tion.ro Web analytics

Coadă de mașini din centrul Utvinului până în Timișoara, în a doua zi de școală

De Adrian Panduru
Reactualizat la:

Coadă de mașini din centrul Utvinului până în Timișoara, în a doua zi de școală

Foto: Info Trafic jud. Timiș
Reactualizat la:
Nu au mai ajuns mulți copiii la timp la școală și la grădiniță, marți, și nici părinții la locul de muncă. Motivul, care va deveni aproape la ordinea zilei – cozile kilometrice. Cauza lor: calmatoarele de trafic instalate în dreptul trecerilor de pietoni de la Comtim, unde șoferii încetinesc, iar astfel se formează ambuteiaje în trafic. Nu e singura situație, au fost cozi marți dimineață și pe Calea Urseni, Buziașului, Săcălaz-Mehala ori în alte locuri.
Scris de Adrian Panduru - Nu au mai ajuns mulți copiii la timp la școală și la grădiniță, marți, și nici părinții la locul de muncă. Motivul, care va deveni aproape la ordinea zilei – cozile kilometrice. Cauza lor: calmatoarele de trafic instalate în dreptul trecerilor de pietoni de la Comtim, unde șoferii încetinesc, iar astfel se formează ambuteiaje în trafic. Nu e singura situație, au fost cozi marți dimineață și pe Calea Urseni, Buziașului, Săcălaz-Mehala ori în alte locuri.

Cozile acestea sunt din ce în ce mai prezente, mai ales de când au apărut calmatoarele de trafic din dreptul trecerilor de pietoni de la Comtim. Inițial, acestea erau mai „dure”, mai „ascuțite”, dar au devenit, în timp, „mai moi”, adică „cocoașa” peste care trebuie să treci cu roțile mașinii e mai lină și mai puțin „zguduitoare”.

Mai este un calmator, mai „dur”, înainte de pod, la trecerea de pietoni de la stația de autobuz. Șoferi care folosesc acest drum, care vin din Sânmihai, Utvin și din alte localități, dau vina pe aceste calmatoare și spun că creează cozile insuportabile, iar unii cer instalarea unor semafoare cu buton la respectivele treceri de pietoni în locul calmatoarelor.

A fost inițiată și o petiție către primărie prin care se cere înlocuirea calmatoarelor cu semafoare. Alți șoferi însă, care stau în aceeași coloană, au observat că și conducătorii mașinilor au partea lor de vină.

„Acum au pus calmatoare care nu te zguduie așa tare, dar șoferii încetinesc la ele de zici că au ouă de dinozaur în mașină. Calmatoarele de acum, de la Comtim, pot fi trecute cu 30 km/h. Dar sunt unii care opresc în fața lor, le admiră și trec cu minus 1 la oră. Și de aceea se creează cozi. Dacă unul a oprit, ceilalți fac la fel, că nu poți să-l sari pe cel din față”, ne spune Paul.

Într-unul dintre cazuri, o mamă și copilul său care au plecat la 7.30 din Utvin au ajuns la 8.30 la grădiniță în zona Șagului (trebuia să intre până la 8.15, după „regulile pandemice”). Mama a ajuns la lucru la ora 9.

60 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cet says:

    Aceste ineptii numite CALMATOARE sunt o vaca de muls pentru cineva! Cine este cel care incaseaza aiurea banii?

    • Tibi says:

      Peste aceste “calmatoare” se poate trece foarte bine cu 30km/h. Dar la noi soferii si in special cei care au rable si de cazane pe roti incetinesc la 3km/h sa nu-si distruga “suspensia” lasata / tunata.
      Toti trebuie sa-si duca plodul cu masina la scoala ca altfel nu se poate. La noi in cartier se face coada de peste 800m pana la bulevard, pe o singura coloana, dimineata in fata scolii. Masini parcate pe ambele parti jumate pe trotuar nu lasa decat pentru o masina sa treaca.

      Noi romani nu mai nmergem nici 100m fara masina si la cumparat de tigari la magazinul din colt tot cu masina mergem!
      In strainatate se face naveta si 100km distanta fara vaite ca la noi.

      • Farfuridi says:

        esti destept de bubui, nu toti avem cazane ca tine pt care bucsele si telescoapele sa coste o nimica toata, deci da, scuze ca nu vreau sa imi rup masina pe mizeriile alea de “calmatoare”, pardon “opritoare”, daca ai suspensie sport si jante mari cu balonaj mic la cauciuc (stai chill ca nu e pisicuta din ’98, am dat 20 mii second pe ea) iti nenorecsti masina trecand cu 30 km/h…

        cat despre straini si naveta… daca am avea autostrazi, am face si noi naveta ca ei, dar csfncsf – sau daca am avea mijloace de transport in comun ca lumea, care sa vine pe bune atunci cand se anunta, si sa fie si regulate, nu am mai lua masina pt orice drum catusi de scurt…

      • Timisorean says:

        Da, ai dreptate. E multe ori ma uit cum se taraie cate unu cu o rabla, opreste de tot, de zici ca are vreun ferrari. Un calmator, o denivelare, o groapa poate fi linistit trecuta cu 20-40 km/h.
        Ce sa zicem ca mai sunt din aia care pe bulevarde cu restrictie de 70 km/h merg pe banda 2 cu 40-50.
        Si dupa ne miram toti ca woooow ce cozi sunt si ce greu se circula. Sa se uite fiecare in oglinda si multi vor vedea cauza traficului ingreunat.

      • Ouch says:

        Mai sunt si calmatoarele “naturale”, gen sinele de cale ferata care nu se mai folosesc – stanga-dreapta drumului e pamant si constructie pe ele – dar pe drum stau in toata maretia, facand suspensii praf. Pe Buziasului au fost scoase unele cand deja nu mai erau prinse in suruburi pe cativa metri, si puteau provoca accidente grave. Oricum, e “de milioane” sa-i vezi pe unii cum trec peste ele. Ceva de genul “Oaaaa, asta ce e? Fer pus pe drum, nemaipomenit! Ia sa stau si sa ma uit bine la el, sa-mi amintesc pana la adanci batraneti momentul! Oooo, dar de ce claxoneaza atata nesimtitii aia din spate?”.

    • Z says:

      Aceste “ineptii” sunt prezente in toate tarile civilizate, unde mai e prezent un lucru magic: infrastructura.
      Transport public (in special trenuri), dar si infrastructura rutiera.
      Hai ca dam noi, amaratii, pe calmatoare, in timp ce primariile localitatilor si consiliul judetean mai trag matza de coada 1 mandat, mai sifoneaza niste bani si realizeaza, din nou, fix nimic.

    • Alex says:

      Complet de acord. Acum au inceput sa apara si in Giroc la tot pasul. Se pun inclusiv si la casele mai “scumpe” chiar daca nu sunt treceri de pietoni.

      Si noi conducem ca apucatii ca zici ca mereu suntem in intarziere. Cred ca toti avem o parte din vina.

      Poate doar limite clare si bine alese (nu la fiecare chestie imediat folosit indicatorul de 30. Si 40 e o viteza buna pe strazile inguste) pentru fiecare zona si care sa fie impuse prin politie ar ajuta…

    • Daniel says:

      Omule, au murit oameni pe trecerea aia de pietoni, plus cativa raniti. NU vreti sa respectati pietonii la trecere? Luati o “cocoasa”.

    • În loc de radare automate, edilii nostri primitivi pun calmatori... says:

      La cîtă INCOMPETENTA au edilii si funcționarii șefi din instituțiile ce ne conduc va mai mirati?

  2. cretin says:

    unii CEA altii HĂIS… PLM de țară
    să murți toți

  3. Andrei says:

    In Utvin nu sunt gradinite?

  4. eo55 says:

    In Sanmihai sau Utvin sigur nu exista scoala. Trebuie neaparat transportat copilul zece kilometri dus, si inca atat la intoarcere.

    • Nagy_Zoltan says:

      @Eo55 Poate sa exista si 10, daca calitativ (real sau perceput) cele vreo 10 scoli mari din Timisoara sunt mai atractive pentru parinti. In plus al doilea criteriu cel mai important de selectie e sa fie aproape de locul de munca al celui care duce copilul la scoala. Iar de muncit nu munceste nimeni in Sanmihai, toti muncesc in Timisoara si fac naveta

      • trandafir says:

        zoltane tu nu intelegi realitatea sau nu vrei! Jumatate care isi care odraslele la oras la scoli asa zise de top isi fac mutatii fictive pe la prieteni sau rude, in detrimentul celor care domiciliaza pe corect in zona arondata scolii. Se ajunge la infractiunea de fals si uz de fals in documentele din dosar pentru a intra in clasa invatatoarei de ”top” care apoi ii mulge pe fraieri de bani ca sa-si cumpere tabla inteligenta pentru ca insasi ea este o analfabeta care nu stie nici sa tina creta in mana! La terminarea scolii acei elevi vor fi mai ingramaditi comparativ cu cei care au ramas sa studieze la o scoala normala dar cu profesori care se dedica meseriei de dascal

        • Nagy_Zoltan says:

          @trandafir Logic ca fac mutatii si uz de fals. Toata lumea fie ignora legea fie fac flotant. Exact asa as face si eu. Sunt cateva scoli foarte bune si inca cateva bune. Niciodata nu mi-as da copilul daca as avea, la o scoala din comuna.

          • eo55 says:

            Pacat. Poate ar beneficia de conditii mai decente si nu ar fi nevoit sa stea in container. Copiilor le trebuie in primul rand independenta, dupa aceea educatie. Scoli bune pot fi peste tot daca exista presiune pe Primarie in primul rand. Au parghiile necesare si pana la urma si obligatia sa rezolve problema asta.

    • Raul says:

      Defectule,s-au desfintat clase ca nu sunt bani pentru cadre didactice.S-a desfintat linia de tren cu care mergeau nevetistii,autobuze sunt doar vreo 3-4 pe zi pe ruta asta,asta datorita ratatilor care conduc tara asta.

  5. fane says:

    Mereti ma in PLM de soferi marmote ! Duceti-va plozii la voi la tara si o sa fie bine. Mergeti si cu alte mijloace de transport !

  6. afilon says:

    In Utvin exista si scoala, si gradinita. Nu sint bune?

    Intrebare retorica, evident ca nu sint bune. In plus doar saracii-si dau copiii la scoala in Utvin.

    Exista regiotransul de Cruceni, nu-i bun nici ala ca vine la 5 jumate dimineata si pute. In plus, doar saracii merg cu trenul.

    Exista pista de biciclete si biciclete, da’ n-avem clima pentru ele, transpiri si nici nu te simti in siguranta. In plus, doar saracii merg cu bicicleta.

    Exista M36 da’ si pentru ala trebuie sa te scoli cu noaptea in cap, pute s-apoi pentru ce ai mai dat banii pe masina daca mergi cu autobuzul ca toti saracii?

    Concluzie, romanului ii trebuie autostrada, de la el de acasa din Utvin, din fata garajului, pina unde are el treaba.

    Problema e ca daca se face autostrada la Utvin o sa creasca preturile la case, ca de, acum este “infrastructura” la Utvin.

    Asa ca romanul isi va lua creditul si isi va cumpara casa la Dinias sau la Bobda. Dar tot in Timisoara va munci si-si va duce copiii la scoala.

    Si se va plinge de trafic si va dori autostrada si la el acasa, la Dinias sau la Bobda.

    • Farfuridi says:

      esti destept de bubui, nu ma mai aburi cu chestia asta ca romanul, ori banateanul merge cu masina din vanitate, o face pt ca da, asa cum bine spui, mijloacele de transport in comun sunt putine, proaste, vechi, puturoase, etc. Sa vezi la Bucuresti si Cluj ce pline sunt autobuzele/firobuzele, pt ca sunt noi si moderne, ah si ff dese… Deci timisorenii nu prea au cu ce nene, aia e buba

      • afilon says:

        Auzi, da’ s-au gindit utvinezii sa trimita un miel la Regiotrans sa le suplimenteze cursa de Cruceni si sa o puna la ore mai bune?

        Le-a dat prin cap sa scrie la STPT sa suplimenteze M36 si sa-l spele pe dinauntru sa nu mai puta?

        Li s-a aprins beculetul sa faca o petitie la primarie sa extinda linia de vaporase pina la ecluza?

        Au luat in calcul sa ceara refacerea traseului tramvaiului 3 si eventual extinderea lui pina-n Utvin sau SMR?

        Nu dom’le, n-au gindit nimic din toate astea. Direct, patru benzi, drum national european cu limita de suta la ora si desfiintat trecerile de pietoni, sa curga masinile, de parca n-avem destule betoane, gaze de esapament, zgomot si accidente…

        Asa ca, ba da, fix de falosenie si lene e vorba!

      • alin tm says:

        Pai noi nu avem curse regulate din 30 in 30 de minute sau din ora in ora ca pe primarul din Sanmihai il doar la M36 in spate!O tot arde ca atat sunt bani!Cum plm sa iti duci caopiii de dimineata cu un autobuz super full si tu nu te gandesti sa bagi dimineata 2-3 autobuze intre 6.30-8. si dupamasa sa ai unul din resitei la 16.30 si urmatorul la 18.30 sau ceva de genu!Numai un dobitoc face asta!Nu stiu care sunt aici ca sunt mai multi!

      • hahagafagsgz says:

        tarane, vezi ca si i Timisoara este transport nou, pana si autobuzele care mai putin le scot astia din uz inca sunt destul de noi si in stare buna, au clima caldura ce mai vrei, 3 lei biletul de la Utvin, dar oricum tu nu concepi sa-ti lasi copilul cu autobuzul, cum sa te sui tu in autobuz cu el, ca tu eati ditamai smecherul cu casa la Utvin

      • Take says:

        Farfuridi sa nu te fortezi prea tare cu aburelile tale repetitive ca oricum tu NU esti deptept! Este evident banateanul si miticul se umfla in pene si vor sa defileze cu cazanul lor obosit. Astazi nu avem tramvaie si troleibuze moderne pentru ca vopsitul de Lae considera in 2012 ca ar fi o prostie sa cumpere aceste vehicule asa cum au procedat oradenii si clujenii, preferand sa reconditioneze 30 de vechituri. Cat despre autobuzele noi noute cumparate de primaria Giroc ce zici ‘desteptule’? In continuare oltenii mutati in Chisoda si Giroc descind in oras cu bemewe puturoase ca doar nu se demit sa vina cu bus nou :))

    • The1One says:

      degeaba este 1 pista de biciclete care intra in oras pe canalul Bega cand, practic, doar din 2 sate poti sa ajungi in Timisoara mergand pe ea. as practica drumul beregsau -sanmihaiu romn – timisoara pe bicicleta la >10 grade fara nici o jena de ar exista piste separate de carosabil pe care sa poti face ” naveta “. dar asa.. + distanta “lunga” + confortul scazut si riscul relativ mare ma face sa aleg masina momentan. ce sa faci … poate ajungem si noi candva in secolul 20.

    • sicman says:

      pai da, pt ca daca in Germania se poate, insemna sa se poate si la noi…ahaha, ce glume am azi in program. sa ma mai gadil putin…ahahahaa. NU ba, toti in mocirla ne vom zbate si dupa 20 de ani de azi incolo

    • Raul says:

      Bai cretinule,trezeste-ti tu copilul la 4 dimineata sa ajungi la trenul de 5 si la 8 la scoala.Vai de steaua ta de distrus!

      • eo55 says:

        Dar de ce nu poti sa-l trezesti la ora 7 si sa fie la scoala mancat si pieptanat la ora 8? Si sa se deplaseze pana acolo pe jos sau cu bicicleta?

  7. alin tm says:

    O bataie de joc la adresa miilor de oameni ce tranziteaza aceasta ruta!
    Rusine Ruben Latcau ca ne ai putut oferi detalii despre munca ta depus in Timisoara prin blocarea traficului.
    Am semnat o petitie pt semafoare cu buton pt muncitori de la Smitfild dar te a lasat rece.
    Azi la ora 8.30-9 era coada de la intrare din Utvin pana dupa pod in Freidorf!
    BAAAAAA fa dracului ceva :
    fa o pasarela pt muncitori ,fa semafor cu buton! dar fa ceva

    • Daniel says:

      Nesimtirea se plateste. Majoritatea aveti permisul luat la Pitesti sau Suceava. Sunteti praf, aveti impresia ca vi se cuvine totul pentru ca v-ati luat o coaja de masina. Si nu, drumurile nu sunt facute din impozitul platit de tine pe masina.

  8. sicman says:

    fix utvin v-ati gasit? doar porneste waze si vezi cum se face totul sange.

  9. alin tm says:

    Peste tot din oras pana la localitatile de la periferie s au facut 4 benzi de circulatie.
    Aici un drum judetean spre Sacalaz Timisoara este la fel.
    Populatia este in crestere alarmanta in Sanmihai si Utvin;poate ca ar trebuii sa faca 4 benzii ca au unde.

  10. Utvin says:

    Stimatilor, cateva raspunsuri pe scurt:
    1. majoritatea satenilor lucreaza in Timisoara.
    2. scolile din sate nu ar putea absorbi cati copii sunt acum in comune. In Utvin se invata si in containere de ani de zile.
    3. In Utvin si in SMR nu exista gradinte cu program prelungit, necesare parintilor care merg la serviciu cu program normal.
    4. In Utvin si SMR nu exista afterschool pentru invatamantul primar pentru copiii parintilor ce merg la serviciu normal.
    5. Autobuzul M36 circula dimineata spre oras la 7 si la 9 urmatoarea cursa. Era informatia ca autobuzul de 7 este dublat de inca unul concomitent, dar frecvent nu sunt incapatoare sau fara alte notificari al doilea autobuz nu mai vine.
    6. sunt multi care folosesc biciciletele pentru a se deplasa in oras dar nu este posibil in orice conditii.

    In primarii (si in cea din Timisoara) nu exista o analiza a riscurilor si a impactului care poate fi generat de modificarile ce le impun. Nu exista discutii si analiza unui feedback al locuitorilor din acele zone.
    Ideile acelui om care e trezit la 3 AM sa rezolve problemele Colterm sa rezuma la desene anapoda pe asfalt si enervarea locuitorilor.

    • afilon says:

      1. Majoritatea satenilor platesc impozite in sat. De aia si locuiesc la sat dar lucreaza in Timisoara, ca e mai ieftin. Acest avantaj pe care-l au fata de oraseni vine la pachet cu unele dezavantaje.

      2. Aia e strict problema celor din Utvin, problema pe care ei trebuie sa si-o rezolve, local, in Utvin, nu aglomerind suplimentar Timisoara, unde nu locuiesc si nu platesc impozite.

      3. si 4. “Cu cheia la git” si s-a rezolvat problema. Generatii intregi au crescut asa. Trebe musai “aftarscul” si program prelungit, vezi punctul 1. D-aia locuiti la Utvin, unde nu e afterschool si program prelungit, pentru ca e ieftin.

      5. http://www.ratt.ro/contact.html si bagati sesizari, petitii si reclamatii pina se misca. Nimeni nu-ti da, trebuie sa ceri.

      6. Ba este posibil in orice conditii, inclusiv iarna pe zapada si gheata, chit ca (deocamdata) e ilegal. De douazeci de ani circul in oras si satele adiacente “in orice conditii” 24/7/365 si n-am murit, nu m-am imbolnavit, ba chiar dimpotriva.

    • eo55 says:

      Ok. Fain. Locuitorii din aceste sate de ce nu sunt in fiecare zi cu pancarte in fata primariei, a prefecturii si a ISJ?!

  11. Garda says:

    In toate tarile civilizate exista calmatoare de trafic, doar idiotii sau oltenii sau limitatii au ceva impotriva lor. Problema este alta: ati vrut sa stati la tara, mai ieftin, si sa va duceti copii zilnic in oras ??? Iata un mare dezavantaj – va treziti mai devreme + consum de carbutant si de timp si de nervi. Trebuia sa va ganditi la asta, la scoli, la infrastructura deficitara, etc, atunci cand ati luat de buna-voie decizia sa va mutati la tara. Pe de alta parte, Primaria prin regiile autonome din propria ograda, ar trebui sa asigure transport public civilizat si constant si catre/din aceste sate/subirbii ale Timisoarei.

    • geo says:

      ai scris “idiotii sau oltenii sau limitatii” de unde tragem concluzia logica: idiotii sau limitatii nu sunt oltenii. nu ma pronunt cine ar fi idiotii/limitatii, dar am asa o vaga banuiala.
      ai scris: “Primariile prin regiile autonome ar trebui sa asigure transport “: pai nu era vorba ca privatizarea e solutia? ce atatea societati municipale cu servicii proaste si scumpe, las’ ca vine privatul bun si ieftin. Nu?

    • Misto says:

      Foarte corect ai zis aici Garda, ei vor autostrazi din fata portii pana la grădiniță si locul de munca. Daca au facut o decizie, sa nu se planga, nu e obligata primaria Timișoara sa le faca aceste autostrăzi sa nu intarzie la grădiniță

    • hahagafagsgz says:

      vai cata dreptate poti sa ai, prea bine ai zis asta, din pacate, ei gandesc doar ca ii aproape de oras, fac 5 min cu masina pana in freidorf, 10-15 pana la mall in sagului, dar calculeaza asta fara trafic fara sa sw gandeasca ca ba am nevoie de o ambulanta cine vine….a pai de la judetean, face 30 de min in cel mai fericit caz si toate cele si eu stau pe ganfuri sa ma mut, dar sunt multe calcule de facut, nu vreau sa dau banii mei pe viata pe o casa care imi aduce dezavantaje fara avantaje

  12. Stefan says:

    Dar dece nu recunoașteți ca tot din vina multor șoferi sor pus dac le ia devine iara pista de viteza

  13. santo says:

    ‘ expertul’ paul ce gandeste cu 2 neuroni zice ”sunt unii care opresc în fața lor, le admiră și trec cu minus 1 la oră” NU poti circula cu minus 1 la ora. Si in plus viteza se exprima in km/h desteptule! Ce nu stie el este ca acele calmatoare au fost instalate pentru niste nebuni care circula cu mult peste viteza legala, acolo fiind in timp si accidente grave. Un semafor nu va opri alti cocalari ca sa acorde prioritate pietonilor. In privinta drumului cu o banda/sens capacitatea de circulatie este la nivelul anilor 70 cand in satele respective erau cel mult 100 de masini. Situatia va ramane neschimbata si datorita cretinilor din politica si CNAIR care nu au acceptat o centura cu 2 benzi pe sens. Centura cu 4 benzi ar fi decongestionat traficul oferind o alternativa rapida de deplasare pentru cei care au jobul in partea nord-est a orasului

    • Daniel says:

      Cand o sa faca 4 benzi, o sa fie alta tura de furat. Alti bani, alta distractie, cum se zice.

    • Parerea mea says:

      Legat de centura cu 2 benzi putem multumi PSD-ului lui Grindeanu. Ei au “gandit-o” in felul asta.

    • Ouch says:

      Deci, niste nebuni au circulat cu viteza excesiva si unii au provocat accidente. Au fost pedepsiti? Poate. Tot “unii” (cu suficiente procente in final se ajunge la zero). Dar in schimb a fost pedepsita toata lumea cu calmatoarele. Cu cele mai biune intentii. Nu degeaba se zice ca sunt bune pentru pavarea drumului spre iad.

  14. INDIA says:

    Multumim pentru multe posibilitate de transport public exceptional de tramvaie si multe autobuzele. Bravo. Asa arata un oras modern la 2021

  15. cosva says:

    Nu-mi vine sa cred ca promovati imbecilitatea asta de argument… Puteati spune: “nu exista transport in comun alternativ la transportul cu autoturismul personal” si aveati dreptate dar sa dati vina pe calmatoare pentru formarea cozilor este de noaptea mintii… a unor minti bolnave rau.

  16. Solitaire says:

    Sunt 2 tipuri de calmatoare, unele la care trebuie sa oprești că altfel îți rupi mașina(90%) și altele pe care porți trece cu 30 la ora (10%). Ar trebui schimbate peste tot cu cele mai puțin înalte și ar fi trafic mai fluid. În alte județe numai din astea puțin înalte s-au montat. Nu știu de ce in Timiș s-au pus din alea înalte. O fi fost șpaga mai mare…

  17. hahagafagsgz says:

    asta numa la noi se aude, dib cauza calmatoarelor ii trafic nu ca nu eate transport public sau si daca este oricum tre sa duci copilul cu masina ca el nu e fraier ca restul si la fel nu-i fraier sa mearga la scoala din sat ca na…el e destept :)) trenul ii solutia, dar cfr se plange degeaba, cu trenul din Utvin in, centru si cu statiile de pe drum nu ai face mai mult dw 15 min…dar oricum astia nu si-ar duxe copiii cu trenul ca ei nu e fraieri

  18. Raul says:

    Daca ne baga si in lockdown,sa puna iar un gorobete care sa verifice fiecare declaratie in parte,vom sta la cozi cate 4-5 ore,ca anul trecut,daca tot suntem oi…

  19. GhostRider says:

    si azi 15.09 era coada pana in centru la Utvin…si chiar am urmarit masinile…80% doar soferul…nu stiu daca din 50 de masini sa fi vazut 6-7 copii in spate…unii visatori cu ochii in telefon si lasau spatiu fata de masina din fata de inca 4-5 masini…opreau in fata comatorului si trecea cu 3 km/h cand peste aceste colmatoare se poate trece cu 30 – 40 km/h lejer…

  20. Silviu says:

    Pai va-ti mutat toti la 5 minute de oras pe camp ca doar aveti masini, nu ar fi cazul sa va plangeti doar sunteti constieti ca traficul este la fel de infernal si in oras la aceias ora . Doar ca voi nu ati mai analizat si cazul ,ca mai aveti inca o coada in plus fata de cea din oras. Asa ca nu mai plangeti sunte-ti doar la 5 minute de Timisoara.

  21. Timisorean says:

    Avem metehne la poli opusi, fie sunt comunistoide, fie exact la polul opus.
    Cele comunistoide ar fi prima data orarul de functionare. Dincolo lucrurile sunt flexibile. La noi toti bugetarii incep lucrul la ora 8, mai sunt si privati multi care incep la 8, program pana la 16 si uite asa se fac cozi la aceleasi ore. Programul in multe domenii poate fi flexibil, dar apoi mai trebuie si dinozaurii dezvatati sa fie acasa la ora 17. Dincolo unii incep la 10, intradevar ca ajung pe la 19-20.00 acasa, dupa drum, cumparaturi etc.
    Alta comunistoida ar fi stilul de rezolvat problema cu hei rupu fara a analiza implicatiile. Nu pun calmatoare de trafic sau semafor doar ca a fost 1 accident. Analizez si vad ce impact are. Poate fac pasarela de trecere suspendata la pietoni, poate mut trecerea la o intersectie, etc.
    Iar la polul opus se afla dorinta romanului de a fi proprietar. Astfel el vrea neaparat sa aiba masina lui si sa isi duca el copilul si apoi sa mearga singur la serviciu. Ba mai mult sot-sotie fiecare cu masina lui. Inainte de bumul de bani care a inceput prin 2003-2004 noi mergeam la serviciu 4-5 in aceeasi masina. Venea un coleg ne strangea pe toti, zona sagului pana in giroc si mergeam in zona mehala. Multi ar trebui sa adopte asta. La copii la fel, un parinte poate sa stranga 4 copii sa ii lase.
    Apoi statul are si el partea lui de vina. Daca ai vazut ca unele localitati au bum de crestere in populatie trebuia facut un program national de constructie de gradinite, scoli, licee noi. Nu lasat dupa primarii care nu au bani. Iacata ca nastase a facut programul cu salile de sport in forta. Asa trebuia sa faca premierii de dupa pe localitati cu scolile. Nastase a facut 400 de sali de sport, daca fiecare premier facea macar 50 de scoli pe mandat, unde eram acuma?

  22. adevarul says:

    nu calmatoarele sunt de vina, ci soferii din Romania. Pe langa faptul ca incetinesc excesiv, ei stau in Nord, lucreaza in sud si copilul il dau la o scoala din est. Pentru ca pe romani atata ii duce capul. Sorry, dar merita toti plangaciosii astia sa stea in trafic mult si bine!!

  23. Dr. Yo says:

    No, asa e cand mai toti au flotant de Timisoara pentru a-si ”da” copiii la gradinita sau scoala primara in oras. Smecheria are un pret care din pacate este platit inclusiv de cei ce nu vor sau chiar nu fenteaza sistemul. Iar cei ce fenteaza intentionat, isi merita soarte cu varf si indesat. Scoala primara nici nu conteaza asa de mult cat timp parintii se ocupa de copiii lor. Cu siguranta diferenta dintre scoli joaca un rol abia din faza gimnaziala, dar gradinita sau scoala primara NU. Aici este fudulia, nesimtirea, nepasare sau lipsa de angajament al parintilor la loc de cinste. Maine, poimaine veti vedea navetistii pe jetski-uri pe Bega Si asa sunt multi iobagi ce merg cu atv-ul , adica mini tractorasul, la scoala.
    Si inainte sa aud o groaza de injuraturi, problema nu este doar de lipsa infrastructurii cauzata. Este agravata, dar nu de ea cauzata. Problema este la roman, o specie aparte de smecher perfect atotstiutor .

  24. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Peste 12.000 de timișeni s-au angajat prin ANOFM, în primele opt luni ale anului 2021. Anunțurile din campania Tion

    Ştiri din Timiș

    Start Liberty Marathon. Traseul alergătorilor și drumurile închise

    România

    Florin Cîțu, noul președinte al PNL. „Voi fi președintele tuturor liberalilor”

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Descoperă povestea palatului Miksa Steiner, fostul sediu al Băncii de Scont

    Eveniment

    Amenzi de peste 15.000 lei pentru vitezomani, într-o localitate din Timiș

    Ştiri din Timiș

    100 de ani în alb-violet, concert rock alături de Filarmonica Banatul pe Stadionul Știința

    Eveniment

    Amenzi de zeci de mii de lei pentru cei care nu au purtat mască, în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Scumpirea gigacaloriei este o posibilitate și la Timișoara. Ruben Lațcău: Nu vom scădea subvenția, este exclus

    Sănătate

    Coronavirus, 25 septembrie: peste 7.600 de cazuri noi în România, 435 în Timiș. Rata la Timișoara se apropie de 6

    Ştiri din Timiș

    Bani pentru drumuri comunale din Timiș. Primăriile care primesc fonduri

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici