Potrivit Ministerului Educației, reinstituirea acestei instituții este esențială pentru modernizarea educației din România și pentru asigurarea unei fundamentări științifice a politicilor educaționale.
În 2019, Guvernul Orban a decis desființarea Institutului de Științe ale Educației, atribuțiile sale fiind preluate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Totuși, în ultimii ani, experții din domeniul educației au semnalat lipsa unor studii relevante care să stea la baza reformelor și necesitatea unei structuri independente care să realizeze cercetări aplicate în acest domeniu.
Ministerul Educației explică faptul că reînființarea ISE are scopul de a consolida cercetarea în educație, de a furniza analize detaliate privind sistemul de învățământ și de a susține procesul decizional prin date obiective.
„Ca ministru, mă bucur că am putut iniția această Hotărâre de Guvern, atât pentru rolul major pe care îl aștept în prezent de la acest Institut (pe linia unei educații bazate pe dovezi/validate științific), cât și cu o motivație reparatorie istorică (pe care o văd ca psiholog).
Institutul de Științe ale Educației trebuie acum susținut pentru dezvoltare – mai ales când vom trece de blocajele economico-financiare din prezent -, deoarece acesta trebuie să fie principalul motor care să ne ajute să implementăm în țară o educație bazată pe dovezi/validată științific, nu pe păreri adesea (prea) puțin informate sau pe pseudoștiință”, a declarat ministrul Educației, Daniel David.
Ce atribuții va avea Institutul de Științe ale Educației
Noua structură a institutului prevede realizarea de metodologii, studii și analize care să sprijine politicile educaționale și să ofere soluții pentru îmbunătățirea procesului de învățământ. Printre principalele sale atribuții se numără:
• Elaborarea de studii și cercetări privind evoluția sistemului educațional;
• Participarea la studii comparative internaționale pentru identificarea celor mai bune practici;
• Dezvoltarea unor metodologii și strategii educaționale bazate pe cercetare;
• Furnizarea de date relevante pentru fundamentarea reformelor în educație.
Comparativ cu varianta anterioară, noul ISE va avea un număr mai mic de posturi, respectiv 61, față de 85 câte existau înainte de desființare. În paralel, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE), reînființat simultan, va beneficia de 85 de posturi, marcând o creștere semnificativă a capacității sale operaționale.
Trimite articolul
XCe rezultate notabile a avut ISE? Ce a publicat? Cât de utile au fost pentru societate? Câte s-au aplicat?
-
Nu rezultatele sunt importante…ci faptul ca mai avem un fotoliu de director, un scaun de secretara unde putem aseza oameni cheie