tion.ro Web analytics

Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

Reactualizat la:
Reactualizat la:
Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.
Scris de A.S. - Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.

Primarul Nicolae Robu a afirmat că și el a avut unele nemulțumiri legate de proiectul privind reabilitarea malurilor canalului Bega, aflat în curs de implementare pe bani europeni la ora actuală, și că a solicitat modificări, dar proiectanții au fost de neclintit. De proiectare s-a ocupat firma Search Corporation, potrivit autorităților locale.

„Eu am fost primul care am spus că nu este în regulă, că am văzut schițele înainte de a se face pe teren, și n-am fost mulțumit de câteva lucruri pe care le cuprinde proiectul. Am fost pe teren personal, am făcut kilometri întregi cu echipa după mine și s-au făcut adnotări cu observațiile pe care le-am avut, pentru că nemulțumirea mea a fost legată nu numai de faptul că o parte din piste sunt în opturi, serpentine, ci și de alte aspecte, cum ar fi spre exemplu lățimea aleilor pietonale în anumite locuri și faptul că din cauza unui pom bătrân s-au separat cele două componente ale amenajării – aleea pietonală și pista pentru biciclete – și între ele au rămas porțiuni de pământ de cele mai multe ori derizorii care fac foarte grea întreținerea, de 20-30 de centimetri”, a explicat edilul-şef.

Primarul spune însă că proiectanţii ar fi refuzat să facă anumite modificări cerute, oferind diverse explicaţii pentru faptul că pistele pentru biciclişti şi aleile pietonale arată aşa cum arată pe anumite porţiuni. În plus, proiectul a fost plătit și recepționat de primărie în această formă, a precizat el.

„Am cerut proiectantului să modifice proiectul, evident cu justificările de rigoare, urmând să facem toate diligențele de intervenție în proiect fără consecințe asupra finanțării din fonduri europene, ba chiar am afirmat că eu consider că merită să aducem corecții inclusiv cu riscul de a ne costa puțin în plus de la bugetul local dacă va fi nevoie. Proiectanții nu au vrut să modifice proiectul, spunând că nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, că ele sunt prevăzute în mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale, prin spații verzi, pe de o parte pentru a le lungi traseul, pe de altă parte pentru a-i determina pe biciclişti să circule cu viteză mai mică, pe de altă parte pentru a da un farmec în plus promenadei cu bicicleta datorită luării de curbe. Altfel, în linie dreaptă, ar fi monoton…”, a adăugat Robu.

Edilul a afirmat că personal el nu împărtăşeşte aceste idei, dar acestea sunt explicaţiile oferite, „așa e la modă și prin alte părți prin lume”, iar proiectul în ansamblul său este unul prin care se vor face multe lucruri bune pentru oraş: se amenajează 22 de kilometri de piste pentru biciclişti şi alei pietonale, se schimbă toate rețelele de utilități din zonă şi se introduc acolo unde nu există, se amplasează 420 de bănci şi 70 de şezlonguri, s-au realizat nouă staţii pentru vaporetto, se vor amenaja staţii de închiriere a bicicletelor pentru 140 de biciclete, se vor amenaja 6 fântâni, 7 platforme şi terase, vor fi plantaţi 1.700 de arbori şi peste 10.000 de arbuşti în total etc.

Drept urmare, primarul Nicolae Robu a concluzionat că se duce… o campanie împotriva Timişoarei prin prezentarea sa ca pe „un alt Caracal”, prin prezentarea aspectelor negative. Chiar dacă aspectele negative există…

„S-a început o nouă campanie, care pune într-o lumină proastă Timișoara, ca pe un oraș al prostiei. Lungimea acestor piste sinuoase reprezintă 1,8% din lungimea pistelor. Nu este corect față de municipiul Timişoara, care realizează un proiect excepțional, ca el să fie pus în postura ridicolă că uite ce se face aici… Lungimea totală a pistelor de biciclete și a aleilor pietonale, pentru că ele merg alături, este de circa 22.000 de metri liniari, avem 22 de kilometri de piste pentru biciclete pe ambele maluri. Lungimea porțiunilor ondulate este de 400 de metri (…) E vorba de 1,8% din piste care sunt în opturi și câteva porțiuni în care se produc acele separări nejustificate ale pistelor. Nu este corect să afle toată țara românească că un proiect cu care noi avem toate motivele să ne lăudăm e o aberație – așa s-a creat percepția, că ar fi o aberație. Trebuie să mai înțelegem un lucru: nimic pe lumea asta nu-i perfect…”, a concluzionat Robu.

Primarul Timişoarei admite că sunt „unele ciudăţenii”, dar a anunţat deja că după 5 ani va fi posibil să se aducă „îmbunătățiri” proiectului și fără îndoială că ele vor fi aduse.

Edilul a afirmat că nu s-au putut aduce corecţii proiectului şi că până la urmă acesta este punctul de vedere al proiectanților, chiar dacă… primăria a plătit şi este beneficiara: „Ei sunt specialiștii, lucrările nu se fac după indicațiile primarului, cu degetul, la fața locului. Primarul poate să aibă obiecții, dar acele obiecții trebuie însușite de proiectanți și regăsite în proiectul actualizat”, a mai explicat Robu.

Valoarea proiectului pe fonduri europene privind reabilitarea malurilor canalului Bega este de peste 50 de milioane de lei. Trebuie implementat până în vara anului viitor.

0 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Explozie într-un bloc de garsoniere din Lugoj. O tânără a suferit arsuri pe brațe

    Capitala Culturala

    Ziua Copilului, sărbătorită și la Muzeul Național de Artă din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Se poate circula din nou pe pista de biciclete care duce spre sârbi

    Ştiri din Timiș

    Inspectorii Primăriei Timișoara, în vizită la Casa Mühle. Ce au constatat

    România

    Reguli noi pentru RCA: constatarea amiabilă se va putea face și electronic

    Ştiri din Timiș

    Poliția Locală a descins în Piața Verde din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    „Șantiere curate”, un proiect de hotărâre propus de consilierii USR Timișoara

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Miele Timișoara aniversează patru ani cu o creștere a vânzărilor. Espressoarele de cafea, tot mai căutate

    Ştiri din Timiș

    Weekend dedicat copiilor, la Iulius Town, cu Gașca Zurli, desene pe asfalt, facepainting și premii surpriză

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Zona Gării de Sud, verificată de polițiștii locali, jandarmi și cei de la salubrizare

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici