Primarul Dominic Fritz se laudă pe Facebook cu noile automăturători ale societății municipale SaluT, firma care se ocupă de salubrizarea Timișoarei din această primăvară.
„Noutăți la SaluT, compania de salubrizare a orașului pe care am înființat-o anul acesta. Au sosit noi utilaje mari, potrivite pentru curățenia bulevardelor. Luna trecută testam mașinile mici de salubrizare, care deja sunt folosite pe străduțele înguste din cartiere.
În paralel, SaluT are în derulare o licitație de 9 milioane de euro pentru noi dotări – de la automăturători mari și mici, până la autobasculante și autoutilitare.
Bagheta magică e munca de zi cu zi. Mai e mult de făcut, dar rezultatele încep să se vadă”, a scris primarul pe rețelele de socializare.
În prezent, potrivit reprezentanților primăriei, societatea dispune de 6 automăturătoare mari – printre care cele primite recent –, 5 automăturătoare mici și 5 autoutilitare pentru colectarea sacilor din coșuri. În aprilie, avea doar două măturători mari, trei cisterne de spălat, patru autoutilitare și trei aspiratoare urbane.
SaluT a închiriat utilajele din mai multe surse. De exemplu, pentru închirierea unei „măturătoare stradală Cap Tractor Mercedes Atego” timp de un an, SaluT îi plătește firmei RER ECOLOGIC GROUP SRL 85.200 de lei, iar pentru o „măturătoare stradală marca Ford Trucks model 1833 DC” – 316.000 de lei firmei AIC RENT SRL. Pentru două „măturătoare electrice Boschung Urban Sweeper”, firma DMV AVIATECH primește 516.000 de lei pe an, iar pentru o automăturătoare și trei autostropitori – RETIM ia 539.316 de lei de la noua firmă a primăriei.
foto: Facebook/Dominic Fritz
Licitația pentru achiziție, contestată
SaluT lansase la finalul lunii iulie și o licitație cu o valoare estimată de 7 milioane de euro, cu TVA, pentru achiziția mai multor măturători, utilaje de spălat, stropit și deszăpezit și accesorii. Ofertele trebuiau depuse până pe 11 august, însă termenul va fi prelungit cel puțin până în octombrie.
Asta pentru că un agent economic, cu trei zile înainte de termenul de depunere, a depus o contestație. Dosarul încă se află pe rolul Comisiei Naționale de Soluționare a Contestațiilor.
„Majoritatea cerinţelor tehnice sunt restrictive şi permit participarea în mod real a unui singur ofertant, respectiv ofertarea unui singur produs, iar pentru eventuala remediere a specificațiilor tehnice actuale, s-ar impune modificarea în tot a cerinţelor tehnice ale documentaţiei”, se arată în contestația depusă de firma GRADINARIU IMPORT EXPORT SRL.
Vă amintim, licitația este împărțită în trei loturi:
• Primul include opt măturători stradale cu capacitate de 6 mc, două măturători stradale cu capacitate de 5 mc și șase măturători stradale multifuncţionale cu capacitate de 1.5 mc;
• Pe lotul 2 sunt incluse 10 utilaje multifuncţionale cu accesorii (cinci cisterne cu dispozitive de spălat şi stropit, zece sărăriţe și zece pluguri de zăpadă);
• Pe ultimul lot sunt incluse doar opt autoutilitare.
SaluT și-a început activitatea în martie
Vă reamintim, contractul încheiat cu Brantner de fosta administrație a expirat, teoretic, în toamna anului 2023, dar a fost semnat unul provizoriu cu același operator, valabil până la mijlocul lunii martie 2025, timp în care primăria ar fi trebuit să finalizeze licitația pentru desemnarea unuia nou. Ulterior, municipalitatea a anunțat că dorește să preia serviciul pe cont propriu pentru că nu a găsit firmă care să îndeplinească toate cerințele pe care le-a avut în cadrul licitației organizate anul trecut.
În primă fază, conducerea primăriei a vrut să înființeze o nouă firmă prin intermediul Societății de Drumuri Municipale (SDM). Pe 17 ianuarie 2025, consilierii locali au votat primul pas necesar atribuirii, dar din cauza unor probleme sesizate de Dan Diaconu și Roxana Iliescu, nici două săptămâni mai târziu, pe 28 ianuarie, a venit o nouă hotărâre de consiliu local, de înființare a firmei SALUBRIZARE TIMIȘOARA SRL, care să fie în directa subordonare a Consiliului Local Timișoara.
Pe 11 februarie a fost votată și organigrama noii societății: una cu 251 de posturi, dintre care 204 pentru angajați care să se ocupe propriu-zis de salubrizarea stradală și deszăpezirea orașului. O lună mai târziu, au fost aprobate și tarifele pe care i le va achita primăria propriei societăți. Pe 14 martie, SaluT a și intrat pe teren.
În primele două luni de activitate, primăria a plătit pentru salubrizarea stradală aproximativ la fel de mult ca în aceeași perioadă a anului trecut, dar a primit mai puțin, suprafețele acoperite fiind sensibil mai mici. Diferența a fost la măturat mecanizat, tocmai din cauza numărului mic de utilaje de care dispunea SaluT.
Trimite articolul
XOare pe cine imbogatim???? un Ford Trucks model 1833 DC costa 95.000 Euro (2019-2020) care se poate lua in leasing cu aprox 2000 Euro pe luna deci aproximativ 24k/ an…dar este mai rentabil sa dam 65k/an sa il folosim (60% din valoare/an) 🤣🤣🤣🤣 Trist ca lumea in general nu intelege sumele 🤣🤣🤣