tion.ro Web analytics

Mașini ca la Google, dar pentru Timpark. Cum vrea primăria să verifice dacă șoferii plătesc parcarea la Timișoara

De Roxana Deaconescu

Mașini ca la Google, dar pentru Timpark. Cum vrea primăria să verifice dacă șoferii plătesc parcarea la Timișoara

foto: arhivă
Dacă în viitor veți vedea prin oraș mașini cu camere de supraveghere pe ele, să știți că nu sunt de la Google, ci de la primărie, care vor verifica dacă șoferii care au parcat prin oraș au plătit Timparkul. Reprezentanții primăriei lucrează la operaționalizarea noului regulament de parcare. Cresc și sancțiunile pentru șoferii care nu plătesc Timparkul.
Scris de Roxana Deaconescu - Dacă în viitor veți vedea prin oraș mașini cu camere de supraveghere pe ele, să știți că nu sunt de la Google, ci de la primărie, care vor verifica dacă șoferii care au parcat prin oraș au plătit Timparkul. Reprezentanții primăriei lucrează la operaționalizarea noului regulament de parcare. Cresc și sancțiunile pentru șoferii care nu plătesc Timparkul.

Primăria Timișoara schimbă regulamentul de parcare, care a fost publicat săptămâna trecută pe site-ul municipalității și care ar trebui să intre în curând în dezbatere publică, așa cum a anunțat viceprimarul Ruben Lațcău.

Vom plăti parcarea până la ora 20, nu până la ora 17 ca până acum, vom scoate mai mulți bani din buzunare pentru a ne lăsa mașinile pe domeniul public, dar și pentru abonamentele de parcare. 15% din străzile din oraș vor fi incluse în noul Timpark, care cuprinde și abonamente rezidențiale. Acestea sunt principalele modificări din noul regulament propus de primărie. Una dintre cele mai importante este că primăria își face propriul serviciu de parcare pentru gestionarea Timpark, care va fi luat de sub SDM.

Camere video pe mașini, scutere sau biciclete pentru verificatori

Ca să verifice dacă șoferii își plătesc taxa în sistemul Timpark, viceprimarul Ruben Lațcău spune că se lucrează și la operaționalizare. Nu se are în vedere angajarea mai multor oameni care să controleze dacă șoferii parchează legal, dar s-ar putea cumpăra echipamente video care să fie montate pe mașinile noului serviciu.

„Intenția nu este să angajăm sute de oameni ca să verificăm mașinile și în modul ăsta banii pe care-i încasăm să nu meargă înspre noi locuri de parcare, ci înspre salarii de verificatori, ci analizăm o achiziție pentru sfârșitul acestuia de an prin care să ne dotăm serviciul de Timpark nou cu două sau mai multe sisteme moderne, în așa fel încât acest sistem de camere care se montează peste o mașină – sunt mai multe oferte pe care le-am văzut până în punctul ăsta – să meargă pe străzi, să înregistreze numerele de mașini, fie din față, fie din spate, iar camerele acestea speciale pot înregistra dintr-un unghi foarte-foarte îngust. Deci, practic, ca să nu înregistreze trebuie să fie literalmente lipite și spatele și fața mașinii de un lucru care să blocheze numărul de înmatriculare. Și în modul ăsta, practic, sistemul automat să le spună verificatorilor unde sunt mașinile care nu au plătit parcare, iar timpul acesta de a merge pe jos și a căuta mașini să fie redus foarte-foarte mult”, explică viceprimarul Timișoarei.

Un alt plan, spune Lațcău, este să fie cumpărate scutere sau biciclete ori alte mijloace de deplasare pentru verificatorii Timpark.

„Ne gândim și la posibilități ca acești verificatori să se deplaseze mai rapid prin oraș, că vorbim de scutere, de biciclete sau de alte mijloace de acest gen. Toate acestea sunt încă în discuții cu cei de la SDM și de la Timpark, pentru că, pe lângă regulament, mai lucrăm la operaționalizarea acestui plan și la a ne asigura că, în momentul în care el devine activ și valabil, putem să facem într-un mod eficient și într-un cost rezonabil verificări atât în Soarelui, cât și în Steaua, cât și pe Șagului, și în Aradului, cât și în zona Cetate sau în zona Dacia sau în oricare altă zonă din Timișoara, zone incluse în sistemul Timpark”, mai spune Ruben Lațcău.

Amenzile, puțin mai mari

Șoferii care vor parca ilegal, adică nu vor face dovada plății, riscă sancțiuni de 90 de lei (în cazul achitării amenzii în primele 15 zile) și de 180 de lei (în cazul achitării amenzii începând cu a 16-a zi calendaristică de la data comunicării somației). Dacă un șofer are trei abateri se va trezi cu roțile blocate, iar taxa de deblocare va fi de 120 de lei cu TVA, conform unui comunicat emis de Serviciul Comunicare al PMT. De altfel, în regulament scrie că „deblocarea roților se va face numai după achitarea taxelor de penalizare, respectiv a taxelor de deblocare”, dar nu scrie cât e taxa.

Conform regulamentului încă în vigoare, publicat pe site-ul Timpark, taxa de penalizare este de 40 de lei (în primele 48 de ore de la data abaterii), 70 de lei (în primele 15 zile calendaristice) și 150 de lei (începând din a 16-a zi calendaristică). Vor crește așadar și sancțiunile, potrivit noului regulament.

Pe aceeași temă:

Fără parcări rezervate în centru și fără dube în cartiere. Mai urmează o dezbatere publică pentru noul Timpark

Noul Timpark în viziunea administrației Fritz, cu abonamente rezidențiale și scumpiri. Vom plăti parcarea până la ora 20

24 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cristi says:

    Cum nu scrie,cat sunt taxele,pt deblocarea rotii ? La 3 taxe de penalizare se blocheaza rotile. Asta fiind minim. Daca o amenda e 90 de lei….inseamna 270 plus deblocarea 120 …..totalul e de 390 de lei. Asta la 3 taxe neachitate. Cu cat sunt mai multe taxe neachitate, suma creste. Ce e asa greu ? Cum nu scrie cat e taxa ? E greu, sa recitesti cand scrii,un articol 🙂

  2. tibi says:

    masini parcate pe trotuar in cartiere tot vor vi si nu veti face nimic, capuselor

  3. Anti_vir says:

    Mai multi angajati in primarie si mai multe posturi de conducere cu salarii de sute de mii de lei pe an pentru clientela de partid la pachet cu taxe mai mari. Ce altceva ar putea sa propuna clownul DoNimic Fritz si DR.P. (dublul repetent penal) Latcau?

  4. cox says:

    Ce bine ca au loc consultari ale cetatenilor, mai era unu presedinte de țara care zicea “va consult” si lua decizii ca gata ne-a consultat.
    Marș ma cu regulamentu tau, sa ti-l bagi undeva.

  5. Ovidiu says:

    Parcare gratuita pentru toata lumea pentru ca parcarile au fost facute din banii nostri pe spatiul public care apartine tuturor, parcarile private sa aiba taxa , cele facute de primarie nu.

    • Anonim says:

      Au facute din banii tuturor si spatiul e al tuturor, nu doar al soferilor. Ai ajuns sa nu mai poti merge prin oras din cauza masinilor parcate pe trotuar si a biciclistilor/trotinetistilor agresivi. Ca sa nu mai spun ca drumurile se mai peticesc, dar trotuarele sunt sub orice jena si risti sa iti rupi picioarele. Si s-au taiat copaci in prostie pentru a se face loc parcarilor. Daca toti cei care au 2-3 masini la scara au dreptul la loc de parcare facut pe spatiul verde sau in locul copacului, vreau si eu sa imi fie platit curentul pentru aerul conditionat.

      • cox says:

        e vorba de locurile de parcare care vor fi cu taxa, nu de parcarea pe trotuare/spatii verzi. Daca te deranjeaza acum ca parcheaza multi aiurea, crezi ca daca vor fi taxati pentru a parca corect, or sa fie trotuarele libere? ce logica folosesti?

        • Anonim says:

          Ma indoiesc ca sunt multi care isi permit sa plateasca amenzi zilnic pentru parcari aiurea. Cand suma amenzilor la sfarsitul lunii e mai mare decat valoarea masinii sigur nu vor mai fi multi care vor pastra 2-3 masini/familie.

          • cox says:

            Cred ca nu am fost suficient de explicit, ori tu te faci ca nu intelegi ce am scris. Daca macar cativa inteleg, imi ajunge.

  6. Rumburak says:

    progresistii astia nu stiu decit sa concedieze si sa creasca taxele…
    exemplu de sistem genial: sotul a tras pe dreapta in zona de parcare cu plata pentru ca sa isi lase nevasta si chiar atunci au trecut rechinii primariei cu masina cu prostie artificiala. urmarea: a primit amenda pentru ca nu a platit parcarea, cu toate ca nu a stationat in acea zona.
    in sistemul actual angajatii cu inteligenta naturala pot sa isi dea seama daca masina cu cineva in ea a parcat sau doar a oprit pentru o scurta perioada de timp.

  7. Timisorean says:

    Acest sistem exista si in vest. In canada e chiar dus la rang de arta. Toate citirile de numere se fac automat cu camere, amenda se emite imediat din centrala. Dar totusi exista contestatari ca sistemul da eroare. Mai ales in momentul in care te opresti sa iei pe cineva si trece masina cu camere prin spatele tau in secundele alea. Esti inregistrat ca parcat fara taxa si iti vine amenda. Dar per total e mai bun sistemul.
    Daca si-ar bate atata capul si cu realizarea de noi parcari, mai ales subterane sub parcurile din centru era bine. Dar principala ocupatie la romanica nu e cum sa faci ceva ci cum s jegmanesti cu ce ai!
    Robu a pierdut voturi la greu prin semaforisoara. Astia o sa piarda cu blocarea traficului, care a inceput deja si cu tarifele, zonele si orele astea noi si stupide de parcare.
    Problema e ca cetateanul e cel care ramane cu timp si bani pierduti!

  8. lula says:

    Un imbecil, nu mai au bani si au gasit o metoda acesti useristi sugatori de p….la.

  9. tmsorean says:

    geh zuruck in dein heimatstaat !
    eu zic sa pleci in tarisoara ta si uita ca te am votat! orasu e spart tot, plin de probleme…nem locuri de parcare, si fix parcarile cu plata si supra taxa sunt problema “edilului”.
    stai jos:4.

    • sss says:

      Idilul se ocupa si de alte probleme doar ca tu citesti doar propaganda PNL si PSD care sunt disperati ca nu mai pot fura in liniste ca pana acum.

      • tmsorean says:

        priveste Clujul si TM ul..aia sigurat nu si au facut intai griji de plata si taxarea parcarilor! sunt cetatean al urvei de 37 ani si nu urmaresc politica.
        Spun ce ma deranjeaza, caci nu prea am ce lauda. Si reiterez: buba TM ului, sigurat nu consta in cine nu a platit parcarea pana acum.

  10. sss says:

    Sistemul asta exista si in alte tari europene, nu creste numarul de angajati, creste numarul de verificari. Toti avem pretentii sa fim ca alte tari europene dar cand vine vorba sa platim nu ne mai convine. Sa platesti niste servicii e normal, problema e calitatea acestor servicii. Eu platesc de 15 ani la sanatate si am fost trimis la privat sa ma tratez pe banii mei.

    • cet says:

      Copiii mei au locuit o vreme intr-un cartier de blocuri (5-8 etaje) dintr-un orasel austiac.

      Locurile de parcare la liber erau suficiente pentru toti cei care locuiau in zona (si aproape fiecare ap. aveau cate 2 masini) si ramaneau destule locuri libere si pentru vizitatori! (niciodata nu am avut probleme sa gasesc un loc de parcare la masina cu numar de TM).

    • Daniel says:

      nea Caisa pe afara nu se plateste impozit pe munca cum platim noi. cam cat e impozitul pe salariu afara? Voi ati plati si impozit pe respirat la cat sunteti de creduli

  11. Unul oarecare says:

    Este foarte clar,Clujul va avea metro.Oradea va avea companie de transport aero proprie,Timisoara va avea o colivie plina de pasarele a la Fritz-Lațcău.Orasele alea au cate un primar nu niste MASCARICI ca Timisoara

    • Sss says:

      Clujul nu o sa aiba metrou. Trebuie sa ai un nr f mare de pasageri sa se justifice asa investitie, dar nah si robu q luat vaporase mintind ca o sa aiba pasageri. Clujul e unde e pt ca oamenii din zona respectiva sunt mai educati si civilizati. Boc cand a fost prim ministru a pompat bani in cluj sa isi asigure pozitia de primar, de atunci nu a mai facut mare lucru. Oradea, in schimb, e adevarat, e mult mai bine administrata fata de tm.

      • Bula vacinatul says:

        In legatura cu metroul din Cluj te contrazic categoric are deja aprobari de fonduri pentru lucrare.Dar totusi nu inteleg treaba cu” pt ca oamenii din zona respectiva sunt mai educati si civilizati”ce are una cu alta cand primaria Timisoara investeste pe tot felul de BAZACOVENI nu incep sa le insir creste taxele si impozitele,creaza noi taxe si de investit pentru oras ZERO.Ca actuali nu sant in stare sa finalizeze ce este deja demarat de anterioara conducere vezi BOZANCAIA,pasajul Solventul,podul si altele ca toate sant inutile lucrari

  12. Anonim says:

    Deci dacă ei deja cumpără căcaturi e clar că dezbaterea publică e de formă și nu se va ține cont de ea!

  13. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Ziua Unirii Principatelor Române, marcată la Timișoara în fața sediului IPJ Timiș

    Ştiri din Timiș

    Cea mai crescută rată de infectare din Timiș, la Moșnița Nouă. Situația pe localități

    Sănătate

    Coronavirus, 24 ianuarie: 12.082 de cazuri în România. Peste 1.000 în Timiș

    Eveniment

    Șoferi cercetați penal în Dumbrăvița și Timișoara. Unul dintre ei conducea drogat, iar celălalt beat

    Eveniment

    Două case cuprinse de flăcări în numai câteva ore, în Timiș

    România

    George Simion, stropit cu cerneală la Iași, în Piața Unirii. Manifestanți cu pancarte „AUR și Șoșoacă nu reprezintă Iașiul”

    România

    Studiu: bullying-ul, accentuat de profesorii care îi ceartă pe elevi și părinții care își pedepsesc copiii

    Sănătate

    Peste 100.000 de oameni vaccinați anti-Covid cu trei doze, în Timiș

    România

    Arhiepiscopul Teodosie, amendat pentru că a oficiat o slujbă deși ar fi trebuit să se afle în carantină

    Ştiri din Timiș

    163 de ani de la Unirea Principatelor Române. „Cel dintâi pas important spre împlinirea năzuinței poporului nostru”

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici