Inițial, bugetul alocat persoanelor fizice a fost de 200 de milioane de lei, iar el a fost rezervat la aproximativ două luni după lansarea programului, scrie zf.ro. Astfel că AFM a decis să „pluseze” cu încă 20 de milioane de lei. Este cel mai mare bugetul alocat pentru Programul Rabla Plus 2021 – 400 de milioane de lei, dublu față de cel de anul trecut.
În cadrul Programului Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete. Unul de 45.000 de lei pentru mașinile electrice în totalitate și doar 20.000 de lei pentru cele hibrid plug-in, însă nu mai mult de 50% din valoarea noului autoturism. Cei care vor dori să renunțe la o mașină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus, conform sursei citate anterior.
Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Plus a fost extinsă la 240 de zile de la data emiterii. În tot acest timp, beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autoturismului nou.
Trimite articolul
XCe tara de pe glob mai da asa o subventie mare ca sa-ti iei masina electrica? 9000 euro! Da, noi ne permitem sa sponsorizam Franta, China, Germania, USA… Ca in tara nu se fabrica nici o masina electrica. Dacia Spring este facuta in China. Mare hotie. Din impozitele platite de saraci isi iau masini electrice bogatii.
-
La poluarea din oras te-ai gandit?
Furnizorii din romania fabrica componente pentru masini hibride si electrice, care se asambleaza in Europa si se vand peste tot in lume…la asta te-ai gandit?
Tara este plina de rable si harburi de care trebuie sa scapam.
Faptul ca nu fabricam (inca), in RO, masini electrice si hibride, este rezultatul policii pesediste, care in anii ’90 trambitau sus si tare ca nu ne vindem tara…
Faptul ca nu fabricam (inca), in RO, masini electrice si hibride, este rezultatul lipsei de infrastructura din tara noastra, care fac imposibila livrarea masinilor la timp, catre clientii din Europa.-
Dar la poluarea pt producerea curentului ne gandim? Ca noi, dar si UE avem o problema in acoperi consumul de energie electrixa. Tot carbunele si gazul este majoritar la producerea curentului in majoritatea tarilor din zona.
-
-
Si in Germania primesti 9000 Euro subventie daca cumperi masina electrica cu valoarea pana in 40000 EUR asa ca nu mai dezinforma comunist obosit. Daca tu nu ai bani decat de golf4 dizal cu dpf off nu inseamna ca altii nu isi permit sa isi cumpere ceva mai scump.
Nu este normal ca cea mai saraca tara sa dea cea mai mare pomana-pardon, subventie-pentru cumpararea de masini electrice. Pomana primita tot de “speciali”. Aratati-mi un singur om din clasa de jos sau mijloc care-si permite masina electrica. Isi permit bogatii care pe deasupra mai primesc 9000 euro cel putin. Sa le fie rusine celor ce au gandit subventia asta exagerata.
-
Masinile electrice sunt mai poluante decat cele clasice, bateriile trebuie schimbate la 5-6 ani si costa mii de euro, incarcarea bateriilor dureaza 8 ore, timp pe care nu il avem, contin mult cupru a carei extracie e poluanta pentru planeta si nu avem cupru pentru toata lumea pur si simplu