Lucrările la Pasarela Gelu-Crizantemelor sunt gata de mai bine de eu an, pe pasarelă se poate circula liber, însă primăria încă nu a făcut recepția, existând mai multe semne de întrebare cu privire la structură.
În mai, municipalitatea a cerut o expertiză tehnică independentă, iar acum aceasta este gata. Teoretic, concluzia ar fi că pasarela este sigură, dar mai este nevoie de o investigație.
„Pasarela Gelu – Crizantemelor poate fi utilizată în siguranță de către pietoni și bicicliști, nefiind identificate riscuri privind stabilitatea acesteia – este concluzia expertizei tehnice independente comandate de Primăria Municipiului Timișoara
Totodată, analiza de specialitate a semnalat necesitatea unor investigații suplimentare care presupun prelevarea de carote din interiorul uneia dintre pilele de beton ale construcției. Această intervenție va permite vizualizarea detaliilor de execuție ascunse și va furniza datele esențiale pentru stabilirea cu exactitate a pașilor tehnici necesari pentru remedierea eventualelor neconformități. Până la clarificarea tuturor aspectelor și remedierea completă a deficiențelor, Primăria Municipiului Timișoara nu va recepționa lucrarea”, transmit reprezentanții primăriei.
Licitație anulată, amânări de termen și refuzul recepției
Vă reamintim, vechea pasarelă, construită în 1949, prezenta degradări semnificative la structura de rezistență, și a fost demolată. Pe locul acesteia, a fost realizată una nouă cu o lățime variabilă între 5,40 m și 8,00 m, trasee pentru pietoni și bicicliști, precum și cu scuaruri în zona centrală. Noul pod este prevăzut și cu rampe de acces, dar și cu un parapet de protecție din oțel zincat și sistem de iluminat arhitectural. Investiția a avut o valoare de peste 12 milioane de lei (TVA inclus), bani asigurați de la bugetul local.
Despre demolarea și construirea unei noi pasarele „Gelu-Crizantemelor” s-a vorbit de mai mulți ani. În noiembrie 2021 a fost lansată o primă licitație pentru execuția lucrărilor, însă aceasta a fost până la urmă anulată pentru „abateri grave […] și erori/omisiuni în cadrul documentației tehnice”, deși au fost două firme interesate.
Până la urmă, procedura a fost reluată, iar contractul – unul în valoare de 12,2 milioane de lei (aproximativ 2,5 milioane de euro), TVA inclus – a fost semnat în martie 2023, cu societatea PAB România, care are doi subcontractanți: Instal Group și Elecon Plus SRL. Termenul de finalizare prevăzut era de șase luni.
Amplasamentul a fost predat pe 7 aprilie 2023, la începutul lui iulie a început demolarea, iar la finalul aceleiași luni și construirea propriu-zisă a noii pasarele. Lucrările au întârziat și, până la urmă, au fost agreate trei prelungiri ale înțelegerii, ultima până la 27 aprilie 2024. Lucrările nu s-au terminat nici în aprilie, iar pe 7 mai 2024 reprezentanții primăriei anunțau că nu vor da un nou termen, dar că lucrările vor fi gata „la finalul săptămânii viitoare”. În vară, deși cu recepția încă suspendată, pasarela era deschisă.
În ianuarie 2025, o femeie alunecase și se rănise traversând pasarela. De abia în luna mai, după ce anterior au cerut constructorului lucrări suplimentare, a fost cerută expertiza tehnică independentă.
Trimite articolul
XEu as zice sa se mai uite odata cine a facut expertiza tehnica. Daca nu stie unde, i-ar recomada spre exemplu punctele de sprijin de langa pista de biciclete (partea stanga a Begai – spre Crizantemelor).
Ma gandesc ca ceea ce o sa gaseasca ii va lua prin surprindere
M-as mira sa fie in regula picioru de sprijin din stanga unde de vad clar fisurile si si talpa de sprijin care este deplasata odata cu betonul de sub ea.
Lucrare facuta in bataie de joc, sub orice critica.