În prezent, la Pasajul Solventul se desfășoară lucrări la drumul de legătură peste pasaj, între străzile Cassian Munteanu și Barierei. Vor fi finalizate în următoare perioadă și rampele de pe Calea Bogdăneștilor și strada Gării și canalizația tehnică aferentă pasajului. În paralel, se montează și stâlpii pentru linia de contact tramvaie.
Betonarea și asfaltarea drumului sunt programate la mijlocul acestei luni, după finalizarea lucrărilor de armare a structurii.
„Tragem tare ca până la sfârșitul anului să deschidem pasajul Solventul pentru pietoni, bicicliști și șoferi. Dezvoltarea zonei va continua. Am câștigat deja finanțarea pentru viitorul pod de la Solventul și avem în evaluare o linie nouă de tramvai care va face legătura între Solventul și Gară”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Istoricul investiției la care se lucrează de aproape patru ani
Vă amintim, Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă.
Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), o parte a firmelor și persoanelor responsabile fiind între timp schimbate.

Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvara următoare, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025.
Din decembrie până în martie s-a desfășurat și cea mai importantă etapă: cea de împingere a chesonului. În aprilie, se evacuau ultimii metri cubi de pământ din interiorul pasajului se asfaltau drumurile de acces pentru locuitorii din zonă. În mai, lucrările erau la 75%.
Trimite articolul
XAnul 2035 pasajul solventul 89%, 2045 91%…
-
Aceasta intarziere nu e insa motiv sa nu se laude Fritz pe retelele sociale si naivii sa-l aplaude…
Genial !
Pasajul nu va duce niciunde…
Ce i-a impiedicat sa inceapa simultan si podul urmator?
-
@ceasca: Se decongestioneaza traficul de pe Circumvalatiunii si strazile adiacente, tantalau mondial!
-
Spre unde?
-
Spre gară, par exemplu !!!!
-
-
-
Chia si fara pod pasajul tot are o utilitate, locuitorii din Ronat pot iesi direct in str Garii si apoi spre sud fara sa mai ocoleasca pe la Jiul. Bun, noul pod ar elimina nevoia de a ocoli pe la podul muncii, dar tot e ceva.
In plus, chiar si fara noul pod, e posibila o legatura cu tramvaiul prin pasaj si strada Garii, daca se construieste 1,5 km de linie de tramvai intre Bogdanestilor si gara.
Multumim Lae Robu! Cu Fritz, orasul arata penibil, murdar, plin de gongi si mizerabil.
-
cred ca la tine in casa sunt gongi e murdar…nu poti sa spui ca orasul arata murdar sau rau, numai daca esti rau intentionat
-
dap, arata bine doar daca esti userist si vezi orasul doar in postarile lui Fritz pe Fb…
-
Ești penibil, stimate homo sovieticus
-
dap,dap !!!
-
Penibil + infantil. Reteta pentru un idiot util
-
-
Iesi afara din casa …lasa calculatorul sa se raceasca. Ai update 2.0 (neuroni)?
-
multumim LAE…intr-o tara civilizata scoti circulatia afara din oras…si faci “porti” de intrare in diversele zone din oras. pe centura se circula mai repede…nu sunt semafoare. dar TU ai ales calea cea mai paguboasa…ca deobicei
asa se intampla in tarile civilizate cu primari capabili
Ai facu centura cu o singura banda…acum v-ati trezit ca sunt necesare doua benzi pe sens
daca scoateai circulatia in afara orasului nu mai era nevoie de pod peste bega si..mai ales nu ar fi fost nevoie sa exprpriati casele oamenilor pe unde va trece soseau care de pe podul neconstruit inca…asa ca Tu, marele LAE ai dat, cadeobicei in toot ce ai facu …” o palma la…kakao”…
Si cum intra masinile in pasaj ca bucla traimvailui 5 blocheaza accesul…? Sau iar pauza tramvaie si inapoi la autobuze pana se face alta bucla provizorie…in alta parte? Au mai uitat o data de bucla…si nu au mers tramvaile din ianuarie pana in iunie desi lucrarile erau terminate…Poate de data asta se gandeste cineva din timp si evita astfel de blocaje stupide. Asta daca nu e la Bucale ocupat cu trebile tarii…
-
Nu e și la gară o buclă ? Care e problema să fie și aici una ? (Cel puțin pina se face linia spre gara/dimbovita)
trage Fritz tare …buna asta…pe la antena 3 cred ca trage
Oricum pasajul nu duce niciunde ca nu e pod, si chiar daca ar fi strada in care va da e amarata cu 2 benzi, trebuie refacuta si aia
Nu mai zic ca si strada Dambovita pe la ociko ar trebui largita, mutat tramvaiul pe mijlocc…da ruby cu tantalaul de primar nu stiu din astea ei inchid bulevarde si fac sotroane pe asfalt in we, asta e nivelul