Conform planurilor-cadru propuse, disciplina Matematică ar urma să fie scoasă din trunchiul comun, adică să nu mai fie obligatorie, pentru elevii de la profilul pedagogic din clasele a XI-a și a XII-a.
Această modificare este propusă în contextul în care elevii care studiază la profilul pedagogic au fost nevoiți, până acum, să susțină examenul de Bacalaureat și din Matematică.
Ministerul Educației susține că flexibilizarea curriculumului permite o mai bună adaptare la cerințele specifice fiecărui profil și că elevii vor avea în continuare posibilitatea de a studia Matematica opțional, ca parte din curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ).
Elevii de la pedagogie pot alege din CDEOȘ să studieze Matematică aplicată, o oră pe săptămână, în clasele a XI-a și a XII-a.
În curriculum de specialitate, care este realizat în funcție de profilul studiat, mai sunt puse la dispoziția școlilor disciplina Aritmetică la clasa a IX-a, Didactica specialității – matematică la clasa a X-a, și disciplina ȘTIAM, cu aplicații pentru clasele primare, la clasele a XI-a și a XII-a.
Noua structură curriculară urmărește să pună un accent mai mare pe pregătirea pedagogică și pe disciplinele specifice formării viitorilor învățători și educatori. Cu toate acestea, eliminarea matematicii din orarul obligatoriu ridică semne de întrebare privind pregătirea elevilor pentru viitoarea lor carieră didactică.
Profesorul Cătălin Ciupală a explicat, pentru Edupedu, ce înseamnă pentru o viitoare învățătoare să nu studieze matematica în ultimii doi ani de liceu:
„Dacă ai o viitoare învățătoare care nu face deloc matematică în clasele a XI-a – a XII-a, se duce la facultate, nu face deloc matematică, dar face didactica matematicii, ce didactică să faci dacă tu nu ai nici măcar o bază? După aceea, se va duce în învățământul primar, unde va trebui să predea matematică și să predea niște concepte, astfel încât copiii respectivi să poată avea un viitor cât de cât în regulă.
Păi dacă tu nu știi lucrurile acestea, dacă nu le-ai făcut, ce să poți preda, cum să poți preda, ce le poți explica copiilor?”.
Trimite articolul
XEu as scoate matematica din Romania. Ce atitea trunchiuri ? Hey Teacher, Leave Them Kids Alone !!!
-
Buna ironia! Era ironic comentariul tau, nu!?? 😀 😀 😀
O învățătoare predă aritmetică și o matematică elementară, nu are nimic de-a face cu matematica ce se predă în clasele XI și XII, se vede că unii se gândesc doar la posturile lor
Parerea mea este c-ar trebui restructurata toata programa in sensul reducerii volumului de informatie si adecvarii informatiei la nevoi.
In ceea ce priveste matematica, mi se pare o idee buna sa nu mai predea matematica celor de la profil uman in ultimii ani de liceu, dar ar fi fost bine ca in clasele anterioare sa le fie predate niste notiuni de baza de statistica pe care le-ar putea folosi cand vor citi o lucrare stiintifica – in aproape orice domeniu tehnic – unde vor vrea vedea i.e. R2 sau sigma.
Cat despre comentariul prof. Ciupala, mi se pare idiot. Oare la ce i-ar trebui unei invatatoare sa stie i.e. calcul integral si diferential? Planuieste cineva sa introduca asa ceva in programa invatamantului primar ca sa se asigure ca majoritatea copiilor vor intelege grea asemenea concepte, se vor crede prosti, si vor deveni adulti ceva mai obedienti?
-
comentariul tau este idiot no-name Ycre. Fie esti adevaratul mazgalitor de pe ziduri fie esti doar un bufon care copiaza pe altii, esti pe langa subiect. La un liceu pedagogic nu trebuie sa se studieze derivate si integrale dar geometrie si algebra sunt necesare fiind baza matematicii. In mod sigur cu statistica ta o invatatoare dintr-un sat izolat va citi lucrari stiintifice semnate de academnicieni, intr-o clasa cu o soba care afumă, plina de igrasie si elevi care nu au cu ce sa se incalte!
Intre timp, subiectele de la bacalaureat la limba romana sunt la fel pentru toti…
Insistați pe aritmetica la.pedagogic.
Este o crimă a se renunța la matematică!
Aritmetică trebuie făcute! Ca la carte!Cu multă practică! Și nu la cheremul directorului și C.A. numarul de ore!Iar părinții copiilor de la pedagogic să știe că si-au dat copiii la un profil cu totul special! Trebuie sa ii susțină material, moral in toată munca lor viitoare- plină de responsabilitate și noblețe!
Dacă nu, ducă- se la umană etc.!
Limbajul, exercitiul argumentării-pe care trebuie să-l și transmită ca și comportament elevilor-sunt deosebit de importante!
Vor pleca românii unde văd cu ochii!
E cel mai rău lucru care se poate întâmpla unei țări!
Recunoșteam înainte o învățătoare bună după cum forma copiii în gândirea profundă după matematica pe care o transmitea!
P.S.In Franța se va schimba optica perdantă în care s-a scos matematica de la Bac de la anumite profiluri!