tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR

FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR

De Diana Lupulescu
la 4 November 2022 15:07 Reactualizat la: 4 November 2022 15:15
19 Comentarii

FOTO. Trenurile vor opri în apropiere de Iulius Town. Proiect gigantic al CFR cu bani din PNRR

foto: Facebook/Sorin Grindeanu
4 November 2022 15:07 Reactualizat la: 4 November 2022 15:15
Patru pasaje rutiere în Timișoara peste calea ferată, stație în apropierea celui mai mare centru comercial din oraș și din regiune și trenuri care pot circula cu viteză sporită de la Caransebeș la Timișoara. Pe scurt, acesta este cel mai scump proiect de care are parte orașul de pe Bega în ultimii ani.
Scris de Diana Lupulescu - Patru pasaje rutiere în Timișoara peste calea ferată, stație în apropierea celui mai mare centru comercial din oraș și din regiune și trenuri care pot circula cu viteză sporită de la Caransebeș la Timișoara. Pe scurt, acesta este cel mai scump proiect de care are parte orașul de pe Bega în ultimii ani.

Trimite articolul

X

Vineri, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara a găzduit semnarea contractului de proiectare și execuție pentru Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, LOT 3 Timiș Est-Ronaț Triaj.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, proiectul valorează 1,44 de miliarde de lei fără TVA, deci 300 de milioane de euro fără TVA, și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Sunt prevăzute șase luni pentru proiectare și alte 36 de luni pentru execuție.

„Este un proiect care va avea impact asupra orașului nostru. Proiectul are patru pasaje peste calea ferată, are lucrări și de alte tipuri în afară de cele legate de modernizarea căii ferate și care, după cele 42 de luni, sunt convins că va duce la sporirea calității vieții, nu doar în Timișoara ci și a călătorilor pe acest tronson. Este cel mai mare proiect semnat în orașul nostru. Presiunea va fi una uriașă. Cu atât mai mare dacă rămân în funcție, fiindcă este vorba despre orașul meu. Îmi doresc ca, dincolo de semnare, să se desfășoare în termenii contractului; mai ales că vorbim de un proiect finanțat prin PNRR”, a spus, vineri, la Timișoara, ministrul Sorin Grindeanu.

Cele patru pasaje rutiere care vor traversa calea ferată vor fi amenajate pe strada Gheorghe Adam în zona UMT (274 de metri lungime), strada Enric Baader în zona Gării de Est (425 de metri lungime), străzile Comoarei – Radu de la Afumați din zona Ronaț (380 de metri lungime) și pe DN 6 în zona Ronaț (330 de metri lungime).

Foto: Tion

Viteza trenurilor de marfă și de călători, dublată

Călin Șerban, care face parte din echipa de proiectanți, a declarat că viteza trenurilor de marfă și de călători se va dubla.

„Se va facilita accesul la Gara de Nord, unde se va realiza o nouă clădire, precum și o haltă apropiată de Iulius Mall, care va fi dotată cu peroane iluminate cu panouri fotovoltaice”, a precizat Șerban.

Investiția prevede și realizarea unei conexiuni cu Aeroportul Internațional Timișoara. Este vorba despre o extindere a căii ferate de 6,5 kilometri.

Proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” este realizată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA – Timișoara-Arad Lot 3.

Traseul tronsonului feroviar pentru modernizare aferent Lotului 1: „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara-Arad de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj). Lungimea traseului este de 13,86 kilometri, de la intrarea în stația Timișoara Est până la Ronaț Triaj.

Cuprinde 13,86 kilometri de cale dublă electrificată, semnalizată ERTMS, două stații tehnice și patru halte de călători.

Obiectivele proiectului sunt următoarele:

  • Îmbunătățirea infrastructurii căii ferate pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 și cea de 160 de kilometri, pe întregul tronson, în lungime de 162 de kilometri;
  • Mărirea capacității de tranzit la frontiere;
  • Dublarea liniei (ținând cont de condițiile de relief – predominant șes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată);
  • Asigurarea interoperabilității prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce privește lungimea liniilor de stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS sarcina pe osie, gabaritul de încărcare;
  • Înlocuire/reabilitare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătățirea terasamentelor;
  • Modernizarea echipamentului de telecomunicații;
  • Construirea drumurilor de întreținere, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • Montarea de încălzitoare de macaz, în stații, în halte de mișcare și la ramificații.

Modernizare

  • Lungime 13,86 km
  • 2 stații tehnice – Timișoara est și Timișoara nord
  • 2 ramificații în linie curentă
  • 4 pasaje superioare
  • 5 pasaje inferioare
  • 3 poduri peste ape
  • 1 clădire de mentenanță
  • 1 clădire de călători nouă cu anexe

Pe aceeași temă:

A fost semnat contractul pentru calea ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Valoare de aproape 9 miliarde de lei

Calea ferată Lugoj – Timișoara are constructor. Investiție de aproape 2 miliarde de lei

CJT vrea să scoată trenurile de marfă din centrul Timișoarei. Se fac demersuri pentru centura feroviară

Trimite articolul

X
Taguri:
cale ferata ,
pnrr ,
timisoara ,
trenuri
19 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Levente says:
    November 4, 2022 at 3:32 pm

    Faceți și o prelungire a căii ferate până în Torontalului/Aradului, prelungire până la aeroport și gară în Șagului și pe unde mai este posibil/fezabil.
    Imaginati-vă mergând din Șagului/Buziașului sau din a zonei de nord cu trenul în centru/Iulius Mall sau la aeroport.

    Reply
    • ion says:
      November 5, 2022 at 11:02 am

      stai usurel, ca suntem inca in Romania. ce iti imaginezi tu acolo sunt vise frumoase, dar greu de implementat in tara noastra.

      Reply
      • marius says:
        November 7, 2022 at 12:51 am

        Ma intreb cat de prost poate fi cineva care crede asemenea bazaconii? Apoi imi dau seama: nimeni! N-ai cum sa treci strada necalcat daca ai fi asa de prost. Cei ce fac bale pe tema asta sunt niste ipocriti interesati direct sau prin faptul ca elucubratia e a nenorocitului de Fritz, iar ei sunt niste greseli ale istoriei, adica usr-isti.

        Reply
  2. McZid says:
    November 4, 2022 at 3:40 pm

    alte prostii ca si stadionul ” lego” .bre faceti gara langa aeroport si de acolo tramvaie pana in centru. nu bazaconii cu dedicatie pt ” dezvoltatorii ” imobiliari care nu au viziune si nici bun simt. daca nu era megapiata Iulius nici nu se discuta de asa ceva.

    Reply
  3. gigi says:
    November 4, 2022 at 5:33 pm

    Cel mai tare primar din Timisoara va fi cel care va face metrou, sa nu mai stai dimineata si dupamasa in trafic. Aia realizare ….

    Reply
  4. asd says:
    November 4, 2022 at 5:58 pm

    Pe Baader si Gheorghe Adam nu se impuneau mai bine niste SUBpasaze, decat pasaje peste sine? …ati ales cea mai ieftina si proasta solutie.

    Reply
  5. Alin says:
    November 4, 2022 at 6:09 pm

    Cine are teren în Ronat este un om fericit.

    Reply
  6. RUSINE incompetentilor says:
    November 4, 2022 at 6:22 pm

    Pai daca nu era DOMINIC FRITZ si USR la butoane nici lucrarea acesta nu sa facea. Ca vezi doamne vine omul cu INTERCITY si coboara in gara la Moll sa cumpere o atentie ca vine din nou acasa.Ca acusi o sa vedem pe Facebook ca se va lauda si cu acest lucru ca o realizare proprie.Dar totusi am o intrebare pentru un prieten ca parca anul trecut sa cheltuit o suma frumusica pentru SF asta cu gara la Moll si cu tren-tram

    Reply
    • eo55 says:
      November 5, 2022 at 7:25 pm

      Nu este pentru Intercity ci pentru Tram-train care ar trebui să circule în zona periurbană.

      Reply
    • SuperFritzincomprtentul says:
      November 6, 2022 at 8:02 am

      Făcea Fritz asta cum a făcut altele, vezi caldura apa calda

      Reply
  7. un_cimisorean says:
    November 4, 2022 at 6:44 pm

    Cu toata stima, consideratia si respectul, nu pot sa zic decat: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha……

    Reply
  8. cet says:
    November 4, 2022 at 6:50 pm

    Gangavul asta a cumparat si Timisoara? Auzi, örasul meu”!

    Reply
  9. Marius says:
    November 4, 2022 at 8:14 pm

    Dar de panouri pentru izolare fonică nu e buget? Claxonează aia din locomotive de trezesc și morții, d-apăi locuitorii din jurul garii

    Reply
  10. Idiocracy says:
    November 4, 2022 at 8:25 pm

    E un proiect pentru viitor, cateva decenii. Ma intreb daca chiar trebuie conceput sa circule trenurile la sol cu viteza si masinile, pietonii, biciclistii pe pasarele suspendate. Va fi nevoie de plase de protectie, antifonari serioase pt. locuitori, etc. Deranjul in executia lucrarilor in oras va fi maxim. Nu mai bine construiau un traseu care sa nu treaca prin buricul targului, o ocolire prin zona de nord? Urmatorul pas vizionar va fi probabil sa inlocuiasca totul cu o infrastructura pentru trenuri cu levitatie magnetica cu care sa-i convinga pe periurbanii din comunele bogate sa renunte la Tesla din dotare ca sa vina la Mall.

    Reply
  11. Am uitat pe ce am dat bani? says:
    November 5, 2022 at 6:52 am

    La Reșita a fost semnat contractul de realizare a documentației proiectului, pentru suma de 10,7 milioane de lei.printr-un sistem train-tram, pe care vor circula trenuri si tramvaie.Primarii Reșiței, Ioan Popa, și al Timișoarei, Dominic Fritz,

    Reply
    • eo55 says:
      November 5, 2022 at 7:29 pm

      Acolo este alt proiect, mult mai nou. Caransebeș-Timișoara-Arad este un proiect național al CFR.

      Reply
  12. Ionion says:
    November 5, 2022 at 5:39 pm

    Merg țăranii de Mall direct cu trenul…

    Reply
  13. Spirleanu Gheorghe says:
    November 7, 2022 at 5:36 pm

    Statie CF la Popa Sapca?, pentru politicienii corupti?, pentru CF care strabate orasul se dorea scoaterea acesteia din oras (Remetea – Giarmata – Ronat), pe amplasamentul actual al CF dorea constructia metroului.

    Reply
  14. BlaBlaBla says:
    November 8, 2022 at 8:53 am

    Daca o sa se faca in acelasi ritm in care “iubitorul de Timisoara” a miscat lucrurile cu centura de sud, atunci 42 de luni vor deveni minim 420.

    Reply
  15. Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT

    Ştiri din Timiș

    Îndrăgitul solist bănățean Petrică Miulescu Irimică, sărbătorit la 50 de ani de carieră muzicală
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici