tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

De Cristian Mîrț
la 24 September 2025 12:47
12 Comentarii

Modernizarea Pasarelei Îndrăgostiților, blocată. De ce refuză Direcția de Cultură să dea avizul?

foto: arhivă
24 September 2025 12:47
Pasarela Îndrăgostiților – cunoscută de timișoreni și ca „podul cu lacăte” – stă închisă încă de acum doi ani și jumătate. Useriștii dau vina pe deciziile „subiective” ale Direcției Județene de Cultură (DJC) Timiș. Invers, și conducerea direcției spune că primărie refuză să modifice proiectul după observațiile făcute.
Scris de Cristian Mîrț - Pasarela Îndrăgostiților – cunoscută de timișoreni și ca „podul cu lacăte” – stă închisă încă de acum doi ani și jumătate. Useriștii dau vina pe deciziile „subiective” ale Direcției Județene de Cultură (DJC) Timiș. Invers, și conducerea direcției spune că primărie refuză să modifice proiectul după observațiile făcute.

Trimite articolul

X

Cei de la USR Timiș s-au plâns, prin intermediul unei postări pe Facebook, că proiectul este blocat de Direcția Județeană de Cultură și, astfel, „riscăm să pierdem finanțarea și punem în pericol siguranța oamenilor doar pentru că niște funcționari își pun gusturile estetice mai presus de interesul public”. Prin intermediul tânărului consilier local Roberto David, care apare în videoclipul atașat, useriștii i-au cerut DJC să elibereze avizul.

„De 2 ani, Podul cu Lacăte stă închis, deși Primăria are toate avizele necesare și finanțarea asigurată. Singurul blocaj vine de la o hârtie pe care Direcția de Cultură refuză să o elibereze, invocând motive subiective de «estetică», deși, paradoxal, aceeași instituție a aprobat proiectul la începutul procesului de proiectare. Este o bătaie de joc!”, au scris cei de la USR Timiș în postare de pe rețelele de socializare.

„Prea înalt” și „prea mare”

Contactat de Tion, Sorin Predescu, directorul DJC Timiș, spune că au existat motive clare, semnalate de Comisia Zonală a Monumentelor Istorice. Acestea le-ar fi fost explicate și reprezentanților primăriei. Ar fi vorba despre înălțimea în sine a podului și rampele de urcare în zig-zag, care, în contextul înălțimii, ar fi prea masive și strică estetica.

„Problema este că ei insistă să îl înalțe foarte mult, dând vina pe «Ape» (Apele Române – n.r.). Podurile adiacente din zonă sunt mai jos, deci nu are cum să fie o condiție de înălțime atât de mare, ceea ce subordonează podul Decebal. E foarte aproape de podul Decebal și devine el principalul pod, chiar dacă e pietonal.

Și doi, nu arată foarte bine estetica, pentru că tot aparatul acela, care este gândit pentru biciclete și persoane cu dizabilități – ceea ce este corect –, la acea înălțime, devine extrem de masiv. În condițiile astea, practic, avem un pod pietonal mai înalt decât cel de tramvaie și mașini. Avem un pod mai înalt care nici nu-i foarte reușit din punct de vedere estetic din cauza acestor pile de pod. Aceasta a fost ceea ce a spus comisia zonală! Nu este decizia direcției pentru Cultură. pentru mântură, ci așa cum știți, noi suntem organizați pe comisii zonale”, a declarat Sorin Predescu pentru Tion.

Potrivit acestuia, reprezentanții primăriei refuză să modifice monumentul, deși ar putea fi cerută o derogare la Apele Române, cum s-a întâmplat în alte cazuri.

Vechea și noua comisie

În replică, viceprimarul Ruben Lațcău insistă asupra faptului că proiectul fusese avizat în primă fază, la stadiul de studiu de fezabilitate. Între timp, susține acesta, s-a schimbat componența Comisiei Zonale a Monumentelor Publice și, odată cu ea, și punctul de vedere al ei.

„Proiectul este blocat pentru că niște membri din Comisia de Cultură consideră că ei pot să ia decizii cu impunitate fără să țină cont de ce a decis comisia anterioară. Noi trebuie să nu uităm că primăria a primit un aviz favorabil pentru soluția asta de la Direcția de Cultură, de la vechea comisie, care a considerat că podul este ok, arată bine și se poate aviza. Componența comisiei s-a schimbat, schimbarea nu este un proces transparent și participativ, iar noua comisie consideră că nu mai îi place podul pe care vechea comisie l-a avizat și îl vrea altfel. E efectiv o bătaie de joc pe bani publici!

Deci, practic, avem o instituție care are o comisie în subordine, care avizează proiecte în zonele protejate, a avizat favorabil acest proiect la faza inițială de SF (studiu de fezabilitate – n.r.), iar acum, la autorizație de construire, nu mai se de acord cu ce a avizat la faza de SF, iar lucrul acesta vă dați seama că costă bani, timp, nervi. Această comisie nu poate să prezinte un normativ, o normă, vreo lege pe care proiectul nostru o încalcă sau nu o respectă. Totul ține de «nu-mi place mie», «nu vreau să fac așa». (…)

Există un normativ care reglementează înălțimea. În momentul în care Canalul Bega a devenit canal navigabil, din acel moment se aplică anumite normative și, printre altele, normativele astea se referă la înălțimea tablierului față de luciu de apă, care e o condiție legală, stipulată expres într-o lege!”, a declarat pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.

Vă amintim, deși încă în picioare, accesul pe pasarelă este blocat – deși există persoane care și în prezent sar peste gard și o traversează – de când aceasta a fost închisă, în aprilie 2023. Licitația pentru refacerea ei a fost lansată în luna mai 2024. Până la urmă aceasta a fost câștigată de asocierea CARDINAL D.P. CONSTRUCT (lider) – CAM PROIECT, cu o ofertă de 1,8 milioane de euro, cu TVA, contractul fiind semnat în toamna anului trecut.

Trimite articolul

X
Taguri:
directia judeteana de cultura timis ,
pasarela indragostitilor ,
podul cu lacăte ,
usr timis
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Lae says:
    September 24, 2025 at 1:23 pm

    Trebuie obligati in instanta.

    Reply
  2. Nelu says:
    September 24, 2025 at 1:54 pm

    Design facut pe banda rulanta … fara valoare arhitecturala

    Reply
  3. culturapeprimulloc says:
    September 24, 2025 at 3:39 pm

    sincer au dreptate cei de la cultura. podul Decebal nu trebuie pus in umbra unui pod pietonal cu proiect urat

    Reply
    • Bogdan says:
      September 25, 2025 at 2:50 pm

      Deci dacă podul Decebal e mic și urât atunci trebuie să facem toate podurile la fel de mici și la fel de urâte. Bun argument. Bun, păi atunci să facem tot ce e nou mic si pipernicit să respecte standardele de căruțe de acum 100 de ani.

      Reply
  4. Sorana says:
    September 24, 2025 at 4:12 pm

    Nu stiu de ce voi inca considerati ca rubelu` si cu fritzelu` vor face ceva vreodata :)))

    Reply
  5. casian says:
    September 24, 2025 at 4:52 pm

    Cat timp o sa fie 0Fritz cu Rubelula impreuna cu tot usr-ul nimic bun in oras nu o sa se intample.

    Reply
  6. Dan says:
    September 24, 2025 at 5:11 pm

    Usresteorganizatieterorista. Un pericol pentru normalitate.

    Reply
  7. gheo says:
    September 24, 2025 at 5:39 pm

    E jegos de urat.. ca dealtfel toata ‘arhitectura’ comunista.. si comunistii noi si aia vechi aveau o arhitectura antiumana

    Reply
  8. dan says:
    September 25, 2025 at 10:50 am

    Doamne ajuta ca nu se aproaba , sper ca nu se va aproba niciodata acest design

    Reply
  9. DG says:
    September 25, 2025 at 11:20 am

    Dar podul cum a fost ce are? De ce nevoie de proiect nou? Era un pod perfect. Faceți unul la fel. Trebuie neapărat trecut PE trotinete si biciclete?

    Reply
  10. firu says:
    September 25, 2025 at 6:31 pm

    proiect nou, alti banuti pt cine a fost cuminte si fidel, etc. astia de la cultura nu pot fi decat pesedaci

    Reply
  11. Dan says:
    September 25, 2025 at 10:54 pm

    Sincer, e oribil zigzagul acela pentru pista de biciclete. Nu este justificat din punctul meu de vedere, nu este o rampa asa mare acolo. OK pentru partea panoramica, OK pentru latimea mai mare. OK pentru verdeata.

    Reply
  12. Cele mai citite știri

    1
    Ministerul Educației anunță „măsuri urgente de prevenție și intervenție în școli”, după raportul ESPAD 2024
    2
    Ministerul Educației propune ca elevii de clasele primare să nu mai participe la etapele naționale ale concursurilor extrașcolare
    3
    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul
    4
    O premieră arheologică și editorială: repertoriul movilelor funerare de pământ din județul Timiș
    5
    Prefectul Cornelia Micicoi a cerut ridicarea deșeurilor provenite din rampe clandestine și a declarat stare de urgență
    6
    Rotary Ripensis dotează Spitalul de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială din Timișoara cu aparatură ultramodernă
    7
    Cazurile de gripă, în scădere în Timiș. Medicii recomandă vaccinarea antigripală
    8
    Mădălina Pavăl și orchestra sa urcă pe scena Teatrului Național din Timișoara în cadrul turneului „Fuga Iuga”
    9
    Americanii se retrag parțial din România. Procesul reprezintă o „ajustare”, potrivit NATO
    10
    Vaporașele STPT își încheie sezonul și se pregătesc de iernat

    Cele mai noi știri

    Capitală Culturală

    Un „blind date” literar la Timișoara. Clubul de carte InEdu sărbătorește Crăciunul

    Eveniment

    Fără permis și băut la volan: bărbat reținut de polițiști în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Viceprimarul Ruben Lațcău: „Timișoara este pregătită să extindă transportul public către Giroc și Chișoda"

    Ştiri din Timiș

    Cum să construiești o rutină sănătoasă când lucrezi de acasă - 5 sfaturi simple

    Eveniment

    Captură importantă de țigarete ilegale în Izvin. O femeie a fost amendată cu 20.000 de lei

    Lugoj

    FOTO. Performanțe de top pentru CSM și CSȘ Lugoj la concursul internațional de atletism din Serbia

    Sănătate

    Echipamente noi pentru medicii care se deplasează între pavilioanele Spitalului Clinic Municipal de Urgență Timișoara

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Solidaritate și generozitate la Remetea Mare: 41.000 de lei strânși pentru familiile afectate de incendiul din noiembrie

    Ştiri din Timiș

    Energie verde pentru Ghiroda: investiție strategică într-o centrală fotovoltaică

    Ştiri din Timiș

    Interes ridicat pentru noua hală de mentenanță a tramvaielor din Timișoara: patru asocieri de firme în cursă
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici