Turcii de la Bozankaya, producătorul de mijloace de transport în comun, continuă livrările către România „într-un ritm accelerat”, spun reprezentanții companiei.
Cu Primăria Timișoara, producătorul are un contract pentru 33 de troleibuze – „vehicule moderne, complet electrice, concepute pentru a reduce emisiile și a crește confortul pasagerilor”. A livrat, până în prezent, toate cele opt troleibuze de 12 metri și două dintre cele 25 de troleibuze articulate de 18 metri prevăzute. Restul vor ajunge în oraș până la finalul anului 2025.
În urmă cu o săptămână, viceprimarul Ruben Lațcău anunța că noile mijloace de transport în comun vor ieși pe traseu din noiembrie. Cea mai exactă aproximare pe care o pot face în prezent reprezentanții primăriei este „mijlocul lunii”.
Vă amintim, contractul cu turcii de la Bozankaya, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost semnat în luna septembrie 2024, la o valoare de aproape 100 de milioane de lei, fără TVA. Primul troleibuz scurt a ajuns la Timișoara la începutul lunii iunie și a fost, în toată această perioadă, supus probelor pentru omologare.
„Una dintre cele mai dinamice piețe din Europa”
Producătorul turc are și alte două contracte în România, ambele la Iași: un contract pentru 16 tramvaie cu cinci module, care sunt deja în circulație, și unul pentru 18 tramvaie cu trei module, dintre care au fost livrate până acum șapte.
„România este una dintre cele mai dinamice piețe din Europa în domeniul transportului electric. Colaborările noastre cu municipalitățile din Timișoara și Iași reflectă viziunea Bozankaya de a sprijini orașele europene în tranziția către un transport public curat, eficient și modern. (…)
Aceste proiecte sunt pași esențiali pentru îmbunătățirea calității vieții urbane și pentru construirea unui viitor mai verde pentru generațiile următoare. România demonstrează că mobilitatea sustenabilă nu mai este un obiectiv, ci o realitate. Suntem mândri să contribuim la transformarea orașelor europene prin sistemele noastre de transport public prietenoase cu mediul”, a declarat Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație Bozankaya.
Vă amintim, aceeași Bozankaya a furnizat Timișoarei și 40 de tramvaie de ultimă generație, echipate cu baterii care permit o autonomie de până la 70 de kilometri. Aceeași firmă este singura înscrisă la licitația pentru încă 10 tramvaie noi, dar mai scurte, care să poată circula și pe linia 7.
Trimite articolul
XPrimaria a auzit de ROCAR? Sau Roman? N-au dat spga ca turcii?
-
Rocar si Roman nu mai exista.
Nici macar Arad nu are dreptul sa cumpere direct tramvaie fabricate in oras. In UE trebuie facuta licitatie. Dar nimeni nu te opreste sa pui in caietul de sarcini specificatiile unui fabricant pe care il doresti.
@cris: ai auzit ca alea nu mai produc de 20 de ani? Ce spaga sa dea? Turcii nu au dat nicio spaga pentru ca nu e rromulae, ciuhandu, simion, sosoaca, anomalia sau georgescu!
-
dap, m-ai convins, cand o sa vreau sa fiu vai de capul meu, userist ma fac, vad ca sunteti foarte argumentati, intelectuali si civilizati. Acuma du-te si ia-ti pufuletzii de la sediu.
-
Pentru a te face usr-ist e nevoie sa ai ceva in cap, adica sa poti gandi. Cum la tine neronii e Marfa inexistenta, fa-te sugeranist. Ti se potriveste mai bine.
-
dap, au pufuletzi si pentru tine, dar grabeste-te sa nu-i ia alt userist la fel de “destept” ca tine.
-
-