tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Scaune incalzite in tramvaie? Un vis frumos si iarna aceasta! Costurile cu reabilitarea ar putea creste

Scaune incalzite in tramvaie? Un vis frumos si iarna aceasta! Costurile cu reabilitarea ar putea creste

la 30 November 2014 16:47
30 November 2014 16:47
Timişorenii care circulă cu tramvaiul sunt deja îngroziţi la gândul că iarna îşi va intra în drepturi şi vor sta în frig, pe scaune reci bocnă, în aceste mijloace de transport în comun. Conducerea RATT dă asigurări că va fi căldură în tramvaie... în măsura posibilităţilor, pentru că încălzirea se face cu aeroterme vechi, care se defectează des. Directorul Regiei, Ioan Goia, crede că problema va fi rezolvată doar odată ce vom avea tramvaie reabilitate sau... noi. Autorităţile locale nu s-au gândit însă de la bun început la asta şi costurile cu reabilitarea vechilor vagoane ar putea creşte!
Scris de A.S. - Timişorenii care circulă cu tramvaiul sunt deja îngroziţi la gândul că iarna îşi va intra în drepturi şi vor sta în frig, pe scaune reci bocnă, în aceste mijloace de transport în comun. Conducerea RATT dă asigurări că va fi căldură în tramvaie... în măsura posibilităţilor, pentru că încălzirea se face cu aeroterme vechi, care se defectează des. Directorul Regiei, Ioan Goia, crede că problema va fi rezolvată doar odată ce vom avea tramvaie reabilitate sau... noi. Autorităţile locale nu s-au gândit însă de la bun început la asta şi costurile cu reabilitarea vechilor vagoane ar putea creşte!

Trimite articolul

X

Problema legată de căldură, sau mai bine zis de lipsa ei din tramvaie, ne-a fost sesizată zilele trecute de unul dintre cititorii noştri. Omul le semnalează situaţia… de câţiva ani încoace atât celor de la RATT, cât şi reprezentanţilor Primăriei Timişoara.

„De câţiva ani, iarna sunt probleme grave cu tramvaiele RATT pentru că în majoritatea nu funcţionează căldura. Dacă sunt bănci tapițate e acceptabil, dar la bănci de lemn sau plastic e imposibil de stat jos, dacă vagonul nu este încălzit. Începând cu iarna din 2011 am început să trimit sesizări atât la RATT, cât şi la primărie. Dacă primele răspunsuri au respins cu indiferenţă adevărul evident, la un moment dat cei de la RATT chiar au recunoscut că în cazul acestor tramvaie vechi pur şi simplu nu se poate rezolva problema căldurii”, ne-a scris cititorul nostru, în speranţa că autorităţile locale vor găsi o soluţie pentru a asigura condiţii civilizate de transport pe timp de iarnă.

Directorul general al RATT, Ioan Goia, dă asigurări că va fi căldură în tramvaie în această iarnă, dar… în măsura posibilităţilor, în funcţie de cum vor face faţă aerotermele din vagoane.

„Avem căldură în tramvaie şi vom avea. La fel ca şi în anii trecuţi, vom asigura căldura prin aeroterme. Se pornesc de la temperatura de 5 grade, au fost pornite. S-au montat aeroterme suplimentare pentru vagoanele tip remorcă. Funcţionează pe bază de aeroterme, de electrotermie. Avem în jur de 50 de tramvaie care circulă şi sunt funcţionale instalaţiile de încălzire în toate. Nu avem scaune tapiţate în tramvaie, avem şi şi, depinde cum le-am achiziţionat din Germania, ca sunt la mâna a doua toate tramvaiele. Aerotermele astea fac faţă în condiţiile în care staţionările în staţii sunt mai reduse. Dacă aglomeraţia este mare şi coboară şi urcă greu oamenii din 500 în 500 de metri timpii cresc şi atunci foarte uşor se răceşte. Până porneşte căldura… eficienţa nu este bună. Maxim patru aeroterme putem monta şi acestea merg aproape non-stop de când se pornesc. Scaunele tot reci vor fi, omul are impresia când se pune pe scaunul rece că este frig, chiar dacă se ventilează aer cald…”, a explicat Goia.

Soluţia? Tramvaie reabilitate sau tramvaie noi

Problema este că apar frecvent defecţiuni la aerotermele şi atunci călătorii rămân în frig, mai ales în vagoanele remorcă.

Până la urmă, cei de la RATT nu ascund faptul că problema va fi rezolvată numai prin investiţii: prin reabilitarea vechilor tramvaie sau achiziţionarea unor astfel de mijloace de transport noi.

„Este o problemă pe care cred că numai investiţiile o vor rezolva aşa cum ar trebui, adică modernizarea sau tramvaiele noi. Orice le-ai face la astealalte, nu sunt pregătite pentru aşa ceva. Deocamdată altă variantă nu avem decât electrotermia cu aceste aeroterme şi să nu lăsăm niciodată să fie defecte, să funcţioneze toate patru pe fiecare vagon. Dacă se defectează una, imediat se simte. Mergând continuu, aproape 20 şi ceva de ore, cam la o lună poate să apară cel puţin una pe vagon sau pe remorcă, cel puţin una se defectează, pentru că ele stau încinse şi merg permanent. Este o rezistenţă clasică, sunt variante vechi de aeroterme. Nu poţi să modifici instalaţia electrică să vii cu noutăţi, cu aeroterme noi, că nu permite puterea instalară, distrugi cablurile de alimentare… E destul de delicată problema”, recunoaşte Goia.

Deocamdată două dintre vechile tramvaie din parcul RATT au intrat în reabilitare.

Licitaţia organizată de primărie pentru modernizarea tramvaielor a fost câştigată de Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad. Autorităţile locale şi-au propus să reabiliteze 30 de tramvaie în decurs de 4 ani.

Dacă oficialii municipalităţii i-au asigurat pe timişoreni că se vor bucura de scaune încălzite în vagoanele refăcute, cei de la RATT spun că… se încearcă acest lucru şi că s-ar putea ajunge la costuri suplimentare.

„Asta este marea problemă a noastră, pe care o discutăm acum la Arad, încercăm să încălzim fiecare scaun. E posibil, dar cresc puţin costurile, pentru că trebuie să mergem la fiecare scaun cu instalaţiile. Până la urmă ne-a acceptat proiectantul şi probabil vom rezolva treaba asta. Vor creşte costurile… Vor fi încălzite şi şezuturile, asta este problema. Toate instalaţiile respective, vom vedea pe mentenanţă ce se va întâmpla. Ele funcţionează în anumite zone nordice, în zonele mai sudice ale continentului nu”, a mai explicat Goia.

În urma licitaţiei, reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat că se va plăti 480.000 de euro (fără TVA) pentru un tramvai reabilitat. Rămâne de văzut dacă va fi testat vreunul pe străzile oraşului iarna aceasta… Oricum, autorităţile locale au anunţat deja că nu vom avea niciun tramvai reabilitate până la finele anului, după cum estimaseră iniţial.

Articole pe aceeași temă:

Doua dintre tramvaiele RATT au intrat in reabilitare. Un milion de euro pentru a le… innoi

Timisorenii nu vor avea niciun tramvai reabilitat anul acesta!

Timisorenii se vor bucura de scaune incalzite in tramvaie… iarna viitoare

Trimite articolul

X
Taguri:
ratt ,
reabilitare ,
scaune incalzite ,
tramvai
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina

    Capitală Culturală

    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici