tion.ro Web analytics

Traseul autostrăzii A9 Timișoara - Moravița, stabilit. Punctul de pornire va fi din zona Remetea Mare

De Oana Bocănici

Traseul autostrăzii A9 Timișoara - Moravița, stabilit. Punctul de pornire va fi din zona Remetea Mare

S-a ales varianta autostrăzii A9 ce va lega Timișoara de Moravița. Anunțul a fost făcut de Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Autostrada va porni dintr-un punct al autostrăzii A1, zona Remetea Mare, și va avea aproximativ 70 km.
Scris de Oana Bocănici - S-a ales varianta autostrăzii A9 ce va lega Timișoara de Moravița. Anunțul a fost făcut de Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Autostrada va porni dintr-un punct al autostrăzii A1, zona Remetea Mare, și va avea aproximativ 70 km.

Au fost 11 variante de traseu pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii. Din cele 11 variante, în urma analizelor de criterii – 70% economice și 30% de mediu, a fost aleasă câștigătoare o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia. 85 de puncte din 100 a obținut această rută în cadrul analizei.

32 luni a avut la dispoziție câștigătorul licitației de realizare a studiului de fezabilitate, Search Corporation SRL – Egis Romania SA, din august 2019.

Potrivit ministrului transporturilor, Cătălin Drulă, până în primăvara lui 2022 trebuie să fie gata faza a doua a studiului de fezabilitate, care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic și de mediu), iar în acest an sunt alocate 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, bani din fonduri europene, pentru acest proiect.
„S-a încheiat analiza multicriterială a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița (circa 70 de km lungime), iar acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată. În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu (…) Pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte). A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.
Analiza celor 11 variante propuse de traseu a fost publicată AICI.
(CNAIR) și Ministerul Transporturilor au convenit în data de 20 august 2019 încheierea contractului de finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara- Moravița” în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Valoarea totală a proiectului este de peste 14,5 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune -10.544.270,83 lei, 15% contribuția proprie -1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

[relatedArticles]

 

21 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. unu destept says:

    Suuuper !

    inca o autostrada care nu are nimic de a face cu Timisoara … ia 20 km distanta

    • Unu care te contrazice says:

      Nu poti sa faci autostrada lipita de oras. Orasul se extinde, in 20 de ani o sa treaca Timisoara si de locatia propusa. Cimitirele erau la marginea orasului, acum sunt in centru..

    • Popescu says:

      ??? pai ce ai vrea sa treacă prin fata pe la catedrala ? numai de am avea pe fiecare latura la 20 km autostrada , centura și ar fi foarte bine. A1 dacă merg spre vest îmi ia 12 km sa ajung la ea , dacă merg la est 10 km care e problema spre west apoi merg pe autostrada pana la atlantic , spre est abia Sibiu și aia cu o întrerupere de 15 KM aia e problema nu ca până la autostrada am 10-20 km .

    • Vasco Da Gama says:

      te urci pe centura de oriunde din oras si de acolo mergi frumos pana la intersectia cu autostrada. Autostrada asta e a tarii si nu numai a Timisorenilor, trebuie gandita pentru toata lumea.

      • Ala says:

        Trebuie gandita in asa fel incat sa treaca peste anumite terenuri. In dore a 7 metri in fata uli de galagie…praf…access…panta…curbe etc

        In ritmul de lucru normal al tarii… poate unii doar la pensie o sa o apuce..asa ca nu va mai faceti atatea probleme:)

    • Mihaiu says:

      Ce ai vrea? Autostrada prin Piata Operei?
      Cred ca nu sti ce este o autostrada, o confunzi cu ulita din sat.
      Autostrazile se fac departe de oras, fiindca in jurul autostrazilor, in stanga si dreapta, se dezvolta parcuri industriale. Fabrici si uzine si combinate, asa pe intelesul celor mai “vechi”. Parcuri industriale ce aduc implicit poluare, circulatie intensa, zgomot,
      De aia nu se fac autostrazile langa orase si numai autostrazile veci mai trec, prin Vest, prin orase, ca atunci asa era moda.
      Autostrazile sunt de fapt facute asa fiindca industria si transportul de marfuri sunt de fapt principalii utilizatori. Transportul in scop turistic este pe planul doi. Si numai in zilele de “uikend” este transportul de persoane prioritar. De aia in unele tari in zilele de sfarsit de saptamana si in zilele libere de sarbatoare este restrictionat transportul de TIR-uri.
      O autostrada prin mijlocul orasului, sau in imediata apropiere a localitatilor, nu este ceva bun. Aduce poluare si gaze esapament, circulatie intensa pe strazile ce duc la autoostrada, si poluare fonica, aduce stres celor ce locuiesc in apropierea ei, a autostrazii.

      • Tudor Alexe says:

        Oare a văzut cineva la Sibiu cum ar trebui să arate o autostradă?
        Nu trebuie să treacă prin centru. Trebuie doar să intersecteze centura astfel încât să nu treci prin alte sate în drum spre oraș.
        La Sibiu autostrada e la 2km de oraș, nu 20 cum e la Timișoara

        • Stoian says:

          Ei ce sa spun ; la Sibiu e totul super ???
          Singura problema e la intrarea in oras ocolesti pana amatzesti ,iar la iesire nu ai nici macar un indicator pe unde sa ajungi la A1 !
          Lasatzi laudele ,la doua strazi de la Piatza Mare ,ia sa vedetzi cum arata cladirile !

    • Marian says:

      Și pe unde ai vrea sa o facă? Prin unirii?

    • sosoTM says:

      Era greu sa treacă pe la Catedrala…
      …dar e buna și pe la Giroc… numai sa se facă…!

    • Gb says:

      Ar trebui construită prin calea Girocului?

    • Titi says:

      Deștept rău, ai prefera să-ți treacă prin sufragerie sau prin hol?

    • Edi says:

      Trebuia sa-ti treads prin data casei! Destroy mai esti!

  2. un timisorean says:

    VARIANTA 5 ?
    85 de puncte ?
    Este varianta care trece la MOSNITA NOUA prin PUZ-uri si prin case existente !

  3. Abc says:

    Zici ca timisoara are o alergie la autostrazi. De ce oare sa conectezi orasele mari, lasa ca noi conectam satele intre ele si restul se descurca cum pot. Nu centura, nu autostrada, nici macar un drup cu 2 benzi pe sens. Improvizatia de largire a drumului la mosnita noua doar probleme o sa faca la trecerea de cale ferata. Efectul de gat de sticla, se baga cei cu tupeul mai mare. Ii bun asa.

  4. xsulescu says:

    Pai si atunci de ce se mai face un Nod Rutier la Recas ?
    varianta asta trece prin Mosnita in zona urbanizata

  5. Walter von Grappendorf says:

    Termen de SF si Proiectare 2050 si Executie 2099 asa ca nu vä mai certati pe unde sä treca cä mai dureza ceva ani.Ea se face pentru centenarul urmator 2118 un termin rezonabil .

  6. pieton says:

    Gresit Total Trseul ! Conexiunea trebuie facuta la Noul Nod propus la Sanandrei,iar apoi traseul spre Sacalaz fie spre Peciul Nou fie spre Checea ! in nici un caz spre zona Est.

  7. Vasile Staicu says:

    Domnilor alesi local: judetean, municipal si local! Respectati legile , procedurile stabilite si hotararile locale privind stabilirea traseului pentru realizarea centurii municipiului Timisoara si conexiunea cu autostrada Timisoara-Belgrad. Aveti si avem experienta TRISTA a accesului timisorenilor la autostrada A1 pentru care parcurgem 19 km pe un traseu FOARTE AGLOMERAT pana la A1, pe cand aradeni au 4 descarcari/incarcari pe autostrada A1, de la periferia Aradului. Ati fost alesi pentru EXCLUSIV INTERESUL CETATENILOR SI COMUNITATILOR LOCALE si nu pentru PROTECTIA SI FAVORIZAREA UNOR AFACERISTI IMOBILIARI, la care probabil sunteti “CONECTATI”!? Avem “CENTURA” pe bulev. Liviu Rebreanu de 30 de ani. Nu credeti ca AJUNGE? INCETATI CU BATJOCORA ASTA LA ADRESA CONTRIBUABILILOR, de 30 de ani!

  8. Lime says:

    Ce amuzanți sunt: “analiza pentru stabilirea variantei”. La Deta și-au împărțit terenurile pe unde va trece autostrada de acu douaj’de ani. Trebuia sa-i întrebați pe ei, să nu vă mai chinuiți cu “analize”. 70% a contat criteriul economic, cică, adică cât le intră unora în buzunare :))

  9. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    A început Bega Bulevard! Parada ambarcațiunilor, teatru, spectacole și Cursa Rățuștelor

    Ştiri din Timiș

    6 sfaturi esențiale privind siguranța la volan pe timpul iernii

    Eveniment

    Proprietari de câini periculoși chemați la poliție după o acțiune a Protecției Animalelor

    Ştiri din Timiș

    15 asociații sportive primesc finanțare de la Centrul de Proiecte, pe Apelul 4

    Ştiri din Timiș

    Trafic închis pe unele străzi din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    CJSU: Masca obligatorie până la 50 de metri de unitățile de învățământ. Carantină de noapte pentru localități din Timiș

    Sănătate

    Coronavirus, 17 septembrie: Peste 4.000 de infectări în România. 316 cazuri în Timiș, dintre care 53 de minori

    Eveniment

    Restricții de trafic, sâmbătă, în zona lacului Surduc, între Surducul Mic și Fârdea

    Ştiri din Timiș

    Sistemul de emitere a rovinietelor s-ar putea întrerupe. Alte modalități de plată

    Ştiri din Timiș

    Caravana medicală ATI și Caravana cinematografică ROD, din nou în Timișoara, pe strada Polonă

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici