliteaza tramvaiele vechi ale Timisoarei explica de ce au dat primaria in judecata

<p>foto: Electroputere VFU Pascani/Astra Vagoane Calatori Arad</p>
20 April 2018 17:07
Lucrările suplimentare făcute la garniturile vechi ale Timișoarei, aflate la reabilitat la firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad, au fost obligații legale, transmit reprezentanții celor două firme contractate de primărie pentru a moderniza tramvaiele second-hand ale orașului. Una dintre aceste societăți a dat în judecată municipalitatea, pentru a-și recupera banii investiți pe lângă contractul încheiat cu primăria. Conform specialiștilor, „putem vorbi de tramvaie noi în proporție de 90%”.
Scris de Roxana Deaconescu - Lucrările suplimentare făcute la garniturile vechi ale Timișoarei, aflate la reabilitat la firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad, au fost obligații legale, transmit reprezentanții celor două firme contractate de primărie pentru a moderniza tramvaiele second-hand ale orașului. Una dintre aceste societăți a dat în judecată municipalitatea, pentru a-și recupera banii investiți pe lângă contractul încheiat cu primăria. Conform specialiștilor, „putem vorbi de tramvaie noi în proporție de 90%”.

Trimite articolul

X

Vă reamintim, firma din Pașcani contractată de primărie, care este lider de asociere în contractul pentru modernizarea tramvaielor Timișoarei, a dat în judecată municipalitatea și cere plata a 3,5 milioane de lei, sumă ce reprezintă lucrări suplimentare la 16 vagoane de tip GT4. Oficialii firmei din Pașcani susțin că au dotat cu tampoane Crash și au refăcut integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, „ca urmare a identificării necesității de a monta stâlpi de rezistență și a întări și a consolida șasiul”.

Reprezentanții celor două societăți vin cu lămuriri privind acțiunea în instanță și au transmis, către Tion.ro, o serie de imagini care dovedesc starea tramvaielor de tip GT4 înainte de modernizare și reconstruirea integrală a caroseriei. Unele lucrări au fost cerute de AFER.

„Tramvaiul GT4, reconstruit, a fost omologat de către Autoritatea Feroviară Română (AFER), cu respectarea strictă a standardelor actuale. Astfel, tramvaiele modernizate au fost dotate cu tampoane crash, conform standardului EN15227+A1/2010 Aplicaţii Feroviare – cerinţe pentru organismele vehiculelor – Securitate pasivă contra coliziunii feroviare, standard care nu a fost inclus în contract şi în Caietul de Sarcini, montarea tamponelor crash neconstituind o obligaţie legală până la data anunţului de atribuire al Primăriei Municipiului Timişoara din data de 18.04.2014. Introducerea obligaţiei montării tamponului crash a survenit după câştigarea licitaţiei, prin modificarea standardului de către Autoritatea Feroviară Română, pentru asigurarea unor condiţii superioare de securitate, la avizarea documentaţiei tehnice de referinţă, prin încheierea Procesului Verbal nr.569/22.09.2016 de către Comisia de Omologare a AFER”, transmit Toni Teau și Gheorghe Florin Sîrbu, directorii Electroputere VFU Pașcani, respectiv Astra Vagoane Călători Arad.

Garniturile erau praf, fiind un pericol pentru pasageri

Conform Caietului de Sarcini, explică aceștia, modernizarea tramvaiului a presupus păstrarea din vechiul tramvai doar a caroseriei, a boghiurilor și a osiilor, cu obligația recondiționării acestora. Oficialii celor două firme susțin că tramvaiele GT4 erau mai degradate decât se așteptau, iar acest lucru l-a scos la iveală o expertiză autoritzată.

„Necesitatea reconstrucţiei integrale a caroseriei a apărut după demontarea şi începerea recondiţionării tramvaielor, când expertiza autorizată efectuată de specialişti neutri a stabilit fără echivoc că vechile caroserii nu pot fi menţinute deoarece s-a constatat că structura veche a caroseriei este complet degradată, fiind complet uzată fizic şi moral şi că ar reprezenta un pericol pentru siguranţa pasagerilor, neputând susţine greutatea noilor echipamente amplasate pe acoperiş, de aproximativ 3 tone şi nici asigura cerinţele de siguranţă şi securitate pentru călători (vezi pozele 1-4). Însăşi Autoritatea Feroviară de Reglementare a avertizat că vechile caroserii nu suportă greutăţile ce urmau să fie montate pe acoperiş şi că nu pot omologa acest tip de modernizare. Astfel, caroseria a fost reproiectată şi refăcută în totalitate, conform noului proiect şi testată la Autoritatea Feroviară Română, conform noilor standarde în vigoare”, mai spun Toni Teau și Gheorghe Florin Sîrbu, pentru Tion.ro.

Tocmai pentru că s-a intervenit atât de mult, specialiștii care modernizează tramvaiele Timișoarei spun că se poate vorbi acum despre tramvaie ca noi.

„Având în vedere atât reconstrucţia integrală a caroseriei, precum şi faptul că pentru celelalte structuri şi operaţiuni s-au folosit materiale şi echipamente noi, putem vorbi de un tramvai în proporţie de peste 90% nou (vezi pozele 5-7). Practic, Asocierea Electroputere VFU Paşcani SA – Astra Vagoane Călători SA nu doreşte decât recuperarea costurilor efectuate cu materialele şi lucrările suplimentare generate de aspectele menţionate, fără a solicita vreun profit aferent acestora”, mai explică, pentru Tion.ro, reprezentanții Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad.

Primăria Timișoara și fosta RATT (n.r. acum Societatea de Transport Public Timișoara) au semnat încă din 2014 un acord-cadru pe patru ani pentru modernizarea a maximum 30 de tramvaie, cu firmele Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Paşcani, ultima fiind lider de asociere. La Timișoara au ajuns deja 22 de tramvaie reabilitate, ultimele opt din acordul-cadru fiind în atelierele celor două firme din decembrie 2017. Municipalitatea plătește, din bugetul local, 2,57 milioane de lei cu tot cu TVA pentru modernizarea unui singur tramvai. După lucrările suplimentare, 16 din tramvaiele modernizate ale Timișoarei costă 2,78 milioane de lei/garnitură, cu aproape 50.000 de euro în plus, adică aproape 3 milioane de lei bucata, ceea ce înseamnă peste 600.000 de euro.

Articole pe aceeași temă:

[related-post post_id=”2020342″]

Trimite articolul

X
Taguri:
judecata ,
primarie ,
proces ,
tramvaie ,
tramvaie reabilitate ,
tramvaie timisoara

0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Tăvi murdare și produse expirate. Protecția Consumatorilor a închis temporar patru restaurante din Timișoara
    2
    Simonis dă în judecată un post de televiziune din România după ce au apărut poze și înregistrări compromițătoare în care susține că nu e el
    3
    Cinci firme și asocieri interesate de demolarea și reconstrucția Podului Muncii, al doilea ca mărime din Timișoara
    4
    Acțiune cu radarul e-SIGUR în Timiș. Șoferii nu vor mai fi opriți în trafic
    5
    Se înlocuiesc linii de tramvai în Calea Șagului. Linia 2 nu mai ajunge la mall, iar linia 7 va circula deviat
    6
    VIDEO. Scandal și șicanare în trafic cu un biciclist, la Timișoara
    7
    Dezvoltatorii imobiliari care vor să ridice cartiere în fostele zone industriale din Timișoara trebuie să respecte noi reguli
    8
    Cod galben de furtuni, averse și descărcări electrice în Timiș
    9
    VIDEO. A ars biserica de lemn de la Topla, din incinta Muzeului Satului Bănățean din Timișoara
    10
    Primăria Timișoara, pregătită să cumpere cu peste 500.000 de euro parcarea „neautorizată” de lângă Piața Iosefin

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 13 mai 2025, în Timișoara?

    Cinema

    „Tigrul Albastru”, o proiecție specială la Cinema Studio. Va avea interpretare în limba semnelor

    România

    Nicușor Dan, singur la dezbatere. Simion a răspuns online, după ce a filmat jurnaliștii pe ascuns

    Capitală Culturală

    „Damnațiunea lui Faust”, evenimentul central al Festivalului Internațional „Timișoara Muzicală”

    Ştiri din Timiș

    Cum să îți transformi bucătăria fără costuri mari

    Eveniment

    Un tânăr aflat pe o trotinetă electrică a fost lovit pe trecerea de pietoni, la Timișoara

    Eveniment

    Accident pe DN 6. Un copil de 9 ani a ajuns la spital după ce două mașini s-au ciocnit

    Mapamond

    Rusia respinge armistițiul de 30 de zile pentru încetarea focului în Ucraina

    România

    Ce înseamnă să fii informat pentru tinerii din România? Divertisment în loc de gândire critică

    Ştiri din Timiș

    Iluminat public modernizat pe 64 de străzi din Timișoara. Primele locuri unde se montează
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici