„La ora prânzului pe la 14,30, cu zero grade, afară. Doi pași a făcut (soția – n.r.) mea, pe panta de urcare și…după cinci ore la Urgențe, are mâna în gips, cu două fracturi, pentru șase săptămâni.
Podul este pavat cu gresie neaderentă și poleiul își face treaba mai ceva ca la patinoar. Da, regula este să-l facem să sughită pe primar… Dar ce ziceți, proiectantul asta a prevăzut, executantul a respectat, comisia de recepție a verificat? Nu știm, dar mare grijă!”, a scris soțul acesteia pe rețelele de socializare.
În cazul lucrărilor de la pasarelă, așa cum Tion a relatat în vară, recepția este și la acest moment suspendată, deși se circula pe ea și pietonal și cu bicicleta încă de atunci. Primăria nu este mulțumită de anumite aspecte, motiv pentru care a refuzat să facă recepția. În aceste condiții, reprezentanții municipalității susțin că ar fi de responsabilitatea constructorului să împrăștie material antiderapant.
Până la momentul redactării acestui articol, reprezentanții constructorului nu au putut fi contactați.
Repetate prelungiri de termen
Despre demolarea și construirea unei noi pasarele „Gelu-Crizantemelor” s-a vorbit de mai mulți ani. În noiembrie 2021 a fost lansată o primă licitație pentru execuția lucrărilor, însă aceasta a fost până la urmă anulată pentru „abateri grave […] și erori/omisiuni în cadrul documentației tehnice”, deși au fost două firme interesate.
Până la urmă, procedura a fost reluată, iar contractul – unul în valoare de 12,2 milioane de lei (aproximativ 2,5 milioane de euro), TVA inclus – a fost semnat în martie 2023, cu societatea PAB România, care are doi subcontractanți: Instal Group și Elecon Plus SRL. Termenul de finalizare prevăzut era de șase luni.
Amplasamentul a fost predat pe 7 aprilie 2023, la începutul lui iulie a început demolarea, iar la finalul aceleiași luni și construirea propriu-zisă a noii pasarele. Lucrările au întârziat și, până la urmă, au fost agreate trei prelungiri ale înțelegerii.
Primul termen, din contract, influențat de data de emitere a ordinului de începere, a fost 18 octombrie 2023. A urmat o primă prelungire, până la 30 noiembrie. Nici acest termen nu a putut fi respectat și a fost agreat un al treilea: 16 martie 2024. Pentru că era evident – după cum a atras atenția și consilera locală Roxana Iliescu – că lucrările aflate la 75% nu puteau fi gata în câteva zile, pe 11 martie a fost anunțat unul nou: 27 aprilie.
Lucrările nu s-au terminat nici în aprilie, iar pe 7 mai reprezentanții primăriei anunțau că nu vor da un nou termen, dar că lucrările vor fi gata „la finalul săptămânii viitoare”. În vară, deși cu recepția încă suspendată, pasarela era deschisă.
Trimite articolul
XAm trecut pe această pasarelă sâmbătă seara (pe la 21:00) când am fost la alergare.
Întradevăr, zona superioară de dale/gresie era pationoar.
Rampele de acces sunt din asfalt, erau umede, dar nu înghețate.
-
Si ai observat ca treptele se termina in sosea !!
dap, “revolutia bunei guvernari” loveste din nou…
toate astea se intâmplă că in PMT există două trei persoane care își bagă nasul în toate soluțiile tehnice, fără a avea habar de ceea ce vrbesc, partea proastă că proiectantul și constructorul în cazul de față nu au nicio acoperire pentru modificarea soluției tehnice.
ce gresie este in proiect?
orice pod pietonal sau rutier este predispus la polei pentru ca nu mai exista caldura pamantului si apa va ingheta la scaderea temperaturii.
(si) nereceptia pasarelei a contribuit la problemele financiare ale contructorului (a construit si mall-ul din calea sagului) si a intrat in insolventa
De ce asa secret cine e constructorul? Daca lucrarea este platita si nu corespunde unde sunt demersurile de corectare civile sau juridice? Cetatenii resimt atitudinea primariei nu numai ca lipsita de respect dar de-a dreptul dispretuitoare. Socot ca doamna accidentata ar trebui sa dea in judecata primaria. Oricum, rusine pt orasul nostru cu asa edili nepriceputi si risipitori cu banul public.
-
Nu este niciun secret cine este constructorul! Trebuie doar sa-ti misti intelectul catre pasarela si sa vezi pe panoul de identificare a investitiei cine este! Simplu ,nu? Dar de ce sa nu facem tam-tam degeaba?:))))))
-
Dar, pentru stiinta ta, iti voi spune cine este constructorul: asocierea PAB România – Instal Group – Elecon Plus SRL. Scrie si prin ziare.
-
Proiectantul – de la psd – e scutit, executantul – psd- sustit. In schimb e vina primarului ca isi face treaba! De impiedicata nu mai zicem nimic! Unii nici pe strada nu stiu sa mearga!
-
Dar oare e vina marilor specialisti din primarie sa tot vina cu solicitari de modificari de proiecte , modificari de aspect pur vizual sau “artistic ” cand ei habar nu au de proiectare si de constructii??? Daca proiectul initial a fost schimbat de multe ori la solicitarea ….beneficiarului, atunci cu ce mai sunt de vina ceilalti??? ca daca nu faceau modificarile nu se continuau lucrarile, nu isi luau banii, si tot la suspendarea receptiei se ajungea, dar cu mult mai mult circ. Apropo, multe intarzieri si prelungiri la termenele de executie apar din cauza unor astfel de solicitari din mers de modificari de solutii….
Parerea mea este ca oricate placaje antiderapante s-ar monta, stratul de gheata tot s-ar fi format, permitand alunecarea. Daca faceti atat de mult scandal la cum si ce s-a montat pe aceasta pasarela, de ce nu faceti urat si atunci cand se depune gheata pe carosabil (apropo de unu` care spunea pe aici ca “nu este TERRA care s-o incalzeasca” -pe ea, pasarela). Pentru a nu se forma gheata, la accesul in incinta multor cladiri se monteaza sub alei un sistem de incalzire. Insa aceasta pasarela nu este prevazuta cu asa ceva, ca multe alte pasarele! Acest domn, de la care ati primit “reclamatia” se ocupa cu drumetii prin tara. Inainte de a va scrie dvs. (redactiei) a facut mare tambalau pe internet (facocerbuc). Insa acolo nu prea a avut succes (n-au fost asa multi sustinatori – exceptie Terrianul, cu caldura de la TERRA), asa ca si-a propus sa faca tambalau aiurea si prin ziare. Asta e. Odata cu democratia, vine si privilegiul de a vorbi liber…si prostii (in principiu)!
Va salut!
E crapat asfaltul si e diferenta de nivel deja la inceperea podului,nu am incredere in rezistenta lui.O sa fie pericol in viitor.
-
Da, clar! Se vor lasa “chilotii pe glezne” de atata crapatura. Ziceti si voi ca unii de pe aici sunt “vanduti” primariei, numai asa…sa-si gaseasca si ei facturile si chitantele, ca de bani….uite-i ca nu-s! :)))))))
Cum sa nu te uiti pe unde calci? Gheață este peste tot prin oraș. Mâine o să-și dea cu capul într-o creangă și o să dea vina pe primărie ca nu a tuns copacii.
‘panta de urcare’ unii se vede ca au trecut prin scoala precum valiza prin gara. Daca sotul reclamant mai este si sofer este grav, nu a invatat nimic cand a facut scoala de soferi. Panta egal coborare iar rampa este urcare. Asta asa ca sa vorbim corect. Altfel el si sotia urcau pe o coborare :))