Dezbaterea a fost organizată online, pe platforma Zoom, joi, de la ora 12. Întâlnirea virtuală a început cu două monologuri: unul al viceprimăriței Paula Romocean, celălalt – al Monicăi Pfeifer, directoarea executivă a Direcției Management Intern.
„Reorganizarea pe care o propunem astăzi este în linie cu reforma națională. Toate administrațiile locale au obligația de a reduce cheltuielile. Noi vom avea o reducere anuală de peste 7 milioane de lei.
Această reorganizare nu este o măsură izolată, reorganizarea face parte a unui dintr-un pachet mai amplu de măsuri necesare pentru echilibrarea bugetului, care mai include reducerea plafonului maxim pentru sporurile acordate pentru proiecte europene, acordarea indemnizației de hrană în funcție de nivelul salariului net, precum și desființarea unor structuri care nu au avut rezultate, cum ar fi centru regional de competențe și dezvoltare a furnizorilor în sectorul automotive – CERC, care a fost desființat luna trecută.Acest proces de reorganizare are la bază analiza tuturor structurilor care evidențiat, pe de o parte, suportă un volum de muncă peste capacitate, iar, pe de altă parte, compartimente unde activitatea poate fi susținută cu un număr mai redus de angajați, fără a avea un impact negativ asupra serviciilor oferite timișorenilor”, a declarat Romocean.
Monica Pfeifer a vorbit mai mult tehnic, timp de vreo 20 de minute. Pe scurt, aceasta a explicat că reducerile bugetare de 7,3 milioane de lei anual provin din trei surse. Cea mai mare parte, de 4,04 milioane de lei ar proveni din reducerea propriu-zisă a posturilor, la care se adaugă încă 1,57 de milioane de lei economisiți prin transformarea altor posturi. Prin măsurile de austeritate din OUG 36 și Legea 141 din 2025, s-ar mai economisi încă 1,8 de lei.
Ca de obicei, reprezentatul sindicatului versus reprezentatul primarului
Doar două persoane au luat cuvântul în cadrul dezbaterii, reprezentanții celor două sindicate din primărie: Anca Baderca, din partea Sindicatului UAT Timișoara, și Tiberiu Negrei, conducătorul Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Timișoara. Prima organizație este una care de la înființare a fost mai degrabă de partea executivului, în timp ce cealaltă a contestat mai multe decizii ale administrației Fritz, anulând inclusiv primele două organigrame ale acesteia.

foto: captură de ecran
În timp ce Baderca a pus o serie de întrebări legate de eventualele concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de către funcționarii care vor fi dați afară după reorganizate, transformarea unor posturi și salarii afectate, Negrei a venit cu critici dure. Ca de obicei, a punctat lipsa primarului Dominic Fritz și prezența, în schimb, doar a unui reprezentant al acestuia, în persoana viceprimăriței Romocean, și faptul că sindicatul său nu a fost invitat la consultări.
„Este un paradox: la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara s-au organizat foarte multe concursuri la sfârșitul anului trecut și anul ăsta. Oamenii se întreabă cum e posibil – zeci de concursuri! – că dumneavoastră ați angajat personal și acum să se vină cu disponibilizările. (…)
La dezbaterea din 27.03, referitoare la proiectul cu aprobarea bugetului local al municipiului Timișoara (…) v-am pus întrebarea – am insistat de mai multe ori, domnul Lațcău a refuzat să răspundă – de ce diminuați dumneavoastră cheltuieli de personal cu 42 de milioane, la vremea respectivă. A fost o reducere foarte, foarte mare, nemotivată. Știți că trebuia motivată la acel proiect de hotărâre. Noi am făcut și o plângere prealabilă la hotărârea ulterioară aprobată dumneavoastră.
Uitați cum se leagă lucrurile, am și anticipat atunci că dumneavoastră veți veni ulterior cu o organigramă și o să spuneți că trebuie să vă încadrați în anvelopa bugetară. Lăsați reformele pe care le fac alții, că la Timișoara reformele dumneavoastră sunt așa cum bate vântul”, a spus Negrei.
Negrei a mai spus că primăria se grăbește cu noua organigramă, din moment ce de abia săptămâna viitoare guvernul Bolojan își va asuma răspunderea pentru reformele din pachetul 2, iar până atunci pot apărea „surprize”.
Liderul de sindicat a avut, însă, și critici mai apropiate de fondul reorganizării printre care „adâncirea crizei resursei umane din Primăria Timișoara”, creșterea presiunii asupra angajaților, păstrarea unor posturi vacante și prelungirea semnificativă a timpilor de soluționare a cererilor cetățenilor.
Per total, Negrei a spus că proiectul are „multe minusuri”. Astfel, a lăsat de înțeles că sindicatul său va ataca și noua organigramă în instanță, cum a făcut cu toate celelalte patru aprobate în timpul administrației Fritz.
Ca răspuns, Paula Romocean a spus că nu există nicio criză de personal în primărie și a făcut o paralelă cu mediul privat, „lumea reală” – după cum a spus viceprimărița.
„Nu știu despre ce criză a resursei umane vorbiți, domnule Negrei. Măsurile pe care vom urma să le luăm în urma aprobării acestei noi organigrame sunt luate în așa fel încât cetățenii să nu simtă reducerea numărului de personal. De asta lucrăm de la începutul mandatului pentru digitalizarea instituției, pentru modificarea procedurilor, pentru eficientizarea procedurilor.
Posturile vacante pot fi ocupate de persoanele care sunt dispuse și au pregătirea necesară de a se adapta unui nou job, pentru că e vorba și despre asta. Unii dintre noi ne-am obișnuit să stăm în același loc toată viața.
Cât despre presiune, domnule Negrei, vă informăm că suntem în România, într-o țară în plină criză economică, unde presiunea o duce toată lumea. Nu aș vrea să vă povestesc ce presiune este în mediul privat. Cu presiunea va trebui să ne obișnuim în perioada următoare să lucrăm toți, să ne facem treaba cât mai bine și să sperăm că presiunea o să treacă”, a răspuns Romocean.
Vă amintim, în urmă cu două săptămâni, primarul Dominic Fritz a anunțat că, pentru a reduce cheltuielile, primăria va desființa 43 de posturi, 32 dintre acestea fiind ocupate în prezent. Astfel, s-ar economisi peste 7 milioane de lei pe an. Per total, vor fi desființate patru posturi de conducere și 39 de execuție. În general, se renunță la consilierii superiori. Multe posturi vor fi trecute și pe nivelul de „debutant”, pentru că acestea presupun costuri mai mici.
Per total, potrivit propunerii făcute de executiv, după reducerea schemei, primăria va rămâne cu 494 de posturi. Proiectul de hotărâre privind noua organigramă poate fi consultat AICI.
Trimite articolul
XCati bani face sindicatul condus de Negrei din inchirierea celor 10 apartamente de lux cumparate in 2021 la Mamaia? Banii ar putea fi folositi pentru “eliberarea presiunii” puse pe membrii ai acestui sindicat (cam 10% din PMT). Informatii valabile pe sinditim.ro
Doar 32 de oportunisti de la alte partide aveti in primarie…..cred ca este o greseala ….mai cautati ,ceilalti sant doar avertizati pentru moment….????