tion.ro Web analytics

Consiliul Județean Timiș, memoriu către Ministerul Transporturilor pentru traseul Autostrăzii Timișoara - Belgrad

De Oana Bocănici

Consiliul Județean Timiș, memoriu către Ministerul Transporturilor pentru traseul Autostrăzii Timișoara - Belgrad

După ce vicepreședintele CJ Timiș a acuzat că s-au folosit hărți vechi de 15 ani pentru traseul viitoarei autostrăzi care va lega Timișoara de Belgrad, reprezentanții instituției anunță că trimit un memoriu, împreună cu primarii din Moșnița Nouă și Bucovăț, către Ministerul Transporturilor. Alexandru Proteasa susține că a găsit nereguli în caietul de sarcini și că varianta de traseu pentru A9 „nu este conform realității”.
Scris de Oana Bocănici - După ce vicepreședintele CJ Timiș a acuzat că s-au folosit hărți vechi de 15 ani pentru traseul viitoarei autostrăzi care va lega Timișoara de Belgrad, reprezentanții instituției anunță că trimit un memoriu, împreună cu primarii din Moșnița Nouă și Bucovăț, către Ministerul Transporturilor. Alexandru Proteasa susține că a găsit nereguli în caietul de sarcini și că varianta de traseu pentru A9 „nu este conform realității”.

Vă reamintim, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat recent, pe Facebook, că s-a ales varianta finală a A9, autostrada Timișoara-Moravița, care va lega, de fapt, Timișoara de Belgrad. Din 11 propuneri a fost stabilit traseul care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.

Încă de la început, reprezentanții CJ Timiș au precizat că traseul final trece printre casele oamenilor și este realizat după hărți vechi de 15 ani.

Spun că au studiat vreme de o săptămână varianta prezentată de ministrul Cătălin Drulă. Vicepreședintele PNL al Consiliului Județean Timiș susține că s-a cerut ca traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad să se realizeze în estul Timișoarei încă de la dezbaterea care a avut loc în luna ianuarie. Reprezentanții CJ Timiș spun că pentru variantele de traseu nu s-a ținut cont de planul de amenajare al județului Timiș, nici de PUG-ul comunei Bucovăț din 2009 și PUZ-ul cu caracter director al comunei Moșnița Nouă aprobat din anul 2005.

„Ca și procedură, trebuia, la dezbaterea din 14 ianuarie pe care am avut-o organizată de Prefectură, să stabilim câteva componente. Încă de la acea dezbatere am văzut și am concluzionat toate UAT-urile impactate că varianta viabilă și sănătoasă este pe partea de est a Timișoarei – este mai viabilă pe acolo, este mai scurtă, este mai accesibilă pentru restul țării de pe relația A1 și creează un avantaj din punct de vedere al accesibilității spre aeroportul Traian Vuia. De atunci s-a stabilit că va fi varianta de est. Inclusiv acele criterii Jaspers spun ca accesibilitatea spre autostradă să se facă prin drumuri de infrastructură majoră. În cazul de față avem drumul european și al doilea acces la sud de Giroc, unde această autostradă propusă se aproprie de centură, acolo va fi un drum de acces de 2 km, punctul de acces prin care timișorenii se conectează la A9. Prin Moșnița este drum de acces județean și prin urmare, e categorie inferioară, nu servește interesul cetățenilor”, a declarat, luni, Alexandru Proteasa, vicepreședintele consiliului județean.

Pe de altă parte, ministrul Cătălin Drulă a explicat că cele 11 variante de traseu au trecut printr-o etapă de evaluare multicriterială.

În caietul de sarcini, la acest capitol trebuie „identificate constrângerile de traseu”, iar în documentația de avizare a traseului este notat că varianta câștigătoare „nu necesită demolări”, atrage atenția vicepreședintele CJ Timiș.

[relatedArticles]

CJ Timiș vine cu recomandări

„Dorim să dăm din start o soluție viabilă: noi vrem să ducem traseul pe varianta corectă, dorită de oameni și să fie o variantă viabilă, sănătoasă și posibil de pus în aplicare. Au venit multe nemulțumiri din rândul populației. Noi am studiat cu atenție la Consiliul Județean timp de o săptămână acest traseu, am obținut caietul de sarcini pe care l-am studiat și documentele care au stat la baza avizării acestui proiect și am descoperit niște probleme în caietul de sarcini. Este un studiu superficial, nu foarte bine documentat, care afectează multe construcții. Nu poate fi mutat câteva sute de metri ( n.r.- traseul) nici la stânga, nici la dreapta, pentru că se impactează localitățile sau fântânile de apă de la Urseni și programele POIM pe apă-canal din Moșnița Nouă și Bucovăț”, a completat Proteasa.

Primarii comunelor Moșnița Nouă și Bucovăț au contribuit la memoriul pentru Ministerul Transporturilor. La Bucovăț, 100 de oameni, adică 10% din populația comunei, au semnat memoriul pentru Ministerul Transporturilor. Aici, varianta autostrăzii ar afecta peste 70 de case, spune edilul-șef.

„Este un traseu care trece prin locuințele oamenilor și care a creat panică în comunitatea noastră. Cineva a adus la cunoștință că acest culoar poate fi mutat într-o lățime de 100 de metri. Oricum am duce lățimea, ar afecta casele și locuințele. Sunt multe locuințe deja autorizate, construite, intabulate, discutăm de sute de astfel de case. Nu putem agrea acest traseu, cel puțin asta spune vocea comunității, ne-am consultat și în Consiliul Local și cu cetățenii”, a declarat Florin Bucur, primarul comunei Moșnița Nouă.

Autoritățile spun că au găsit un traseu mai bun, pe care l-au recomandat deja la Ministerul Transporturilor:

Analiza traseului pentru studiul de fezabilitate se poate reface fără costuri, mai susține vicepreședintele CJ Timiș. Cele 11 variante propuse de traseu pot fi analizate AICI.

CNAIR – Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor au semnat, în 20 august 2019, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Majoritatea banilor, în proporție de 85%, vin din fonduri UE.
Articole pe aceeași temă:
23 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. xsulescu says:

    La fel au procedat și cu centura Timișoara SUD, acuma ne bucurăm de neajunsurile ei…

  2. pieton says:

    Traseul zisei autostrazi ar fi potrivit sa inceapa in nodul Sanandrei apoi Sacalaz, pe linga Bega Veche,pe terenuri neagricole.!

  3. Timisorean_ says:

    oare autostrada TREBUIE sa treaca voit pe la anumite persoane prin curte?…lasati sa decida ministerul transporturilor, macar nu stiu ce mizerii se fac aici in judet,..daca trece printr-o zona de case, cu siguranta vor fi despagubiti

    • xsulescu says:

      Dacă aș avea casă pe traseu aș ipoteca la bancă, să se certe frate statul cu banca…

      • Jon says:

        Problema este la noi, cei din Urseni. Pe langa faptul ca este foarte aproape de case, o sa fie si galagia autostrazii plus poluare + faptul ca ne blocheaza la toti ( inclusiv voua, cei din Timisoara ) drumul spre Timis .
        Timis , un loc unde credeam ca mai are sanse sa ramana linistit.
        Ciudat faptul ca o sa fie destul de aproape de dig, chiar foarte aproape.
        Nu mai am energie sa ii injur pe idiotii astia.

    • Cetatean sadomasochist says:

      In calitate de proprietar afectat de aceasta autostrada, propun tuturor proprietarilor sa adoptam castori si eventual sa plantam in curtile noastre niste copaci protejati de lege. Si dupaia meleoane de euro despagubire :))

    • ,, CetateanTimisan'' says:

      Da e super tare sa ne dam cu părerea, în calitate de ,,cunoscatori”. Pun și eu o întrebare: știe cineva care era vechiul traseu propus acum mulți ani pentru autostrada TM – BEOGRAD? A da am uitat toți știu asta. Dar dacă de curiozitate vreți sa aflați puteți consulta PUG Bucovăț, și o sa observați ca sunt doua trasee unul între Bucovăț și Bazosu Nou și unul după pădurea de la Bazosu Nou. Deci te dezvolți pe o direcție timp de 10 ani în baza unui plan urbanistic care are toate avizele și aprobările autorităților abilitate (inclusiv CNAIR) după care vine cineva și trece prin dezvoltarea ta, sunt foarte curios când va fi finalizata în varianta propusa de minister în condițiile în care 90% din traseul autostrăzi care trece prin com Bucovat trece prin intravilanul localități, ar trebui sa expropieze apox vreo 15 ha de intravilan. În concluzie bucurați-vă dacă ii dau drumul pe varianta asta, și sigur strănepoți vor merge la greci la mare prin Bulgaria sau pe E70 TM-BEOGRAD. Și poate Bucureștiul o sa mute și intermodalul de la Remetea mai spe vest, după care și aeroportul lângă intermodalul, mai fac și o gara acol și o sa relocheze și Timișoara tot prin zona, și sa ne rugam sa nu găsească vreo pana de Dropie în zona.

  4. John says:

    Unii se plangeau ca A1 e prea departe de oras, acuma asta spre saebi e prea aproape. Eu propun sa fie suspendata si sa treaca pe deasupra centrului🤪

  5. fotbal1 says:

    Nu stiu de ce dar am impresia ca aici fie e vorba de interese, fie e vorba de case construite ilegal….
    Iar varianta propusa de UAT Bucovat din ceea ce se vede trece foarte aproape de albia raului Timis !! Si in zona Urseni, pe unde apare in poza cu varianta UAT Bucovat sunt deja case construite, iar daca s-ar apropia mai mult de dig, autostrada ar fii un pericol pentru acel dig.
    Raman de parere ca fie sunt interes mari fie casele s-au construit ilegal si acum incearca sa ascunda acest fapt.

    • Dani says:

      Pai preoteasa nu are o firma de imobiliare pe la mosnita?

    • Luci says:

      Nu ii inteleg, cum aleg oamenii astia sa construiasca. Sunt sigur ca pentru multi, totul este bine, important sa fie construita. Dar pentru noi, cei din Urseni, nu ne ajuta deloc!
      In primul rand este foarte aproape de sat, pe langa galagie si poluare, taie si drumul spre Timis, locul linistit pe unde mai puteai sa te plimbi. Practic ne inchid.

      Repet, sunt sigur ca pentru multi, faptul ca o sa fie construita o autostrada, este util si benefic. Dar pentru noi, nu este ( in varianta pe langa albia Timisului ) 🙁

  6. Timisorean says:

    E perfect traseul! Hai cu licitatia si cu buldozerele sa incepem treaba. In poza se vede ca trece prin vreo 3-4 case. Despagubiti si gata. Cateva sute de mii de euro la autostrada care o sa coste vreo 200 mil de lei euro e o nimica toata.
    Sper sa nu cedeze ministerul la interesele imobiliare a pnlistiilor!
    Ne-am fript o data cu autostrada A1 pana la care faci o excursie in sine sa ajungi la ea, asa ca acuma lasati sa treaca cat mai aproape. Ar trebui mutata chiar pe langa centura :))))

    • Eul says:

      Prietene, dar nu mai bine sa trecem cu ea pe la tine prin casa? Te despagubeste statul si gata..sau n-ai avut bani de casa, si stai in vreo spalatorie de bloc, da’ te roade invidia atat de tare de vrei sa le darame astora casele?
      Tu oricum nu folosesti autostrada, ca n-ai iesit mai departe de cartierul in care stai.
      Mars la oi si tu si Drula

  7. sosoTM says:

    Lăsați politica… și faceți autostrada…
    La Cluj politicienii locali nu se cearta între ei când e vorba de interesul județului… și de aceea acolo merg bine treburile… nu își pun bete in roate…

  8. Anti_vir says:

    Ce nu este clar? autostrada trebuie sa treaca pe langa Dudesti asa cum sala de sport polivalenta trebuie facuta la Giroc. Asa e mai bine pentru cine conteaza, nu pentru majoritate.

  9. anatati says:

    Clica PNL din Timiș își propune să rivalizeze prin corupție și interese cu marii baroni de tristă amintire: adrian năstase, miron mitrea, viorel hrebenciuc, sechelariu, marian oprișan. Penibili, tupeiști și rău-intenționați.

    Prin tot ceea ce fac pun doar interesele personale în față și mereu se contrează cu partenerii de alianță în loc să colaboreze spre binele județului. Le-aș propune să ia exemplu de la colegii lor, Emil Boc și Ilie Bolojan, altfel la următoarele alegeri se va alege praful și din ce-a mai rămas sau ar putut fi PNL Timiș.

    Să le fie rușine!

  10. Burebista says:

    Ar fi trebuit sa treaca prin vestul oarasului mai ales ca nu este nici centura la fel ca la Arad, rezultand cel putin 3 puncte de acces la iesirea din Timisoara fara a traversa si alte localitati! Dar interesele imobiliare a unor afaceristi si prostia de tip Iapa, Drula ori prostovanii model analfabeta de la Apele Romane conduc la asemenea variante gresite.
    Sa vina electronistul de Lae tractoristul fauritorul de fantani muzicale, poate mai face o magistrala albastra copy-paste Ceausescu, sa aiba unde sa-si plimbe barcutele de carton

  11. Dan says:

    VARIANTA E FF BUNA….DESPAGUBIRE SI LA TREABA

    • Sabin says:

      usor de vorbit cand nu esti tu in situatia respectiva.
      poate te-ai chinuit sa iti faci casa aia , ani de zile, poate ai lucrat la ea. poate ai amintiri frumoase de familie acolo. vine si te despagubeste si unde te muti ?
      la Albina ca sa iti permiti aceasi suprafata ?

  12. nelu says:

    In mod normal autostrada asta ar trebui sa treaca prin vestul Timisoarei, dar noi nu traim intr-o tara normala

  13. Timidu' says:

    Mafia vegheaza , protesteaza si misculeaza ca in Centrul Timisoarei
    populat acum cu Romi , urmasi demni ai lui Burebista si Decebalus per Scorilo .

    De aia i-a botezat Iliescu Romi din Tigani . Ca sa fie clar ca urmasii Romei sunt cei ce intra in Posesie .
    Incearca acum baietii si la A9.

  14. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Lucrările la rețeaua de apă din zona C-tin Prezan, reprogramate pentru vineri. Apa va fi întreruptă

    Mapamond

    Rusia transmite că a interceptat trei avioane militare ale Franței deasupra Mării Negre

    România

    VIDEO. Guvernul a aprobat măsurile de relaxare de sărbătorile de iarnă

    Eveniment

    Fost polițist de frontieră, extrădat din Germania. A fost condamnat pentru luare de mită și trafic de influență

    Eveniment

    Pistol cu aer comprimat și droguri, găsite în locuințele a doi bărbați din Timiș

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș vor 11,5 milioane de lei de la guvern

    Ştiri din Timiș

    Costi Bleja, președintele Alianței Pentru Patrie Timiș: Românii au dreptul să fie liberi

    Ştiri din Timiș

    Centura Timișoara Vest. A fost ales traseul, prin Săcălaz și Utvin, cu patru noduri rutiere

    Ştiri din Timiș

    Noul serviciu public de parcare al Primăriei Timișoara, înființat cu circ. Și câteva semne de întrebare

    Sănătate

    Coronavirus, 8 decembrie: 84 de cazuri noi în Timiș, un deces. Incidența se apropie de 2 la Timișoara

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici