tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Filmele slabe sunt profitabile pentru staţiile de televiziune

Filmele slabe sunt profitabile pentru staţiile de televiziune

la 7 November 2007 12:21
7 November 2007 12:21
Deşi oferta de <STRONG>filme artistice</STRONG> este plictisitoare, ratingurile obţinute asigură <STRONG>posturilor tv</STRONG> mari <STRONG>venituri</STRONG> de zeci de mii de euro pe difuzare.
Scris de IM:ADEVARUL - Deşi oferta de <STRONG>filme artistice</STRONG> este plictisitoare, ratingurile obţinute asigură <STRONG>posturilor tv</STRONG> mari <STRONG>venituri</STRONG> de zeci de mii de euro pe difuzare.

Trimite articolul

X

În luna octombrie, filmele artistice difuzate la Pro TV au înregistrat cele mai mari audienţe din oferta de pe piaţă. Forţa brandului îşi spune cuvântul şi în acest gen de programe. În general, filmele artistice de categoria B şi C sunt profitabile, dar nu aduc venituri din publicitate mai mari decât meciurile de fotbal şi emisiunile de divertisment.

„Pe jumătate mort”, „Catwoman”, „În vizorul mafiei”, „Mărturie mortală”, „Vânătoare de mafioţi” – acestea sunt titlurile filmelor artistice difuzate în prime time, în perioada 1-28 octombrie, care au înregistrat cele mai mari audienţe în mediul urban. Sunt filme de categoria B şi C, fără nicio pretenţie artistică, dar cu o singură calitate: acţiune (şi cafteală). Toate au rulat pe Pro TV.

De altfel, într-un clasament al primelor 30 de filme cu cele mai mari ratinguri în perioada amintită, Pro TV figurează cu 23 de titluri (cu ratinguri cuprinse între 3,6% şi 8,2%). Antena 1 urmează cu patru filme (3,5% – 4,6%) şi TVR 1 are trei producţii (4,1% – 6,1%). Se poate spune că Pro TV este o staţie de filme. Parcurgerea topului 30 relevă aceiaşi termeni violenţi în titluri: „răzbunarea”, „nelegiuţii” (vestului sălbatic), „asasin” (din dragoste).

Forţa brandului ridică audienţa

Cum se explică faptul că orice film pus în prime time pe Pro TV face audienţă? Cezar Batog, directorul agenţiei Optimedia, motivează acest fapt atât prin audienţa generală a postului, care este mai mare decât a concurenţilor, cât şi prin poziţionarea pe care staţia o are în minţile telespectatorilor: „Când vrem un film, ne uităm la Pro TV”. Batog mai precizează, cu ironie, că filme care au rulat de şapte-opt ori pe Pro TV livrează mai multă audienţă decât blockbustere difuzate pe staţiile mici.

La rândul său, Cezar Paul-Bădescu, analist media şi realizatorul paginii de specialitate din revista „Dilema Veche“, explică: „Televiziunea lui Adrian Sârbu este cea care a adus la noi şi a impus stilul de autopromovare agresiv al posturilor comerciale occidentale, ceea ce a făcut ca PRO TV să fie cel mai puternic brand din spaţiul televizual românesc. Prin urmare, orice este împachetat în brandul Pro – chiar dacă e vorba de un produs îndoielnic – se vinde întotdeauna bine”.

Astfel de filme nu aduc venituri din publicitate mai mari decât meciurile din Liga 1 sau decât emisiunile de divertisment, dar sunt profitabile pentru că producţiile sunt cumpărate la pachet împreună cu blockbustere şi, la bucată, ajung să coste patru-cinci mii de euro. „Dacă ne uităm la GRP-urile livrate de un astfel de film, putem trage concluzia că se adună câteva zeci de mii de euro pentru staţiile mari. La staţiile mai mici e mai dificil, deoarece «nu se strâng» mai mult de câteva zeci de GRP-uri”, afirmă Cezar Batog. Aşadar, asemenea filme sunt profitabile pentru televiziunile mari: marfă cumpărată ieftin şi audienţă optimă livrată pentru clienţii publicitari.

Cele mai mari audienţe se fac în weekend

Cei trei competitori direcţi, Pro TV, Antena 1 şi Prima TV sunt „specializaţi” pe aşa-numitele producţii „action adventure”, „action-comedy” şi „comedy”. TVR 1 face o figură distinctă, filmele sale fiind „mai blânde”, de familie, inteligente. Televiziunea publică rămâne deficitară „împachetării” şi „vânzării” către public a tilturilor sale. „Hannibal”, un film cu Anthony Hopkins şi Julianne Moore, a obţinut în vinerea în care a fost difuzat doar 1,2 puncte de rating (o medie de 117.000 de telespectatori), e drept, la o oră târzie.

Monitorizările arată că cele mai mari audienţe la filmele artistice se înregistrează în weekenduri. Cezar Paul-Bădescu consideră că peisajul filmelor artistice este „dominat de filmele de categoriile B, C… până la Z, pe care posturile comerciale de la noi le-au achiziţionat cândva şi le difuzează şi le redifuzează, de atunci, în disperare”. Analistul spune că există şi filme valoroase pe televiziunile noastre, dar acestea trec neobservate de public.

„Problema e că unele dintre ele (cele mai multe, de fapt) sunt la TVR, care nu le promovează deloc sau că sunt programate la ore imposibile din noapte, pentru a proteja minorii”, constată Paul-Bădescu.

Evident, astfel de producţii difuzate de posturile comerciale nu sunt recomandate celor care doresc… „să-şi facă o cultură cinematografică”. Cezar Paul-Bădescu crede că această sarcină îi revine televiziunii publice – de care se achită însă prea puţin: „Cu o emisiune bună despre film («Cinemaniacii») şi cu câteva filme despre care afli de-abia după ce s-au difuzat – nu se face primăvară”.

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Tânăr de 18 ani reținut în Timiș, după ce a furat un telefon mobil
    2
    Teatrul Național din Timișoara încheie anul 2025 cu două premiere și 20 de ani de performanță artistică
    3
    Dormim cu o oră în plus! România revine la Timpul Legal Român
    4
    Echipamente noi pentru medicii care se deplasează între pavilioanele Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara
    5
    Bărbat scos din Bega și transportat la spital inconștient, după o intervenție a scafandrilor în miez de noapte
    6
    Ce țară va taxa prezervativele pentru a stimula natalitatea. Îngrijorări în rândul femeilor vulnerabile
    7
    Tragedie la Jebel: un bărbat a murit, iar altul a fost rănit grav după ce au căzut de pe o schelă
    8
    Primăria Timișoara va reabilita Liceul Electrotimiș. Începe cu clădirea principală
    9
    Aeroportul Internațional Timișoara își face parc fotovoltaic. Licitație de 10 milioane de euro
    10
    Excelență, internaționalizare și parteneriate strategice. CCIA Timiș, un an de referință pentru mediul de afaceri

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 25 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Crăciunul, cea mai iubită dintre sărbători. Tradiții și obiceiuri din întreaga țară

    Sănătate

    Din ce în ce mai multe cazuri de gripă în România. Recomandările Ministerului Sănătății

    Eveniment

    Nu avea voie să se apropie de soție, dar a venit la locul ei de muncă. Bărbat din Timișoara, reținut de polițiști

    Capitală Culturală

    Explorează obiceiurile de iarnă din Banat într-un tur pietonal de Crăciun prin Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Accident în Lugoj, în Ajunul Crăciunului. Două persoane rănite, o locuință avariată

    Ştiri din Timiș

    Aproape 500.000 de euro pentru terenul de lângă Piața Iosefin. Primăria va face o parcare

    Ştiri din Timiș

    LISTĂ. Impozite mai mari pentru aproape 50 de clădiri degradate din Timișoara, de anul viitor

    Lugoj

    Conflict periculos în miez de noapte la Lugoj. Un neamț a amenințat cu cuțitul pe stradă

    Agenda

    FOTO. Cum era sărbătorit Crăciunul în Evul Mediu
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici