Reprezentanții primăriei se laudă cu „prima nouă investiție (…) în infrastructura de mobilitate care demarează în acest an”. De lucrări se va ocupa asocierea formată din Freyrom S.A., Procons Group S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Integrated Road Solutions S.R.L, care a câștigat licitația cu o ofertă de 49,06 milioane de lei, fără TVA (adică 58,4 milioane de lei sau 11,7 milioane de euro, cu TVA).
Durata este de 18 luni, din care primele 6 luni sunt alocate pentru proiectare.
Lucrările din zona Freidorf ar trebui să ducă la „îmbunătățirea substanțială” a conexiunii cu zona Polonă, zona industrială și cu localitățile limitrofe. Pasajul de la fosta fabrică de zahăr, construit în 1982, se află într-o stare avansată de degradare, motiv pentru care reconstrucția a fost varianta aleasă.
„Investiția municipalității presupune demolarea integrală a pasajului actual și construirea unui nou pasaj, de la zero. Acesta va avea trei rampe, carosabil reconfigurat, trotuare și piste sigure pentru bicicliști. Totodată, infrastructura noului pasaj a fost gândită astfel încât să nu fie exclus un viitor traseu de tramvaie spre Freidorf. În plus, investiția vizează înlocuirea și modernizarea rețelelor de gaz, apă, canalizare, iluminat public, precum și amenajarea unor spații verzi”, precizează reprezentanții primăriei.
Vă amintim, partea birocratică a investiției a fost începută în mai 2021, când, pentru partea de DALI, primăria a încheiat un contract de aproape 120.000 de lei, TVA inclus. Licitația pentru proiectare (proiect tehnic) și execuție ar fi trebuit lansată, potrivit promisiunilor de atunci, imediat după realizarea acelui document, pentru care firma Bridge Consult din București a avut un termen de patru luni.
Până la urmă, procedura a fost lansată însă de abia în august 2024. Termenul de depunere al ofertelor era la mijlocul lunii octombrie 2024, până atunci înscriindu-se trei ofertanți.
Trimite articolul
XLUCRARILE INCEP LA TOAMNA CA MAI TREBUIE SA FACA PROIECTAREA:))
-
Normal. Doar n-o sa lucreze pe vreme buna! Cum sa demolezi fara studii si proiecte. Ca n-au proiectul dupa care a fost construit pt ca l-au construit hotii, noaptea, pe furis. Si proiectarea demolarii … dureaza.
Daca nu au o solutie alternativa pe durata lucrarilor, va fi ceva horror traficul… SI SINCER AM MARI DUBII CA AU GANDIT ceva sa nu faca blocaje… Poate trebuia asfaltat pe langa pasaj, peste liniile de tren ca si asa nu e vreun mare flux de trafic feroviar acolo… Chiar ma gandesc cu groaza ce va fi acolo… o sa ajungem mai rapid prin sacalaz traversand orasul…
Sper ca se face totul cu 2 benzi pe zens. Pe viitor trebuie latit si drumul macar pana la intrarea in Utvin. Deja e nebunie la orele de varf si o sa fie tot mai rau pe cum se dezvolta zona.
Unde putem vedea un proiect?
Ar fi bine sa il inceapa dupa ce e gata centura spre Timisoara vest in continuare….altfel va fi horror