Proiectantul câștigător al licitației este compania INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL. Contractul are o valoare de 16,07 milioane de lei, fără TVA (19,12 milioane de lei sau 3,84 milioane de euro, cu TVA), și o durată de 21 de luni.
„Construirea Drumului de Mare Viteză Caransebeș – Lugoj are ca obiective pricipale:
- reducerea timpului de călatorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Caransebeș și Lugoj,
- asigurarea unei conexiuni cu viitorul drum expres Craiova – Târgu Jiu și cu Centura Municipiului Târgu Jiu,
- îmbunatățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier,
- reducerea numărului de accidente și îmbunatățirea parametrilor de confort în traficul rutier”, transmit reprezentanții CNAIR.

foto: CNAIR
Vă amintim, licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului de aproximativ 50 de kilometri a fost lansată în primăvară, însă a fost contestată, motiv pentru întârzierea de la semnarea contractului. Fuseseră depuse șapte oferte.
Aceasta este a doua încercare de atribuire a contractului, după o anulare a primei proceduri. Proiectantul desemnat atunci nu a mai transmis documentele necesare semnării contractului.

foto: CNAIR
Parte a controversatei „Autostrăzi a Sudului”
Drumul de mare viteză Caransebeș – Lugoj este, de fapt, ultimul lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, cunoscut și ca „Autostrada Sudului”. În 2021, se încercase atribuirea contractului pentru faza de studiu de fezabilitate într-o singură procedură.
După venirea lui Sorin Grindeanu, însă, procedura a fost împărțită în patru, una separată pentru fiecare lot: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), Domașnea – Caransebeș (45 km) și Caransebeș – Lugoj (50 km).
Licitațiile pentru cele patru „loturi” au fost lansate separat, în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. Au fost contestate toate cele patru proceduri, iar primul contract a fost semnat de abia pe 9 iunie 2023, pentru lotul 1.
Trimite articolul
X“După venirea lui Sorin Grindeanu, însă, procedura a fost împărțită în patru, una separată pentru fiecare lot”. Corect, după ce a scris cartea, și-a adus aminte că de la patru contracte parandaratul e mai mare decât de la unul singur.
-
E dovedit ca se construieste mai repede cu 4 firme pe un drum fata de 1 singura firma