Patru firme vor reabilita Gara de Nord Timișoara, cu peste 4 milioane de euro

De Roxana Deaconescu

Patru firme vor reabilita Gara de Nord Timișoara, cu peste 4 milioane de euro

foto: facebook
Reactualizat la:
A treia oară e cu noroc. CFR a reușit să găsească în sfârșit constructori pentru reabilitarea clădirii în care funcționează Gara de Nord din Timișoara. Lucrarea costă peste 4 milioane de euro, iar șantierul propriu-zis ar putea începe în vara lui 2021.
Scris de Roxana Deaconescu - A treia oară e cu noroc. CFR a reușit să găsească în sfârșit constructori pentru reabilitarea clădirii în care funcționează Gara de Nord din Timișoara. Lucrarea costă peste 4 milioane de euro, iar șantierul propriu-zis ar putea începe în vara lui 2021.

Sucursala Regională Timișoara a CFR SA a scos la licitație, în vara acestui an, proiectarea și execuția pentru „reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. Era a treia licitație, după ce celelalte două proceduri, care au fost pornite în 2019, au fost anulate din lipsă de ofertanți.

O singură ofertă a fost depusă la licitația de anul acesta: asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL. Cele patru firme s-au angajat că vor executa lucrarea cu 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.

Pentru această lucrare s-a semnat și contractul, a anunțat, duminică, pe Facebook, președintele CJ Timiș, Alin Nica.

„Veste bună pentru timișeni! Licitație adjudecată și contract semnat pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord. În primele 6 luni se va face proiectarea, iar apoi urmează un an pentru execuția lucrărilor”, a transmis acesta.

Ce se face mai exact în Gara de Nord

Lucrările presupun consolidarea a mai multor elemente structurale, reabilitarea termică a clădirii principale, cu modernizarea finisajului exterior, dar și instalarea unei instalații centralizate de ventilație.

Peronul 1 va avea o pardoseală refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și cu un sistem de delimitare a acestuia cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațetă, care va fi reamenajată, va fi construită o fântână arteziană și vor fi plantați și arbori ornamentali.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Modernizarea Gării de Nord Timișoara este parte dintr-un proiect mai mare al CFR, ce include 47 de stații. Valoarea totală a acestuia este de 82 de milioane de lei.

Societățile care au câștigat lucrarea au câștigat mai multe lucrări pe bani publici în Timișoara. Bauerhof Agrobanat SRL are trecute, la obiecte de activitate, atât construcțiile, cât și creșterea porcilor. A depus, în primăvară, singura ofertă la licitația lansată de Primăria Timișoara pentru construirea complexului sportiv de 5 milioane de euro din Calea Lipovei. Până la urmă a câștigat contractul în octombrie, după ce a decis să se asocieze cu Constructim.

Și Constructim desfășoară mai multe lucrări în Timișoara, pentru Campusul Lenau, Centrul Cultural Mărășești, Muzeul de Apă al Aquatim. Cât despre Longhersin, aceasta este una dintre firmele care lucrează la modernizarea Calea Bogdăneștilor.

34 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ghitza says:

    de ce nu scoateti gara in afara orasului?
    ar fi mai simplu si mai eficient…

    • Gabi says:

      Ghita esti cel putin prost, in toate orasele din lume garile centrale sunt in centrul orasului avand legaturi directe pe calea ferata si alte linii de transport in comun cu aeroporturile! Gara asigura intr-un timp redus conexiunea cu centrul orasului. Cat despre metrou probabil doar tu si Robu visati cai verzi pe pereti. Nimeni nu este cretin incât sa construiasca metrouri in orase sub un milion de locuitori, metrou care ar avea … doar 4 statii!

      • Realism says:

        Gabi…e ca si cum zici “imi fac o vila cu piscina si trei etaje dar integrez veceul din fundul curtii construit dah bunicii mei…planuiesc sa-l folosesc in continuare”.
        Exact asa ce justifica si gara asta in centrul orasului…cand garile Sud si Est stau nefolosite si marfarele ar putea ocoli orasul pe tronsonul Lugoj-Buzias.
        In zona respectiva terenrile costa 350 euro mp…gara si acareturile ar aduce cel putin 350 milioane Euro pentru oras…iti imaginezi cum ar schimba orasul suma asta? Pasajul Solventul ar deveni Inutil…economie 30 milioane Euro…asa se fac cu cap lucrurile.
        Si incetati sa comparati Budapesta cu rahatzelul asta de oras care in 45 de minute il traversezi pe jos

        • Gabi says:

          Realism te bagi in seama fara a fi intrebat si in plus mai debitezi si aberatii. Aici nu este vorba de marimea orasului ci de accesibilitate. Mai mergi tu si in alte orase similare Brasov, Sibiu, Cluj ori pe la altii, ca sa fim impartiali gen Szeged, Stuttgard, Bratislava. Si ce sa vezi, gara centrala e aproape de centrul orasului! In privinta pasajului Solventul retine ca UE finanteaza mare parte din proiect si in plus este util pentru conexiunea liniei 5 si a altor mijoace de transport public cu gara de nord fiind o legatura mult mai rapida a partii nordice a orasului cu gara reducand si traficul de pe bv. Republicii. Iar pentru tine retine ceva, aceasta linie face parte din culoarul pan-european de transport feroviar, va fi dublata si modernizata pentru 160km/h la fel ca linia Curtici-Deva-Brasov. Si nu in ultimul rand din Gara de Nord va fi tren direct spre aeroport, asa cum este normal ajungand mai rapid fara a sta blocat in trafic. Apropo sa-ti cumperi un ceas ca sa cronometrezi drumul din centru in Freidorf sau Plopi, atentie fiind doar o jumatate din traversarea ta!

        • Ale says:

          Stimabile realism carcotas de serviciu daca tu consideri Timisoara ca un rahatel de oras, drum bun in alt oras, nu suntem curiosi de analizele tale rupte de realitate. Mai invata si putină Geografie, pe tronsonul Lugoj-Buzias nu poti ocoli Timisoara, oraselul Buzias fiind la doar … 30 km de Timisoara! Ca sa ocolesti municipiul Timisoara trebuie sa parcurgi in continuare sectia de circulatie Buzias-Timisoara Sud. Termenul de tronson il folosesti doar la drumuri tale, NU pentru caile ferate desteptule :)))

      • C. says:

        Daca nu ar mai numara populatia dupa resedinte pe buletine ar descoperi ca TM are deja ~1mil de locuitori. Sau daca am putea face flotant fara implicarea proprietarilor!

      • Dorel says:

        @gabi: vai de mine, si inca cate orase sub 1mil de locuitori au metrou. aici ai dat-o in bara!
        Doar un exemplu: Brescia, 200mii locuitori, 17 statii.
        unui oras ca Timisoara chiar nu i-ar lipsi un metro.

        • antidorel says:

          Dorele sa nu te apuci de sapat santuri meseriasule ca dai de apa! Daca urmezi exemplul lui Robu da fuguta la pasajul Michelangelo unde 24/24 ore merg pompele sa scoata apa colectata sub tunel. De doua ori pe an se inchide pasajul ca se da cu trafaletu. Niste tampiti au uitat ca mai trebuie si o hidroizolatie la peretii tunelului. Dar tu Zorro vrei metrou care la diametrul orasului va avea 4-5 statii. Tot specialistii tai au evaluat asa la o prima strigare la un miliard de euro doar tunelul fara restul lucrarilor. Poate ai tu la pusculita acesti bani

          • Dorel says:

            Ah, ce-mi plac mie romanii de rand. se pricep la tot, nu exista solutii pentru nimic, si doar bani si bani. vezi, pentru ca majoritatea gandesc asa nu vom putea nicio data evolua si avea lucruri de gen metrou in Timisoara.

        • Ashish says:

          Dorele…dar avem doua Metro. Si Selgros.

      • Alex says:

        Gabi esti cel putin prost, in toate orasele din lume garile centrale erau in zone periferice, dar a crescut orasul peste ele. Trenul se foloseste intre orase, in oras ai alte mijloace de transport, nu ai de ce sa aduci gara in centru.

        • petre says:

          Serios Alex? Oare si in Arad si toate orasele istorice a “crescut” precum ciupercile orasul peste gari?! Inainte sa ne aburesti mai dute sa te plimbi si pe la altii mai de la vest. Mai ales in zilele noastre cu trafic auto blocat trenul permite un acces direct in centrul marilor aglomerari urbane. Dupa mintea ta obtuză sunt prosti aia din tarile mai civilizate sa pastreaze gari de peste 100 de ani. Dormi linistit putem trai fara ideile tale emanate de cei 2 neuroni ramasi

          • Alex says:

            Petre, dupa ce ca esti foarte prost mai si semnalizezi. Acum 100 de ani periferia Aradului era fix la calea ferata. Din orasul actual exista doar centrul, Parneava, Dragasani si Podgoria. Vlaicu, Gai, Gradiste si Micalaca, cartiere ce sunt acum la nord de calea ferata nu existau. Acelasi lucru si cu Timisoara, nimic la nord de calea ferata acum 100 de ani. Iar in vest, pentru cultura ta generala, gările construite acum 100-200 ani sunt adevarate monumente istorice si arhitecturale, doar un idiot le-ar fi demolat. Nu acelasi lucru se poate spune despre gara din TM.

          • Alex says:

            In plus, este cel putin curios cum un om despre care ai presupune ca poseda ratiune, gaseste normal ca oamenii sa fie adusi in centrul orasului cu trenul și nu cu tramvaiul, metrou sau autobuz. Gasesti ca ar fi bine sa fie aduse si aeroporturile in centru? Sau poate chiar sa faca trenul o tura prin oras, sa coboare fiecare unde are nevoie, nu?

      • Flavius says:

        Vai Gabita ce prostut esti… Mai si semnalizezi. Ce treaba are centrul orasului cu gara? Cine vine cu trenul in Timisoara vrea sa mearga in centru? vin turistii cu trenul? In 2020 trenul e folosit in proportie de 70-80% de navetisti si studenti… Care , ce sa vezi?Nu stau toti in centru :)))

    • Iuda says:

      Peste tot găurile sunt cât mai aproape de centru… nu are rost să zic mai multe.

      • Alex says:

        Nu te-ai gandit vreodata de ce? Hai ca te ajut eu, acum aproape 150-200 de ani cand s-au construit garile, orasele erau mai mici, iar ele erau la periferie, ulterior orasele au crescut, iar garile au ajuns in zone semicentrale. La fel si multe zone industriale. Greu?

  2. Jean says:

    Mai multi bani bagi in reabilitare, vor mai trebui sa mai bage in gara 350 milioane de lei cand se vor apuca de coridorul european conform documentatiei pentru lifturi, scari rulante etc. nefezabil si nesustenabil. Demolata cladirea comunistoida cu anexele alea oribile si construita o cladire noua moderna pe structura de alucobond si sticla precum Berlin Hbf sau Nyugati Budapesta.

  3. Reos says:

    Cu patru milioane să te apuci de o gară care este de fapt o ruină înseamnă din nou cîrpeală și sigur la final va ieși mai scump ergo continuăm la fel că și pînă acum.

  4. Andrei says:

    Nu trebuie demolare, se reabilitează , sunt clădiri istorice. Romanul dărâmă tot și vrea sticla. Daca făceau italienii la fel , azi nu ați mai fi vizitat Colosseum. La fel și gara din Arad, e istorică și odată cu trecerea timpului devine tot mai prețioasă. Amintim Budapest Keleti , Koln și altele care nu au fost demolate și făcute din sticla.

  5. Alex K. says:

    Ar trebui o gara dupa modelul celui din Arad, cu peroane modernizate si frumos acoperite, cu lifturi si scari rulante!
    4 milioane de euro pe modernizari facute pe jumatate, o normalitate la noi … mereu lucruri facute anapoda, pe jumatate si de multe ori executate prost atat calitativ cat si estetic!

    • Realism says:

      se vede ca n-ai trecut pe la veceu in gara aia. E o experienta de neuitat, nici 2 saptamani in Dubai nu te marcheaza pah viata asa cum reusesc sa faca 30 de secunde petrecute acolo

      • ale says:

        Realism se vede ca tu nu cunosti realitatea romaneasca! Faptul ca wc sunt murdare este in mare masura vina calatoruui si a boschetarilor datorita lipsei de educatie. Poti avea wc cu senzori ca ciobanul si cocalarul de Romania va urina si scuipa pe pereti

  6. DoarTimisoara says:

    Cu 4 milioane de euro , gara va arata exact la fel. Se va da o culoare , se vor pune niste tarabe cu sandviciuri si cam atat.

  7. Laszlo says:

    Vad o fântână sau mi se pare? Iar gara trebuie lăsată în forma actuală adică stil ArtDeco. Dar unii trebuie să-și umfle iarăși conturile cu statul. Și în acest caz, normal că se inventează reabilitări și modernizări.

  8. Tokyo train says:

    Ce rost are investitia asta???? Gara de Nord …..dar trenurile nu merg niciunde!!!! Pornesti pana la Becicherecu MIc ce e la 12 km de Timisoara ……1 ora cu mult noroc si asta daca nu deraiaza trenul pe undeva atunci e 3-4 ore pana ajungi!!!! Eu zic ca prima oara trebuie infrastructura, dupa clientela si dupa gari!

  9. Poli 21 says:

    In cazul comentariului lui gabi exista doua variante : sau Cluj are peste un milion de locuitori sau toti clujenii sunt cretini.

  10. Reos says:

    Dragă Andrei ce a fost istoric a distrus un incendiu ce vezi astăzi este arhitectură comunistă și nu trebuie neapărat păstrată !!!!

  11. Mesterul Manole says:

    Compar renovarea garii cu renovarea apartamentului meu. Zugravesc camerele, mai schimb faianta marunta cu una cu placi mai mari, schimb obiectele sanitare, etc si practic sunt tot acolo unde am fost si mai dau si o gramada de bani.
    Adica mi-am facut de lucru cu bani multi iar efectul este minim-minimorum…

  12. Rodi says:

    Se scoate si pardoaseala naspa pusa de vechea conducere? Ca deja sar bucati din ea?

  13. vasi says:

    Gara trebuie sa ramana in centru si chiar e pozitionata Ok. in schimb designul lasa de dorit, se pare ca e vorba doar de o spoiala scumpa. Trebuie facuta o gara frumoasa pentru un oras frumos cum se vrea Timisoara si cum ar merita Timisoara de altfel. Nu ccred ca e vorba de bani .

  14. ioDa says:

    firme de carton…..ghici, cum credeti ca va fi executia?…ma indoiesc ca de calitate,

  15. Sănătate

    Puține doze de vaccin anti-Covid, puține centre de vaccinare în Timiș. Aproape 7.000 de oameni vor să se imunizeze până la sfârșitul lui ianuarie
    Aproape 7.000 de timișeni s-au înscris deocamdată în etapa a II-a a campaniei de vaccinare anti-Covid. La Timișoara se deschid doar două centre din cele 11 anunțate inițial, iar în restul județului vor mai fi șase, luni, în prima zi din etapa a II-a. În alte orașe mari din țară vor fi deschise mult mai multe centre, iar explicația e simplă. 3

    Sănătate

    Timișul are cea mai mare rată de infectare cu Covid-19 din țară
    Județul Timiș a depășit Ilfovul la rata de infectare cu coronavirus pe ultimele 14 zile. Are 4,52 la mia de locuitori. Crește în continuare rata și în localitățile aflate în carantină, mai puțin la Giroc, unde e la fel ca sâmbătă. Timișoara e la același nivel. 6

    Eveniment

    Rulotă de locuit mistuită de flăcări în Bălcescu. A explodat și o butelie
    Duminică, în jurul prânzului, pompierii militari au fost solicitați să intervină de urgență pentru stingerea unui incendiu la o rulotă de locuit. 2

    Sănătate

    Alți patru timișeni cu Covid-19 au murit. 340 sunt internați în spitale. Cazurile pe localități
    În Timiș, în ultimele 24 de ore, au fost confirmate 159 de îmbolnăviri cu Covid-19, cele mai multe la Timișoara: 86. Bilanțul total al deceselor, de la începutul pandemiei, ajunge la 674.

    Sănătate

    Peste 2.000 de cazuri noi de Covid-19 în România din 11.000 de teste. 1076 de pacienți la ATI
    În România, în ultimele 24 de ore au fost confirmate peste 2000 de noi infectări cu coronavirus, în condițiile în care au fost procesate puțin peste 11.000 de teste. În Timiș au apărut 159 de îmbolnăviri. 1

    România

    Imaginea traumei: după 20 de ani în captivitate, o ursoaică se învârte în cerc, deși e liberă
    Ursoaica Ina, care acum s-ar putea bucura de libertate în Sanctuarul pentru Urși de la Zărnești, se învârte în cerc, rămânând captivă într-o cușcă imaginară, după 20 de ani petrecuți îngrădită.  14

    Ştirile judeţului Timiş

    UPDATE. Deszăpezirea în Timișoara, la prima ninsoare mai serioasă: șapte utilaje pe străzi, dar mai ies și altele
    Ninge fără oprire la Timișoara, iar autoritățile spun că utilajele de deszăpezire sunt la datorie încă de la primele ore ale dimineții. Șase împrăștie sare și unul clorură de calciu, iar în a doua parte a zilei de duminică vor mai ieși patru sau cinci mașini Brantner pe străzi. UPDATE. Brantner așteaptă sesizări la dispecerat, are 11 utilaje pe teren 22

    Ştirile judeţului Timiş

    Virgil Musta, la a doua doză de vaccin anti-Covid: Vaccinul reduce la zero riscul de boală severă și de mortalitate
    Cadrele medicale continuă să se imunizeze anti-Covid în județul Timiș. De la începutul etapei I au fost vaccinați aproape 10.000 de oameni în județ. La Spitalul „Victor Babeș” a început administrarea rapelului și au primit deja a doua doză atât medicul Virgil Musta, cât și alte cadre medicale. 16

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici