Sacalazul are birou pentru ocuparea fortei de munca

De Delia S. Barbu
Sacalazul are birou pentru ocuparea fortei de munca
La Săcălaz a avut loc în această săptămână inaugurarea biroului de informare din cadrul proiectului “Progres Rur@l – Acţiuni de promovare a sustenabilităţii în mediul rural prin dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă” derulat în parteneriat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany şi Unitatea Administrativ Teritorială Săcălaz. Biroul se află pe str. Liliacului, nr.14, Săcălaz, sediul de implementare a proiectului.

“La sediul acestui birou se pot obţine informaţii despre proiect, ţăranii se pot informa despre posibilităţile de calificare, vor avea loc cursuri, consilieri individuale sau orientări profesionale. Recrutarea va începe într-o lună şi vizează 373 persoane: 320 ţărani sau persoane care se gospodăresc singure, din agricultură, şi 50 de manageri locali. Noi îi informăm despre proiect, apoi îi recrutăm”, a precizat Codruţa Darida, director al Fundaţiei Bethany Timişoara.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară 5 – „Promovarea măsurilor active de ocupare”. Valoarea totală a proiectului este de 2.094.652,00 lei, din care valoarea contribuţiei FSE este de 1.634.492,86 lei, valoarea contribuţiei de la bugetul naţional este de 267.407,14 lei, iar contribuţia proprie a Fundatiei Serviciilor Sociale Bethany este de 28000 lei iar contributia proprie a Unitatii Administrative Teritoriale a comunei Sacalaz este de 16000 lei. Scopul proiectului este asigurarea sustenabilităţii pe termen lung în mediul rural ( în comuna Săcălaz şi satele aparţinătoare) din judeţul Timiş, prin îmbunătăţirea calităţii resurselor umane, creşterea oportunităţilor de ocupare în sectoare non-agricole şi crearea conditiilor pentru dezvoltarea intreprinderilor profitabile non-agricole si promovarea culturii antreprenoriale in rindul locuitorilor din mediul rural.

Beneficiarii proiectului vor fi persoane ocupate în agricultura de subzistenţă din comuna Sacalaz şi satele aparţinătoare, precum si manageri /administratori din mediul rural. Prin intermediul biroului de informare, beneficiarii se pot înscrie în cadrul proiectului pentru a participa la: cursurile de calificare/recalificare profesională în meseriile de bucătar, ospătar, croitor, manichiurista, lucrător comercial, agent paza şi alte specializari în funcţie de cerintele actuale; cursuri de calculatoare; cursuri privind formarea de competente antreprenoriale. De asemenea, prin biroul de informare beneficiarii pot obţine informaţii cu privire la locurile de munca disponibile, accesarea de microcredite, identificarea şi menţinerea unui loc de munca, asistenţă pentru începerea unei activităţi independente, activităţi de tip job-club. Durata de desfăşurare a proiectului este de 24 de luni, începând de la 1 decembrie 2011 până la 30 noiembrie 2013.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase