tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

De Cristian Mîrț
la 24 September 2025 12:47
12 Comentarii

Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

foto: arhivă
24 September 2025 12:47
Pasarela Îndrăgostiților – cunoscută de timișoreni și ca „podul cu lacăte” – stă închisă încă de acum doi ani și jumătate. Useriștii dau vina pe deciziile „subiective” ale Direcției Județene de Cultură (DJC) Timiș. Invers, și conducerea direcției spune că primărie refuză să modifice proiectul după observațiile făcute.
Scris de Cristian Mîrț - Pasarela Îndrăgostiților – cunoscută de timișoreni și ca „podul cu lacăte” – stă închisă încă de acum doi ani și jumătate. Useriștii dau vina pe deciziile „subiective” ale Direcției Județene de Cultură (DJC) Timiș. Invers, și conducerea direcției spune că primărie refuză să modifice proiectul după observațiile făcute.

Trimite articolul

X

Cei de la USR Timiș s-au plâns, prin intermediul unei postări pe Facebook, că proiectul este blocat de Direcția Județeană de Cultură și, astfel, „riscăm să pierdem finanțarea și punem în pericol siguranța oamenilor doar pentru că niște funcționari își pun gusturile estetice mai presus de interesul public”. Prin intermediul tânărului consilier local Roberto David, care apare în videoclipul atașat, useriștii i-au cerut DJC să elibereze avizul.

„De 2 ani, Podul cu Lacăte stă închis, deși Primăria are toate avizele necesare și finanțarea asigurată. Singurul blocaj vine de la o hârtie pe care Direcția de Cultură refuză să o elibereze, invocând motive subiective de «estetică», deși, paradoxal, aceeași instituție a aprobat proiectul la începutul procesului de proiectare. Este o bătaie de joc!”, au scris cei de la USR Timiș în postare de pe rețelele de socializare.

„Prea înalt” și „prea mare”

Contactat de Tion, Sorin Predescu, directorul DJC Timiș, spune că au existat motive clare, semnalate de Comisia Zonală a Monumentelor Istorice. Acestea le-ar fi fost explicate și reprezentanților primăriei. Ar fi vorba despre înălțimea în sine a podului și rampele de urcare în zig-zag, care, în contextul înălțimii, ar fi prea masive și strică estetica.

„Problema este că ei insistă să îl înalțe foarte mult, dând vina pe «Ape» (Apele Române – n.r.). Podurile adiacente din zonă sunt mai jos, deci nu are cum să fie o condiție de înălțime atât de mare, ceea ce subordonează podul Decebal. E foarte aproape de podul Decebal și devine el principalul pod, chiar dacă e pietonal.

Și doi, nu arată foarte bine estetica, pentru că tot aparatul acela, care este gândit pentru biciclete și persoane cu dizabilități – ceea ce este corect –, la acea înălțime, devine extrem de masiv. În condițiile astea, practic, avem un pod pietonal mai înalt decât cel de tramvaie și mașini. Avem un pod mai înalt care nici nu-i foarte reușit din punct de vedere estetic din cauza acestor pile de pod. Aceasta a fost ceea ce a spus comisia zonală! Nu este decizia direcției pentru Cultură. pentru mântură, ci așa cum știți, noi suntem organizați pe comisii zonale”, a declarat Sorin Predescu pentru Tion.

Potrivit acestuia, reprezentanții primăriei refuză să modifice monumentul, deși ar putea fi cerută o derogare la Apele Române, cum s-a întâmplat în alte cazuri.

Vechea și noua comisie

În replică, viceprimarul Ruben Lațcău insistă asupra faptului că proiectul fusese avizat în primă fază, la stadiul de studiu de fezabilitate. Între timp, susține acesta, s-a schimbat componența Comisiei Zonale a Monumentelor Publice și, odată cu ea, și punctul de vedere al ei.

„Proiectul este blocat pentru că niște membri din Comisia de Cultură consideră că ei pot să ia decizii cu impunitate fără să țină cont de ce a decis comisia anterioară. Noi trebuie să nu uităm că primăria a primit un aviz favorabil pentru soluția asta de la Direcția de Cultură, de la vechea comisie, care a considerat că podul este ok, arată bine și se poate aviza. Componența comisiei s-a schimbat, schimbarea nu este un proces transparent și participativ, iar noua comisie consideră că nu mai îi place podul pe care vechea comisie l-a avizat și îl vrea altfel. E efectiv o bătaie de joc pe bani publici!

Deci, practic, avem o instituție care are o comisie în subordine, care avizează proiecte în zonele protejate, a avizat favorabil acest proiect la faza inițială de SF (studiu de fezabilitate – n.r.), iar acum, la autorizație de construire, nu mai se de acord cu ce a avizat la faza de SF, iar lucrul acesta vă dați seama că costă bani, timp, nervi. Această comisie nu poate să prezinte un normativ, o normă, vreo lege pe care proiectul nostru o încalcă sau nu o respectă. Totul ține de «nu-mi place mie», «nu vreau să fac așa». (…)

Există un normativ care reglementează înălțimea. În momentul în care Canalul Bega a devenit canal navigabil, din acel moment se aplică anumite normative și, printre altele, normativele astea se referă la înălțimea tablierului față de luciu de apă, care e o condiție legală, stipulată expres într-o lege!”, a declarat pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.

Vă amintim, deși încă în picioare, accesul pe pasarelă este blocat – deși există persoane care și în prezent sar peste gard și o traversează – de când aceasta a fost închisă, în aprilie 2023. Licitația pentru refacerea ei a fost lansată în luna mai 2024. Până la urmă aceasta a fost câștigată de asocierea CARDINAL D.P. CONSTRUCT (lider) – CAM PROIECT, cu o ofertă de 1,8 milioane de euro, cu TVA, contractul fiind semnat în toamna anului trecut.

Trimite articolul

X
Taguri:
directia judeteana de cultura timis ,
pasarela indragostitilor ,
podul cu lacăte ,
usr timis
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Lae says:
    September 24, 2025 at 1:23 pm

    Trebuie obligati in instanta.

    Reply
  2. Nelu says:
    September 24, 2025 at 1:54 pm

    Design facut pe banda rulanta … fara valoare arhitecturala

    Reply
  3. culturapeprimulloc says:
    September 24, 2025 at 3:39 pm

    sincer au dreptate cei de la cultura. podul Decebal nu trebuie pus in umbra unui pod pietonal cu proiect urat

    Reply
    • Bogdan says:
      September 25, 2025 at 2:50 pm

      Deci dacă podul Decebal e mic și urât atunci trebuie să facem toate podurile la fel de mici și la fel de urâte. Bun argument. Bun, păi atunci să facem tot ce e nou mic si pipernicit să respecte standardele de căruțe de acum 100 de ani.

      Reply
  4. Sorana says:
    September 24, 2025 at 4:12 pm

    Nu stiu de ce voi inca considerati ca rubelu` si cu fritzelu` vor face ceva vreodata :)))

    Reply
  5. casian says:
    September 24, 2025 at 4:52 pm

    Cat timp o sa fie 0Fritz cu Rubelula impreuna cu tot usr-ul nimic bun in oras nu o sa se intample.

    Reply
  6. Dan says:
    September 24, 2025 at 5:11 pm

    Usresteorganizatieterorista. Un pericol pentru normalitate.

    Reply
  7. gheo says:
    September 24, 2025 at 5:39 pm

    E jegos de urat.. ca dealtfel toata ‘arhitectura’ comunista.. si comunistii noi si aia vechi aveau o arhitectura antiumana

    Reply
  8. dan says:
    September 25, 2025 at 10:50 am

    Doamne ajuta ca nu se aproaba , sper ca nu se va aproba niciodata acest design

    Reply
  9. DG says:
    September 25, 2025 at 11:20 am

    Dar podul cum a fost ce are? De ce nevoie de proiect nou? Era un pod perfect. Faceți unul la fel. Trebuie neapărat trecut PE trotinete si biciclete?

    Reply
  10. firu says:
    September 25, 2025 at 6:31 pm

    proiect nou, alti banuti pt cine a fost cuminte si fidel, etc. astia de la cultura nu pot fi decat pesedaci

    Reply
  11. Dan says:
    September 25, 2025 at 10:54 pm

    Sincer, e oribil zigzagul acela pentru pista de biciclete. Nu este justificat din punctul meu de vedere, nu este o rampa asa mare acolo. OK pentru partea panoramica, OK pentru latimea mai mare. OK pentru verdeata.

    Reply
  12. Cele mai citite știri

    1
    Cinci decenii în slujba endocrinologiei. Prof. dr. med. Ioana Zosin, omagiată de UMF Timișoara
    2
    Leul împlinește astăzi 189 de ani. Cât puteai cumpăra la început cu un leu
    3
    Limba română, introdusă ca materie obligatorie într-o școală publică din Franța
    4
    Copiii din vestul țării, fără acces la neurochirurgie specializată. Întâlnire la CCIA Timiș pentru soluții concrete
    5
    Copii trimiși la cerșit la terasele din Complexul Studențesc din Timișoara. Mama, cercetată penal
    6
    Scanexpert a deschis în Iulius Town Timișoara un nou Centru de Excelență în Imagistică Medicală și Senologie, unic în sud-vestul României
    7
    Calculatoare recondiționate pentru școlile și ONG-urile din comunități vulnerabile. Se fac înscrieri
    8
    Victoria de 3 ani! Proiecție exclusivă a noului film al lui Almodóvar, la aniversarea cinema-ului din Elisabetin
    9
    A fost semnat contractul pentru lotul 2 pentru Drumul Expres Arad – Oradea
    10
    Primăria Timișoara vrea să își facă propria firmă de proiectare

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 12 noiembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Copiii din vestul țării, fără acces la neurochirurgie specializată. Întâlnire la CCIA Timiș pentru soluții concrete

    Ştiri din Timiș

    Quiz caritabil pentru copiii din Banat. Charity Quiz Night revine la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Open Doors în această săptămână la creșa și grădinița Wendhill Academy din Iulius Town, primele instituții din vestul țării acreditate în sistemul britanic Pearson

    Eveniment

    Cine îl recunoaște? Un bărbat fără memorie a fost găsit între Remetea și Ianova

    Ştiri din Timiș

    Apel admis! Primăria Timișoara câștigă definitiv procesul de la Arad privind evacuarea clădirii de pe Loga 52

    Eveniment

    VIDEO. Bărbat arestat după ce a încălcat ordinul de protecție emis pentru că și-a amenințat soția

    Ştiri din Timiș

    Licitație reluată, dar cu mai mulți bani, pentru troleibuzele solicitate de Primăria Timișoara

    Eveniment

    Tânăr dispărut în Timișoara. Poliția solicită sprijinul populației pentru găsirea lui

    Utile

    Restricții de trafic în două zone din Timișoara. Se lucrează la rețelele de gaz și de canalizare
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici