Recent, Constructim, constructorul desemnat de CFR, a anunțat că schela de pe corpul principal al gării a fost dată jos și încep pregătirile pentru noua fațadă modernă a clădirii.
„Proiectul de Reabilitare al Gării de Nord Timișoara continuă! Schela de pe corpul principal al caselor de bilete a fost demontată, iar acum ne pregătim pentru o nouă fațadă modernă: pereți cortină, riflaje metalice elegante, benzi LED luminoase și ecrane LED care vor transforma complet aspectul!”, anunțau cei de la Constructim pe rețelele de socializare.
Altfel, ar mai fi de realizat și lucrări de consolidare, de refacere a amenajărilor exterioare, inclusiv placări cu piatra naturală de tip granit și piatră cubică, de placare cu travertin a fațadei ventilate și de montare a riflajelor metalice luminoase.
foto: Facebook/Constructim
Finalizarea, estimată la sfârșitul anului
Odată cu înaintarea lucrărilor, constructorul a constatat că este nevoie de lucrări suplimentare de consolidare. În ultima perioadă nu a fost prea mare activitate pe șantier pentru că se lucra pe partea de proiectare a acestor lucrări. Activitatea, însă, a fost reluată în această săptămână. Dacă totul merge bine, șantierul ar trebui închis spre finalul anului.
„În urma dezvelirilor finisajelor existente pe fațada corpului C2, cel mai înalt corp de clădire, respectiv stâlpii de la accesul principal în casa de bilete, a rezultat necesitatea consolidării acestor elemente structurale. După o nouă expertiză și mai multe etape de proiectare, au fost demarate lucrările de consolidare structurala prin soluții de comăsuire.
După finalizarea lucrărilor structurale de consolidare, se pot demara lucrările rămase aferentelor fațadei Corpului C2 – termosistem, fațada ventilată placată cu piatră naturală de tip travertin, riflaje metalice, iluminat ambiental –, respectiv lucrările de reamanajare exterioare: placări piațetă și alei cu granit și piatra cubică naturală.
Dacă nu vor apărea complicații în urma dezvelirilor de fundații, care să complice lucrările de consolidare, finalizarea integrală a lucrărilor se estimează ca va fi la finalul anului în curs”, a precizat pentru Tion Cătălin Samoilă, project manager al Constructim SA.
Prima gară din România cu panouri fotovoltaice monocristaline
Vă amintim, contractul pentru lucrările de la Gara de Nord a presupus încă de început consolidări ale elementelor structurale; intervenții asupra faţadelor, asupra acoperişurilor-terasă, asupra tunelului pietonal de acces la peroane și asupra peroanelor, realizarea unui nou acces în clădirea sălii caselor de bilete, refacerea piaţetei și platformei de acces la peroanele liniilor Reşiţa.
Proiectul a presupus și realizarea instalaţiei de aer condiţionat și încălzire, dar și realizarea unei instalaţii de producere a energiei electrice pe panouri fotovoltaice, o premieră pentru o gară din România.

foto: captură/CFR Infrastructură Timișoara
Asocierea Constructim (lider) – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SR a câștigat în 2020 licitația lansată de CFR SA – Sucursala Regională CF Timișoara pentru lucrările de reabilitare a Gării de Nord. Contractul fusese semnat în noiembrie 2020, la un preț de 20,9 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro, TVA inclus.
A fost emisă o autorizație de construire, însă ulterior a fost schimbată soluția tehnică, astfel că procesul a fost ușor întârziat. Până la urmă, organizarea de șantier a început în februarie 2023. Un an și ceva mai târziu, reprezentanții companiei ne spuneau că, deși termenul de finalizare ar fi finalul aceluiași an, lucrările vor întârzia semnificativ din cauza intervențiilor suplimentare de care s-a descoperit că este nevoie. La începutul acestui an, proiectul era la 85%, dar fără a fi luate în calcul lucrările suplimentare.
Gara de Nord a fost construită în anul 1897, după planurile arhitectului Pfaff Ferenc. A fost bombardată în Al Doilea Război, fiind în mare proporție distrusă. După sfârșitul războiului, clădirea a fost reconstruită parțial după planurile inițiale. Stilul architectural inițial, neoclasic, a fost însă abandonat în urma intervențiilor dintre 1971 și 1974. Clădirea a fost dată în folosință în forma actuală în 1976.
Acum, odată cu reabilitarea, s-a dorit încadrarea în cerințele europene privind transportul feroviar modern, dar și readucerea ansamblului „în rândul obiectivelor arhitecturale de referinţă ale oraşului”. Se urmărește, totodată, și reducerea cheltuielilor privind exploatarea clădirilor.
Trimite articolul
XChici, coruptie a la Fritz
-
Da arată sinistru. Doar că nu are nicio legătură cu Fritz.
@Dan…kitch a la Grindeanu…că gara aparține de Ministerul Tranporturilor.
-
*kitsch, invatati sa scrieti, mari postaci vesnic nemultumiti 🤡
PS: mie mi se pare ca arata la fel ca inainte-
Iertați-mă! Vârsta (mea) își spune cuvântul.
-
Bine ar fi sa fie un lucru bine facut.
Ma tem ca va fi tot o lucrare de fatada, iar subsolurile vor fi pline de mizerii si infectii de tot felul.
Oare stâlpii de iluminat din fata gării cu vopseaua exfoliata, cablurile legate de ei, si bordurile sparte din fata gării ii plac d-lui Fritz? S-a lăudat cu ceva reparații vis a vis de gara, care oricum sunt semi praf si fix pe partea cu gara….paragina totala, cum de altfel începe sa devina întregul oraș sub aceasta cea mai slaba administrație din tara probabil.
Noua fatada este tot aia din anii 60 cu termopane in loc de sticla cu rama de fier…
-
Ramele , mai bine zis geamurile vechi sunt in spatele celor noi dacă vă uitați mai atent la clădire…deci afara e vopsit gardul…și cam atat