tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Reorganizarea „pe austeritate” a Primăriei Timișoara a fost dezbătută public. Întrebările și nemulțumirile angajaților

Reorganizarea „pe austeritate” a Primăriei Timișoara a fost dezbătută public. Întrebările și nemulțumirile angajaților

De Cristian Mîrț
la 21 August 2025 16:01 Reactualizat la: 22 August 2025 14:03
2 Comentarii

Reorganizarea „pe austeritate” a Primăriei Timișoara a fost dezbătută public. Întrebările și nemulțumirile angajaților

foto: arhivă
21 August 2025 16:01 Reactualizat la: 22 August 2025 14:03
Primăria Timișoara vrea să aprobe o organigramă prin care să desființeze 43 de posturi, dintre care 32 sunt ocupate. În cadrul dezbaterii organizate pe tema inițiativei, au participat doar reprezentanții celor două sindicate din primărie. Unul a venit cu întrebări, celălalt cu critici și nemulțumiri.
Scris de Cristian Mîrț - Primăria Timișoara vrea să aprobe o organigramă prin care să desființeze 43 de posturi, dintre care 32 sunt ocupate. În cadrul dezbaterii organizate pe tema inițiativei, au participat doar reprezentanții celor două sindicate din primărie. Unul a venit cu întrebări, celălalt cu critici și nemulțumiri.

Trimite articolul

X

Dezbaterea a fost organizată online, pe platforma Zoom, joi, de la ora 12. Întâlnirea virtuală a început cu două monologuri: unul al viceprimăriței Paula Romocean, celălalt – al Monicăi Pfeifer, directoarea executivă a Direcției Management Intern.

„Reorganizarea pe care o propunem astăzi este în linie cu reforma națională. Toate administrațiile locale au obligația de a reduce cheltuielile. Noi vom avea o reducere anuală de peste 7 milioane de lei.
Această reorganizare nu este o măsură izolată, reorganizarea face parte a unui dintr-un pachet mai amplu de măsuri necesare pentru echilibrarea bugetului, care mai include reducerea plafonului maxim pentru sporurile acordate pentru proiecte europene, acordarea indemnizației de hrană în funcție de nivelul salariului net, precum și desființarea unor structuri care nu au avut rezultate, cum ar fi centru regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul automotive – CERC, care a fost desființat luna trecută.

Acest proces de reorganizare are la bază analiza tuturor structurilor care evidențiat, pe de o parte, suportă un volum de muncă peste capacitate, iar, pe de altă parte, compartimente unde activitatea poate fi susținută cu un număr mai redus de angajați, fără a avea un impact negativ asupra serviciilor oferite timișorenilor”, a declarat Romocean.

Monica Pfeifer a vorbit mai mult tehnic, timp de vreo 20 de minute. Pe scurt, aceasta a explicat că reducerile bugetare de 7,3 milioane de lei anual provin din trei surse. Cea mai mare parte, de 4,04 milioane de lei ar proveni din reducerea propriu-zisă a posturilor, la care se adaugă încă 1,57 de milioane de lei economisiți prin transformarea altor posturi. Prin măsurile de austeritate din OUG 36 și Legea 141 din 2025, s-ar mai economisi încă 1,8 de lei.

Ca de obicei, reprezentatul sindicatului versus reprezentatul primarului

Doar două persoane au luat cuvântul în cadrul dezbaterii, reprezentanții celor două sindicate din primărie: Anca Baderca, din partea Sindicatului UAT Timișoara, și Tiberiu Negrei, conducătorul Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Timișoara. Prima organizație este una care de la înființare a fost mai degrabă de partea executivului, în timp ce cealaltă a contestat mai multe decizii ale administrației Fritz, anulând inclusiv primele două organigrame ale acesteia.

foto: captură de ecran

În timp ce Baderca a pus o serie de întrebări legate de eventualele concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de către funcționarii care vor fi dați afară după reorganizate, transformarea unor posturi și salarii afectate, Negrei a venit cu critici dure. Ca de obicei, a punctat lipsa primarului Dominic Fritz și prezența, în schimb, doar a unui reprezentant al acestuia, în persoana viceprimăriței Romocean, și faptul că sindicatul său nu a fost invitat la consultări.

„Este un paradox: la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara s-au organizat foarte multe concursuri la sfârșitul anului trecut și anul ăsta. Oamenii se întreabă cum e posibil – zeci de concursuri! – că dumneavoastră ați angajat personal și acum să se vină cu disponibilizările. (…)

La dezbaterea din 27.03, referitoare la proiectul cu aprobarea bugetului local al municipiului Timișoara (…) v-am pus întrebarea – am insistat de mai multe ori, domnul Lațcău a refuzat să răspundă – de ce diminuați dumneavoastră cheltuieli de personal cu 42 de milioane, la vremea respectivă. A fost o reducere foarte, foarte mare, nemotivată. Știți că trebuia motivată la acel proiect de hotărâre. Noi am făcut și o plângere prealabilă la hotărârea ulterioară aprobată dumneavoastră.

Uitați cum se leagă lucrurile, am și anticipat atunci că dumneavoastră veți veni ulterior cu o organigramă și o să spuneți că trebuie să vă încadrați în anvelopa bugetară. Lăsați reformele pe care le fac alții, că la Timișoara reformele dumneavoastră sunt așa cum bate vântul”, a spus Negrei.

Negrei a mai spus că primăria se grăbește cu noua organigramă, din moment ce de abia săptămâna viitoare guvernul Bolojan își va asuma răspunderea pentru reformele din pachetul 2, iar până atunci pot apărea „surprize”.

Liderul de sindicat a avut, însă, și critici mai apropiate de fondul reorganizării printre care „adâncirea crizei resursei umane din Primăria Timișoara”, creșterea presiunii asupra angajaților, păstrarea unor posturi vacante și prelungirea semnificativă a timpilor de soluționare a cererilor cetățenilor.

Per total, Negrei a spus că proiectul are „multe minusuri”. Astfel, a lăsat de înțeles că sindicatul său va ataca și noua organigramă în instanță, cum a făcut cu toate celelalte patru aprobate în timpul administrației Fritz.

Ca răspuns, Paula Romocean a spus că nu există nicio criză de personal în primărie și a făcut o paralelă cu mediul privat, „lumea reală” – după cum a spus viceprimărița.

„Nu știu despre ce criză a resursei umane vorbiți, domnule Negrei. Măsurile pe care vom urma să le luăm în urma aprobării acestei noi organigrame sunt luate în așa fel încât cetățenii să nu simtă reducerea numărului de personal. De asta lucrăm de la începutul mandatului pentru digitalizarea instituției, pentru modificarea procedurilor, pentru eficientizarea procedurilor.

Posturile vacante pot fi ocupate de persoanele care sunt dispuse și au pregătirea necesară de a se adapta unui nou job, pentru că e vorba și despre asta. Unii dintre noi ne-am obișnuit să stăm în același loc toată viața.

Cât despre presiune, domnule Negrei, vă informăm că suntem în România, într-o țară în plină criză economică, unde presiunea o duce toată lumea. Nu aș vrea să vă povestesc ce presiune este în mediul privat. Cu presiunea va trebui să ne obișnuim în perioada următoare să lucrăm toți, să ne facem treaba cât mai bine și să sperăm că presiunea o să treacă”, a răspuns Romocean.

Vă amintim, în urmă cu două săptămâni, primarul Dominic Fritz a anunțat că, pentru a reduce cheltuielile, primăria va desființa 43 de posturi, 32 dintre acestea fiind ocupate în prezent. Astfel, s-ar economisi peste 7 milioane de lei pe an. Per total, vor fi desființate patru posturi de conducere și 39 de execuție. În general, se renunță la consilierii superiori. Multe posturi vor fi trecute și pe nivelul de „debutant”, pentru că acestea presupun costuri mai mici.

Per total, potrivit propunerii făcute de executiv, după reducerea schemei, primăria va rămâne cu 494 de posturi. Proiectul de hotărâre privind noua organigramă poate fi consultat AICI.

Trimite articolul

X
Taguri:
austeritate ,
dezbatere ,
organigrama primaria timisoara ,
tiberiu negrei
2 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dan A. says:
    August 21, 2025 at 7:15 pm

    Cati bani face sindicatul condus de Negrei din inchirierea celor 10 apartamente de lux cumparate in 2021 la Mamaia? Banii ar putea fi folositi pentru “eliberarea presiunii” puse pe membrii ai acestui sindicat (cam 10% din PMT). Informatii valabile pe sinditim.ro

    Reply
  2. Yoli says:
    August 22, 2025 at 8:48 am

    Doar 32 de oportunisti de la alte partide aveti in primarie…..cred ca este o greseala ….mai cautati ,ceilalti sant doar avertizati pentru moment….????

    Reply
  3. Cele mai citite știri

    1
    Primăria Timișoara caută, din nou, constructor pentru hala de mentenanță a tramvaielor noi. Primul a făcut doar proiectarea
    2
    Cei mai buni cățărători din România se întrec la Timișoara, în etapa a doua a Cupei României la Bouldering
    3
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    4
    Compozitorul Horia Moculescu a murit la 88 de ani
    5
    FOTO. Muntele Tianzi – peisajul care a inspirat lumea din „Avatar”
    6
    Alimentele alergene, introduse cât mai devreme, pot preveni alergiile la copii
    7
    Ziua Mondială a Cancerului de Col Uterin: România rămâne pe primul loc în UE, avertizează medicii timișoreni
    8
    Peste 400 de șoferi amendați în weekend pe drumurile din Timiș
    9
    „TRUCK & BUS” ajunge în Timiș: polițiștii desfășoară controale pentru a preveni accidentele
    10
    Papa Leon al XIV-lea, un cinefil cu har. Topul său de filme inspirate de iubire și speranță

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 17 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Excelență, internaționalizare și parteneriate strategice. CCIA Timiș, un an de referință pentru mediul de afaceri

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici